Sneeuw op het dak

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door witjesm » do 7 apr 2016 15:53

RE.gif Ik las het meer als een geintje van VIP Premium. Het zou me verbazen als het bestaat lijkt me sterk.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door VIP » do 7 apr 2016 15:57

RE.gif

zo was het ook bedoeld "geintje" thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 7 apr 2016 16:04

Dat dacht ik ook, maar vervolgens een "verschil moet er zijn" bracht me toch aan het twijfelen, over off-topic gesproken :shock: awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door VIP » do 7 apr 2016 16:11

RE.gif

Idd OT, maar dat houdt het wel leuk knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 7 apr 2016 16:14

RE.gif

Nu even serieus, hierbij een caravan met dakverwarming:
Bijlagen
caravan (1).jpg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Fred N » do 7 apr 2016 16:16

awhoea.gif awhoea.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 7 apr 2016 16:17

Jasper schreef:Wij spelen met de gedachte om onze nieuwe caravan ook te gaan gebruiken voor wintersport. Voor één week heen en weer rijden en de boel opbouwen lijkt mij nogal omslachtig. Aangezien wij behoorlijke fanatieke wintersporters zijn spreekt het idee om de caravan een heel seizoen in de alpen te laten staan ons erg aan. Dit zal echter ook betekenen dat we af en toe langere tijd niet bij de caravan zullen zijn. Kan onze caravan de belasting wel aan van een flink pak verse sneeuw op het dak? Of ben je bij flinke sneeuwval genoodzaakt om daar heen te gaan en het dak te ruimen? Hoe doen anderen dit?
Ik begrijp dat Scandinavische caravans en andere specifieke wintersportmodellen er beter op zijn uitgerust. De handleiding van onze caravan komt niet veel verder dan 'regelmatig de sneeuw verwijderen bij hevige sneeuwval' en 'enkele centimeters sneeuw dienen als isolatie'.

Wij hebben trouwens wel een tijdje stempels in de caravan geplaatst als we er niet waren (Tabbert 630) dus een balk op de vloer, 1 tegen het plafond en dan stempels ertussen, dat ging goed, maar is een enorm gepruts, ik zou het niet snel weer doen denk ik.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 13:02

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Jasper » do 7 apr 2016 16:58

Bedankt voor alle inspirerende reacties zover. Een verwarmd dak moet volgens mij best lukken; verwarmingsfolie aanbrengen óp het dak en daar overheen een WARU antihageldak ;) Jammer genoeg zijn de stroomkosten op de meeste wintersportcampings torenhoog, dus 6 maanden 24x7 de dakverwarming aan laten lijkt mij geen optie.

Het stutten van het dak is inderdaad een optie, maar als het niet nodig is liever niet natuurlijk! Een kap over het Heki dakluik lijkt mij inderdaad een goed idee. Hopelijk zijn er meer mensen die ervaring hebben met een seizoensplaats in de sneeuw.
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 7 apr 2016 17:26

RE.gif

Die zijn er wel, heb je nog meer vragen, gewoon stellen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Fred N » do 7 apr 2016 17:26

Zelf zou ik niet zo snel een Winter halfjaar plaats nemen.
Camping waar ik sta is de goedkoopste plek € 1.710,- van 23.10.15 tot 17.04.16
Komt ook nog je sneeuwdak van € 1000,- erbij die je nog moet aanschaffen.
Een sneeuwdak leg je er ook niet zo maar op ben je ook wel minimaal een dag aan het monteren en afbreken.

Naar de indeling kijkend van je caravan die je hebt, heb je denk ik kinderen.
Ben je gebonden aan de kindervakanties.
Kerst - voorjaarsvakantie - Carnavalsvakantie

Zelf zou ik iedere keer heen en weer rijden met de caravan is makkelijker en goedkoper.
Kijk ik naar mijn zelf solo rijdend moet ik 2 keer tanken om Oostenrijk te bereiken.
Met de caravan naar Oostenrijk 1 keer extra tanken (3 tankbeurten)
Ongeveer € 140 euro extra per rit.
Ja, je rijdt er iets langer over maar in de periode wanneer jij gaat met de kindervakanties is het vaak file rijden in Zuid-Duitsland (heb je ook niets aan je tempo 100 sticker) en Oostenrijk
Voor één week heen en weer rijden en de boel opbouwen lijkt mij nogal omslachtig.
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal gaat opbouwen, maar pootjes uitdraaien en je bent klaar.
De wintersporttentjes is zonde van je geld en tijd.
Trouwens je ziet ze bijna niet meer is zo 1990.
Zelf zet ik mijn Fiamma luifel uit als het regent of sneeuwt.
Weggooi pallet voor de deur en klaar.
De warmte die je eventueel kwijt raakt met het openen van de deur de gaskraan effe wat hoger.
Gemak dient de mens. whistle.gif

Suc6 met beslissen

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 7 apr 2016 17:37

RE.gif

Ja, maar jullie hebben een enorme caravan, wij hadden zelfs bij de Tabbert van 7,2x 2,5 meter een wintertentje, puur voor de jassen schoenen enz. maar goed, ook geen sneeuwdak en daar dus de stempels binnen als we er niet waren.

Ik zou idd of iets echt permanent's neerzetten (dus 365) of zoals jij zegt heen en weer met de caravan, maar dan wel dat kleine wintertentje, wat overigens ook in 30 minuten staat
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 13:02

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Jasper » do 7 apr 2016 17:55

De kosten van zo'n plaats spelen eerlijk gezegd een beperkte rol in de afweging. We zijn gewend meerdere keren per seizoen te gaan skiën en geven dat anders makkelijk uit aan huur van appartementen. Andersom geldt ook dat het 'besparen' van brandstofkosten geen rol speelt in de afweging.

Juist omdat we meestal tussen de schoolvakanties door ook nog een paar keer een lang weekend gaan skien zonder de kinderen en (schoon)ouders ook belangstelling hebben om hem buiten de schoolvakanties te gebruiken, spreekt een seizoensplaats ons aan, maar zoals gezegd hebben we nog totaal geen ervaring hiermee.

Het lijkt ons een mooie manier om kennis te maken met het winterkamperen, zonder dat we onder winterse omstandigheden met de caravan moeten rijden. Als het echter noodzakelijk blijkt om een sneeuwdak aan te schaffen wordt dit al veel minder aantrekkelijk. Dan kunnen we beter eerst eens heen en weer rijden voor een vakantie en als het écht goed bevalt iets permanents neerzetten of tot aanschaf van een sneeuwdak over gaan.

@Fred, rijd je in de schoolvakanties in 1x naar de alpen met caravan, of overnacht je onderweg? 4 reisdagen voor een wintersportvakantie van 1 week lijkt mij niet echt rendabel. Of ben je juist door de drukte onderweg nauwelijks langzamer dan een solo auto?
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 7 apr 2016 17:57

RE.gif

Helder en ook logisch, ik zou gewoon even de dealer bellen, de kans is groot dat het geen probleem is, in mijn avatar zie je ook een dik pak op onze Kip uit 89 liggen, geen centje pijn mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door witjesm » do 7 apr 2016 18:38

RE.gif RE.gif Ik snap het wel dat je een seizoens-plaats overweegt dat doen wij ook al twee jaar. Lekker makkelijk, en je kan idd in een dag rijden. Kachel aan en klaar. Het enige wat ons tegen houdt is dat je dan de hele winter aan een gebied gebonden bent. Voordeel is wel dat je ook een seizoen liftkaart kan kopen. Waar is een belangrijke vraag. Je wilt sneeuwzeker en een korte reis afstand neem ik aan. Heb je daar al een idee over.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 13:02

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Jasper » do 7 apr 2016 21:58

Ik heb al een hoop campings bekeken op internet, maar heb nog geen duidelijke voorkeur. We hadden lang een duidelijke voorkeur voor Fieberbrunn, maar nadat we daar een weekendje zijn geweest deze winter zijn we daar op terugkomen. De ligging en voorzieningen zijn perfect, maar we vonden de eigenaar/uitbater en het personeel totaal niet gastvrij en gunnen hun de stevige prijs die ze vragen niet.

Voorlopige eisen;
- dicht bij piste
- hoog skigebied (we houden van voorjaarsskien)
- zwembad is een pre, maar mag ook in het dorp zijn

Campings waar ik op dit moment bijvoorbeeld naar kijk;
- Dreiländereck (Ried i.O.)
- Zugspitze resort (Ehrwald)
- Eienwaeldli (Engelberg)
- Montchavin (La Plagne)
- Le Giffre (Samoens)

Nog geen duidelijk beeld, maar tips zijn dus welkom!
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 7 apr 2016 22:03

RE.gif

Ehrwald hebben wij 2 keer gestaan, absolute top camping, met hotel, goed restaurant, vaatwassers en prive te gebruiken badkamers, waarvan 1 met ligbad, lekker zwembad met extra's, direct aan de lift van de gletsjer.

Sterker nog, wij denken er ook over om binnen een jaar of 3-4 daar permanent wat neer te gaan zetten en dan ook primair voor de winter, maar ook voor andere momenten. Snel te bereiken vanaf Nederland.

Over Engelberg kan Witjesm je genoeg vertellen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door witjesm » do 7 apr 2016 22:15

RE.gif RE.gif Engelberg is hoog en sneeuwzeker maar het gebied is niet zo heel groot en interessant. Als je naar CH wilt zou ik naar Flims/Laax gaan. Voor ons is Solden nog steeds favoriet niet perse door de camping faciliteiten maar door de ligging en fantastische skigebied met 3 toppen boven 3000 meter.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

StevenPierre
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 19:03
Locatie: Merksem bij Antwerpen

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door StevenPierre » do 14 apr 2016 22:00

Hallo,
Wij zijn sinds 2 weken terug van onze winter hotspot in Biberwier.
Staan op camping Marienberg van eind oktober tot half april.
Absoluut niet voor de prijzen die ik al zag voorbijkomen!
Het is natuurlijk ook niet de Zugspitze Camping, maar het prijsverschil is er ook.
Ik ben er van overtuigd dat wij vanuit Biberwier sneller in Lermoos en Ehrwalder Alm zitten dan vanop bovengenoemde camping.
Deze vind ik eigenlijk redelijk afgelegen, je hebt voor alles de auto of skibus nodig.
Ook ik zit met dezelfde vraag over het dak en ga het volgend jaar toch ook verstevigen langs binnen op 1 of andere manier.
Laatst zag ik in de bouwmarkt iets om Gyprocplaten vast te houden met een soort klemsysteem.
Misschien zoiets...
Ik vind het een enorm voordeel op een seizoensplaats staan in de winter.
Sowieso ben je er sneller, geen gezeur en gesleur!
Deur open en verwarming aan, klaar.
We laten da caravan niet het hele jaar daar staan omdat we graag tussen april en oktober nog weekendjes gaan kamperen.
Wel steeds meer twijfel, als je ziet hoe mooi die voorbouwen en chaltes da dag van vandaag zijn.
Ook prachtig gemaakt, de caravan kan er nog vanonder gemoverd worden, kan je toch nog weg.
Misschien ooit...
Grtz!
Ford Mondeo
Sprite Cruzer 495 SR.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Sneeuw op het dak

Bericht door Micky » do 14 apr 2016 22:15

RE.gif

Sneller eea hoef je natuurlijk niet te vergelijken, maar net wat je eigen behoefte is, binnen een paar jaar zou het trouwens mogelijk moeten zijn om vanaf de camping hierboven genoemd op de ski's te stappen en het Ehrwald gebied in te skiën of dat werkelijk snel plaats vind weet ik niet hoor, ook niet gecheckt mrgreen.gif
Even als voorbeeld, wij gaan al zo'n 15 jaar naar het zelfde vakantie huis van vrienden van vrienden, met vrienden (snap je hem nog knipoog.gif ) elke dag rijden wij naar de piste, geen probleem voor ons, want we wonen in een dal tegen de berg omhoog (best 4x4 anders vaak sneeuwkettingen) tussen de boeren, de beesten ruik je buiten gewoon, heerlijk, voor ons ideaal en wat we graag willen op wintersport, voor de ander een hel.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”