Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
clemenslaak

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door clemenslaak » do 4 sep 2014 22:39

Al 20 jaar rijd ik de route via Brussel, Charleroi, Rocroi, Rethel, Mazagran, Chalons, Troyes, Auxerre, Clamency, Premery, Nevers, Moulin, Gannat, Rioms, en dan Bezieres. Afgezien van de brug bij Millau en een klein stukje na Rioms, geheel tolvrij. Al die jaren zie ik steeds na Charleroi de borden "Route en salie" = slecht wegdek tot aan de Franse grens. Af en toe wat noodreparaties maar geen verbetering. Vertrek vanuit Rotterdam en eerste overnachting afhankelijk van haast en oponthoud in Troyes, Auxerre, Coulanges sur Yonne, Premery of in stadscamping Nevers. Max. afstand is dan 665 km of min. Troyes ca 475 km. In Rethel goedkoop tanken bij supermarkt bij binnenkomst. Alternatieve route is na Rocroi naar Charleville-Mezieres, dan via snelweg naar Reims (geen tol) en na 10 a 15 km afslaan naar via Attigny naar Chalons. Je komt dan weer uit op de zeer grote rotonde bij Mazagran. Vlak voor Charleville is een goedkope zelfservicetankstation rechts. Ook goedkoop tanken in Troyes route door de stad ipv rondweg of in Auxerre voor de brug links bij Le Clerq. Ook in Premery bij supermarkt waar de camping vlakbij is. Bij Gannat op weg naar Rioms goedkoop tanken en bij Issoire even de snelweg af bij de Auchan. Ga niet tanken op station langs de Autoroute bij Bezieres. De parkeerplaats achter het station is zo slecht aangelegd dat je gauw schade aan je caravan oploopt vanwege de krappe bochten en de zeer hoge betonnen randen angs het wegdek en in bochten. Deze randen hebben alle kleuren van de regenboog. In Charleroi ga ik via de binnenring naar de afslag voor Philipville en kom je op een rechte weg uit dwars door de stad met enkele goedkope tankstations links van de weg. Dus op de binnenring niet de snelweg afslag nemen, maar ven doorrijden op deze ring. Als je de afslag mist ben je na enkele km weer terug, waar je verkeerd reed.

Frans013
Berichten: 100
Lid geworden op: di 28 mei 2013 21:51
Locatie: Landgraaf

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Frans013 » vr 5 sep 2014 09:03

Afgelopen juli terug gereden over Charleroi, omdat de navigatie dat eigenlijk altijd wil (zowel heen als terug) en ik richting Reims, mede dankzij dit forum, altijd rij via "afslag 25" of via Mons. RN tussen Reims en Troyes gaat overigens ook prima.

Ik reed zonder caravan naar en door Charleroi en ik heb gezworen dat ik er nooit meer wil komen :wink: . Wat een slechte weg, zelfs zonder caravan een beproeving voor de wagen, laat staan met. Nee, dan rij ik wel een stukje om.

clemenslaak

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door clemenslaak » zo 7 sep 2014 16:56

Over mijn opmerking om geen gebruik te maken van het pompstation nabij Beziers. Ik heb nog even in mijn bankadministratie gekeken en het betreft een tankstation van Total langs de tolweg tussen Beziers en Narbonne. De naam is "Relais de Narbonne" nabij Coursan.
Ik heb daar getankt op 21 mei 2012 en ik ben toen links van de winkel naar het parkeerterrein gereden wat ligt achter de winkel. Het is bijna onmogelijk om dit parkeerterrein aan het einde te verlaten zonder schade op te lopen aan auto of caravan. Het parkeerterrein sluit aan op een zeer smalle weg, welke schuin weg loopt en deze weg en de hoeken met parkeerterrein zijn afgezet met flinke hoge betonnen randen, die allerlei kleuren van carrosserien vertonen. Ik ben toen met onze combinatie voorzichtig achteruit gereden, zodat ik kon draaien voor de winkel, en tegen de rijrichting in weggereden om uit te komen op een paralelle weg, welke ligt tusen pompstation en de tolweg.
Een en ander heeft mij wel wat zweetdruppeltjes gekost en bij het achteruit rijden met raampjes open, om met mijn vrouw te kunnen communiceren, die mij achter uit leidde, woei mijn tolkaartje nog weg en verdween in de spleet tussen dashboard en voorruit. Gelukkig kon ik me een pincet het kaartje nog tevoorschijn halen.
Komende over de route door de Auvergne via Millau kan je, alvorens op de tolroute aan te sluiten, het beste tanken bij de afslag naar Clermont Herault. Nog geen twee km van deze afslag is een klein industrieterrein met een grote supermarkt met goedkoop tankstation. Kan je ook nog even naar het toilet en wat inkopen doen. Dan lukt het makkelijk om je volgende tankbeurt in Spanje te laten plaatsvinden.

FAFJ
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 20:24

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door FAFJ » ma 15 jul 2019 00:13

FAFJ schreef:
ma 14 jul 2014 18:13
Dank voor de reacties allemaal. Afgelopen vrijdag deze route gereden. Naar Troyes gereden via Charleroi - Rethel en Reims. Ten zuiden van Charleroi ligt een stuk weg dat echt erbarmelijk slecht is. Vol met kuilen en gaten. Verder een perfecte route naar het zuiden die ik iedereen met caravan kan aanbevelen. We zijn om half zes uit Amsterdam vertrokken en waren om kwart over zes 's avonds op onze overnachtings-camping ten zuiden van Moulins. Een totaal van 830 km met een gemiddelde van 74 km/u. Een aanrader wat mij betreft. thumbup.gif
Vijf jaar later, gisteren weer eens deze route gereden. Met caravan wat mij betreft de beste weg naar het Zuiden. En nagenoeg zonder tol? En zo lekker rustig. Uitgestorven, zo stil op deze volgens ANWB bijzonder drukke dag op de Franse wegen. Ten zuiden van Charleroi wordt hard gewerkt aan nieuwe snelweg. Grote stukken al klaar. Ook rond Nevers en Moulins een en al snelweg. Rijdt nu super snel door met caravan. Van Amsterdam naar de overnachtingscamping in Chatel de Neuvre in ruim 10 en half uur. Gemiddeld 83 km/h. Ik kan deze route iedereen met caravan aanraden! 👍
FENDT Bianco Active 445 SFB (2021) - Volvo XC60 T6 (2022) Longe Range, R-Design, Luchtvering

Roelf100
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 13:06

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Roelf100 » ma 3 jul 2023 11:20

Ik heb een paar weken geleden deze route met de camper gedaan. Uitstekend te doen ook met caravan. Je moet alleen nog een stuk door Auxere, prima te doen, stelt niets voor. De rest van de steden ga je omheen met steeds meer nieuwe wegen, ook vierbaans. Rij deze route al jaren en de wegen worden steeds beter.
Ja je komt wel door veel dorpjes maar dat is lekker toch, even bij de bakker aan of een bakkie koffie doen.
Onderweg kom je verschillende campings tegen. Ik wil niet anders, dat gejakker op de tol vind ik helemaal niets.
Goede reis

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1339
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door Bob Diesel » ma 3 jul 2023 20:21

Roep dit nu niet te hard
Word het er nog eens druk
Richting A75 en dan Beziers id de beste route

Iets anders scratch.gif

Wil je richting Grenoble
Word de weg via Nancy ,Epinal Besacon Bourg&bresse ook steeds beter
Alleen Vesoul is daar nog ff iets minder
Rond Lons le saunier en Buorg& Bresse is ook de ring gereed

Ook een tolvrij idee om op de ringweg van Lyon te komen
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Route Troyes-Auxerre-Nevers-Moulins

Bericht door WillyL » di 4 jul 2023 10:31

[re.gif] Met in Bours-en-Bresse nog een heel mooi klooster en een bekend praalgraf (eigenlijk 3 grafmonumenten) met een link naar Mechelen (en dan heb ik het niet over de bekende kippen van Bresse, de Mechelse koekoek is vele maal lekkerder (al ben ik zwaar bevooroordeeld)).
Volgens mij echt een tussenstop waard.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koninkl ... r_van_Brou
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bourg-en-Bresse
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Routes”