Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door Psjaak » wo 28 nov 2018 23:40

Beste allen,
Samen met mijn vrouw wil ik met de caravan naar Dubrovnik en dan van daaruit oversteken naar Bari, om via Italië weer richting huis te gaan. Dus een rondje Kroatië, Italië. Reisduur om en nabij 2 maanden. Starten bijvoorbeeld in april volgend jaar. Heeft iemand ervaring met veerboten die van Kroatië naar en Italië varen. Wat zijn ongeveer de kosten voor een enkel reis. En kent iemand nog leuke campings.
Groet Sjaak

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door PMT » do 29 nov 2018 11:41

Vanuit Dubrovnik is er maar 1 ferrydienst Jadrolinija
Prijzen zijn voor volgend jaar nog niet bekend mede doordat de Kuna erg fluctueert. In het voorjaar kan je maar 2xpw overvaren en ik weet niet zeker of je wel met caravan kan. Wij zagen toen alleen maar campers en auto's met vouwwagens de ferry opgaan toen we naar het inschepen keken. Dat moet je dus even informeren. Het is voor de meesten niet zo'n logische route omdat je voor je gevoel veel verder naar het zuiden teruggaat, dus weer verder van huis af gaat. Bari Dubrovnik wordt denk ik meer gekozen.
Wij betaalden voor Ancona Griekenland iets meer dan €500 voor een retour met een caravan tussen de 6 en 8 meter dus een enkeltje naar Bari moet daar toch wel onder liggen. We voeren wel met een andere maatschappij en op die route varen meer maatschappijen, dus meer concurrentie.
In Dubrovnik hebben wij op de stadscamping Solitudo gestaan voor een paar nachten. Prima voor een paar nachten.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door Psjaak » do 29 nov 2018 16:40

Bedankt Paul,
Ik zie dat je een goede caravan hebt. Volgend jaar komt de nieuwe Sprite. Dan wel geen Europa maar de Cruzer 460.
Groet sjaak

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door PMT » vr 30 nov 2018 11:28

Deze Sprite hebben we pas een jaar, nadat we onze vorige caravan 17 jaar intensief hadden gebruikt. Die heeft nu een tweede leven gekregen bij onze dochter. De Sprite heeft ook maar één eigenaar gehad en was van een iets ouder echtpaar dan wijzelf en zij hadden er alleen maar een paar weken per jaar in NL mee gekampeerd, dus die heeft niet zoveel te lijden gehad.

Vanuit Dubrovnik is het ook de moeite waard om een dagtocht naar Montenegro te maken bijvoorbeeld naar de baai van Kotor. Wel net zo toeristisch als Dubrovnik maar ook in een schitterende omgeving.
Misschien kan je nog wat ideeën ophalen uit ons verslag van toen.

Wij gaan komende zomer voor de 4e keer op rij proberen naar Griekenland te komen, nadat het de afgelopen jaren door omstandigheden niet gelukt was. Afgelopen mei waren we zelfs al op 80km van Ancona, de laatste tussenstop voordat we naar de Ferry zouden gaan.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door Psjaak » vr 30 nov 2018 18:40

Hallo Paul,
als eerste bedankt voor je extra info. Een bereisd echtpaar. Een pluim voor je website. Het reisverslag van de tocht naar Dubrovnik gelezen en natuurlijk genoten van de foto's. De perikelen die je had met je mover hoop ik te voorkomen. Al weet ik dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Zelf hebben we drie maanden een reis gemaakt vanuit Noord-Holland richting Middellandse zee, Barcelona, Gibraltar om vervolgens naar het meest zuidwestelijke puntje van Portugal te gaan en van daar uit
de kust volgend, Lissabon, Porto, Santiago de Compostella en langs de Spaanse kust vervolgens Biarritz
polarsteps.jpg
polarsteps.jpg (169.52 KiB) 2216 keer bekeken
en door midden Frankrijk terug naar huis. Terwijl het in Nederland 30 graden was stonden wij op bij 6 graden en zeer veelvuldig regen. Maar ondanks dit ongemak genieten. Zelf gebruik ik PolarSteps (zie foto) om het thuisfront te laten zien waar we zitten, of geweest zijn. Maar nogmaals een pluim voor je site.

Groet Sjaak en Annelies

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door PMT » za 1 dec 2018 15:39

Dank je wel.
Ook niet mis die trip die jullie gemaakt hebben. Zo'n ronde staat bij ons ook in de planning, maar daar wil ik iets meer tijd voor uittrekken dan de 5 à 6 weken die we normaal gaan in mei juni. Nog een jaartje werken en dan wordt ik 65 en heb dan 40 pensioenjaren met mijn diensttijd erbij. Onze buren hadden die trip ook in de planning, maar door het slechte weer zijn zij bij Porto via Madrid weer naar Barcelona getrokken. Wij hadden ook minder weer in Italië dan het in Nederland was.
Die app kende ik nog niet, gekijk even uitgeprobeerd op ons reisje naar Annecy, leuk en makkelijk. Dank je voor de tip.
Ik gebruik Maps om precies uit te rekenen wat ik echt met de caravan heb gereden. Die caravan kms houd ik bij inclusief de kosten voor de caravan. De auto kms zijn tijdens de vakantie vaak 2000 km meer omdat we veel dagtochten maken.
Groet Paul
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door eurotrotter » di 4 dec 2018 16:27

Psjaak schreef:
wo 28 nov 2018 23:40
Beste allen,
Samen met mijn vrouw wil ik met de caravan naar Dubrovnik en dan van daaruit oversteken naar Bari, om via Italië weer richting huis te gaan. Dus een rondje Kroatië, Italië. Reisduur om en nabij 2 maanden. Starten bijvoorbeeld in april volgend jaar. Heeft iemand ervaring met veerboten die van Kroatië naar en Italië varen. Wat zijn ongeveer de kosten voor een enkel reis. En kent iemand nog leuke campings.
Groet Sjaak
KIJK eens op de site van Jadrolina; de prijzen zijn afhankelijk van de lengte van de auto,de caravan,het seizoen en de dag van de week:
https://www.jadrolinija.hr/docs/default ... f?sfvrsn=0

( even doorklikken naar "prices")
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Psjaak
Berichten: 290
Lid geworden op: do 4 nov 2004 21:59
Locatie: grootebroek

Re: Veerboot van Dubrovnik naar Bari.

Bericht door Psjaak » wo 5 dec 2018 14:32

Bedankt voor jullie reacties. Maar niets is zo veranderlijk als een mens en er ontstaan nieuwe plannen.
Zie nieuwe onderwerp Frankrijk/Italië.
Groet Sjaak

Plaats reactie

Terug naar “Routes”