Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Micky » ma 10 jun 2019 23:59

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Kasper

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Kasper » wo 3 jul 2019 09:38

Ik heb net even gekeken hoeveel kilometers we in deze vakantie hebben gereden, de planning was 3873 km. Dat is alleen de afstand tussen de campings.
Uit de kilometerstand blijkt dat we 2045 kilometers extra hebben gereden en dat klopt ook wel, je pakt vaak de auto om steden te bezoeken, boodschappen doen en andere mooie plekken te zien. Nu maar weer eens nadenken over de route van 2020... mrgreen.gif

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door eurotrotter » do 4 jul 2019 21:50

borm147 schreef:
wo 3 jul 2019 09:38
Ik heb net even gekeken hoeveel kilometers we in deze vakantie hebben gereden, de planning was 3873 km. Dat is alleen de afstand tussen de campings.
Uit de kilometerstand blijkt dat we 2045 kilometers extra hebben gereden en dat klopt ook wel, je pakt vaak de auto om steden te bezoeken, boodschappen doen en andere mooie plekken te zien. Nu maar weer eens nadenken over de route van 2020... mrgreen.gif
IK heb zojuist ook even de gegevens bekeken:
Vertrokken op 25 mei en terug thuis op 25 juni,

https://www.google.nl/maps/dir/Roosenda ... 535849!3e0

Totaal kilometers:5763,waarvan 3290 met de caravan er achter.

Totaal verbruik: 710 ltr (euro 95) = 1: 8,11

Wij zoeken een camping in een bepaalde regio en verkennen van daar uit de (wijde) omgeving.
Vanuit Dormeletto,aan het Lago Maggiore,hebben we n dat het hele rondje langs t lago gemaakt,

https://www.google.nl/maps/dir/28040+Do ... m0!1m0!3e0


De dag erop zijn we t hele Como meer rond gereden:

https://www.google.nl/maps/dir/28040+Do ... 329041!3e0

Ergens wat drinken,lunchen op een mooi terrasje,lekker hoor.

Toen we in Prunieres stonden ( Bij Embrun op camping la Nautic) kwam ik er achter dat een vriend op camping le Ventoux stond in Mazan ( bij Carpentras),zijn we daar "even" heen gegaan voor een "verre amical" mrgreen.gif


https://www.google.nl/maps/dir/05230+Pr ... 541911!3e0

Het zijn wel veel kilometers,je kunt ook fietsen met de vakantie,maar ik fiets niet graag mrgreen.gif en mijn vrouw kan het ,lichamelijk,niet meer.
Vandaar dus de auto mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Kasper

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Kasper » do 4 jul 2019 21:57

RE.gif Prachtige ritjes! Ik fiets ook niet graag en dus pak ik ook graag de auto, bevalt prima! thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door PD » vr 5 jul 2019 07:46

PremiumDiscovery schreef:
zo 19 mei 2019 18:55
Toon1 schreef:
zo 19 mei 2019 16:46
Er moet eigenlijk meer informatie bij vermeldt worden over hoeveel kilometers je per dag rijdt.
B.V.
Rij je met of zonder caravan.
Ik neem aan dat dit een grapje is.......... caravanforum scratch.gif knipoog.gif

Hoeveel km in de planning...….. komende zomervakantie zijn de trajecten niet veel langer dan telkens 450 km en soms zelfs slechts korter dan 200 km.
Ik ben voor een meivakantie ook al eens naar het Vorarlberg gereden met als planning dit in 2x te doen; toch stonden we geheel tegen de verwachting/planning de 1e dag om 17:00h na ca. 850 km op de camping ! De terugreis wel in 2x gedaan met een tussenstop aan de Moezel.
Ook deze zomervakantie bleek maar weer eens dat een planning vooraf toch weer anders kan uitpakken.
Op de terugreis vanuit Spanje hebben we op één dag 795 km gereden. De reden was dat het simpelweg te warm was om vroeger op een overnachtingscamping aan te komen en we tijdens deze rit anders hebben besloten, simpelweg omdat het soepeltjes verliep. De extra dag hebben we in de Ardennen ingevuld na een tweede etappe van 485 km, ook al langer dan gepland. Het laatste stukje bedroeg daardoor slechts 220 km.
Laatst gewijzigd door PD op vr 5 jul 2019 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Erwin1987 » vr 5 jul 2019 07:50

Wij zijn naar Italië geweest +-1200km ivm kinderen in de auto van 10 maanden en 3 jaar heb ik niet veel km per dag gereden het meeste was 500, beviel me overigens prima en zo zie je ook nog eens wat


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Theo de Man » vr 5 jul 2019 11:40

Ditmaal een maand weggeweest wij hadden deze reis ruim 4300 km , Treviso It, Prutz A, en Bad Mergentheim D.
En de daarbij nodige uitstapjes die we altijd best veel doen dus valt nog best mee dan..
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door petronella » vr 5 jul 2019 12:44

Wij kijken meestal hoe de toestand op de weg is en hoe mijn echtgenoot zich voelt. Als we bv 1200 km moeten rijden doen we dat meestal met 3 overnachtingen, soms gaat het erg lekker en worden het er 2. Ik moet er wel bij vertellen dat we buiten het hoogseizoen reizen tegenwoordig.
Onze ervaring: rij niet te lang door, als de vermoeidheid dan toeslaat of er zit iets tegen is dat niet fijn. Maar dat is natuurlijk onze manier van reizen. In iedergeval een fijne vakantie en een goede reis gewenst.

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Gumm » vr 5 jul 2019 19:56

Mijn advies: Als je voor je planning eens 75km en eens 80km gemiddeld neemt, heb je al een heel redelijk beeld van waar je uit komt.
Het e.a natuurlijk naar gelang hoe lang jullie achtereen- en in totaal willen rijden.
Het is ook iets persoonlijks. Waar de een zegt dat bij 500km de kop er net af is, zit bij een ander de dag er dik op.
Afhankelijk van wat je gewend bent, kan het in het begin toch best een vermoeiende hobby zijn.
Gaat het beter (dan bijvoorbeeld 500 met 75km/u) kun je altijd je planning onderweg aanpassen, ergens langer blijven enz.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Niels83 » zo 7 jul 2019 05:43

Wij kwamen op 2 minuten na uit op 70km per uur.

eerste rit was ruim 800km, en daar deden we ruim 12 uur over.
wij rijden overigens samen (niet te gelijk natuurlijk). ik zo'n 105 mijn vrouw 95 als de heuvels het toe laten.
We hebben wel 2 kleintjes van 3,5 en ruim 1, dus elke 2 uur stoppen we tussen de 20 minuten en een uur, eten wat, plassen wat, spelen wat en rijden weer verder. op deze manier 1 keer 800 gedaan, wat wat veel was, kaar we wilde de zaterdag markt van Chattilon sur Chalaronne meemaken.
5 uur is veel fijner, op de terug weg wordt het 2x 5 en 1 keer 4 uur, gaan zien hoe dat bevalt.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door PMT » zo 7 jul 2019 10:25

Als ik dat zo hier boven lees, valt onze reis qua kms naar Griekenland dus wel mee. Iedereen vind dat zo ver, maar wij hebben natuurlijk niet helemaal over land gereden.

Heen- en terugreis Ancona 3092km
Rondje Griekenland 916km
Totaal 4008km caravan getrokken
Totaal 5424km gereden incl. dagtochten
Totaal diesel 547,49ltr/€714,45= €1,31 Gemiddeld 1:9,9
Totaal kampeerkosten €773,84/35=€22,11 pn (12 campings +2 nachten op de ferry)
Kortste verplaatsing 79km
Langste verplaatsing 576km (te lang)
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Kasper

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Kasper » zo 7 jul 2019 15:58

RE.gif Zover ben ik (nog) niet met het uitrekenen van de kosten en verbruik, maar ik heb al wel even uitgerekend wat mijn gemiddelde snelheid is. Zonder stops onderweg rijd ik gemiddeld 82 km/u en met pauzes en tanken is mijn gemiddelde snelheid 65 km/u.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door PMT » zo 7 jul 2019 16:32

Voor mijn brandstof gebruik ik al jaren fuelio als app, die houdt dat keurig bij en voor de kampeerkosten is dat een kwestie van de kampeerkosten delen door het aantal nachten. Alle campings heb ik met mijn creditkaart betaald (ook een app), dus makkelijk te zien en op te tellen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

marcel8
Berichten: 27
Lid geworden op: za 9 jul 2016 20:04

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door marcel8 » zo 7 jul 2019 17:14

ik zie dat ik hier ongeveer de meeste kilometers per dag rijd . ik vertrek s'nachts rond 1 uur . dan is het lekker rustig en kan je goed kilometers maken de kinderen hebben dan al een halve nacht geslapen en vinden het reuze intressant dat we op vakantie gaan .en zitten lekker filmpjes tekijken . na een paar uur vallen die weer in slaap .ik stop dan weinig. puur om te tanken sanitair bezoeken en weer verder. tegen de ochtend als t druk word nemen wij een langere pauze van ongeveer 1 of 1 1/2 uur even een broodje bij een restaurant bak koffie kids lekker spelen en daarna weer verder met elke 2 uur een pauze . dan heb ik halverwege de middag rond de 1000 km gereden . en zoeken dan een camping en rijden de dag erna het laatste stuk . ik heb t geluk dat onze kinderen niet echt vervelend zijn op de achterbank . met de tablet en een kleurboek kunnen ze zich goed vermaken. ik heb ook nog geen 3 weken vakantie dus als wij 2 weken in t zuiden willen staan heb ik ook max2 dagen voor de heen en 3 dagen voor de terug reis
lmc 555 audi a6 2.7 tdi

Kasper

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Kasper » do 11 jul 2019 18:02

Ik ben weer even aan het rekenen geweest en kom op de volgende kosten:

We hebben 10 campings bezocht en er 34 nachten doorgebracht: totaal € 674,30 dat is gemiddeld per nacht € 19,83.
De duurste was camping Arina in Zwitserland, € 25,20 per nacht en de goedkoopste was camping Delfino in Albenga, € 16,00 per nacht.
Benzinekosten totaal: € 1012,15 de liters heb ik niet genoteerd. Dat betekent dat we ongeveer € 48,00 per dag hebben verbruikt aan overnachtingen en brandstof.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door eurotrotter » do 11 jul 2019 21:35

borm147 schreef:
do 11 jul 2019 18:02
Ik ben weer even aan het rekenen geweest en kom op de volgende kosten:

We hebben 10 campings bezocht en er 34 nachten doorgebracht: totaal € 674,30 dat is gemiddeld per nacht € 19,83.
De duurste was camping Arina in Zwitserland, € 25,20 per nacht en de goedkoopste was camping Delfino in Albenga, € 16,00 per nacht.
Benzinekosten totaal: € 1012,15 de liters heb ik niet genoteerd. Dat betekent dat we ongeveer € 48,00 per dag hebben verbruikt aan overnachtingen en brandstof.
Als ik thuis vertrek gooi ik de tank vol.
De ko kilometers noteer ik,de liters niet,volle tank is volle tank.
Bij alle volgende takbeurten hoef ik dus alleen het aantal kilometers door de liters te delen.
Ik noteer ook welk traject ik volledig met de caravan gereden heb en welk traject niet.
Zo weet ik vrij duidelijk wat he t verbruik is.
Ik presteer me vooraf hoe de prijzen per land zijn en hou daar zo veel mogelijk rekening mee.
Word ik er rijk van ????Nee,maar wel leuk om te doen mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Taan » vr 12 jul 2019 10:41

De 2 langste (terug)ritten die ik heb gemaakt waren 1000 km.
1x vanaf de Dordogne en 1x vanuit Zuid-Duitsland. Op deze ritten kwam ik inclusief stops op de veelgenoemde 70km/u gemiddeld. Dat was wel met files, een uur lunchpauze en een uur dinerpauze.

Ik rij het meeste zelf. Af en toe neemt mijn vrouw een uurtje over, maar die is het al snel zat. Voor mij maakt het niet veel uit. Als ik er naast zit kan ik ook niet geheel ontspannen. Terwijl mijn vrouw prima rijdt hoor! We rijden rond de 100 km/u op de teller en stoppen naar behoefte. Dat is meestal na ongeveer 3 uur.

Eerst stopten we nog om te lunchen bij een wegrestaurant. Eigenlijk heb ik daar een hekel aan. Het is duur, duurt lang, vaak niet eens lekker en ik eet liever buiten aan een picknick tafel. Dat doen we tegenwoordig. Dan lopen we ondertussen een beetje rond met een broodje in ons hand. Dan ben je na een dik half uur wel weer op pad.

Voor de heenweg wil ik echt niet meer dan 800km. In ieder geval voor de schemer aankomen. Als het soepel loopt zijn we er rond het avondeten. We vertrekken niet supervroeg 7:30 ofzo. Dan zitten we op 80 gemiddeld.
Thuis aankomen is natuurlijk makkelijk. Je zet het spul op de handrem en duik je bed in.

Ik vind het overigens ook prima als het minder ver is hoor. vorig jaar hebben we 800 km in 2en gedeeld. Ik vind het ook best leuk om onderweg een dagtripje te doen.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Pakkie » vr 12 jul 2019 10:58

Op de heenweg hou ik het meestal bij zo'n 800 km voor gezien waarbij de bestemming altijd een camping is voor één nachtje. Volgende ochtend nog een paar 100 km en dan bijtijds aankomen op de camping waar we dan veelal een paar dagen blijven.
Op weg naar huis rij ik wel meer, maar da's ook maar net hoe het onderweg gaat. Vorig jaar vanaf Aigueblanche-Frankrijk ging het zo voorspoedig dat we een geplande overnachting in Luxemburg overgeslagen hebben en direct door naar huis zijn gereden waardoor het 960 km in één dag was.
Vorig weekend terug gekomen vanaf Kramsach Oostenrijk wat 850 km is. Vrouwlief heeft (nog) geen E dus stuur alle kilometers zelf. Rij meestal rond de 110 km/u op de gps en het het ging voorspoedig waardoor we binnen 10 uurtjes thuis waren.

Wist uiteraard dat de brandstofprijzen op een Autohof fors verschillen met die van het tankstation aan de snelweg, maar 38 ct/liter verschil zoals afgelopen weekend vond ik wel heel veel. Los van het feit dat op zo'n Autohof meestal meer plaats is, scheelt het toch meer dan 30€ per tank aangezien ik meestal zo'n 85 liter tank.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door PMT » vr 12 jul 2019 14:45


eurotrotter schreef: Ik noteer ook welk traject ik volledig met de caravan gereden heb en welk traject niet.
Zo weet ik vrij duidelijk wat he t verbruik is.
Ik presteer me vooraf hoe de prijzen per land zijn en hou daar zo veel mogelijk rekening mee.
Word ik er rijk van ????Nee,maar wel leuk om te doen mrgreen.gif
Doe ik ook hoor!
Zo kwam ik dus net niet uit in Italië om in Ancona bij de boot te komen. Op de snelweg toevallig bij de duurste pomp uitgekomen en maar 15ltr getankt om pas in Griekenland weer te hoeven tanken.
Verschil met Oostenrijk was dus maar liefst 45 cent.
Screenshot_20190712-143754_Fuelio.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Nimma » vr 12 jul 2019 16:03

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

0, we zien wel waar we uitkomen thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Nicky_GTS
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 3 nov 2013 14:09

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Nicky_GTS » za 31 aug 2019 21:46

Afgelopen reis had ik mij voorgenomen om vanaf Rotterdam naar een camping ten noorden van macon te rijden, dan de tweede dag de overige 700km. Maar wat schetst mijn verbazing, het is 14.45, zijn al thv de afrit, voel mij prima, kids doen het waanzinnig goed En vrouwlief zat ook wel lekker met haar puzzel. Toch maar wat verder gereden en uiteindelijk zo’n 900 km op de eerste dag. Dit was op een zondag, 05.10 vertrokken en heerlijke rust op de complete route.

Achteraf blij met de keuze om verder door te rijden, de maandag was nog betrekkelijk druk met stokbrood vakantieverkeer en uiteindelijk bij de laatste peage flink in de file gestaan, eenmaal in Spanje is het maar een klein stukje.

Ik heb voor vertrek wel een planning met wat ik wil bereiken. Hebben het boekje, campings onderweg, standaard in het deurvak, zo kunnen we iets opzoeken mocht het anders lopen dan in eerste instantie gedacht. Zo zie je maar, het is van zo veel factoren afhankelijk.

Wat wel fijn is, een richtlijn. Van daar uit kun je altijd verder kijken. Nog niet zo ervaren met de caravan? Dan zou ik iets kortere etappes nemen, 500 tot 600 per dag. Neem de tijd en geniet
Renault Laguna 2.0 Estate met aan de trekhaak een Hobby Excelent easy 460 ufe

Gebruikersavatar
Bart-s
Berichten: 68
Lid geworden op: do 7 dec 2017 17:43
Locatie: Regio Oss-Nijmegen

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Bart-s » za 31 aug 2019 22:19

Neem me altijd voor om nooit meer als 800km te rijden. Naar Normandie was 't dat dit jaar 750km en was goed te doen.
Meestal is het vanuit huis tot pont du vaux net geen 800km en komen we dan rond de klok van 3 uur aan.
Dat jaar had mijn vriendin op de terugreis de laatste 5 dagen geboekt op een camping bij Moulins, dit was 900km naar huis. Doe ik nooit meer!! Was echt te ver. Daarbij was het ook druk bij Nancy en daarna ook nog bij Luxemburg en Luik.
Ik was iig blij dat ik thuis was.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door mrbullmastiff » zo 1 sep 2019 00:52

Ik reed eigenlijk altijd in een ruk naar Spanje en later terug naar huis met de caravan zonder overnachting onderweg. We hebben jaren lang gekampeerd in Blanes aan de Costa Brava een reis van ongeveer 1350km. Op de heenreis vertrok ik meestal 's avonds en reed dan de hele nacht door. op de terugweg probeerde ik altijd om 7:00 uur 's morgens de camping af te rijden om dan ongeveer 16 uur later thuis te arriveren. De afgelopen jaren heb ik rondgetrokken met de auto voor Hotel vakanties. Mijn vakantie in mei dit jaar heb ik in 11 dagen 5800km gereden.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door PMT » zo 1 sep 2019 13:04

Vroeguh
....reed ik met de vouwwagen altijd in een ruk naar onze bestemming of het nu Montroig Spanje (1650km) was of Passignano Sul Trasimeno Italië(1450km). De hele weg rokend achter het stuur, dakraam open, de kinderen achterin in de verstikkende rook. Als ik dat aan terugdenk, onverantwoordelijk.

Komende woensdag weer een paar weken op pad en wil ik nu wel eens Metz bekijken (425km)
Menigmaal in de planning gehad, maar of was ik het bij Luxemburg al zat en namen we daar de camping of ik had nog wel zijn in een uurtje door te rijden en kwamen we ergens bij Nancy uit. Maw ik plan wel wat in mijn hoofd maar daar wijken we meestal wel van af. Het wil nog wel eens wat meer dan 500km worden, maar dat is meer een uitzondering, tenzij mijn vrouw nog een uurtje wil rijden.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Hoeveel km ongeveer opnemen in de planning

Bericht door Reisben » zo 1 sep 2019 20:30

Ik dacht even, toen ik jullie bijdrages las dacht ik even: ik wordt oud.
Toen herinnerde ik mij dat wij vroeger met gezin naar Istrie reden. De eerste stop was dan net voorbij Munchen, da's 1000 kilometer.
Na een paar jaren vond ik dat toch wat gortig, we stopten toen bij Neurenberg, 700 kilometer.
Afgelopen zomer, op de terugreis naar Nederland reden we twee etappes van 400 km. Iets teveel naar mijn zin. Meestal stoppen we na 350 km.
Opstaan als we wakker worden en niet voor dag en dauw opstaan. Begin van de middag een camping pakken en niet in donker aankomen.
Ja, ik wordt oud en het bevalt mij prima! Om de rit als vakantie te zien... Als dat "oud" is dan maakt mij dat blij.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Routes”