Route naar Trenta Slovenie

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Route naar Trenta Slovenie

Bericht door Gemineye » ma 27 mei 2019 16:53

Wij hebben al een camping Slovenië gereserveerd voor komende zomer. We hebben nog een dag of 10 over en zoeken nog een touristische route weer naar huis. We overwegen nog een camping helemaal in het noordwesten van Slovenie; in het triglavski narodni park, bijvoorbeeld aan de rivier de Soca. Nou heb ik daar wel een paar leuke kanshebbers gevonden daar, maar ik vind toevallig een review van camping Triglav dat deze met caravan eigenlijk niet te bereiken is omdat je dan een pas over moet. Nou heb ik op de kaart gekeken, en dit dal kun je inderdaad vanaf de noordkant benaderen, en dan moet je over een pas die ik met onze caravan liever vermeid. Maar de route vanaf de zuid/west kant is weliswaar wat om, maar zou zo op het oog goed te doen moeten zijn.

Iemand die deze campings/route kent?
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Abve

Re: Route naar Trenta Slovenie

Bericht door Abve » ma 27 mei 2019 20:50

Ik heb vorig jaar de 206 met de auto gereden.
We stonden in Kobarid en van daaruit een dagje Bled gedaan.
Op de terugweg de 206 naar Bovec genomen en over die pas gereden.
Volgens mij is deze pas verboden voor caravans maar dat zou je even op de ANWB-routekaart moeten controleren.
De haarspeldbochten zijn voorzien van een soort kinderhoofdjes en het is behoedzaam rijden.
Zou het wél mogen ( ik weet bijna zeker van niet) dan raad ik je aan vanuit Bovec naar Trenta te rijden.

Waar sta je in Slovenië?

Groet Abve.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Route naar Trenta Slovenie

Bericht door Gemineye » ma 27 mei 2019 22:11

Wij staan het eerste deel van de vakantie op camping menina in varpolje. Dat is in het midden noorden van Slovenië. Ik wist (nog) niet dat het stuk wat je noemt helemaal verboden voor caravans was, maar op de kaart zag ik wel een route die me niet wenselijk leek. Vanaf de zuid/west kant is te doen? We willen eigenlijk de laatste 2 weken van de vakantie in etappes terug, dit zou er 1 van kunnen zijn omdat de omgeving erg mooi schijnt te zijn. Volgende etappe zou via Oostenrijk kunnen, maar als het weer niet goed is blijven we waarschijnlijk wat langer zuidelijker. Ik ben wat opties aan het bekijken zeg maar.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Abve

Re: Route naar Trenta Slovenie

Bericht door Abve » di 28 mei 2019 09:04

De omgeving is inderdaad zeer mooi, ruige natuur.
Bovendien relatief weinig toerisme.
Niet te vergelijken met Bled en omgeving.

Vanuit het zuidwesten is het zeker te doen.
De 102 langs de rivier Idrijca is een prachtige route.
Ik heb de route vanaf Tarvisio ( Italië ) via de 203 -102 naar het zuiden (Kroatië)gereden met mijn tandemasser.
De 203 van Bovec naar het Noorden heeft smalle passages en tunneltjes maar voor een ervaren chauffeur te doen.
Ik geef dit ook even aan omdat je schrijft eventueel van Trenta naar Oostenrijk te willen.

Vanuit Varpolje via Bled (209/909/403) oversteken zou ik je niet direkt aanraden.
Hierin zitten zeer lastige passages en delen met slecht wegdek.
De zuidelijker gelegen 210 ken ik niet.

Via Lubljana is het dus geen enkel probleem.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Trenta Slovenie

Bericht door eurotrotter » do 25 jul 2019 20:09

Abve schreef:
ma 27 mei 2019 20:50

Volgens mij is deze pas verboden voor caravans maar dat zou je even op de ANWB-routekaart moeten controleren.
Nu is niet iedere pass die op het ANWB kaartje met een rood caravannetje gemarkeerd is verboden voor caravans.
Ik ben dit jaar ( met de solo auto)de Italiaanse S.S. 42( blauw caravannetje) van Dimaro naar Edolo gereden en van daar de S.S.39 via de Aprica pass ( rood caravannetje)naar Tirano gereden.

https://www.google.nl/maps/dir/46.32342 ... 216168!3e0

De Passo Tonale had ik wel willen doen met de caravan,de Aprica ook wel.
Ik heb daar echter nergens een bord gezien dat die verboden zou zijn voor auto's met caravan;sterker nog ik heb er verschillende vrachtwagens met aanhanger/oplegger ontmoet.
De reden dat we deze wegen niet genomen hebben was dat de dag dat wij gingen vertrekken de giro,d Italia rond Edolo een etappeplaats had,en daar moet je niet in willen zitten,dan zijn alle wegen afgezet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Abve

Re: Route naar Trenta Slovenie

Bericht door Abve » do 25 jul 2019 20:49

RE.gif

Volgens mij is het symbooltje een rood caravannetje met een streep er door.
Blauw caravannetje betekent: alleen voor ervaren chauffeurs, rood: niet aan te raden voor caravans ( maar dan vind ik het juist interessant worden en jij dus ook... knipoog.gif ) en een streep er door betekent: verboden voor caravans.
De aanduiding op de wegenkaart zal misschien niet altijd kloppen met de werkelijkheid, zoals jij schrijft. Dat weet ik niet.

Lenderink
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 16:59

Re: Route naar Trenta Slovenie

Bericht door Lenderink » zo 12 jul 2020 11:36

Ik heb de route vanaf Tarvisio ( Italië ) via de 203 -102 naar het zuiden (Kroatië)gereden met mijn tandemasser.
De 203 van Bovec naar het Noorden heeft smalle passages en tunneltjes maar voor een ervaren chauffeur te doen.

Ik begrijp hieruit, dat de route in zuidelijke richting goed te doen is en in noordelijke richting wat meer ervaring nodig is met een caravan te rijden.
Dit scheelt enorm, want om anders in dat gebied te komen, moet je via Udine en Kobarid rijden en dat is enorm om.
Ik rijd met een Dacia Duster en Hobby 450.

Lenderink
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 16:59

Re: Route naar Trenta Slovenie

Bericht door Lenderink » zo 12 jul 2020 11:38

Abve schreef:
Ik heb de route vanaf Tarvisio ( Italië ) via de 203 -102 naar het zuiden (Kroatië)gereden met mijn tandemasser.
De 203 van Bovec naar het Noorden heeft smalle passages en tunneltjes maar voor een ervaren chauffeur te doen.

Ik begrijp hieruit, dat de route in zuidelijke richting goed te doen is en in noordelijke richting wat meer ervaring nodig is met een caravan te rijden.
Dit scheelt enorm, want om anders in dat gebied te komen, moet je via Udine en Kobarid rijden en dat is enorm om.
Ik rijd met een Dacia Duster en Hobby 450.
[/quote]

Plaats reactie

Terug naar “Routes”