Geen plaats voor 1 nacht.

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Jacques Bakker » do 2 aug 2018 13:40

Bij het zoeken naar een doorreiscamping naar mijn vakantiebestemming aan het Caldonazzomeer van zowel de Acsi en Anwb heb ik al bij een paar campings nul op het rekest gekregen. Ze nemen geen reserveringen aan voor 1 nacht. 2 nachten is geen probleem. Dus of deze campings in deze boekjes van zowel de Acsi als Anwb thuishoren vraag ik me dan ook af.
Dus ga er maar niet vanuit dat het geen probleem is in deze vakantietijd bij een z.g doorreiscamping een plaats te krijgen.
Knaus Vansation TI

koning

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door koning » do 2 aug 2018 13:44

Kan het ook zijn dat de camping vol zit, het is tenslotte hoogseizoen. En de term doorreis of overnachtingscamping geeft niet automatisch het recht om er 1 nacht te staan. Wordt vaak in de review genoemd als mening van een inspecteur of campinggast. Het is aan de campingbeheerder of hij gasten voor 1 nacht welkom heet of niet. Heeft wel met klantvriendelijkheid te maken.
Laatst gewijzigd door koning op do 2 aug 2018 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Micky » do 2 aug 2018 13:49

Gewoon reserveren voor 2 nachten en maar 1 nacht blijven als je niet langer wilt blijven, je betaald dan wat meer voor 1 nacht maar je hebt wel plek....


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Jan Br » do 2 aug 2018 13:58

Gewoon niet reserveren en op goed geluk. Niet te laat stoppen, anders zit de camping zeker vol.

Ik snap die campings ook wel, als ze een reservering aannemen dan moeten ze hem vrijhouden, als de bewuste persoon niet komt opdagen staat die plaats leeg.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Roland54 » do 2 aug 2018 14:03

RE.gif
@Micky, Wij hebben wel eens meegemaakt dat we vanwege een sterfgeval eerder weg moesten. Ik moest toen toch de volle poet betalen.
Het is maar net hoe coulant de eigenaar is.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Daphne » do 2 aug 2018 14:25

RE.gif

Daar heb je in principe een reisverzekering voor.

@TS, waarom zou je reserveren met alle “stress” van dien. De ene reisdag kom je verder dan de andere, het is dan prettig om flexibel te kunnen zijn. Als je op tijd stopt is er altijd wel een plekje. Zeker bij campings langs de doorgaande route, die zijn vaak ingericht op mensen op doorreis. Alleen een plek reserveren gebeurt meestal niet. Wil je niet voor een volle camping staan, kun je beter een uur voor aankomst bellen of er een plekje is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Daphne » do 2 aug 2018 14:42

Jacques Bakker schreef:
do 2 aug 2018 13:40
Dus of deze campings in deze boekjes van zowel de Acsi als Anwb thuishoren vraag ik me dan ook af.
Waarom niet? Het zijn campings dus horen ze in de campinggidsen (waar ze overigens flink voor moeten betalen)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Conradi » do 2 aug 2018 15:13

Eigenlijk heb ik nooit meegemaakt dat je geen overnachtingscamping kunt vinden. Wij plannen, als we 't al doen, pas in de middag zo'n beetje waar we gaan stoppen en dan bellen we een camping of er plek is.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Patman » do 2 aug 2018 16:59

RE.gif

Zo doen wij het ook. Je weet immers nooit hoe de rit verloopt en of je het wel haalt.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Micky » do 2 aug 2018 17:05

Roland54 schreef:
do 2 aug 2018 14:03
RE.gif
@Micky, Wij hebben wel eens meegemaakt dat we vanwege een sterfgeval eerder weg moesten. Ik moest toen toch de volle poet betalen.
Het is maar net hoe coulant de eigenaar is.
Ik schrijft toch ook dat je duurder uit bent, ik ga er ook vanuit dat je niets terug krijgt, maar of je die nacht nu 24 of 48 betaald is toch ook geen drama?
vind je dat wel, dan boek je niet..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Taan » do 2 aug 2018 17:19

Daphne schreef:
do 2 aug 2018 14:25
RE.gif

Daar heb je in principe een reisverzekering voor.

@TS, waarom zou je reserveren met alle “stress” van dien. De ene reisdag kom je verder dan de andere, het is dan prettig om flexibel te kunnen zijn. Als je op tijd stopt is er altijd wel een plekje. Zeker bij campings langs de doorgaande route, die zijn vaak ingericht op mensen op doorreis. Alleen een plek reserveren gebeurt meestal niet. Wil je niet voor een volle camping staan, kun je beter een uur voor aankomst bellen of er een plekje is.
Ik heb het juist andersom. Ik vind het fijn om zeker te weten dat ik terecht kan op een camping. ook als ik om 20 uur aankom.
Ook vind ik het thuis makkelijker om een camping te zoeken die aan onze wensen voldoet dan tijdens de reis.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Kasper

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Kasper » do 2 aug 2018 17:30

Als je op tijd stopt, is er altijd plek. blij.gif Als je tot 8 uur doorrijdt, weet je zeker dat je geen plekje krijgt... boos.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door PD » do 2 aug 2018 18:47

Inderdaad helemaal niet reserveren en tijdig stoppen. Tot ca. 15:00h heb je nog wel een plekje hoor thumbup.gif en als je wat meer lef hebt, om 16:00h ook nog...
Wij reserveren nooit; ik bel vanuit de auto zodra ik weet waar we ongeveer gaan stoppen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door eurotrotter » do 2 aug 2018 21:28

Jacques Bakker schreef:
do 2 aug 2018 13:40
Bij het zoeken naar een doorreiscamping naar mijn vakantiebestemming aan het Caldonazzomeer van zowel de Acsi en Anwb heb ik al bij een paar campings nul op het rekest gekregen. Ze nemen geen reserveringen aan voor 1 nacht. 2 nachten is geen probleem. Dus of deze campings in deze boekjes van zowel de Acsi als Anwb thuishoren vraag ik me dan ook af.
Dus ga er maar niet vanuit dat het geen probleem is in deze vakantietijd bij een z.g doorreiscamping een plaats te krijgen.
Ben je daadwerkelijk geweigerd?? of is je reservering geweigerd?
Daar zit nogal n verschil in.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door PMT » do 2 aug 2018 22:04

Bij camping Piantelle In Moniga del Garda accepteerden ze geen kortingskaarten voor 1 nacht. Je kon wel staan maar dan zonder korting, ook zo vreemd. Dit was halverwege juni en gewoon volgens het boekje in de acceptatie periode.
We zijn 1 deurtje verder gegaan, gewoon uit principe omdat ik niet voor niets die ACSI card heb.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Rembrandt » do 2 aug 2018 23:36

Geen doorreis, wel plaats.
We zijn wat te vroeg (4 dagen). Had zo’n zin in vakantie..... Kom je aan. Staat er al iemand op de gereserveerde plek. scratch.gif
Dus campingeigenaar in paniek. Bleek dat ik zelf een foutje had gemaakt. stom.gif

Camping zit nokvol. Maar we staan er nu wel. Alleen zaterdag even verplaatsen naar onze gereserveerde stek. mrgreen.gif
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Wally » vr 3 aug 2018 11:07

Zeker niet reserveren.

Tussen Neurenberg en Munchen een veelvoud aan campings waar je terecht kunt.

Zeer zeker als je rond 16.00 uur stopt.
Zelfs op die campings waar je niet voor 1 nacht niet kon reserveren.

Frans

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door koos » vr 3 aug 2018 13:16

Mij bekruipt wel eens het gevoel dat men het avontuur niet meer aan durft. Ik reserveer nooit en heb nog altijd een plekje gevonden. Als het maar voor één nacht is dan maakt het toch ook niet uit waar je staat? Je hebt je eigen mobiele huisje bij je! Vaak mee gemaakt dat we op doorreis toch maar langer zijn blijven staan omdat de camping en/of omgeving ons positief verrast heeft. Mensen maken zich zelfs zorgen of er op het vakantieadres wel kant en klare bakaardappeltjes te koop zijn (ander draadje). Ik verbaas mij er oprecht over. Laat voor die paar weken je zekerheden los, ga het avontuur aan. Valt een camping eens tegen dan trek je verder. En als er geen bakaardappeltjes zijn neem je een alternatief als bijvoorbeeld rösti. Laat je verrassen door de plaatselijke omstandigheden. Veelal zijn die verrassingen positief. En als het eens een keertje tegenzit dan gewoon incasseren en weer op naar een nieuwe uitdaging. Voor mij is vakantie absolute vrijheid, spontane verrassingen en leven bij de dag. Dat maakt voor mij vakantie zo leuk!

Dit is zo als ik er tegenaan kijkt. Ik wil absoluut geen waardeoordeel uitspreken over mensen die er anders over denken. Ieder ze'n meug. Vrijheid blijheid.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Leentje » vr 3 aug 2018 14:05

RE.gif Inderdaad, zelfde idee hier. Als je reist met een gezin kan ik me indenken dat je graag wat zekerheid hebt. Wij reizen nu 11 jaar op de bonnefooi, ook in het hoogseizoen en hebben altijd nog plek gehad.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Conradi » vr 3 aug 2018 15:23

RE.gif RE.gif
Mooi gezegd Koos!
Ook vanwege je laatste alinea thumbup.gif
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Kasper

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Kasper » vr 3 aug 2018 16:07

Helemaal mee eens, Koos. thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door PD » vr 3 aug 2018 16:48

@koos
Dat is ook onze stijl en in de praktijk staan we veelal niet langer dan 3 a 4 dagen op dezelfde pkek, maar....

Wanneer je met een gezin onderweg bent en in het hoogseizoen langer op dezelfde plek wilt blijven staan, heb je wel een uitdaging...

Het verschilt dan ook enorm per samenstelling en wensen van de groep !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Micky » vr 3 aug 2018 17:02

RE.gif

En zo is het maar net, ook voor 1 nacht komen wij doorgaans om 14 tot 14:30 aan en we willen dan ook graag een camping die aan onze wensen voldoet, reserveren doen we niet, maar een uur voor aankomt bellen we wel, deze vakantie voor de tweede keer gehad dat de camping toen we belden rond 13 uur al helemaal vol was, toen dus een volgende gekozen, maar als je door wilt rijden op een druk weekend en je komt on 20 uur aan dan heb je echt wel een uitdaging tijdens de schoolvakantie.




Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door DanielW » za 4 aug 2018 00:14

@Koos ik ben het helemaal met je eens, was voor dit jaar nog wel een optie om op de bonnefooi te vertrekken (oudste word 4) maar moeders de vrouw vond dat een beetje te spannend en wilde een doel hebben voor de vakantie. Nu met het huidige weer heb ik er bijna "spijt" van dat we geboekt hebben naar zuid frankrijk terwijl een badplaats in Nederland net zo lekker was geweest. Maar goed, we gaan eind augustus pas en dan kan het weer heel anders zijn.

Je zou denken dat op de bonnefooi een camping zoeken die aan onze criteria voldoet (zwembad met glijbaan, geen discotheek, wasgelegenheden) niet mogelijk is in het hoogseizoen, zoekopdrachtje bij de ANWB wijst uit dat er nog 316 camping zijn tussen 11 en 25 augustus met onze criteria en voor een redelijke prijs per week. Dus mits je wensen heb wat betreft camping; boeken niet echt nodig lijkt mij. Dus voor de zomervakantie volgend jaar weet ik het wel thumbup.gif
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Geen plaats voor 1 nacht.

Bericht door Nimma » za 4 aug 2018 00:20

Ik heb toen de dochters 15/16 waren op hun verzoek één keer gereserveerd. Verder nog nooit én altijd een plekje gevonden. Bevalt het niet, zo weer weg. Doe wat jij wil en geniet. Er zijn net zoveel soorten kampeerders als campings dus voor elk wat wils.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Routes”