Over land naar Griekenland

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gottop
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 12 mei 2019 09:38

Re: Over land naar Griekenland

Bericht door Gottop » vr 16 aug 2019 06:03

Wij hebben dat plan ook uit de ijskast gehaald en willen eind april vertrekken. Net begonnen met de voorbereidingen, dus ben benieuwd naar de reacties hierop!
Onze voorkeur voor de terugweg gaat wel uit naar een route over Albanië, Montenegro, Bosnië Herzegovina, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk enz.
Citroen Grand Picasso 2.0 BlueHdi 190 pk 400 Nm en Hobby 460 Ufe

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Over land naar Griekenland

Bericht door PMT » vr 16 aug 2019 09:00

RE.gif
Bosnië is via de prachtige kustroute net geen 10km, je bent er door voordat je er erg in hebt.
Dat stukje kust hebben ze bedongen na de oorlog in de Balkan in '95
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Abve

Re: Over land naar Griekenland

Bericht door Abve » vr 16 aug 2019 22:21

HeLa schreef:
do 15 aug 2019 17:36
We gaan al een aantal jaren in mei en juni naar Griekenland maar met camping aan boord van Ancona naar Patras. Caravan lengte 5,70m, 1350kg
Bevalt goed, echter nu (geïnspireerd door het programma “we zijn er bijna” Balkan route) hebben we het plan om terug te rijden over land via de Balkan.
En wel Thessaloniki, Noord Macedonië, Servië, Hongarije, Tsjechië, Duitsland, Nederland
De route via Tsjechië is zo’n 30km om tov Oostenrijk maar leek ons wel leuk.
Er staat natuurlijk al wat nuttige informatie in dit forum maar we zij inmiddels al in 2019 en alle tips zijn welkom.
RE.gif
Wij gaan, eveneens geïnspireerd door ‘ We zijn er bijna’ mrgreen.gif ons ook voorbereiden op deze Balkanroute.
Ik denk dat ik ongeveer dezelfde route wil rijden in totaal 4 weken. Inclusief heen en terug dus 5 weken.
Dit is even afhankelijk van het werk.

Volgens mij hebben ze tot nu toe niet veel slechte wegen gehad.
Noodzaak is zoveel mogelijk de hoofdwegen te volgen.
Afgelopen jaar heb ik in Slowakije en Hongarije nl. N-wegen of D- gereden waar je bijna geen 40 km/ u kon rijden. Zo slecht!
Ook de campings in genoemd tv-programma vond ik over het algemeen goed.

Op internet is voldoende informatie te vinden mbt veiligheid, regelgeving en toeristische attracties.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”