Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
FAFJ
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 20:24

Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door FAFJ » di 17 jun 2014 13:32

Heeft iemand deze route met caravan wel eens gereden via de N77, N151 en N7? Volgens mijn 'Google Streetview studie' gaat dit over wegen waar je redelijk door kan rijden. Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit stuk, en dan vooral over oponthoud door landbouwvoertuigen, vrachtverkeer etc. Zijn er bijvoorbeeld veel drie/vierbaans-stukken om het langzame verkeer in te halen? Graag alleen ervaringsberichten. thumbup.gif
FENDT Bianco Active 445 SFB (2021) - Volvo XC60 T6 (2022) Longe Range, R-Design, Luchtvering

Gebruikersavatar
jolly
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 13 sep 2009 16:11
Locatie: Geel Be

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door jolly » di 17 jun 2014 14:05

Ik heb niet die exacte routes genomen maar we zijn wel door die streek gereden via "route nationale" naar de Dordognestreek naar Sarlat le Caneda.
Dit was wel buiten het hoogseizoen. Deze wegen zijn tamelijk vlot met niet al teveel drukte. Wel redelijk veel dorpjes en ronde punten, als je de tijd hebt zijn deze kleinere wegen goed te doen.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf in welke periode je reist.
BTW, wat is je eindbestemming?
JAfbeeldinglly camper
No more... Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door eurotrotter » di 17 jun 2014 17:13

Wij hebben deze route verschillende keren gereden( vanaf de Belgische grens bij Philipville naar Perpignan).
Deze route is prima te rijden,je moet er wel rekening mee houden dat het Route National is,soms kom je door wat dorpen of steden en zul je een rotonde op drempel aantreffen.
Je zult er niet de gemiddelde snelheid kunnen maken zoals je op de autoroute zult kunnen doen.
Maar,als je de tijd hebt ,en wat van Frankrijk wilt zien zou ik zeggen : doen.
Heb je haast en interesseer je je niet voor je omgeving: blijf op de autoroute.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

FAFJ
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 20:24

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door FAFJ » di 17 jun 2014 20:48

eurotrotter schreef:Wij hebben deze route verschillende keren gereden( vanaf de Belgische grens bij Philipville naar Perpignan).
Ik wil inderdaad ook via Philipville gaan, en dan recht naar beneden naar Rethel. Vervolgens een stukje Peage tot Troyes en dan over RN naar Moulins, om bij Gannat de A75 te pakken richting Béziers. Kan je grofweg een indicatie geven hoe lang je over het stuk van Troyes naar Moulins doet? Ik rij altijd een deel over de snelweg en een deel via de RN. Zo zie je inderdaad nog wat van het Franse land en de steden/stadjes. Ik heb dus geen haast, maar voor het uitzoeken van overnachtingscampings is het wel fijn om een idee te hebben van de reistijd. Ik houd over RN meestal rekening met 50-60 km/u gemiddeld. Sommige RN wegen zijn feitelijk gewoon snelwegen, met ongelijkvloerse kruisingen en 2x2 banen. Dan gaat het gemiddelde flink omhoog. Aan de andere kant kom je op andere RN wegen weer door het ene na het andere dorpje. Dat je gek wordt van het telkens remmen en optrekken. Ik was benieuwd hoe dat op dit specifieke traject is.
FENDT Bianco Active 445 SFB (2021) - Volvo XC60 T6 (2022) Longe Range, R-Design, Luchtvering

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door eurotrotter » wo 18 jun 2014 22:21

Vanaf rethel kun je via reims gaan,maar ook direct naar Chalons en champagne naar Troyesd.
vanaf Troyes neem je de RN naar beneden en dan is het iets van 250 km naar Moulins,pak m beet;3,5n uur
vanaf Gannat neem ik ook de autoroute,dat kostb drei keer niks en je laat een paar dorpen loinks liggen en ook de stpplichte op de bou;levard van Riom emn Clermont Fd
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door apejoekie » za 21 jun 2014 11:47

Eurotrotter, ga je dan voor Gannat de A719 op richting de tol naar Clermond Ferrand? Of pak je een afslag verder? Dus in Gannat via de D998?

En wie heeft er een leuk advies voor een camping nabij de brug bij Millau? Mag ook onder aan de brug zijn. Leuk voor een fotomomentje thumbup.gif
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Wissels » za 21 jun 2014 16:29

Hallo,

ik heb deze route wel eens gereden, op zich een rustige route, maar wel heel veel mini rotonde's en weinig mogelijkheden tot inhalen,

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door eurotrotter » za 21 jun 2014 21:45

apejoekie schreef:Eurotrotter, ga je dan voor Gannat de A719 op richting de tol naar Clermond Ferrand? Of pak je een afslag verder? Dus in Gannat via de D998?

En wie heeft er een leuk advies voor een camping nabij de brug bij Millau? Mag ook onder aan de brug zijn. Leuk voor een fotomomentje thumbup.gif
Dat maakt niet zo veel uit,je kunt ook tot Riom de RN blijven volgen en daar de tol opgaan,kost je hooguit 3 of 4 euri
Ook als je in Gannat de tol neemt kost t niet zo veel tot Clermont Fd,daarna is t tolvrij tot Beziers( behalve de brug van Millau)

In Millau zijn tig mooie campings(wij stonden vorig jaar hier:http://www.campinglemillauplage.com/)
En als u de brug"wilt beleven"is er een documentatie centrum direct onder de brug;als u Millau verlaat,richting Albi is het een kilometer na de supermarkten aan de rechtse kant.
De toegang is gratis,de rondleiding(met een gids) moet men betalen,.en de souvenirs kosten de hoofdprijs mrgreen.gif

Maar dan ziet u ook wat,veel meer dan vanaf de parking langs de autoroute,als u de tijd heeft( oof er voor neemt) raad ik u aan de snelweg te verlaten en vanuit de stad dit documentatie centrum te bezoeken,dit kunt u zo duur maken als u zelf wilt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door eurotrotter » za 21 jun 2014 21:47

Wissels schreef:Hallo,

ik heb deze route wel eens gereden, op zich een rustige route, maar wel heel veel mini rotonde's en weinig mogelijkheden tot inhalen,

met vriendelijke groet,

Walter
Rotondes wel ja,maar minirotondes heb ik er weinig gezien.
En waarom en wie wil je inhalen dan??als je op de RN rijdt??
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Marcel » di 24 jun 2014 19:49

Wij rijden regelmatig:
LUIK LUXEMBURG METZ NANCY TOUL ST DIZIER ECLARON MONTIER EN DER BRIENNE LA CHATEAU TROYES ST FLORINTIN PONTIGNY AUXERRE COULANGES SUR YONNE CLAMECY VARZY PREMERY NEVERS MOULINS VICHY of GANNAT RIOM CLERMONT-FERRAND en dan de A75
Nog nooit geen drukte of files gehad. Ook geen probleem met vrachtverkeer of landbouwverkeer.
Op de route kom je regelmatig campings tegen.

groet Marcel
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door de reiziger » di 24 jun 2014 20:06

Ik heb al enkele malen het stuk Montargis - Moulins - Clermont-Ferrand gedaan, en dat viel goed mee.

Vanaf Gannat of Riom het laatste stukje péage nemen, zal je wel een mooi tijdsverschil opleveren.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Leentje » di 24 jun 2014 20:09

Wij hebben allerlei losse delen van genoemde route gereden. Mooi en vrij rustig. Reken je op 60-65 km per uur, dan zit je heel netjes. Onderweg geen campings boeken, maar kijken hoever je komt. Dan doe je het altijd goed.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door eurotrotter » di 24 jun 2014 20:42

Marcel schreef:Wij rijden regelmatig:
LUIK LUXEMBURG METZ NANCY TOUL ST DIZIER ECLARON MONTIER EN DER BRIENNE LA CHATEAU TROYES ST FLORINTIN PONTIGNY AUXERRE COULANGES SUR YONNE CLAMECY VARZY PREMERY NEVERS MOULINS VICHY of GANNAT RIOM CLERMONT-FERRAND en dan de A75groet Marcel
Je zou ook kunnen overwegen om,als je via Luik reist ,bij de splitsing bij Neufchateau,de E 411 te nemen richting Brussel en dan twee afslagen verder(15 km),bij afslag 25 eraf te gaan naar Sedan/Reims.
En zo naar t zuiden te gaan.

Deze route: http://goo.gl/maps/hf3dy

Das nog iets korter en veel rustiger dan de best wel drukke route vanaf Luxemburg-Metz -Nancy- st Dizier.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Marcel » wo 25 jun 2014 23:15

RE.gif Klopt maar we vinden het leuk om de eerste nacht(en) door te brengen op Metz.
Maar misschien gaan we dat toch eens uitproberen.
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

Rodin44
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 1 nov 2006 09:48
Locatie: Apeldoorn

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Rodin44 » vr 27 jun 2014 22:30

Wij zijn nu op de terugweg, maar hebben op onze heenweg (2e helft mei) die route gereden. Tot volle tevredenheid moet ik zeggen. Je kunt prima opschieten. Wij hebben weinig last gehad van landbouwverkeer en vrachtwagens rijden over het algemeen goed door, dus die hoef je niet in te halen. Overigens zijn er regelmatig inhaalstroken (één strook ene kant op en twee stroken andere kant) en kun je langzamer verkeer inhalen. Wij werden meer ingehaald dan dat wij zelf inhaalden.
Wij zullen deze route (die wij nu voor de afwisseling een keer hebben genomen) komende jaren zeker vaker nemen.
Rob
Subaru Forrester met Eriba Nova LL 530

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door apejoekie » za 28 jun 2014 22:23

RE.gif

Goed te horen! Nog een kleine week en dan gaan wij deze route ook proberen. Op de kaart al uitgetekend en onze 9 jarige dochter ook al op haar kinder ANWB kaart. Makkelijk, zegt ze, dan kan ik zeggen of je goed gaat pap!
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

FAFJ
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 20:24

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door FAFJ » ma 14 jul 2014 18:13

Dank voor de reacties allemaal. Afgelopen vrijdag deze route gereden. Naar Troyes gereden via Charleroi - Rethel en Reims. Ten zuiden van Charleroi ligt een stuk weg dat echt erbarmelijk slecht is. Vol met kuilen en gaten. Verder een perfecte route naar het zuiden die ik iedereen met caravan kan aanbevelen. We zijn om half zes uit Amsterdam vertrokken en waren om kwart over zes 's avonds op onze overnachtings-camping ten zuiden van Moulins. Een totaal van 830 km met een gemiddelde van 74 km/u. Een aanrader wat mij betreft. thumbup.gif
FENDT Bianco Active 445 SFB (2021) - Volvo XC60 T6 (2022) Longe Range, R-Design, Luchtvering

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door de reiziger » ma 14 jul 2014 18:46

Zoals eer al gezegd had ik de route tussen Montargis en Clermont-Ferrand al meerder keren gedaan.

En nu pas bemerk ik dat de A77, tussen de afritten 19 en 21 (en enkel tussen die afritten) geen péage is.
Nu denk ik niet dat het zoveel verschil oplevert, want de route nationale is juist op dat traject ook behoorlijk.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door eurotrotter » wo 16 jul 2014 19:17

RE.gif

Als je bovengenoemde route rijdt moet je niet over Montargis gaan,das zonde.
Vanaf Troyes gewoon de RN naar Auxerre ,Nevers en dan via Moulins naar Clermont-Fd,dat loopt als een yecko. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door de reiziger » do 17 jul 2014 19:03

RE.gif
Ik kom dan ook niet van Troyes of Auxerre; ik kom van Nemours en Montargis.
Alleen onze laatste helft van het bevraagde traject ligt gezamenlijk met het traject dat besproken wordt.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door apejoekie » zo 24 aug 2014 13:41

Ook ik wil nog even mijn ervaringen delen. Eerste keer Route National en het is ons zeer goed bevallen.

Vanuit Purmerend vertrokken omstreeks 10:45 uur. Afgezakt naar het zuiden. Via Breda, Antwerpen, Brussel naar Bouillon gereden en daar de grens over. Overnacht op de municipal van Sedan. Kwamen daar in de namiddag aan. Sanitair was niet om over naar huis te schrijven maar voor 4 personen 10 euro per nacht hoor je ons niet klagen.

Volgende dag vertrokken omstreeks 09:00 uur, boodschappen gedaan en getankt (1,53 voor euro 98) bij de Lidl in Sedan. Via Reims (tol naar) Troyes, Auxerre en nabij Clamency overnacht op camping Au bois Joli. Nederlands beheer, leuk zwembad, kleinschalige camping met glooiend landschap en goed verzorgd sanitair in de categorieen dames, heren, gezinnen. Komen we zeker nog een keer terug. Tussen Auxerre en de camping diverse stalletjes langs de weg met verse kersen voor een prikkie. Heerlijk!

Vanuit omgeving Clamency richting Nevers, ringweg er omheen genomen waar op dat moment gewerkt werd. Gaat de komende jaren dus nog sneller worden. Moulins en bij Gannat de tol op richting Clermond Ferrand. Overnacht op de municipal in Lempdes-sur-Allagnon camping Pont d'Allagnon. Eenvoudige camping, eenvoudig sanitair. Camping was bijna leeg dus het sanitair was schoon.

Volgende dag was het 13 graden dus in 1 keer doorgereden naar Spanje. Brug bij Millau tol gereden, bij Orange de RN weer op tot ongeveer een kilometer of 10 voor Perpignan (dat stuk is mooi maar schiet niet zo erg op als de andere stukken RN). omstreeks 08:30 uur vertrokken en kwamen omstreeks 16:15 uur aan in Spanje, Empuriabrava.

Wij rijden altijd erg rustig. 90 op de CC waar toegestaan en voor de rest rijden we met het verkeer mee en stoppen we regelmatig om koffie te zetten, broodje te eten, soepje op te warmen etc. We proberen van de reis ook een stukje vakantie te maken. Het heeft ons wel andere inzichten gegeven en we gaan onze vakanties anders indelen. De periode vast op een camping inkorten (helaas zitten we aan het hoogseizoen gebonden dus moeten we reserveren) en mogelijk meerder overnachtingen op een camping als de streek en/of camping daartoe uitnodigt.

Terug zijn we anders gereden, via Lyon en dan de route die Leentje in een andere rubriek al benoemd heeft (via Bourg en Bresse, Lons le Saunier, Besancon, Vessoul, Epinal, Nancy).
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door eurotrotter » zo 24 aug 2014 14:27

RE.gif

Ik lees dat t u goed bevallen is via de RN,wij rijden ook meestal de RN en sommige delen over de autoroute.
Wij staan ook nooit langer dan een dag of 5 a 6 op dezelfde camping en rijden dan meestal ,via de RN wegen weer ergens anders heen,en dat bevalt prima.

Verder las ik in uw verhaal t volgende:

Brug bij Millau tol gereden, bij Orange de RN weer op tot ongeveer een kilometer of 10 voor Perpignan

Hier bedoelt u toch wel Béziers,hoop ik?? scratch.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Willem_uit_Goes » zo 24 aug 2014 14:38

Ook dit jaar weer grotendeels (vanaf Clermont-Ferrand) "binnendoor" terug naar huis gereden. Onze ervaring: N-wegen zijn vaak irritant druk, en voorzien van allerhande obstakels om het gebruik ervan te ontmoedigen. Denk aan drempels, rotondes en verkeerslichten.

Op D-wegen kom je vrijwel geen verkeer tegen, ze lopen prachtig door de omgeving, en je kunt er met caravan prima over opschieten.

En je komt door leuke dorpjes, met indien gewenst altijd wel een pleisterplaats voor een bakje of een sapje.

Het motto is inderdaad: niets plannen, en gewoon een camping zoeken wanneer je het beu bent. Gaat tegenwoordig nog makkelijker dan vroeger met een handige app. Bijna alle municipals zijn prima in orde, en hebben ook in het hoogseizoen volop plaats.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Henny » zo 24 aug 2014 16:42

Beste Apejoekie,

Wat ik niet snap om vanuit Brussel naar Sedan te rijden ( oosten), overnachten en dan weer terug naar het westen = Reims en zo naar beneden.........

Je kunt toch vanaf Brussel naar Mons rijden ( als je RN wilt rijden) dan via Maubeuge naar Reims ! Prima weg !
In Val de Vesne ( iets zuid van reims) een prima overnachtings camping!

Misschien een tip voor een volgende keer. zwaaien.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door apejoekie » zo 24 aug 2014 17:46

Inderdaad vanaf Beziers en niet Orange! Dat ligt niet eens op de route. Beziers Narbonne en zo naar beneden.

Wij zijn via Brussel gereden omdat de Tomtom een flinke file aangaf via Mons. Dus toen een sneller alternatief geselecteerd. Was een optie van Tomtom zelf. Ons maakt het niet uit hoe lang we er over doen maar als we stil staan dan begint het volk op de achterbank commentaar te leveren :wink:
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”