Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Wij zijn best geschrokken...... toen we opzochten hoeveel Tol je moet betalen van Luxemburg naar Nice...€105 enkele reis
Zijn er nog goede alternatieve routes waar je minder Tol betaald ???
Zijn er nog goede alternatieve routes waar je minder Tol betaald ???
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Ja hoor, in je navigatie systeem de optie “tolwegen mijden” aanvinken
De reis duurt wat langer maar er gaat een wereld voor je open
De reis duurt wat langer maar er gaat een wereld voor je open
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Wij betaalden vanaf begin tolweg Gye tot afrit Le Muy € 102,10 volgens de factuur van AREA.
Alternatieve tolwegen ken ik niet; het is tol of géén tol.
Kies je voor tolwegen mijden dan zul je toch zeker een halve dag reistijd extra kwijt zijn tot aan Nice.
Brandstofkosten zullen dan wel iets lager uitvallen.
Alternatieve tolwegen ken ik niet; het is tol of géén tol.
Kies je voor tolwegen mijden dan zul je toch zeker een halve dag reistijd extra kwijt zijn tot aan Nice.
Brandstofkosten zullen dan wel iets lager uitvallen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Het zijn keuzes:
Péage
+ Snel, +Comfortabel, +Relatief veilig, - Duur (Tol/Brandstof), -Langere route, -Eentonig/Monotoon, -Druk (rustplaatsen/pomp)
Tolvrij
+ Goedkoper (Brandstof), +Veel te zien/Afwisselend, -Langzamer, -Inspannender, -Veel wisselende max. snelheid (camera's)
Op google maps kun je de route bepalen:
Luxemburg - Nice (tolvrij) = 928 km - 13 uur
Luxemburg - Nice (via péage) = 985 km - 9 uur
Het verschil in tijd is best groot. Als het een extra overnachting betekend, komt daar een deel van de kosten weer terug.
Péage
+ Snel, +Comfortabel, +Relatief veilig, - Duur (Tol/Brandstof), -Langere route, -Eentonig/Monotoon, -Druk (rustplaatsen/pomp)
Tolvrij
+ Goedkoper (Brandstof), +Veel te zien/Afwisselend, -Langzamer, -Inspannender, -Veel wisselende max. snelheid (camera's)
Op google maps kun je de route bepalen:
Luxemburg - Nice (tolvrij) = 928 km - 13 uur
Luxemburg - Nice (via péage) = 985 km - 9 uur
Het verschil in tijd is best groot. Als het een extra overnachting betekend, komt daar een deel van de kosten weer terug.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Tol of tolvrij is een keuze... er is geen goedkopere tol.
Ik hoef niet zo nodig door dorpjes of achter landbouwvoertuigen te rijden en kies dus voor de tolwegen. We hebben ter plaatse alle tijd om het landschap en de omgeving te ontdekken en bovendien hebben we een tolbadge zodat we ongestoord de tolpoortjes kunnen passeren. Op de momenten dat wij rijden, zijn de tolwegen over het algemeen heerlijk rustig en is ook parkeren voor een korte stop geen enkel probleem.
Ook voor de verplaatsingen van camping naar camping (veelal kortere afstanden) nemen we de tolwegen. Fast & Simpel
Ik hoef niet zo nodig door dorpjes of achter landbouwvoertuigen te rijden en kies dus voor de tolwegen. We hebben ter plaatse alle tijd om het landschap en de omgeving te ontdekken en bovendien hebben we een tolbadge zodat we ongestoord de tolpoortjes kunnen passeren. Op de momenten dat wij rijden, zijn de tolwegen over het algemeen heerlijk rustig en is ook parkeren voor een korte stop geen enkel probleem.
Ook voor de verplaatsingen van camping naar camping (veelal kortere afstanden) nemen we de tolwegen. Fast & Simpel
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Je zou wat lange stukken rode weg kunnen nemen. Dat is prima te doen. Rond om de steden neem je dan wel weer de snelweg.
Dat zal heel wat schelen en is ook nog eens een stuk mooier. En ach die paar uurtjes die je er langer over doet.
Kost je wat minder geld maar wel iets meer inspanning is mijn ervaring.
Dat zal heel wat schelen en is ook nog eens een stuk mooier. En ach die paar uurtjes die je er langer over doet.
Kost je wat minder geld maar wel iets meer inspanning is mijn ervaring.
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK
Burstner Premio 480 TK
- hoboken
- Berichten: 702
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
tol vrij goedkoper in verbruik? vergeet het maar met al de verkeerslichten rotondes dorpjes enz, telkens afremmen en dan weer optrekken kost een hoop brandstof, wij nemen de tol maar gaan er af wanneer we moeten tanken want dat scheelt een heel veel.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Je kan natuurlijk de tolweg vermijden zoals al is aangegeven en binnen door rijden , echter is dit idd langere reis tijd wat je hebt .
En vergeet ook niet dat je waarschijnlijk meer brandstof verbruikt als over de peage ivm meer remmen en optrekken .
Wij hebben deze zomer lekker de peage gepakt , mooie onderhouden wegen waar je lekker kunt door tuffen .
En ja de brandstof is duurder langs deze weg maar je kunt ook een stop inplannen dat je even van de weg af gaat en daar ergens tankt.
En ja het kost wat geld die tolweg maar je hebt vakantie en dat kost nou eenmaal geld .
En vergeet ook niet dat je waarschijnlijk meer brandstof verbruikt als over de peage ivm meer remmen en optrekken .
Wij hebben deze zomer lekker de peage gepakt , mooie onderhouden wegen waar je lekker kunt door tuffen .
En ja de brandstof is duurder langs deze weg maar je kunt ook een stop inplannen dat je even van de weg af gaat en daar ergens tankt.
En ja het kost wat geld die tolweg maar je hebt vakantie en dat kost nou eenmaal geld .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Het rijden van de RN scheelt idd een hoop tol.
Daar staat tegenover dat héél véél meer tijd kwijt en je verbruik zal ook stijgen door het vele afremmen en optrekken.
Daarom is het veel verstandiger om de omgeving zonder caravan te verkennen.
Meestal tank ik vol voor dat ik vertrek en daardoor kan ik ca. 500km (snelweg) rijden zonder te tanken.
Met nog een keer 60l tanken waar ik dan wellicht max. € 10 te veel betaal, ben ik op mijn bestemming.
Op het totale vakantiebudget gaat dit nergens over.
Daar staat tegenover dat héél véél meer tijd kwijt en je verbruik zal ook stijgen door het vele afremmen en optrekken.
Daarom is het veel verstandiger om de omgeving zonder caravan te verkennen.
Meestal tank ik vol voor dat ik vertrek en daardoor kan ik ca. 500km (snelweg) rijden zonder te tanken.
Met nog een keer 60l tanken waar ik dan wellicht max. € 10 te veel betaal, ben ik op mijn bestemming.
Op het totale vakantiebudget gaat dit nergens over.
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Je zou kunnen overwegen om via Duitsland, Zwitserland, Italie (Ventimiglia) naar Zuid Frankrijk te rijden, en dit vergelijken met je huidige kosten.
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Ik ben een fervent aanhanger van de RN-wegen en denk/vindt ik dat er maar twee redenen zijn die vóór het nemen van de péage spreken.
Tijd, want je gaat sneller van a naar b,
en, je vindt het rijden met caravan niet leuk maar het hoort nou eenmaal bij de wijze van vakantie die je wil.
Neem dan ook de péage want je rijdt "zonder na te denken" van tankstation/aire naar tankstation/aire.
Iemand die het leuk vindt om met een caravan te rijden zal de nadelen die genoemd worden voor het rijden over RN-wegen niet zo ervaren.
Het is waar, dat je op RN-wegen meer rotondes tegen komt dan op een Péage maar op de grotere doorgaande RN-routes zie je amper rotondes.
Vaak zijn dat wegen die niet onderdoen voor de Nederlandse autowegen.
Ook landbouwverkeer zie je er maar weinig (als ze er al mogen komen)
Wel veel vrachtwagens, maar als je daar een beetje mee op rijdt heb je daar vrijwel geen last van.
De enige momenten dat ik Péage rijdt is als de RN-route te veel de rand van een stad in gaat. Daar is de Péage dan ook nog eens vaak geen Péage meer.
Dus, als je 90kmh. een mooie snelheid vindt om mat de caravan te cruisen, niet opziet tegen een stukje "mindere" weg waarin wel eens een iets steiler stukje zit, en je op een oudere RN-weg weleens door een dorpje komt, dan is de RN-weg jouw route.
Wat krijg je daar voor terug: véél meer Frankrijk zien/proeven, héél veel parkeerplaatsen/picknickplaatsen op mooiere plaatsen (minder pislucht), goedkopere brandstof, en constant afwisseling. O ja, dat zou ik bijna vergeten, geen hoge tolkosten
Als chauffeur ben je veel meer bezig met autorijden, daar moet je wél van houden
Tijd, want je gaat sneller van a naar b,
en, je vindt het rijden met caravan niet leuk maar het hoort nou eenmaal bij de wijze van vakantie die je wil.
Neem dan ook de péage want je rijdt "zonder na te denken" van tankstation/aire naar tankstation/aire.
Iemand die het leuk vindt om met een caravan te rijden zal de nadelen die genoemd worden voor het rijden over RN-wegen niet zo ervaren.
Het is waar, dat je op RN-wegen meer rotondes tegen komt dan op een Péage maar op de grotere doorgaande RN-routes zie je amper rotondes.
Vaak zijn dat wegen die niet onderdoen voor de Nederlandse autowegen.
Ook landbouwverkeer zie je er maar weinig (als ze er al mogen komen)
Wel veel vrachtwagens, maar als je daar een beetje mee op rijdt heb je daar vrijwel geen last van.
De enige momenten dat ik Péage rijdt is als de RN-route te veel de rand van een stad in gaat. Daar is de Péage dan ook nog eens vaak geen Péage meer.
Dus, als je 90kmh. een mooie snelheid vindt om mat de caravan te cruisen, niet opziet tegen een stukje "mindere" weg waarin wel eens een iets steiler stukje zit, en je op een oudere RN-weg weleens door een dorpje komt, dan is de RN-weg jouw route.
Wat krijg je daar voor terug: véél meer Frankrijk zien/proeven, héél veel parkeerplaatsen/picknickplaatsen op mooiere plaatsen (minder pislucht), goedkopere brandstof, en constant afwisseling. O ja, dat zou ik bijna vergeten, geen hoge tolkosten
Als chauffeur ben je veel meer bezig met autorijden, daar moet je wél van houden
Laatst gewijzigd door JPGeetje op vr 17 aug 2018 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Volgens mij is het nu als je het niet erg vind om 80 km/h te cruisen dan is de RN een prima alternatief.
Volgens mij was de max-snelheid toch aangepast.
Met onze caravan achter de auto rijdt het met 90 km/h toch net comfortabeler dan met 80 km/h. Dan kom ik slechter uit met de versnellingen.
Op de peage heb je hier geen last van.
Volgens mij was de max-snelheid toch aangepast.
Met onze caravan achter de auto rijdt het met 90 km/h toch net comfortabeler dan met 80 km/h. Dan kom ik slechter uit met de versnellingen.
Op de peage heb je hier geen last van.
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Als je vanaf Nancy de N57 volgt naar Epinal, Vesoul, Besancon, Lons de Saunier, Bourg en Bresse, Lyon dan rij je tolvrij en grotendeels 4 baans. De genoemde rotondes en langzaam verkeer zul je hier vrijwel niet vinden. Wij hebben deze route vorig jaar gereden, niet om tol te besparen (want met een tolbadge is het ook leuk ) maar om eens iets anders te zien en weer op andere campings te overnachten. Als je deze route volgt ben je al bijna tolvrij op je bestemming in de Ardèche.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
wij rijden altijd RN of nog kleiner
wel hebben we tijd genoeg en ook in het najaar is het rustig rijden en verschillende ..hele jaar open campings...liggen langs de route die ook daphne hierboven beschrijft.
voor de tolkosten heb je dan onderweg de prijs van 4 of 5 overnachtingen terug.
maar als je net als wij vroeger maar 3 weken of zo hebt dan begrijp ik de keuze voor snelweg wel.
ook met de 80 km per uur is het niet erg en de automaat regelt het zelf wel hoe die moet schakelen.
ook in spanje rijden we tolvrij en heel soms even om een stad heen.
wel hebben we tijd genoeg en ook in het najaar is het rustig rijden en verschillende ..hele jaar open campings...liggen langs de route die ook daphne hierboven beschrijft.
voor de tolkosten heb je dan onderweg de prijs van 4 of 5 overnachtingen terug.
maar als je net als wij vroeger maar 3 weken of zo hebt dan begrijp ik de keuze voor snelweg wel.
ook met de 80 km per uur is het niet erg en de automaat regelt het zelf wel hoe die moet schakelen.
ook in spanje rijden we tolvrij en heel soms even om een stad heen.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Het rijden op de RN wegen en de D wegen is inderdaad veel leuker.JPGeetje schreef: ↑vr 17 aug 2018 10:56Ik ben een fervent aanhanger van de RN-wegen en denk/vindt ik dat er maar twee redenen zijn die vóór het nemen van de péage spreken.
Tijd, want je gaat sneller van a naar b,
en, je vindt het rijden met caravan niet leuk maar het hoort nou eenmaal bij de wijze van vakantie die je wil.
Sneller op de RN wegen dan op de tolwegen gaat je alleen nooit lukken al zijn er de laatste jaren een aantal RN wegen gekomen die zeker zo goed zijn als normalen snelwegen en dit zijn ook vaak 4 baans wegen. De lol van de oude RN wegen en het door stadjes rijden is er echter bij die wegen vanaf.
De wegen zijn wel het alternatief voor de tolwegen.
Wil je ergens snel komen dan blijft de tolweg de te maken keuzen.
Wil je leuk spelen met je caravan neem dan ook de RN niet (meer) en neem de D wegen. Als je geluk hebt zit daar soms nog wat enkelbaans tussen en mag je met je tegenligger uitzoeken wie eerst mag en wie er achteruit mag naar de eerste verbreding.
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
RE.gif en RE.gif bedankt voor het meedenken.
We hebben de tijd...we kunnen 4 weken weg als We willen.
Hoe zit het eigenlijk als je overnacht ?
Wij willen twee tussenstops maken en dan ga je weer van de tolweg af.
Hoe word dat berekend?
"Inloggen bij aanvang en "uitloggen als je de weg verlaat ?
Wij hebben nog nooit in Frankrijk gereden op 1 keer na, naar Parijs.
Kan mij niet herinneren dat we toen tol betaald hebben. is 15 jaar geleden.
We hebben de tijd...we kunnen 4 weken weg als We willen.
Hoe zit het eigenlijk als je overnacht ?
Wij willen twee tussenstops maken en dan ga je weer van de tolweg af.
Hoe word dat berekend?
"Inloggen bij aanvang en "uitloggen als je de weg verlaat ?
Wij hebben nog nooit in Frankrijk gereden op 1 keer na, naar Parijs.
Kan mij niet herinneren dat we toen tol betaald hebben. is 15 jaar geleden.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Op zich hebben wij nooit zo’n haast maar de meiden worden strontmisselijk van al die rotondes in Frankrijk, vandaar eigenlijk meestal de keus voor de peage.
Wij hebben van Dordogne naar Normandië vorige week een stuk afgesneden, de D54 genomen van net boven Limoges naar Tours.
Het rijdt prima maar als er net als bij ons 20 km lang een tractor voor je rijdt met ben je d’r wel even klaar mee.
Wij hebben van Dordogne naar Normandië vorige week een stuk afgesneden, de D54 genomen van net boven Limoges naar Tours.
Het rijdt prima maar als er net als bij ons 20 km lang een tractor voor je rijdt met ben je d’r wel even klaar mee.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Zoals je schrijft Sofie, uitloggen en inloggen, of andersom
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
RE.gif
Yep, zodra je de péage verlaat, betaal je de tol over het afgelegde traject.
Overigens heb je 15 jaar geleden vast tol betaald tussen Lille en Senlis
Yep, zodra je de péage verlaat, betaal je de tol over het afgelegde traject.
Overigens heb je 15 jaar geleden vast tol betaald tussen Lille en Senlis
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Wat een doemscenario weer vele RN wegen zijn ,sinds de om nummering D wegen geworden in Frankrijk,maar het asfalt is gewoon blijven liggen hoor.
Je zult inderdaad wel een rotonde op je weg tegen komen,maar de grotere wegen,op de Michelinkaart rood gekleurd, zijn allemaal perfect te berijden.
En "achteruit terug" kun je misschien in n dorp of op een bergpas meemaken waar dan meestal een verbods bord staat,maar als je dat negeert ligt dat aan jezelf
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Reken even mee:
Afstand naar Nice,via D-CH -It : 1370 km
https://www.google.nl/maps/dir/Utrecht/ ... 101728!3e0
Via B-F naar Nice : 1375 km,5 km meer dus.
Tolkosten:
2 CH vignetten:€ 71,50
Autostrada Italie ( Como -ventimiglia) : € 56,90 ( bron:http://www.autostrade.it/autostrade-gis ... zaClassi=3 )
Autoroute Frankrijk(Grens-Nice) :€ 3,70
Totaal: €132,10
Kosten autoroute France via B-Lux-F( Gye( Toul) -Nice : €115,10
(bron:http://www.autoroutes.fr/fr/itineraires.htm )
Veel verschil zit er dus niet in,om kosten te besparen zou je,als je door Frankrijk gaat kunnen overwegen om vanaf Nancy via Besancon naar Lyon te gaan te gaan.
In Italie is het rijden van de S.S wegen( de rijkswegen) meestal geen optie,zeker niet op de route van Como naar Ventimiglia.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
DE maximum snelheid is i.d.d. teruggebracht van 90 naar 80 km/h,maar alléén op 2 baans wegen ( één baan heen,één baan terug) zonder middenbermbeveiliging.blazoen schreef: ↑vr 17 aug 2018 11:04Volgens mij is het nu als je het niet erg vind om 80 km/h te cruisen dan is de RN een prima alternatief.
Volgens mij was de max-snelheid toch aangepast.
Met onze caravan achter de auto rijdt het met 90 km/h toch net comfortabeler dan met 80 km/h. Dan kom ik slechter uit met de versnellingen.
Op de peage heb je hier geen last van.
Op alle andere wegen mag je,buiten de bebouwde kom,of anders aangegeven door borden,nog gewoon 90 km/h
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
Was niet bedoeld als doemscenario (Ik denk dat je mijn opmerking volledig verkeerd begrepen hebt.) maar het ging erom als je met de caravan wilt spelen.eurotrotter schreef: ↑vr 17 aug 2018 13:05
Wat een doemscenario weer vele RN wegen zijn ,sinds de om nummering D wegen geworden in Frankrijk,maar het asfalt is gewoon blijven liggen hoor.
Je zult inderdaad wel een rotonde op je weg tegen komen,maar de grotere wegen,op de Michelinkaart rood gekleurd, zijn allemaal perfect te berijden.
En "achteruit terug" kun je misschien in n dorp of op een bergpas meemaken waar dan meestal een verbods bord staat,maar als je dat negeert ligt dat aan jezelf
Er zijn dan nog genoeg D of zelfs onbenoemde wegen te vinden waar je je uit kunt leven als je net als JPGeetje van hele kleine wegen houdt en waarvan je moet houden om het leuk te vinden om met een caravan te rijden.
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
De kleine weggetjes in frankrijk zijn zeker leuk te rijden ook met caravan al wordt het krap als je dan een landbouwtrekker tegen komt met grote aanhanger en een omhooglopende berm .
Gelukkig zijn de boeren bekent met dergelijke fenomenen en die rijden even de berm op om ruimte te geven.
Gelukkig zijn de boeren bekent met dergelijke fenomenen en die rijden even de berm op om ruimte te geven.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Tol frankrijk ...hoge bedragen,
ik heb met hetzelfde dilemma gezeten en ga wel over de tolweg (alhoewel ik nu niet meer in het 2m tarief val...) . Waar je voor kan kiezen is tol te rijden tot een acceptable bedrag, volgens mij kan je op viamichelin bij de gespecificeerde route zien hoeveel tol je over welk traject betaald en daarna binnendoor.
Edit; of een analyse maken welke tolwegen er per kilometer niet "duur" zijn tegenover omrijden in tijd en bezine.... Dat is een lastige analyse en zou me er niet aan wagen, maar zou ook een keuze kunnen zijn.
Edit; of een analyse maken welke tolwegen er per kilometer niet "duur" zijn tegenover omrijden in tijd en bezine.... Dat is een lastige analyse en zou me er niet aan wagen, maar zou ook een keuze kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door DanielW op vr 17 aug 2018 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"