Route Italië

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
W212
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 21 sep 2018 15:55

Route Italië

Bericht door W212 » vr 28 sep 2018 15:25

Goedemiddag,

Ik zat een beetje te zoeken op campings waar je een beetje kan surfen. Zo kwam ik op Lago Santa Croce. Meest logische route daar naartoe is via de Brennerpas en dan eraf richting Bruneck vervolgens richting Cortina d'Ampezzo en dan naar beneden richting het meer.

Het stuk langs Bruneck heb ik wel eens gereden met de caravan, dat is soort van vlak. Maar heeft er iemand hier ervaring met de route langs Cortina, dus verderop zeg maar? Het lijkt wel mee te vallen, maar zag ook ergens dat het afgeraden werd om met caravan te rijden.

Bij voorbaat dank!
2022 BMW G21 330e M-sport & Knaus Südwind Premiumline 550 FSK

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Italië

Bericht door eurotrotter » vr 28 sep 2018 21:57

RE.gif

Vanaf Dobbiaco rij je dan de S.S. 51 via Cortina naar Belluno.
Geen enkel probleem met de caravan,het is natuurlijk geen autosnelweg,maar een Italiaanse strada statale.
Ik heb deze weg in het verleden regelmatig met een vrachtwagen combi van 18,60 m lang gereden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
W212
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 21 sep 2018 15:55

Re: Route Italië

Bericht door W212 » ma 1 okt 2018 08:46

Dank! Ik verbaasde me ook al dat het afgeraden werd, zo lastig zag het er niet uit. Maar goed, iedereen heeft daar eigen ideeën bij natuurlijk.
2022 BMW G21 330e M-sport & Knaus Südwind Premiumline 550 FSK

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Route Italië

Bericht door Jan van Vijven » ma 1 okt 2018 09:08

Ik ga er altijd vanuit dat waar een andere combi of vrachtauto kan rijden ik dat ook kan. Dit gold ook voor mijn eerdere en lichtere trekkers, dus ook daar zie ik geen problemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Italië

Bericht door eurotrotter » ma 1 okt 2018 11:14

W212 schreef:
ma 1 okt 2018 08:46
Dank! Ik verbaasde me ook al dat het afgeraden werd, zo lastig zag het er niet uit. Maar goed, iedereen heeft daar eigen ideeën bij natuurlijk.
Je gaat door Cortina d Ampezzo heen,wat een drukke provinciestad is,en behoorlijk wat eenrichtingverkeer kent,maar alles staat zeer goed aangegeven,verder heb je nog een paar kleine stadjes waar t wat smaller is,maar geen enkel probleem om met de caravan erdoor te gaan.echte steile klimmen of afdalingen zitten er niet in.
Zoals ik al schreef heb ik de route verschillende malen met een vrachtwagen gereden ,en twee jaar terug ook met onze caravan.
Deze route rij je met "due dita null'naso"(met twee vingers in de neus)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”