Tips graag ivm reis naar Gotenburg

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
DVmario
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 1 okt 2012 10:00
Locatie: Maldegem (Belgie)

Tips graag ivm reis naar Gotenburg

Bericht door DVmario » zo 9 jun 2019 23:05

Hallo iedereen.
Graag zouden wij tips willen ivm onze eerste trip naar Zweden Gotenburg,we willen de volvo-boot van Gent naar Gotenburg nemen,dochter bezoeken die er woont en zo terug naar Belgie rijden .alvast bedankt Mario en Marleen.

Volvodriver

Re: Tips graag ivm reis naar Gotenburg

Bericht door Volvodriver » ma 10 jun 2019 10:32

RE.gif
Over de Volvoboot kan ik je geen informatie geven. Waarbij komt dat ik geen idee had dat je die als passagier met auto en caravan zou kunnen nemen.

Over Göteborg zelf: Natuurlijk het Volvo-museum 😎. Het Aeroseum (vlak bij het vliegveld) Het scheepsvaartmuseum, de diverse winkelcentra en restaurants. De beste camping daar (ook direct een hele dure in het hoogseizoen) is Askim camping Liseberg. (Ohw ja, met kinderen natuurlijk het Liseberg amusementspark bezoeken 😇)

Voor de terugreis zou ik de route via Malmö - Kopenhagen doen. En al naar gelang hoe je pet staat via de "land"route de Lillaelt- en Størebaeltbron nemen met een overnachting of wat in Denemarken (mogelijk in de buurt van Billund (Legoland)) en dan terug via Duitsland naar België. Of rechtstreeks via het veer Rødbyhavn - Puttgarden naar Duitsland en dan terug naar beneden.

DVmario
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 1 okt 2012 10:00
Locatie: Maldegem (Belgie)

Re: Tips graag ivm reis naar Gotenburg

Bericht door DVmario » di 11 jun 2019 21:28

Bedankt,
Volvodriver zwaaien.gif

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Tips graag ivm reis naar Gotenburg

Bericht door Stef » wo 12 jun 2019 00:37

Houd je van auto’s en je hebt een beetje tijd , dan kan ik Trollhatten aanbevelen om in het
SAAB museum te gaan kijken.
Ik vond dit museum leuker dan het Volvo museum.
Bij Trollhatten ook een leuke camping om te verbijven.

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Henri Berends
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Tips graag ivm reis naar Gotenburg

Bericht door Henri Berends » wo 12 jun 2019 06:06

Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Volvodriver

Re: Tips graag ivm reis naar Gotenburg

Bericht door Volvodriver » vr 14 jun 2019 13:00

RE.gif RE.gif
SAAB museum ook zeker de moeite waard. Wel kleiner dan het Volvo museum. Maar in de omgeving ook veel moois daar met interessante musea en de sluizen. Helaas is de kabelbaan buiten gebruik. En idd vanuit Göteborg prima te berijden.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”