Huidige situatie Hamburg en Bremen

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Techman
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 12 jan 2014 15:55

Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Techman » zo 2 jun 2019 16:59

Wij gaan deze zomer (voor het eerst) richting Zweden en Noorwegen.

Hiervoor hebben we op de heenreis de overtocht Kiel - Göteborg geboekt.
Deze boot vertrekt zaterdagavond (3 augustus) om 16:30 uur 's middags.
Ik zie op de routekaarten van de ANWB dat er veel drukte rondom Bremen en Hamburg wordt verwacht in deze periode.
Ook heb ik wat oudere forums gelezen maar ben benieuwd wat ik kan verwachten voor verkeersdrukte.
Zijn er mensen die iets over de actuele situatie kunnen vertellen ?

P.S. de vakantie begint op zaterdag. een dag eerder vertrekken zit er dus (helaas) niet in ;-)
Knaus Azur 500 EU bj 2007
Saab 9-3 Cabrio 1.8t bj 2008

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Stef » zo 2 jun 2019 17:06

Ik weet niet waar je in Nld vandaan moet komen, maar dan zou ik toch vrijdags na het werk zo snel als mogelijk vertrekken
En evt ergens overnachten.
Des te meer tijd heb je om moeilijkheden te overbruggen thumbup.gif
En als je te vroeg bij de boot bent is dat ook geen probleem.

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Volvodriver

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Volvodriver » zo 2 jun 2019 19:26

Wij vertrekken met het zusterschip op vrijdag. 2 augustus. De boot vertrekt niet om 16:30 maar om 18:45 uur. Vanaf 16:30 kan je inchecken tot 18:15 uur
Daarnaast is het tussen Bremen en Hamburg al weer 2 jaar goed te doen, wel zijn er bij Bremen zelf werkzaamheden. Waar je ook "problemen" kunt verwachten is tussen Hamburg (vanaf de Elbetunnel) en de afrit naar Kiel.

Wij vertrekken 's ochtends omstreeks 7:00 uur vanuit de gemeente West-Stellingwerf met de caravan en zijn dan meestal ruim voor 15:00 uur op de Schwedenkai. Ruim op tijd dus. De route die wij nemen is de N381, A28, N33, A7, Duitse A31, richting Bremen, Hamburg, A7 richting Flensburg en daar af richting Kiel.

Uit je opmerking begrijp ik half en half dat je met de "bouwvak" van regio midden zit. Ik vermoed dan ook dat je uit die omgeving komt. Ik zou dan als je vanuit de wijde omgeving Den Haag (Rotterdam, Leiden) komt zaterdag toch echt uiterlijk 6:00 uur vertrekken want je hebt dan toch een 600 km voor de boeg. 3 augustus is echt vanaf circa 11:00 uur een drukke dag met verkeer in Duitsland richting het noorden. En vanaf Osnabruck tot Bremen zijn werkzaamheden op de Duitse A1.

Jekihero

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Jekihero » zo 2 jun 2019 21:22

Wij reden twee weken geleden op vrijdag via Oldenburg en Bremen naar Hamburg. Het is daar ontzettend druk en ongeveer twee uur file gereden. Vroeger reed ik dit stuk dikwijls 's morgens zo rond 10:00 uur en dat ging beter. Ik zal dit stuk voortaan niet meer 's middags rijden. Voor Oldenburg wordt aan de weg gewerkt en achter Bremen is het altijd druk. Neem ruim de tijd dan kan het alleen maar meevallen.

Gebruikersavatar
Techman
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 12 jan 2014 15:55

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Techman » zo 2 jun 2019 22:53

Wij vertrekken vanuit de Achterhoek en gaan bij Enschede richting osnabruck.
We zijn dus binnen het uur in duitsland dat scheelt dan wel weer.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal maar vroeg gaan vertrekken.
Knaus Azur 500 EU bj 2007
Saab 9-3 Cabrio 1.8t bj 2008

Volvodriver

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Volvodriver » zo 2 jun 2019 23:25

RE.gif
In dat geval kan je wel 7:00 uur als vertrektijd aanhouden. Je hebt dan echt ruim voldoende tijd ook als er een vollsperrung op je route is. (En je hoeft die 1,5 uur extra door NL niet te rekenen.)

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Sjakie » di 4 jun 2019 00:41

E7AED89F-9B8E-4F1F-B269-2D802E466A2D.jpeg
Beste Techman ,

Vorige week zondagmorgen boot afgekomen Kiel en na Hamburg was het aan de andere kant drama . 9 km richting Kiel.
Je kunt a28 op en dan over haselune naar ahlhorn en dan bij wildeshaus de autobaan op. Scheelt ook weer file . Binnendoor is wel 70 km stuk maar loopt altijd best.
Mijn idee zou zijn vrijdag s,avonds vertrek bij haselune zit truck restaurant daar ff eten . Kan tot heeel laat daar.
En dan doorrijden tot eerste parking na de tunnel en daar de parkeerplaats op .
Zorg dat je 1,5 uur voor aankomst op dek staat dan heb je fantastisch uitzicht.
Tip dinner bij Stena overslaan als je geen vis lust. Voor de rest overtocht super.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door dieseltijger » di 4 jun 2019 09:01

We zitten nu in Bremen. Na Oldenburg is er richting Oost slechts 1 rijstrook beschikbaar na Oldenburg. Op zondagmiddag heeft dit geleid tot zo'n 15 minuten vertraging.

Bij geplande wegwerkzaamheden vind ik de files meevallen. Minder oponthoud dan bij ongelukken. Tenzij er moord en brand wordt geschreeuwd ga ik daarom zelden er omheen plannen: ook dat kost tijd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Huidige situatie Hamburg en Bremen

Bericht door Conradi » di 4 jun 2019 23:03

Net terug uit Zweden, in beiden richtingen via Bremen - Hamburg en de veerboot Puttgarden / Rødby genomen.
Files bij Bremen vallen erg mee, Hamburg is altijd druk met de spits.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Routes”