Zat 27 juli richting Zwarte Woud; beste route om F1 race te vermijden?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Dennis72
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 14:10

Zat 27 juli richting Zwarte Woud; beste route om F1 race te vermijden?

Bericht door Dennis72 » di 16 jul 2019 19:53

Zaterdag de 27e vertrekken wij met de caravan richting het Zwarte Woud. Doel is niet te vroeg van huis (Den Haag), bij Venlo de grens over de 61 op, een overnachting rond Koblenz en op zondag richting Camping Langenwald. Nou is dat weekend ook de F1 race op Hockenheim, dus er valt de nodige drukte te verwachten. Als ik bij Mutterstadt de 65 pak, rijd ik er dan ver genoeg omheen?

En kan ik verder nog ellende verwachten op de route? En weet iemand een leuke camping voor de tussenstop?

Alvast bedankt!

p.s. leasebak / Nederlandse tankpas, dus ik heb voorkeur om bij Venlo of Maastricht de grens over te gaan
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Zat 27 juli richting Zwarte Woud; beste route om F1 race te vermijden?

Bericht door r.obbink » di 16 jul 2019 20:06

RE.gif

nee hoef je niet bang voor te zijn, Hockenheim heeft genoeg aanvoer wegen en ik ben er regelmatig langs gereden met de hut en auto op een raceweekend.... nooit problemen gehad (alleen wel met mijn vrouw omdat ik de afslag naar het circuit wilde nemen awhoea.gif )


camping voor een tussenstop bij Koblenz? Schinderhannes in pfalzfeld…. heerlijke camping en goed restaurant met prima bier!
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Dennis72
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 14:10

Re: Zat 27 juli richting Zwarte Woud; beste route om F1 race te vermijden?

Bericht door Dennis72 » di 16 jul 2019 20:12

Dank

Nou nog even goed uitzoeken of de 61 wel zo slim is qua drukte. Ik zou ook via Maastricht - Luik - Malmedy - Bitburg de 1, vervolgens 62 en dan de 65 kunnen doen...
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zat 27 juli richting Zwarte Woud; beste route om F1 race te vermijden?

Bericht door eurotrotter » di 16 jul 2019 21:17

Dennis72 schreef:
di 16 jul 2019 19:53
Zaterdag de 27e vertrekken wij met de caravan richting het Zwarte Woud. Doel is niet te vroeg van huis (Den Haag), bij Venlo de grens over de 61 op, een overnachting rond Koblenz en op zondag richting Camping Langenwald. Nou is dat weekend ook de F1 race op Hockenheim, dus er valt de nodige drukte te verwachten. Als ik bij Mutterstadt de 65 pak, rijd ik er dan ver genoeg omheen?

En kan ik verder nog ellende verwachten op de route? En weet iemand een leuke camping voor de tussenstop?

Alvast bedankt!

p.s. leasebak / Nederlandse tankpas, dus ik heb voorkeur om bij Venlo of Maastricht de grens over te gaan
Als je bij Mutterstad de A 65 neemt kom je bij Karlsruhe weer op de A 5 naar het Schwarzwald.
( en het is zelfs nog 4900 mtr korter https://www.google.nl/maps/dir/49.44262 ... m2!3e0!5i2 ).


Tussenstop camping:
Bad Dürckheim,de Knauscamping( Ook voor andere merken toegankelijk mrgreen.gif )

https://www.campingcard.nl/duitsland/ri ... im-102160/

Goed restaurant,meertje waarin gezwommen kan worden
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Dennis72
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 8 aug 2016 14:10

Re: Zat 27 juli richting Zwarte Woud; beste route om F1 race te vermijden?

Bericht door Dennis72 » di 16 jul 2019 21:55

Bedankt voor de tip. De camping is op zich prima aan te rijden, maar we willen juist wat korter rijden op dag 1. Op de Knaus-camping stoppen heeft niet zo veel zin, want dan kan ik beter doorrijden naar het Zwarte Woud. Bovendien ligt die camping wel akelig dicht bij Hockenheim, dus de vraag is of daar dan wel plek is dat weekend...
Bürstner Fun Sportiv 435 TN / Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech

Plaats reactie

Terug naar “Routes”