Route naar Manosque Z-Fr

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
staaf
Berichten: 85
Lid geworden op: do 19 feb 2009 14:35
Locatie: Dendermonde (Belgie)

Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door staaf » zo 1 mar 2015 11:57

Hallo,

Dit jaar plannen wij naar Manosque (provence te reizen).
Normaal zal de route er het eerste stuk als volgt uitzien: Via Metz, Nancy, Vesoul, Epinal etc... naar Lyon.
Vanaf dan twijfel ik, gewoon via Montelimar etc langs de Autoroute de soleil tot Avignon, en dan door naar Manosque
Of, via Grenoble over de E711 via Sisteron naar Manosque?

Iemand ervaring hier mee?
Ik zou de eerste dag (vrijdag 17 juli) maar kunnen vertrekken rond 16:00u, streek rond brussel. Iemand ervaring met een camping waar ik rond 22.00 of later nog terecht kan?
Zo niet, slaap ik wel ergens langs de weg.

Kasper

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Kasper » zo 1 mar 2015 12:13

Ik zou over Grenoble, Sisteron gaan, de D1075 en een stukje A51. Is goed te rijden, die andere route is een beetje om. Je zou kunnen overwegen om in Monestier de Clermont , camping Municipal les Portes du Trieves te overnachten.

staaf
Berichten: 85
Lid geworden op: do 19 feb 2009 14:35
Locatie: Dendermonde (Belgie)

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door staaf » zo 1 mar 2015 12:51

Bedankt voor jouw anwoord, echter die camping kan het niet worden vrees ik. Deze ligt 900km ver weg, en sluit om 22.00u. Als ik om 16.00 vertrek moet ik een gemiddelde van 150km/h halen om er op tijd te raken. scratch.gif

Jam
Berichten: 71
Lid geworden op: do 25 okt 2012 11:26

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Jam » zo 1 mar 2015 12:53

@staaf
De route over Grenoble is heel goed te doen en een prachtige route, zelf hebben wij ook wel de route door het dal van de Drome genomen.Onder Valence de afslag Crest via Die en Serres richting Sisteron en Manosque, dit is ook een schitterende route en geniet je van de omgeving tijdens de reis.
Met laat aankomen op een camping heb ik geen ervaring, lekker op tijd stoppen en de volgende dag weer verder.
Alvast een prettige vakantie thumbup.gif
Jos
Ford Kuga Titanium PHEV - LMC430d, Enduro em303 mover.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Dutchdrummer » zo 1 mar 2015 13:01

Jam schreef:.....lekker op tijd stoppen en de volgende dag weer verder. ....Jos
Wat is op tijd stoppen als je om 16.00 h vertrekt, zoals TS aangeeft...... scratch.gif
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

staaf
Berichten: 85
Lid geworden op: do 19 feb 2009 14:35
Locatie: Dendermonde (Belgie)

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door staaf » zo 1 mar 2015 13:16

Dutchdrummer schreef:
Jam schreef:.....lekker op tijd stoppen en de volgende dag weer verder. ....Jos
Wat is op tijd stoppen als je om 16.00 h vertrekt, zoals TS aangeeft...... scratch.gif
Het lijkt mogelijks ietwat onzinnig, echter langs de andere kant..... Elke gereden kilometer die ik die dag nog kan rijden hoef ik de dag erna niet meer te doen.
De totale afstand is een 1100km, teveel voor op 1 dag. Ik had ook liever vroeger vertrokken maar ik moet die dag helaas nog werken.

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door janvijn » zo 1 mar 2015 14:24

We zijn daar veelvuldig langere tijden geweest omdat daar vrienden in de buurt wonen. Onze navigatie heeft altijd aangegeven dan via Grenoble de snelste route is, maar als je een beetje pech hebt onderweg drukker is dan normaal kan je ook tot Avignon rijden en dan langs de Durance via Abt naar Manosque, het zal elkaar allemaal niet veel uitmaken denk ik.
Ik vind altijd het stuk van Grenoble naar Manosque een lekker stuk om te rijden, een aangename afwisseling na die duffe autosnelweg, maar dat is persoonlijk.
De eerste camping bij vertrek om 16.00 u heb ik helaas geen ervaring mee, ik zou niet na een werkdag rond die tijd nog vertrekken, maar beter op je gemak de dag erop.
Nu lijk ik wel roomser dan de paus, want toen we nog (veel) jonger waren zouden we dat wel doen, maar verstand komt met de jaren wordt gezegd.
Met vriendelijke groet, en een fijne vakantie daar, is een heel mooi gebied
Jan Vijn.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Dutchdrummer » zo 1 mar 2015 15:07

staaf schreef:
Dutchdrummer schreef:Wat is op tijd stoppen als je om 16.00 h vertrekt, zoals TS aangeeft...... scratch.gif
Het lijkt mogelijks ietwat onzinnig, ......
Waarom onzinnig? Je vertrekt wanneer je klaar bent om te vertrekken. Wij zijn 2 jaar geleden voor de zomervakantie om 17.00 h vertrokken, terwijl we gewoon vrij waren die dag.
Gewoon rustig inpakken, koffietje drinken, en vertrekken wanneer je klaar bent. En om 19.00 h zaten we op de eerste overnachtingscamping in Dusseldorf..... thumbup.gif
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door apejoekie » zo 1 mar 2015 16:11

Iedere kilometer die je pakt is meegenomen. WIj vertrekken ook wanneer we er klaar voor zijn. Soms een dag later, soms in de ochtend en soms in de middag. We stoppen als het genoeg is. Goh, dat scheelt een hoop gestress hoor. Bij ons tenminste.

WIj vonden het stuk vanaf Lyon over de RN tot aan Valance erg ophouden. Dat stuk pakken wij dus tol. En vanaf Valance weer de RN op. Campings zoeken we onderweg uit zodra we er aan toe zijn. En dan de kinderen mee laten beslissen uit de campings die wij van te voren hebben geselecteerd. Maakt het voor hen ook leuk.

Veel voorpret gewenst met het plannen!
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

staaf
Berichten: 85
Lid geworden op: do 19 feb 2009 14:35
Locatie: Dendermonde (Belgie)

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door staaf » zo 1 mar 2015 16:33

apejoekie schreef: WIj vonden het stuk vanaf Lyon over de RN tot aan Valance erg ophouden.
Ik heb zelf de ervaring dat het stuk van Montelimar, over Orange naar Avignon totaal niet opschiet, dat gedeelte neem ik tol.

Zoals het er nu uitziet zal ik hoogst waarschijnlijk de heenreis in 3 dagen splitsen. De vertrekdag om 16.00 vertrekken, en zien waar we komen
De dag erna rijden tot +/- 200 km voor de eindbestemming
De laatste dag het laatste stukje.

Ik vermoed dat het anders te druk wordt. Als ik reken dat ik van vrijdagavond 16.00 tot zaterdagavond 19.00u (sluitingsuur receptie) slechts 27u heb, waar ik er liefst nog een 8-tal uur van slaap, dan heb ik 19u over. Trek daar nog wat pauze, file, eten, tanken etc... vanaf.
Ik reken zelf steeds met een gemiddelde van 70km/u , dit komt dan op 16 uur rijden. Te druk vermoed ik.

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door eurotrotter » zo 1 mar 2015 16:46

Als je rond 16.00 uit Brussel kunt vertrekken heb je geluk als je rond 22.00 uur Epinal haalt,dat zijn ongeveer 400 km.
Verder zit je ook met t feit dat 16.00 uur juist de drukte rond Brussel begint(vooral op vrijdag)

"ergens"langs de weg slapen zal wel lukken ,maar dan sta je op een of andere kale parking langs de weg,omdat de route die je wilt rijden( Nancy-epinal-Besancon _bourg)een route nationale is zijn er erg weinig service plaatsen waar je kunt gaan staan.
er zijn op die route echter wel verschillende campings
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Meenhoes » zo 1 mar 2015 17:11

apejoekie schreef: WIj vonden het stuk vanaf Lyon over de RN tot aan Valance erg ophouden. Dat stuk pakken wij dus tol.
Dat stuk vanaf Lyon tot Valance over de autobaan is op zaterdag in de vakantieperiode ook een groot drama schrik.gif

@staaf,

is het geen optie om zaterdagochtend heel vroeg te vertrekken, uurtje of 5/6, en dan ongeveer 700km te rijden en dan zondag het laatste stuk?!
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

staaf
Berichten: 85
Lid geworden op: do 19 feb 2009 14:35
Locatie: Dendermonde (Belgie)

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door staaf » zo 1 mar 2015 17:14

@staaf,

is het geen optie om zaterdagochtend heel vroeg te vertrekken, uurtje of 5/6, en dan ongeveer 700km te rijden en dan zondag het laatste stuk?![/quote]

Geen idee, zou wel mogelijk zijn. Echter lijkt het me slimmer op 's avonds nog wat te rijden en de ochtend erna goed uitgerust weer te vertrekken.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Dutchdrummer » zo 1 mar 2015 17:18

RE.gif

Na een werkdag laat in de middag nog vertrekken, tot 's avonds laat doorrijden, en dan de volgende ochtend weer vroeg (?) doorrijden, dat lijkt me niet bevorderlijk voor 'goed uitgerust weer vertrekken'........

Ik zou inderdaad de volgende dag vroeger van huis vertrekken, na een goeie nachtrust.
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Kasper

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Kasper » zo 1 mar 2015 17:51

RE.gif Volledig mee eens! Het is geen werk, je hebt vakantie! Dus genieten en relaxen! whistle.gif knipoog.gif

staaf
Berichten: 85
Lid geworden op: do 19 feb 2009 14:35
Locatie: Dendermonde (Belgie)

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door staaf » zo 1 mar 2015 17:56

Dutchdrummer schreef:RE.gif

Na een werkdag laat in de middag nog vertrekken, tot 's avonds laat doorrijden, en dan de volgende ochtend weer vroeg (?) doorrijden, dat lijkt me niet bevorderlijk voor 'goed uitgerust weer vertrekken'........

Ik zou inderdaad de volgende dag vroeger van huis vertrekken, na een goeie nachtrust.
Oeps, ik vermoed dat er hier een misverstand is.... Ik zou vrijdagavond nog tot 19u of zo doorgereden hebben, wss ben ik dan ongeveer in luxemburg.
Dan zou ik zeker niet 'vroeg' vertrokken zijn, ik dacht aan een uur of 8 a 9. Als ik dan weer doorrijd tot 19u heb ik totaal reeds 13u gereden. De rest kan ik dan zondag doen.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Meenhoes » zo 1 mar 2015 18:18

staaf schreef:Echter lijkt het me slimmer op 's avonds nog wat te rijden en de ochtend erna goed uitgerust weer te vertrekken.
Dat is natuurlijk ieder z'n eigen persoonlijke voorkeur alleen denk ik dat het meer stress oplevert dan de volgende ochtend vroeg(er) te vertrekken. Ik zit dagelijks de hele dag op de weg voor m'n werk en weet uit ervaring dat het op vrijdagmiddag in de vakantieperiode een grote chaos is op de weg.

Wij gaan altijd 's nachts tegen 4uur weg vanuit Enschede en zijn dan tegen 15.30uur/16uur op de overnachtingscamping net voor Lyon. De volgende dag in alle rust doen we dan de laatste 250 á 300km. Dit jaar gaan we verder en overnachten we pas voorbij Lyon op ongeveer 900km, volgende dag dan nog ruim 400km. Dit bevalt ons prima, omdat je 's nachts gewoon lekker door kunt rijden en je hebt gewoon slaap gehad voordat je vertrekt
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Daphne » zo 1 mar 2015 18:22

staaf schreef:
Oeps, ik vermoed dat er hier een misverstand is.... Ik zou vrijdagavond nog tot 19u of zo doorgereden hebben, wss ben ik dan ongeveer in luxemburg.
Dan zou ik zeker niet 'vroeg' vertrokken zijn, ik dacht aan een uur of 8 a 9. Als ik dan weer doorrijd tot 19u heb ik totaal reeds 13u gereden. De rest kan ik dan zondag doen.
Dat misverstand komt dan denk,ik door je eigen eerste bericht waar je aangeeft tot 22u door te willen rijden. :wink:

Zoals je nu in de planning hebt is prima te doen. thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door apejoekie » ma 2 mar 2015 11:46

Hoorde van een collega over een overnachtingscamping nabij Arlon. We gaan die camping dit jaar waarschijnlijk uitproberen. Dat is net voor Luxemburg dus misschien is dat een optie? Zit je ook zo weer op de doorgaande route de volgende dag.
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Stori » ma 2 mar 2015 12:30

Staaf: wij doen het al jaren op jouw manier. Vrijdag na het werk vertrekken en dan een nachtje wild kamperen. Ik weet dat het officieel niet mag, maar nog nooit ergens last mee gehad. En dat liever dan een parking langs de tol. We hebben wel vakantie buiten seizoen en rijden met 2 chauffeurs.
Vorig najaar zijn we rond 16u vertrokken vanuit Geel en waren nog op tijd op de camping in Nancy Brabois. http://www.camping-frankrijk.nl/camping ... y/brabois/
Die kenden we al en na een belletje voor de sluitingstijd, hebben we het nog net gehaald voor 21u. En anders hadden we wel een plekje gevonden. Tip: als je het beu bent, rij de snelweg af en ga richting een dorp. Je vindt altijd wel een rustig plaatsje waar je niemand stoort. Wel opletten als je op een pleintje gaat staan, dat er de volgende dag geen markt is (zie je eventueel op het parkeerverbod-bord voor een bepaalde dag) en verder dat je nergens een uitrit blokkeert. Met wat geluk is de bakker in het dorp 's morgens al geopend en start je met een verse Franse croissant.
De omgeving van Thionville proberen we te mijden, nogal goor en industrieel.
We nemen altijd een bus water van thuis mee om het toilet te spoelen en je 's morgens even te verfrissen. En een zaklamp want je hebt geen elektro.
Wat betreft de opmerkingen over het gejaagd op vakantie te gaan: als we zaterdagmorgen zouden vertrekken, dan lig ik de ganse nacht nog te draaien en te woelen , denkend wat ik allemaal aan het vergeten ben. Op deze manier is de vakantie al begonnen en slaap ik heel wat rustiger, die eerste nacht in de caravan. En die paar honderden kilometers maken de tweede dag wel degelijk het verschil.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Meenhoes » ma 2 mar 2015 14:04

Stori schreef: Wat betreft de opmerkingen over het gejaagd op vakantie te gaan: als we zaterdagmorgen zouden vertrekken, dan lig ik de ganse nacht nog te draaien en te woelen , denkend wat ik allemaal aan het vergeten ben.
Ik zou eerder bang zijn iets te vergeten wanneer ik 's middags na m'n werk al meteen zou vertrekken knipoog.gif
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door eurotrotter » ma 2 mar 2015 14:12

apejoekie schreef:Hoorde van een collega over een overnachtingscamping nabij Arlon. We gaan die camping dit jaar waarschijnlijk uitproberen. Dat is net voor Luxemburg dus misschien is dat een optie? Zit je ook zo weer op de doorgaande route de volgende dag.

Dat is deze:

http://www.campingofficielarlon.be/

Hier:http://goo.gl/maps/AOT2c

Tot 1 nov 2014 was er ook een in Steinfort,net over de grens bij Arlon,maar die is definitief gesloten.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19758
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door Daphne » di 3 mar 2015 09:15

Stori schreef: Wat betreft de opmerkingen over het gejaagd op vakantie te gaan: als we zaterdagmorgen zouden vertrekken, dan lig ik de ganse nacht nog te draaien en te woelen , denkend wat ik allemaal aan het vergeten ben.

Dat hebben wij (Dutchdrummer en ik :wink:) ook. Dan rijden we liever laat in de middag weg en stoppen we al na 2 uurtjes, dan ben je al weg. En dat je dan niet zo ver bent gekomen is helemaal niet erg. Je zit al in een andere omgeving en helemaal in vakantiesferen op de eerste overnachtingscamping.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door PMT » di 3 mar 2015 11:49

RE.gif RE.gif
Wij hebben nu 2x op camping Sud in Attert gestaan zo'n kleine 6 km noordelijker boven camping Officiel aan dezelfde weg, de N4. Dit was de weg die je vroeger naar het zuiden reed met alle tankstations aan de Luxemburgse grens bij Bastogne. Deze camping vinden meer camping dan Officiel met zijn grote velden, maar bij Officiel kun je beter eten in het restaurant.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Manosque Z-Fr

Bericht door eurotrotter » wo 4 mar 2015 22:32

RE.gif

Maar als je de hond bij je hebt ben je niet welkom.( volgens hun site)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”