Prettigste en voordeligste route naar de Bloemenriviera

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Faas
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 jul 2018 14:12

Prettigste en voordeligste route naar de Bloemenriviera

Bericht door Faas » wo 18 jul 2018 20:53

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik kwam erop terecht toen ik op Google zocht wat de handigste route is naar de Bloemenriviera (in de buurt van Alassio). Hier gaan we over 2 weken heen met vakantie. Met de zoekresultaten kwam ik er nog niet uit, dus ik hoop dat iemand me kan adviseren welke route het handigst is.

Ik ben bekend met de Route du Soleil door Frankrijk en was eigenlijk van plan om deze te nemen en dan via Nice naar Italië door te rijden. De routeplanners geven echter een route door Zwitersland aan. Ik heb wel eens gehoord dat dit niet zo prettig rijdt met de caravan: veel tunnels, bochten en je kunt er niet met euro's betalen. Wel zou dit mogelijk goedkoper zijn, omdat je geen tol hoeft te betalen.

Alvast bedankt!

René Faas

LL123
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19 aug 2017 15:09

Re: Prettigste en voordeligste route naar de Bloemenriviera

Bericht door LL123 » wo 18 jul 2018 21:59

Wel ervaring met vouwwagen, nog niet met de caravan. Ging prima, niet de Gotthardpas nemen! Je kan overal langs de autobahn met euro’s betalen.

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Prettigste en voordeligste route naar de Bloemenriviera

Bericht door Sjakie » do 19 jul 2018 22:21

Wij rijden met de truck veel op Albenga italie en rijden dan luxemburg ( tanken) nancy en achter nancy binnendoor naar epinal vallorbe ( ch grens ) grote bernard aosta genua albenga . Loopt zomers als een kogel.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Prettigste en voordeligste route naar de Bloemenriviera

Bericht door eurotrotter » do 19 jul 2018 23:14

Zoals Sjakie zegt,Maar dan moet je wel de tol van de grote Bernhard erbij rekenen.
Je kunt ook via Epinal-Besancon-Pontarlier-Lausanne-Brig en dan via de Simplonpass,daar eenmaal over sluit je direct aan op het Italiaanse snelwegen net en neem je de autostrada via Allessandria-Savona naar Alassio
Je kunt ook gewoon via Luxemburg naar Basel rijden en dan via de Gothard tunnel naar Chiasso,dat is allemaal autoweg en er zit geen "bocht 'in.
DE autoroute du soleil en via Nice is n dikke 200 km meer.
En,zoals al eerde gezegd: je kunt in Zwitserland,zeker op de "touristenroutes"overal met Euro's betalen,zelfs bij de polizei mrgreen.gif ( als je te snel rijdt)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Prettigste en voordeligste route naar de Bloemenriviera

Bericht door Sjakie » vr 20 jul 2018 00:09

eurotrotter schreef:
do 19 jul 2018 23:14
Zoals Sjakie zegt,Maar dan moet je wel de tol van de grote Bernhard erbij rekenen.
Je kunt ook via Epinal-Besancon-Pontarlier-Lausanne-Brig en dan via de Simplonpass,daar eenmaal over sluit je direct aan op het Italiaanse snelwegen net en neem je de autostrada via Allessandria-Savona naar Alassio
Je kunt ook gewoon via Luxemburg naar Basel rijden en dan via de Gothard tunnel naar Chiasso,dat is allemaal autoweg en er zit geen "bocht 'in.
DE autoroute du soleil en via Nice is n dikke 200 km meer.
En,zoals al eerde gezegd: je kunt in Zwitserland,zeker op de "touristenroutes"overal met Euro's betalen,zelfs bij de polizei mrgreen.gif ( als je te snel rijdt)
Hoi Eurotrotter,
Klopt van de kosten Grote Bernard. Maar de Simplon
pakken we ook als er klant in dat hoekje er tussen zit maar aan de italiaanse kant daar rete druk nu.
We rijden elke vrijdag met auto of 10 die kant op 52 weken pj . En de auto,s die om 18 uur wegrijden midden nederland en rijden over basel gothard chiasso staan allemaal rond 7 uur s,ochtends op de markt milaan. Dus 3 uur erbij en je staat aan de kust .
MAAR!!! Dat is s,nachts rijden en in 1 streep strak 90 rijden. Vorige week om 5 uur snachts 5 min voor gothard gestaan.Nancy Epinal Vallorbe Grote B kun je overdag pakken .
Succes in 🇮🇪🇮🇪🇮🇪

Faas
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 jul 2018 14:12

Re: Prettigste en voordeligste route naar de Bloemenriviera

Bericht door Faas » vr 20 jul 2018 10:11

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Simplon-pas doen we maar niet, ik ben nog niet zo'n ervaren caravan-rijder. Via Frankrijk valt af. Dan wordt het dus Gotthard of St. Bernard.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”