Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Bericht door PMT » vr 25 jan 2019 15:16

eurotrotter schreef:
vr 25 jan 2019 14:10
RE.gif
Die mogelijkheid is er i.d.d. ook nog,en is maar iets van 45km meer.
Die route over Venlo en dan de 61 naar beneden is voor ons juist 43km korter dan over Metz.
Afgelopen september onderweg naar Annecy tussen Thionville en Nancy ruim 2uur langzaam verkeer gehad, dus ook daar kan het druk zijn.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Bericht door eurotrotter » vr 25 jan 2019 16:12

Wij vertrekken vanuit Roosendaal,en dan is t,naar Strassbourg,iets korter over Lux.
Inderdaad kan het vanaf Arlon,via Luxemburg stad tot Nancy erg druk zijn ,hangt er van af hoe laat je daar rijdt
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

petronella
Berichten: 1684
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Bericht door petronella » vr 25 jan 2019 17:46

Wij zijn ook naar de Elzas geweest, geen problemen gehad hoor. De wegen zijn goed te doen. Onze vorige auto was toen minder krachtig dan de Kuga die we nu hebben.

Gebruikersavatar
Donderkont
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 23 dec 2018 20:20

Re: Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Bericht door Donderkont » za 26 jan 2019 18:37

hoi sabine
heeft jouw phev geen knopje charge.
want als je bergop rijdt, verbruikt de phev meer stroom dan de generator kan opleveren.
en gaat hij dan in een soort van noodloop.

en dat knopje zorgt ervoor dat je met een volle accu aan de pas begint.

groetjes frans
Onder voorbehoud van spel en tiepvouten

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Bericht door Ab » ma 4 feb 2019 16:42

In de KCK van december een rijtest van de Mitsubishi Outlander PHEV.
De conclusie: het is een kei van een caravantrekker.
De test is gedaan met een LMC style 450D van 7.5 mtr.
Met nuttige adviezen hoe tegen hellingen op te rijden met deze techniek, en er vanaf.
Zie het advies van frank.
Met volle accu aan de klim beginnen.
Naar beneden zoveel mogelijk afremmen op de dynamo, beter voor de remmen, en de accu laadt dan ook weer snel op.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4307
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Bericht door WillyL » ma 4 feb 2019 23:40

Sabinevc is blijkbaar niet al te technisch aangelegd. Hij of zij kent de gegevens van de auto niet. Lees die eens na op je inschrijvingsdocumenten of boorddocumenten. Althans in België staat daar het vermogen op.
Lees er ook eens de handleiding van de auto erop na'. Meestal staat daar wel ergens een richtlijn hoe te rijden met een aanhangwagen.
Leer vooral de automaat om te schakelen naar manueel controleren van de virtuele versnellingen.
Indien toch op automaat zet dan de sportstand aan. Dan gaat de automaat later terugschakelen.

Dit voor een 'normale' auto. Voor een hybride denk ik dat het gelijkaardig is.

In bergen kies je bergop best hogere toerentallen. Bergaf trouwens ook. Er is een regel dat je bergaf dezelfde versnelling gebruikt als bergop, dit voornamelijk om te kunnen remmen op de motor.
Vergelijk de Elzas of Vogezen niet met de Alpen. De passen zijn er (meestal) minder stijl en vooral minder lang.

Laat de auto rijden en overhaast je niet in de bergen of uit de kluiten gewassen heuvels.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

kruter
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 6 mei 2019 22:22

Re: Route naar de Elzas bergachtig of vlak?

Bericht door kruter » wo 29 mei 2019 14:53

Ben je al naar de bergen geweest Sabine? Ik ben benieuwd hoe het ging. Ik heb zelf ook een Mitsubishi PHEV en het is een geweldige trekauto als je weet hoe het allemaal werkt. Deze auto heeft 400pk alles bij elkaar opgeteld(motor en elektromotoren) maar de board computer bepaald wat je kan gebruiken. Er is geen versnellingsbak of CVT. Onder de 80km/h rijdt je op de elektromotoren. Daarboven direct op de motor. Ga je een lange berghelling op bij lage snelheid dan heb je ruim 2x 100pk aan elektromotoren. Gaat je batterij dan leeg dan heeft de motor die nu als aggregaat dient niet genoeg vermogen voor de elektromotoren. De PC zet je dan op rantsoen. Je ziet dan een schildpadje oplichten op je dashboard. Geen probleem want je komt nog steeds boven. Wil je dit voorkomen zet dan de "Charge" knop aan, op het midden console. Deze zorgt dat de batterij 70-80% opgeladen blijft. Nu rij je probleemloos door de bergen.
KIP Greyline Solar KG42T ,Mitsubishi Outlander PHEV

Plaats reactie

Terug naar “Routes”