Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
NWOtukker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 25 okt 2018 09:07

Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door NWOtukker » ma 26 nov 2018 22:26

Na me voorgesteld te hebben op het forum hierbij dan mijn eerste 'dingetje'

We gaan volgend jaar voor het eerst met de caravan naar Frankrijk, de Vendée.
Het plan is om de reis in twee dagen af te leggen met ergens een tussenstop en als doel de Tolwegen te vermijden. Waarom geen tolwegen? omdat we toch twee dagen gaan reizen en ik ook wel wat meer wil zien dan alleen maar snelweg. Of ons dit gaat bevallen weten we nog niet, we gaan het beleven ]sintfluit.gif]

Zelf zat ik te denken aan wat Michelin me liet zien, Vanaf noordwestoverijssel naar Gent, Lille, via de A28 naar Rouen, en dan net boven LeMans op zo'n 700-750km vanaf huis een eerste overnachting te pakken.

Wellicht heeft iemand hier goede tips voor ons mbt de route, do's / dont's, leuke camping voor 1 overnachting in die regionen....?

Ik ben benieuwd [sinthaphop.gif]
Fendt Saphir 490 TF 2004 met nu een Toyota Rav4 2.0 vvti uit 2011.
Daarvoor:
-Volvo V70 2.4D 175pk Limited edition uit 2010
-Renault Grand Scenic 1.5dci uit 2011

Toon1
Berichten: 260
Lid geworden op: di 26 jan 2010 21:54

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Toon1 » ma 26 nov 2018 23:42

Als je geen tol wilt betalen en binnendoor wilt rijden is 700 tot 750 km wel te doen
Je rijdt dan om 4 uur snachts weg en bent dan om 8 savonds op je bestemming.
Je hebt dan wel heel veel onderweg gezien.
Mijn vakantie begint anders.
In ieder geval wel over de tolweg.
Ik hoef niet in het geld te zwemmen maar pootje baden zou leuk zijn.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Jan van Vijven » ma 26 nov 2018 23:48

16 uur over 750 km? 10 uur vind ik al veel...ook via de Route National gaat dat veel sneller.
Sowieso vanaf Overijssel tot een eindje in Frankrijk rij je tolvrij op "normale" snelwegen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door deusjevo » di 27 nov 2018 00:10

Mooie route gevonden, kost je wel 13 uur met solo auto.

https://goo.gl/maps/D6MfFAWDUuT2

Ik heb als bestemming maar even Mimizan genomen, je schrijft niet waar je precies heen wilt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door evr66 » di 27 nov 2018 08:01

Goed te doen, we doen het in de zomer vaak zo, ff alvast een stukje rijden op vrijdagmiddag. Moet zeggen dat we niet echt bewust tol vermijden, gewoon kijken hoe het loopt. Route via Rouen is prima en (ook in het hoogseizoen) heerlijk rustig. Aanrader is bv deze camping: https://goo.gl/maps/gjHi9Msyqxn
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Sytske01 » di 27 nov 2018 09:26

Prima overnachtingscamping bij Le Mans. https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... nt-romain/

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Henny » di 27 nov 2018 10:10

Natuurlijk is er veel te zien en geniet je van die andere omgeving. Echter, voor het eerst met de caravan en dan meteen rond de 750 km willen rijden en dan ook nog zgn "binnendoor".......Je komt veel plaatsen tegen waar je je snelheid moet verlagen naar 50 soms zelfs wel 30 km per uur.
Dan is het op de andere wegen géén 90 maar 80 km vanaf afgelopen jaar......

Kijk niet naar wat een navigatie je ingeeft, er kan iets afgesloten zijn waardoor je een omleiding krijgt, hij kan je over wegen sturen waar je liever niet over rijd met caravan.......
Maar wat bedoel je met van alles zien onderweg ? Wil je stoppen in een leuk plaatsje ?
Daar heb je geen tijd voor als je de 750 km wil rijden.
Wij rijden ook niet veel autoroute maar hebben geen planning ( gaan voor en naseizoen) en zien wel of het 300 km is of iets meer.

Misschien de "groene" route aanhouden, ook om veel te zien onderweg. Of toch heen over de autoroute en terug binnendoor , je komt dan weer in je eigen huis dus is niet erg als dat later is. Op een camping wil je niet om 10 u s'avonds aankomen!
Succes met het uitzoeken /plannen.
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Leentje » di 27 nov 2018 11:58

Vanuit oost-Brabant naar Honfleur geheel tolvrij is precies 10 uur, 60 km per uur dus. Volop pauzes meegerekend ;-) Smorgens om 6 weg, helaas Antwerpen op de route, en dan om 16 uur op de camping.

De door jou genoemde A28 rijdt lekker door. In Neufchatel-en-Bray ligt een fijne camping, je kunt zelfs aangekoppeld overnachten. De N154 onder Rouen rijdt lekker door en daarna de N12 naar Alencon idem.

Een heel andere insteek is de N2 van Maubeuge naar Parijs. Wij vinden dit een fijne route.

Heb je de tijd, neem dan de kustlijn mee en stop onderweg. Wij rijden absoluut om voor een gebakken tong op camping Le blanc nez in Escalles!
Komt Vitré op jullie route, neem dan daar de municipal zeker. Leuke stadje, prachtige camping voor ongelofelijk lage prijs.

Veel plezier!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door eurotrotter » di 27 nov 2018 21:46

deusjevo schreef:
di 27 nov 2018 00:10
Mooie route gevonden, kost je wel 13 uur met solo auto.

https://goo.gl/maps/D6MfFAWDUuT2

Ik heb als bestemming maar even Mimizan genomen, je schrijft niet waar je precies heen wilt.
Jawel,T.S. wil naar de Vendéé mrgreen.gif mrgreen.gif
NWOtukker schreef:
ma 26 nov 2018 22:26


We gaan volgend jaar voor het eerst met de caravan naar Frankrijk, de Vendée.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door eurotrotter » di 27 nov 2018 22:01

NWOtukker schreef:
ma 26 nov 2018 22:26


We gaan volgend jaar voor het eerst met de caravan naar Frankrijk, de Vendée.
Als je de autoroutes volgt zul je zien op de kaart dat de N wegen daar praktisch naast lopen.

https://www.google.nl/maps/dir/Breda/46 ... 49!1m0!3e0

Je kunt via Parijs gaan,maar kunt ook prima in Noord Frankrijk al de snelweg verlaten en via Rouen of Le Havre afzakken naar de Vendéé.

Wij zijn ook fervente autoroute ontwijkers,maar toch nemen we,zeker rond de grote steden ,dikwijls een stuk autoroute.
Lille- Parijs b.v. zul je mij niet op de N weg treffen.
OP de meeste N ( of D) wegen zul je weliswaar een rotonde tegen kunnen komen,maar dat Frankrijk bezaait ligt met rotondes is klinklare onzin,reken via de N wegen een gemiddelde van 65 km/h ,dan zit je zeker goed.
Afstand Utrecht-Sable d Olonne is een kleine 1000 km,13,5 rij uren,als jeal wilt overnachten die je deze rit met 2 vingers in de neus ( fluitje van een cent)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Chris » di 27 nov 2018 22:09

Oei ....was mijn eerste gedachte.

TS wil 700-750 Km BINNENDOOR gaan rijden in Frankrijk.
Ook lees ik: Voor de eerste keer met de caravan...
Toen dacht ik: FOUT !! dat wordt het niet.

Ik rij al heel lang met een caravan rond, 700-750 Km op een dag is al een flinke prestatie.
Als je het op de Peage doet tenminste, moet er niks tegenzitten.
Op de binnenwegen.... onmogelijk vrees ik.
Frankrijk valt om van de rotonde's, binnenwegen zijn er mee bezaaid, en ze groeien overal nog meer als kool.
Dus een gemiddelde van 60... denk het niet.. 50 misschien, maar 40Km per uur is eerder..
Op die manier ben je er zeker niet in 2 dagen.
De Vendee is zo veel verder dan je denkt.

Helemaal omdat je voor het eerst met de hut op stap gaat..
Probeer kilometers te maken op de snelweg/peage, en neem dan een laatste deel misschien binnendoor.
Dan heb je in ieder geval een beeld van wat je binnendoor als redelijke afstand in kan schatten.
En... ook behoorlijk belangrijk...
Hoe je combinatie rijd in vakantiemode.... dus vol beladen voor de vakantie.

Heb je eenmaal de ervaring van binnendoor rijden opgedaan, dan kan je veel beter inschatten wat je werkelijk kan halen op een dag.
Ik denk dat je nu veel te enthousiast bent... binnendoor is behoorlijk vermoeiend.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23390
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door PD » di 27 nov 2018 22:12

RE.gif
Ik kan me ook niets voorstellen bij 700-750 km/dag zonder Peage in Frankrijk...….. Via de Peage kan het zeker wel, maar of je er blij van wordt... wij alvast niet !
Voor een beginnend caravanner vind ik het zelfs waanzin zonder Peage !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Chris » di 27 nov 2018 22:20

RE.gif
Ik denk exact gelijk.. maar probeerde iets meer nuance in te bouwen.
Via Peage is het zeker wel te doen, blik op oneindig, thermosfles sterke koffie en gas op die lollie...
Veel gas, hoge snelheden dus... veel brandstof..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23390
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door PD » di 27 nov 2018 22:22

RE.gif
Ik ben niet zo van de nuance [sint1.gif]

Wij gaan volgende zomer 3 weken door La Douce France trekken; tot na Parijs (voor ons ca. 400 km) via o.a. de Peage en daarna RN, het wordt een rondje Frankrijk via Oradour tot in Montpellier en daarna de Verdon.... maar dan wel in relaxmode.... du pain, du vin, du... (Ricard, Foie gras, Truffelworst, Lokale kaasjes...) [sintduim.gif]
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Abve

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Abve » di 27 nov 2018 22:56

Ik mijd op de heenweg ook zoveel mogelijk de snelwegen In Frankrijk.
Mijn ervaring is dat ik dan gemiddeld 50 km/u rijd, dus inclusief pauzes.
Dit betekent dat ik per dag rond de 400 km rijd, maar vaak korter.
(In Nederland en België neem ik overigens juist wel snelwegen).

Gebruikersavatar
NWOtukker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 25 okt 2018 09:07

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door NWOtukker » wo 28 nov 2018 08:56

Jonge jonge een boel info wat tot nadenken zet. Dank daar voor!

Langzamerhand was ik ook wel aan het twijfelen of die afstand te halen zou zijn buiten de peage om.... Gezien de kinderen dan 4 en 7 zijn weet ik ook niet of dit een goed plan is. (Die zijn de laatste tijd na 10 minuten in de auto al uitgekeken mits de dvd speler niet aan staat....)

Twee jaar geleden met de vouwwagen naar de Franse Alpen waren we +/- 12 uur (met pauzes) onderweg met alleen maar snelweg wat al een hele rit was vanaf een uur of 9 's avonds inclusief 2 uur wachten op de heren A&WB.... Iets met een roetfilter 😠

De reden om niet via Tolwegen te gaan was puur om wat meer van de omgeving te kunnen beleven (zonder elk plaatsje te stoppen overigens). Maar misschien is dat voor zo'n afstand toch te ambitieus ja 🤔

Het idee werd ook al geopperd om eerst zo ver mogelijk via snelweg en peage te rijden en dan bijvoorbeeld de laatste 300 km binnendoor mocht de zin er nog naar zijn na een nachtrust.
Overigens als we geen of minimaal files tegen gaan komen moet 700 km met de caravan na mijn idee toch goed te doen zijn. Relaxed is anders maar wel haalbaar.

Dan toch blijft op een of andere manier Lemans in mijn hoofd spoken als tussenstop.

Shoot ]sintfluit.gif]
Fendt Saphir 490 TF 2004 met nu een Toyota Rav4 2.0 vvti uit 2011.
Daarvoor:
-Volvo V70 2.4D 175pk Limited edition uit 2010
-Renault Grand Scenic 1.5dci uit 2011

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4193
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door WillyL » wo 28 nov 2018 10:31

Toch ook even mijn insteek geven... 700 km op een dag, reeds geschreven, is heeeeeel veel.
Wij halen amper 400, met moeite 600. We vertrekken dan ook laat en stoppen vroeg (9-16).
Snelwegen is niet het zelfde als tolwegen. In Frankrijk vindt je toch wat snelwegen zonder dat je tol moet betalen. Die snelwegen zijn dikwijls beperkt tot 110km/u maar met een caravan is dat boven je limiet.
Ze zijn op MICHELIN kaarten te herkennen aan de geel-rode wegen of blauw/wit/blauw waar de KM aanduiding in vette BLAUWE cijfers naast staan, de geel/rode cijfers zijn voor betalende secties.
Zo is het stuk via Metz-Nancy een gans deel niet betalend, maar daar moet je niet zijn.
In Bretagne is er ook zo een lang stuk. Of ten zuiden van Limoges richting Brive.
Die grote wegen rijden even vlot als de tolwegen.

MAAR ohwee voor de gewonere, zoals reeds geschreven, max 80 km/u, diskwijls 50 (elk dorpje en gehucht) en ze liggen bezaaid met ronde punten. Dat schiet echt niet op en vraagt geduld van iedereen in de auto. En op de teller moet je ook voordurend letten, er staan te pas en vooral onpas scherp afgestelde camera's.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door hoboken » wo 28 nov 2018 11:32

Mijn ervaring is, je mag blij zijn met een gemiddelde van 50 kmh op de binnen wegen inclusief pauzes, op de snelwegem 70 kmh gemiddeld inclusief de pauzes.
Ga er niet van uit dat je file vrij kan rijden, je wil over Antwerpen laat ik daar nu toevallig in de buurt wonen.
Het maakt niet uit op welk moment van de dag je er passeert prijs heb je, ga er van uit dat je daar alleen al 30 minuten verliest Gent kan ook al een probleem vormen. de grensovergang bij Kortrijk tegenwoordig ook zo maar een half uur er bij.

Conclusie, als beginnend caravaner zou ik mijn ambities een stuk naar beneden bijstellen, dus eventueel in 2 lange dagen maar dan tolweg, of in 3 dagen met tolvrije snelwegen en route national.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Citrorob

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Citrorob » wo 28 nov 2018 12:56

In de afgelopen (bijna) 30 jaar veel geprobeerd.
Op de binnenwegen die ook een beetje doorrijden, zie je ongeveer net zoveel als op de autoroute.
Steeds meer steden en dorpen hebben een rondweg waardoor je niets meer ziet van de steden en dorpen.

Het rijden via de niet tolwegen is dan ook niet meer wat het geweest is.
Vroeger bijv. nog wel via de oude binnenstad van Orleans gereden met de caravan.
Leuk om te bewijzen dat je kunt rijden met een caravan, bij iedere bocht weer een legertje Fransen die riepen dat je er niet door past,
maar of het nou echt zo leuk is....

De latere jaren gewoon via de autoroute naar de camping en daarna met alleen de auto de omgeving echt verkennen.
Midden in de steden en dorpen de auto uit en dan ook echt kijken i.p.v. alleen maar kunnen zeggen dat je het gezien hebt / voorbij zien flitsen.

Daarmee zeg ik niet dat je nooit de N wegen moet nemen. Veel daarvan zijn de laatste 10 jaar serieuze autosnelwegen geworden maar daardoor ook net zo interessant om te zien geworden als de Tolwegen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door deusjevo » wo 28 nov 2018 13:16

En als toegift wellicht wagenzieke vrouw en kinderen, veroorzaakt door het vele stoppen, optrekken en de 134521 rotondes in Frankrijk die je mag ronden. ]sintfluit.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Chris » wo 28 nov 2018 20:20

Als ik een beetje schat... van mijn woonplaats naar de Vendee..
Dik 900 Km, maar flink afhankelijk van de eindbestemming.

Zelf doen wij al jaren hetzelfde richting Spanje..
Dan rij ik de eerste dag idd 950 km.
Da's een enorm eind, maar heel goed overdacht EN.. zoveel mogelijk Peage.
Vertrekken zaterdag nacht, na de drukte op de franse wegen dus.
Dan ben ik rond 8 uur op zondagochtend bij Parijs, en tot op heden heb ik dat altijd vlotjes rondgereden.
Daarna gaat mijn route richting Orleans... en voor die stad een maken we een hele grote stop van een paar uur.
( al diverse stops gehad dan hoor)
Die grote stop doe ik een tukkie, de familie strekt de benen maar blijft bij/in de combi.
En dan de laatste ruk net voorbij Clermont Ferrand...camping Chateau le Grange fort...daar komen we dan rond 2-3 uur aan.
De rest van de dag lig ik in een stoel...rust.

Dit kan omdat wij geen kleine kids achter in de auto hebben.
Onze dochter is 13 en heeft aan een flinke databundel meer dan zat.
Dat scheelt enorm, geen omkijken naar dus..
Wat eten en drinken op z'n tijd naar achteren, snoepje, fruitje... grapje... ze is geweldig in de auto.
Heeft ook de hele achterbank en kan ook een dutje doen dwarsliggend.
En dat maakt een enorm verschil hoor.
Thermoskan koffie tot de rand gevuld en wat kadetjes met kaas en worst voor mij... helemaal prima.

Maar... dit zal je als beginnend caravanner met kleinere kids achterin niet moeten doen.
Dan kom je helemaal in de stress aan vrees ik.
En al helemaal niet binnendoor...
Je hebt wel Le Mans in het hoofd, maar dat is bij mij ook al 700 Km over de Peage en 750 Km binnendoor...( franse deel)
Ik denk dat je de plannen toch beter wat anders in kan richten, en ga niet voor het maximum.
Ik verklaar mezelf al voor gek om de eerste dag zo'n afstand te rijden....
Moet ook maar eens onder de loupe genomen worden denk ik.. scratch.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Arnold76
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 20 nov 2015 21:36
Locatie: Borne

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Arnold76 » wo 28 nov 2018 20:36

Ik sluit mij aan bij de rest. 750 per dag kun je echt vergeten met kleine kinderen. Die van ons zijn 1 en 6 maar die afstand haal ik via de peage niet eens. Wij rijden ook regelmatig een dagdeel over de binnenweg gecombineerd met snelweg. Dan redden wij een keer 500 op een dag maar eerder minder. Ik zou zeggen blijf bij je plan van de binnen wegen en geniet van de prachtige omgeving en mooie stop plekjes. Maar trek er echt een dag extra voor uit.
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door Sofie64 » wo 28 nov 2018 21:13

Poeh 700 a750 km aan een stuk met de caravan. néh néh.gif
Moet er niet aan denken. sorry.gif
Wij stoppen bij max 400 km van huis voor de eerst stop.
Kom je s middags aan op de camping en kun je lekker relaxen met een boek, of.......neemt met de kids en frisse duik in het zwembad, of .......je gaat een stukje fietsen
en met de kinderen een potje jeu de boules Spelen.
Dan is zo een dag ook een echte vakantiedag ipv stres.
Wij hebben twee tussenstops gemaakt afgelopen zomer naar de Ardeche.
Bij de tweede camping zelfs een extra nachtje gebleven en lekker in de mooie omgeving gefietst en een terrasje gepakt. C stophier.gif S avonds lekker kokkerellen. bbq.gif
Zeker met kleine kinderen lijkt mij dit relaxter en leuker voor de kids. C schommel.gif S wipwap.gif C vak2.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door eurotrotter » wo 28 nov 2018 21:34

Chris schreef:
di 27 nov 2018 22:09
Oei ....was mijn eerste gedachte.


Probeer kilometers te maken op de snelweg/peage,
Ik denk dat je nu veel te enthousiast bent... binnendoor is behoorlijk vermoeiend.
Als T.S .in het oosten van ons land( waar hij volgens mij vandaan komt)( neem Hengelo) vertrekt ,en tot Amiens de autoroute rijdt,heeft hij al een dikke 550 km weg.dat is grofweg 7 of 8 uur rijden
Daarmee zit hij mooi op de helft als hij naar (bijvoorbeeld) Les sables d-Olonne wilt.'
Vanaf Amiens lopen de N ( D ) wegen prima,je zult er best wel een rotonde aantreffen,maar om te zeggen dat er de ene na de ander is vind ik onzin,behoudens de steden Rouan,le Mans ,Angers en Cholet vind je er geen obstakels,en genoemde steden zijn nu ook weer niet van zodanige omvang dat je daar uren in de file zou staan.
Oost Nederland-Vendee gaat prima in twee dagen,en overnachtingscampings zijn er in overvloed.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Anti Tol naar de Vendee, Frankrijk. Tips zijn welkom

Bericht door eurotrotter » wo 28 nov 2018 21:37

Toon1 schreef:
ma 26 nov 2018 23:42
Als je geen tol wilt betalen en binnendoor wilt rijden is 700 tot 750 km wel te doen
Je rijdt dan om 4 uur snachts weg en bent dan om 8 savonds op je bestemming.
Je moet natuurlijk niet bij ieder kroegje stoppen. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”