Routes La Francilienne

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Leen_Vis

Routes La Francilienne

Bericht door Leen_Vis » zo 7 jul 2019 20:23

Beste kampeerders.
Ik ben nieuw op dit Forum. Al heel lang caravanner en vaak naar Frankrijk op vakantie.
Al lang geleden heeft de ANWB een routebeschrijving met kaartje gepubliceerd van de route om Parijs over de La Francilienne. Heeft iemand van de forumleden misschien deze beschrijving (in PDF vorm) voor mij beschikbaar? Ik zou daar heel blij mee zijn. Graag een berichtje naar Leen.
e-mailadres verwijderd. Reacties op het forum of pb

Alvast hartelijk dank.
Leen Vis

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Routes La Francilienne

Bericht door sailor wim » zo 7 jul 2019 20:45

Leen ik Google la francilienne pdf en vind direct bij le marronnier, de gevraagde pdf.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Routes La Francilienne

Bericht door Nimma » zo 7 jul 2019 20:49

Op de routekaart Frankrijk staat het ook. aflower.gif welkom trouwens aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Routes La Francilienne

Bericht door petronella » zo 7 jul 2019 20:51

2F986843-8D5A-4E6F-B92C-7CD0BC76D5C8.jpeg
bedoel je deze?

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Routes La Francilienne

Bericht door petronella » zo 7 jul 2019 20:56

https://anitavakantiehomepage.com/route-parijs/ Hier hebben we het bovenstaande kaartje vandaan. Mee genomen in de auto en probleemloos om Parijs heen. Fijne vakantie alvast

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Routes La Francilienne

Bericht door PD » zo 7 jul 2019 21:01

RE.gif RE.gif
Wij rijden altijd A3/A86, dat gaat eigenlijk altijd goed met soms en beetje vertraging. Ook dit jaar in juni op vrijdagmiddag weer gedaan.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Routes La Francilienne

Bericht door PMT » ma 8 jul 2019 14:46

In de tijd dat we zonder navy reden gebruikten we die routebeschrijving incl. foto's van de borden ook altijd. Dat begon met iets in de trant van: "een paar km voor het vliegveld van Charles de Gaulle ligt de aire de Vemars-Ouest. Zet uw dagteller daar op 0 en neem een hap van uw chocolade croissantje". De allereerste keer hebben we dat ook echt gedaan, leek ons wel leuk. awhoea.gif
Ik moet hem nog wel ergens digitaal hebben op mijn losse schijf, want dat heb ik toen ingescand. Ik ga thuis wel eens kijken.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Routes La Francilienne

Bericht door eurotrotter » ma 8 jul 2019 15:44

Leen_Vis schreef:
zo 7 jul 2019 20:23
Beste kampeerders.
Ik ben nieuw op dit Forum. Al heel lang caravanner en vaak naar Frankrijk op vakantie.
Al lang geleden heeft de ANWB een routebeschrijving met kaartje gepubliceerd van de route om Parijs over de La Francilienne. Heeft iemand van de forumleden misschien deze beschrijving (in PDF vorm) voor mij beschikbaar? Ik zou daar heel blij mee zijn. Graag een berichtje naar Leen.
e-mailadres verwijderd. Reacties op het forum of pb

Alvast hartelijk dank.
Leen Vis
Hoe je ook om Parijs heen gaat;reken er op dat je áltijd in een file kunt vallen.
Op de Francilienne is t filerisico net zo groot als op de A 86 of de Peripherique.
Zorg dus dat je,voor je Parijs gaat"nemen"dat je je tank vol hebt,het toilet bezocht hebt en genoeg eten en drinken bij je hebt.
Langs de Francilienne zijn er,evenals langs de A 86, maar één of twee tankstations.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Routes La Francilienne

Bericht door deusjevo » ma 8 jul 2019 17:06

Precies, en via de Franciliene is het ook nog een behoorlijk stuk langer.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Sugar
Berichten: 361
Lid geworden op: di 24 jun 2014 15:52
Locatie: tussen Arnhem en Nijmegen

Re: Routes La Francilienne

Bericht door Sugar » di 16 jul 2019 14:43

Meerdere keren langs Parijs 'gemoeten' met vouwwagen/caravan. Op de 104 Francilienne eigenlijk nooit noemenswaardige vertragingen gehad. Ook niet rond de middag. Solo wel eens gedacht de 86 te nemen en stond dan steevast in de file.
Ik zou in beginsel altijd de 104 nemen.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Routes La Francilienne

Bericht door RichTrip » di 16 jul 2019 19:10

Paar jaar terug in de zomervakantie de Francilienne genomen, heen en terug, ging op zich prima. In de afgelopen Meivakantie ging de gehele 1200 kilometer eigenlijk perfect, zelfs saai, zo rustig op de weg, behalve Parijs.........heenweg door Google Maps (actueel zou je denken) langs de Peripherique gestuurd; drama van de bovenste plank boos.gif
Terugweg ook zeer rustige reis gehad, behalve Parijs......wijzer geworden door de heenweg toch maar de gangbare route A3/A86 genomen; drama en wederom veel vertraging boos.gif
Leuk al die tips over gewoon Bordeaux volgen, gaat altijd goed........ik weet het niet. Als het in de rustige Meivakantie al zo'n drama is, dan vrees ik voor de komende zomervakantie (wederom langs Parijs)....... [aschrik.gif]
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Routes La Francilienne

Bericht door Chris » di 16 jul 2019 20:05

RE.gif
Dat Bordeaux volgen werkt ook goed als je het op de "makke" tijden doet.
Wij vertrekken binnenkort weer om ook Parijs te "nemen".
Vertrek zaterdag avond.... rond Parijs op zondag ochtend een uur of 7 meestal.
Dan rijden er alleen de oude omaatjes in hun Renaultjes en Peugotjes die naar de vroegmis gaan...
Geen enkel probleem..

Terug is het niet zo makkelijk te kiezen... dan kom ik op tijd X bij Parijs en volg de borden LILLE....
Vorig jaar ook enorm druk, maar alleen het stukje waar je de A1 opkomt, daar net voor het vliegveld, daar stroopte het op... file...
Maar toen waren we dus al rond...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Routes La Francilienne

Bericht door PD » di 16 jul 2019 20:11

RichTrip schreef:
di 16 jul 2019 19:10
Leuk al die tips over gewoon Bordeaux volgen, gaat altijd goed........ik weet het niet. Als het in de rustige Meivakantie al zo'n drama is, dan vrees ik voor de komende zomervakantie (wederom langs Parijs)....... [aschrik.gif]
Vrijdag 14 juni rond het middaguur nauwelijks vertraging gehad op de A86 in zuidelijke richting en zeker niet stil gestaan thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Routes”