tolpoorten stress wie weet er raad op
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Dit jaar voor de doortocht Oostenrijk-Italië het vignet en de tol voor de Brenner betaald via Asfinag, webshop. De betaalde bedragen zijn dan gekoppeld aan je kenteken. Voor de zekerheid had ik de streepjescode van betaling ook op mijn mobiel opengezet. Mevrouw aan de balie zag mijn mobiel, drukte op een knop, we zagen een camera draaien en de boom ging open. Niet geheel automatisch dus, maar geen gedoe met geld gehad. (waarvoor ik overigens mijn creditcard gebruik, dat werkt altijd vlot en snel)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Wij zaten in zelfde regio Mickey. Zelfde oprit ?Micky schreef: ↑wo 7 aug 2019 21:53ik heb afgelopen weekend een weigering gehad op een rustige oprit, vreemde was dat er al een ticketje uit de sleuf hingPremiumDiscovery schreef: ↑wo 7 aug 2019 17:25Onze ervaring is dat het bij de 30 km/h poortjes erg vlotjes doorloopt; daar zit de sensor blijkbaar wat dichter aan het begin van de poortsluis. Bij de gewone poortjes moet je vaak net wel/niet stilstaan voor de slagboom. Overigens nog nooit een weigering gehad al neem ik elk jaar als eerste poortje er wel één waar ik een kaartje kan trekken en/of kan betalen.... ff zeker weten dat ie nog live is
Ik ben achteruit gereden en heb de enige andere poort ernaast genomen, daar werkte hij wel
Ook wij vreemde gewaarwording. De oprit met 2 banen had helemaal geen oranje T, alleen 2 x een groene pijl. Ook zag ik geen signaal kasten hangen. Toevallig nam een andere NL-er met caravan de rechter en ik de linker baan. Beide in verwarring, beide een badge achter de raam maar er stak al een kaartje uit de machine. De andere rijder trok hem er uit en reed door. Vlak voordat ik kaart trok toch zowaar een PIEP en de boom ging open
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Jaren geleden stonden we met de badge in de gietende regen bij een poortje in Perpignan.
Naast ond stond ook een Nl.er met caravan ook voor een 30km. poortje met een badge.
Maar beide poortjes weigerden.
En je moet niet denken dat er met dat takke weer er iemand komt helpen.
Het was in januari dus niet druk.
Hadden we toen te hard gereden? Ik denk het niet.
Wij zijn toen achteruit gereden en het opnieuw geprobeerd.
En toen ging de slagboom wel open..
Dit is de enige weigering tot nu toe na jaren mee gemaakt hebben..
Ik heb het idee als we toen verder tot naar de boom hadden moeten rijden.
We merken nu ook nog wel dat de plaats van activeren wel eens in afstand scheelt.
Dit jaar pakte we in Spanje het verkeerde poortje en kregen een kaartje.
Maar bij het verlaten pakten we wel het goede poortje voor de badge en alles werkte gewoon.
We hoorden een piep en het licht sprong al rijdend op groen.
Maar eigenlijk is het systeem in Portugal toch mooier.
Op sommige wegen niks poortjes.
En dan kun je gewoon door sjezen met die hap.
Want je wordt automatisch geregistreerd.
Ik heb pas gelezen dat de Fransjes ook met zo’n systeem bezig zijn.
Naast ond stond ook een Nl.er met caravan ook voor een 30km. poortje met een badge.
Maar beide poortjes weigerden.
En je moet niet denken dat er met dat takke weer er iemand komt helpen.
Het was in januari dus niet druk.
Hadden we toen te hard gereden? Ik denk het niet.
Wij zijn toen achteruit gereden en het opnieuw geprobeerd.
En toen ging de slagboom wel open..
Dit is de enige weigering tot nu toe na jaren mee gemaakt hebben..
Ik heb het idee als we toen verder tot naar de boom hadden moeten rijden.
We merken nu ook nog wel dat de plaats van activeren wel eens in afstand scheelt.
Dit jaar pakte we in Spanje het verkeerde poortje en kregen een kaartje.
Maar bij het verlaten pakten we wel het goede poortje voor de badge en alles werkte gewoon.
We hoorden een piep en het licht sprong al rijdend op groen.
Maar eigenlijk is het systeem in Portugal toch mooier.
Op sommige wegen niks poortjes.
En dan kun je gewoon door sjezen met die hap.
Want je wordt automatisch geregistreerd.
Ik heb pas gelezen dat de Fransjes ook met zo’n systeem bezig zijn.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Hier in Spanje gaat het soepeltjes met Bip&go.
Sneller dan Frankrijk!
Ook parkeergarages werken prima en snel.
Ik snap trouwens niet waarom er zoveel Fransen en Spanjaarden geen badge hebben. Zeggen ze dat Nederlanders zuinig zijn....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sneller dan Frankrijk!
Ook parkeergarages werken prima en snel.
Ik snap trouwens niet waarom er zoveel Fransen en Spanjaarden geen badge hebben. Zeggen ze dat Nederlanders zuinig zijn....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volkswagen Golf GTE 2015, 204pk , Hobby Excellent Easy UFE 460 (2000), Camptek V2 Ego
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Dat behrijpen we ook niet. Misschien zijn wij meer gestrest dan de Fransen en Spanjaarden. De werkdruk licht in NL denk ik ook wat hoger.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.
tolpoorten stress wie weet er raad op
Een groot aantal Fransen komt nooit op de péage en nog meer af en toe. Bedenk dat de tolweg in Frankrijk een alternatieve snelle route is, je hoeft ‘m niet te gebruiken
Tolkastjes worden daar vooral door forensen gebruikt: mensen die iedere dag dezelfde route rijden. Daar is een speciaal trajecttarief voor.
Tolkastjes worden daar vooral door forensen gebruikt: mensen die iedere dag dezelfde route rijden. Daar is een speciaal trajecttarief voor.
Laatst gewijzigd door Conradi op vr 9 aug 2019 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Let eens op omgevingen rond betaald parkeren in Frankrijk; veel Fransen mijden zoveel mogelijk locaties waar je voor rijden en/of stilstaan, moet betalen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Dat doen de Portugezen ook.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Hou er wel rekening mee dat dit als "achteruitrijden op de autosnelweg "gezien kan worden.
En als zodanig bestraft kan worden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
In Italie heb ik dit al gezien:
Als je vanaf Como richting Milano,de A 8, rijdt kun je bij Lomazzo de A 36 nemen,een doorsteek waarmee je op de A 9 ,richting Varese/lago Maggiore neemt.
https://www.google.nl/maps/dir/45.67830 ... m2!4m1!3e0
Je hoeft dan niet aan te sluiten bij de splitsing A8/A9 bij Lainate.
Je rijdt gewoon op volle snelheid onder een portaal door,de betaling geschied gewoon via de badge.
Indien je geen badge hebt word je gefotografeerd en heb je twee weken de tijd om je bedrag over te maken( volgens de lichtkrant boven het portaal)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
sterker nog, hier hangen bij iedere doorgang 2 antennes, 1 halverwege en 1 op de normale plek. Werkt echt super, nog nooit mis gegaan. Eerste paar keer even slikken, maar gewoon gaan met die hutPremiumDiscovery schreef: ↑wo 7 aug 2019 17:25Onze ervaring is dat het bij de 30 km/h poortjes erg vlotjes doorloopt; daar zit de sensor blijkbaar wat dichter aan het begin van de poortsluis. Bij de gewone poortjes moet je vaak net wel/niet stilstaan voor de slagboom. Overigens nog nooit een weigering gehad al neem ik elk jaar als eerste poortje er wel één waar ik een kaartje kan trekken en/of kan betalen.... ff zeker weten dat ie nog live is
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif
dat slikken met name als je aan komt rijden in een 30 poort en er staat er 1 stil met zijn hand uit het raam, nummer 2 staat er inmiddels achter en dan kom jij, hopend dat hij niet open gaat voor hem op jouw badge
gaf me toch even tress, maar ook daar bleek niets aan de hand
dat slikken met name als je aan komt rijden in een 30 poort en er staat er 1 stil met zijn hand uit het raam, nummer 2 staat er inmiddels achter en dan kom jij, hopend dat hij niet open gaat voor hem op jouw badge
gaf me toch even tress, maar ook daar bleek niets aan de hand
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Nog nooit stress gehad, werkt sinds beschikbaar altijd prima.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Stress is wat overdreven maar de eerste passage van het seizoen vind ik wel altijd spannend.
Die 30km poortjes werkten bij ons tot nu toe perfect maar ik vond ze meestal helemaal links van de serie doorgangen.
Met je combinatie is het dan bij grote drukte even opletten om weer uiterst rechts in te voegen.
Die 30km poortjes werkten bij ons tot nu toe perfect maar ik vond ze meestal helemaal links van de serie doorgangen.
Met je combinatie is het dan bij grote drukte even opletten om weer uiterst rechts in te voegen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif
In Frankrijk, altijd uiterst rechts gaan (meestal 2 of 3 meest rechtse), daar zijn de 30km/h poortjes voor oa de vrachtwagens, daar kun je echt altijd doorknallen zonder te stoppen, links is vaak 30 met hoogte beperking.
In Frankrijk, altijd uiterst rechts gaan (meestal 2 of 3 meest rechtse), daar zijn de 30km/h poortjes voor oa de vrachtwagens, daar kun je echt altijd doorknallen zonder te stoppen, links is vaak 30 met hoogte beperking.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif
Niet overal hoor. Op onderstaand filmpje is het meest linkse poortje 30 km met hoogte beperking. Daarnaast 30 km zonder hoogte beperking, daar gingen wij door. En alles rechts daarvan geen 30 km poort.
Niet overal hoor. Op onderstaand filmpje is het meest linkse poortje 30 km met hoogte beperking. Daarnaast 30 km zonder hoogte beperking, daar gingen wij door. En alles rechts daarvan geen 30 km poort.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif
ik schreef toch ook "vaak" rechts kun je altijd door, ook op de zwarte zaterdagen is wederom bewezen
en bij drukt hoef je dus niet te slingeren om naar rechts te komen
ik schreef toch ook "vaak" rechts kun je altijd door, ook op de zwarte zaterdagen is wederom bewezen
en bij drukt hoef je dus niet te slingeren om naar rechts te komen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Alleen zo jammer weer dat er "medeweggebruikers" zijn die er geen bal van snappen he...
Al die verschillende poortjes...
Had ik (met tolbadge) ineens 2 motorrijders voor me in de t poort...zonder badge....
Gelukkig ging daarom direct het poortje ernaast op t 30 open en kon ik er net langszuizen...
Zo jammer hè..
Die tolbadge....ik had het 10 jaar eerder moeten weten..ideaal..
Al die verschillende poortjes...
Had ik (met tolbadge) ineens 2 motorrijders voor me in de t poort...zonder badge....
Gelukkig ging daarom direct het poortje ernaast op t 30 open en kon ik er net langszuizen...
Zo jammer hè..
Die tolbadge....ik had het 10 jaar eerder moeten weten..ideaal..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif
Ik denk dat ik hem ondertussen al bijna 10 jaar hen en ben er al die tijd heel content mee geweest.
Aanvankelijk m’n bedenkingen, betaling kon alleen met creditcard en het was nog best lastig omdat ik hem in Frankrijk moest bestellen,
Hij werd toen eigenlijk nog niet voor niet-Fransen aangeboden.
Uiteindelijk toch gelukt en dus nog steeds helemaal blij mee.
Ik denk dat ik hem ondertussen al bijna 10 jaar hen en ben er al die tijd heel content mee geweest.
Aanvankelijk m’n bedenkingen, betaling kon alleen met creditcard en het was nog best lastig omdat ik hem in Frankrijk moest bestellen,
Hij werd toen eigenlijk nog niet voor niet-Fransen aangeboden.
Uiteindelijk toch gelukt en dus nog steeds helemaal blij mee.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif
hier ook, daarom betalen we bijna niets, 1,55 geloof ik in de maanden dat je hem gebruikt, dus 2x de rest is de tol die je toch betaald.
verder ooit 10 euro borg betaald voor het apparaatje, maar die krijgen we terug bij inlevering
hier ook, daarom betalen we bijna niets, 1,55 geloof ik in de maanden dat je hem gebruikt, dus 2x de rest is de tol die je toch betaald.
verder ooit 10 euro borg betaald voor het apparaatje, maar die krijgen we terug bij inlevering
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Euuuu. Nee.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif
"vaak" met hoogte beperking
"vaak" met hoogte beperking
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Nu we 2 maanden verder zijn na de vraag van TS ben ik eigenlijk wel benieuwd wat TS besloten heeft. Na alle antwoorden ben ik TS in dit topic niet meer tegengekomen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
Ideaal voor ons, ik rijd namelijk altijd linksHobby Linka schreef: ↑do 15 aug 2019 22:20
Niet overal hoor. Op onderstaand filmpje is het meest linkse poortje 30 km met hoogte beperking. Daarnaast 30 km zonder hoogte beperking...
Overigens zijn de vrachtwagenpoortjes met 30 km/h toch echt rechts...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: tolpoorten stress wie weet er raad op
RE.gif Nope
Bijvoorbeeld A31 Dijon -> Toul. Het tolplein einde peáge bij Toul heeft alleen maar 30-km poortjes links, ook voor vrachtauto's.
Bijvoorbeeld A31 Dijon -> Toul. Het tolplein einde peáge bij Toul heeft alleen maar 30-km poortjes links, ook voor vrachtauto's.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine