Overnachtingscamping thv Avignon

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
HerZon
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 20:06

Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door HerZon » zo 27 mei 2018 11:28

Ik ben op zoek naar een goede overnachtingscamping op de route Lyon -> Montepellier ongeveer thv Avignon. Zijn er meer ervaren Spanjegangers die mij hierbij willen helpen en een goed adres weten?
Wacht niet tot morgen als je het een ander vandaag kan laten doen.

Gebruikersavatar
shanty1959
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 4 apr 2018 11:03
Locatie: Gemeente Tynaarlo

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door shanty1959 » zo 27 mei 2018 13:19

Geplaatste speld
vlak bij Avignon, Frankrijk
https://goo.gl/maps/nLBVBGKrW7s

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door freekvo » zo 27 mei 2018 13:39

Wij hebben afgelopen maart op de terugreis van Spanje in Remoulins gestaan: Camping La Sousta bijna pal naast de Pont du Gard. Een echte aanrader!
Helaas hadden wij een enorme hoosbuis toen we aankwamen dus zijn we niet bij de Pont dG geweest.
Is een heel leuke camping, prima (verwarmd) sanitair, aardige ontvangst en broodservice. Geen rijtjescamping maar verschillende plekken her en der in het redelijk open bos.

Google maps: https://www.google.nl/maps/place/Campin ... d4.5461378

Website: http://www.lasousta.com/

Zie ook inderstaande foto voor een indruk. Maar dat was kort na de hoosbuis dus we hebben de caravan wat verder naar achteren gezet om droog in en uit te kunnen stappen. Na een paar uur waren alle plassen wel weer weg. Op Google Maps staan betere foto's )met zon).
Resize of 20180505_200748.jpg
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door sindaco » zo 27 mei 2018 14:21

wij nemen altijd camping la bagatelle in avignon.
is ook nog een acsi camping.

is het hele jaar open en je loopt de brug over en bent in minder dan 10 min in het centrum en bij het palais du pape.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door freekvo » zo 27 mei 2018 17:30

La Bagatelle en La Sousta zijn allebei ACSI-campings voor € 17.
Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-T710 met Tapatalk

Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door Vino » zo 27 mei 2018 22:02

Ook wij doen La Sousta de laatste jaren aan als tussen stop naar en van Spanje.Verwarmd toilet gebouw heb ik nog niet mee gemaakt.Erg vuil en smerig,aardige ontvangst in de receptie.Toen wij dit jaar aankwamen was er pas een dag of 2 geleden een enorme regenbui geweest.Div.caravans moesten door een boer met de tractor geholpen worden om weg te komen.Zijn bij aankomst direct rechts af naar het grote veld gereden.Een ander gast die hier al weken stond,gaf ons het advies, enkele plaatsen op te schuiven,omdat onze keuze van plaats bij de minste regenval al onder water zou staan.Gelukkig zijn raad opgevolgd want even later begon het te regen.Bij vertrek eerst maar de 2-fietsen van de dissel om de mover zo krachtig mogelijk te maken en het lukte ons om de caravan op het grindpad te krijgen.Ben voor vertrek naar de receptie gegaan met de vraag of het niet verstandig zou zijn om de aankomende gasten te informeren dat bepaalde gedeeltes bij regen onbegaanbaar worden.Helaas begreep of wilde men dit advies niet begrijpen.Dus voor èèn overnachting en je neemt genoegen met alleen in de ochtend even te scheren en het gezicht wassen en hangend boven het vervuilde toilet je behoefte te doen is deze camping zoals vele Franse campings wel te doen.

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door freekvo » ma 28 mei 2018 07:24

Wij waren afgelopen medio mei op La Sousta. Het ene toiletgebouw was open; het andere nog niet. WC's, douche en wastafels lagen in een deel dat werd verwarmd maar wellicht doen ze dat in de zomer niet. Het was ons ons geval zeker niet vuil en smerig noch 's avonds noch 's morgens. Het zag er gewoon netjes uit. Dat zal dan ook wel met de zomerdrukte (en ander publiek?) te maken hebben.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door janoniem » ma 28 mei 2018 08:19

https://www.campingcard.nl/frankrijk/p ... /?l=region

Vóór overname door Yellow Park heette deze Flory en die naam komt hier en daar nog voor.
We waren er verleden jaar. Nieuwe zwembad was nét open, restaurant was nog in aanbouw. Kijk even rond voor de betere plaatsen. Dicht bij snelweg maar niet hoorbaar.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door Vino » ma 28 mei 2018 16:44

Beste freekvo,
Wij waren er j.l woensdag 23-Mei.Aankomst 16.00 uur.Dus geen seizoen, en een publiek bestaande uit de grijze golf, en enkele met kindjes.Ook al zou deze groep,wat ik me niet kan voorstellen,voor rommel zorgen, dan nog is het de taak van de camping om te zorgen dat e.e.a in orde is.Zeker indien er maar èèn toiletgebouw open is, zowel voor de dames als de heren.Nogmaals voor een enkele nacht, is het te doen, maar voor ons dus geen dag langer.

Met vriendelijke groet.

HerZon
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 20:06

Re: Overnachtingscamping thv Avignon

Bericht door HerZon » zo 17 jun 2018 20:34

Hartelijk dank allemaal. Ik zit nog even te dubben, ga ik van te voren reserveren, of ga ik gewoon op de bonnefooi?
Het enige wat ik nodig heb is een P-plaats voor de caravan en de auto. Meer niet, zelfs geen elektriciteit.
Wacht niet tot morgen als je het een ander vandaag kan laten doen.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”