Zomervakantie Zweden

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Weinsberg » do 17 jan 2019 09:27

Aankomende zomer willen we dan eindelijk naar Zweden gaan, Varmland regio. Even op Stenaline gekeken en met de aanbieding zitten we op € 991,- retour Kiel -Gothenborg ( buitenhut, dinerbuffet en ontbijt ) We zijn gezin 2 volw 2 kids auto t/m 6 mtr and caravan tm 8 mtr. Goedkoop vind ik het niet. Ter verglijk voor ditzelfde geld vliegen we naar Vaxjo met KLM en huur ik een auto.....heb dan alleen de hut niet mee. Toch gaan we lekker met de caravan!

Nu mijn vraag, komen deze aanbiedingen meer voorbij of moet je nu al echt boeken voor de zomer ?

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » do 17 jan 2019 09:40

RE.gif
Ik zou dat boeken. Is naar verhouding voordelig.

En ja de schepen zijn al gauw vol. Dus nu idd boeken.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Stef » do 17 jan 2019 20:20

RE.gif RE.gif

Beste Weinsberg,

Bijna 1000 euries ; dat is best wel geld om alleen maar naar de overkant toe te komen !!
Wanneer je naar andere afvaarten kijkt of andere dagen of andere havens ; dan zal je zeker goedkoper uit kunnen komen.
Zoals ik eerder al schreef : voeren wij heen en weer , in het hoogseizoen voor 150 / 120 euries heen en weer tussen
Denemarken en Noorwegen/Zweden.

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door sander_knaus » do 17 jan 2019 22:31

Wij gaan op 31 juli van Gotenborg naar Frederikshaven voor €98. Met caravan... De brug is nog duurder stom.gif

We gaan heen met de brug en terug met de boot. Dan zijn we rond de €220 kwijt. Voor dat prijsverschil kan je veel rijden
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » vr 18 jan 2019 09:36

Het is maar net hoe je het bekijkt.
Natuurlijk kan het goedkoper. Natuurlijk hoef je geen nachtvaart te hebben en Natuurlijk kan je via de bruggen etc. En natuurlijk is er veel voor het extra geld te reizen. We weten het. Maar WIJ doen dat niet.
Wij kiezen bewust voor de relatieve rust van een nachtvaart. Met dit jaar zelfs een relatief luxe hut op heen en terugreis.
Wij vertrekken in alle rust op vrijdagochtend richting Kiel. Dan zijn wij zonder problemen met ongeveer 6,5 uur op tijd bij de kade. Daar lekker relaxen (eventueel nog even Kiel in) en na inschepen alle luxe aan boord. Lekker slapen en 's ochtends om 10 uur rijden wij uit Göteborg weg voor een rit van circa 5 uur.
Als wij Frederikshavn-Göteborg nemen zijn of de bruggen of combi bruggen-ferry wij minimaal 1 overnachting en 500 km's verder. En niet op zaterdag in Göteborg.
Op zich is de ferry Kiel-Göteborg de duurste optie. Dat weten wij, maar ons geeft het de meeste rust. En de totale extra kosten vallen alles opgeteld van de overige routes heel erg mee.

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door sander_knaus » vr 18 jan 2019 09:46

RE.gif

Maar het kan absoluut goedkoper dan die €1000. Je moet alleen je reis anders plannen of indelen.
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » vr 18 jan 2019 11:07

RE.gif
Let wel het is een retour!!!! Met 4 personen, buitenhut, diner en ontbijt.
En ja het kan goedkoper als je op maandag, dinsdag of woensdag afvaart.

Overigens zeg ik niet dat het niet anders kan. Dat dat zo is weten wij. Maar wij kiezen er dus bewust voor om het zo te doen. (We hebben al wel wat ervaring 😉)
Laatst gewijzigd door Volvodriver op vr 18 jan 2019 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Mees

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Mees » vr 18 jan 2019 11:12

Ik kom op 786 euro uit: nacht, hut (2 persoons buiten) & caravan tot 8 meter, excl restaurants.

Vorig jaar: Fredrikshaven > Oslo (je zit zo in Varmland dan ook) net iets boven de 100 euro, dag-afvaart
Meer rijden: 430 km = 1 dag en 1 tank
terug: Varberg > Granaa (net onder Gotenburg) dag-afvaart
Meer rijden 330 km .... vul maar in.
Je kan bij de ferries net voor de slagboom op een P-terrein overnachten in je caravan.

En ja, het liefste ga ik Kiel <> Gotenburg:
Veel minder reistijd en km's, meer 'shop'- ipv rijdagen
en een luxe(re) boot !!

Bruggen of ferries: Puttgarden <> Rodby & Helsingør <> Helsingborg: je hoeft niet te bespreken: prijs kleine 400 retour.

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Weinsberg » vr 18 jan 2019 11:17

Voor dezelfde route kan goedkoper alleen als ik geen buitenhut neem, geen eten aan boord, zit je op € 650,-, dit is de aanbieding, dag afvaart maakt niet uit, gaat om plek...ik zie namelijk prijzen van € 319 enkele reis omhoog gaan naar € 419 op dagen die ik al eens gekozen had.

Gaat er mij om dat het erg ontspannen is de overtocht, tijden zijn perfect, je hebt alleen maar een nachtvaart, gaat niks overdag op Kiel - Gothenborg in deze periode. Andere opties zijn simpelweg verder rijden, vaak dan nog een boot die minder gunstig is qua tijd vertrek/aakomst voor ons.

Keus is gemaakt om de boot te nemen Kiel-Gothenborg, nu alleen nog even boeken als ik weet welke dagen ik vrij ben.

Mees

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Mees » vr 18 jan 2019 11:23

Geweldig goede keus Weinsberg. thumbup.gif
Het geld ben je snel vergeten; de fantastische reis blijft je altijd bij.
Als je je mocht afvragen waarom wij die boot (tot nog toe) nooit nemen:
Familie halverwege DK.....

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » vr 18 jan 2019 11:38

RE.gif RE.gif
Goede keus Weinsberg 👍👍👍
Het voelt zo relaxed. En zoals Mees al zegt de kosten ben je gauw vergeten.

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door sander_knaus » vr 18 jan 2019 11:52

Weinsberg schreef:
vr 18 jan 2019 11:17
Voor dezelfde route kan goedkoper alleen als ik geen buitenhut neem, geen eten aan boord, zit je op € 650,-, dit is de aanbieding, dag afvaart maakt niet uit, gaat om plek...ik zie namelijk prijzen van € 319 enkele reis omhoog gaan naar € 419 op dagen die ik al eens gekozen had.

Gaat er mij om dat het erg ontspannen is de overtocht, tijden zijn perfect, je hebt alleen maar een nachtvaart, gaat niks overdag op Kiel - Gothenborg in deze periode. Andere opties zijn simpelweg verder rijden, vaak dan nog een boot die minder gunstig is qua tijd vertrek/aakomst voor ons.

Keus is gemaakt om de boot te nemen Kiel-Gothenborg, nu alleen nog even boeken als ik weet welke dagen ik vrij ben.
Welke dagen wil je dan gaan? sommige dagen in het hoogseizoen zijn al voor €285. Met gunstig plannen van je route en dagen kan je zo voor hetzelfde geld meer vakantie vieren.
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Weinsberg » vr 18 jan 2019 12:03

RE.gif ergens van mid juli to begin aug vertekken en dan 3 weken, en de prijs die jij geeft is zonder hut neem ik aan.

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » vr 18 jan 2019 12:19

RE.gif RE.gif
€ 285,00 Göteborg-Kiel? Dat red ik zelfs in het laagseizoen met alleen auto en 2 personen enkele reis niet eens. (Wel hut en ontbijt)

RE.gif
Kan haast niet anders dan zonder hut (Die verplicht is!) en eten.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op vr 18 jan 2019 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Mees

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Mees » vr 18 jan 2019 12:21

Je kan niet boeken/reizen/varen zonder hut op die route.
Je moet een hut nemen.

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » vr 18 jan 2019 12:23

RE.gif
De aanvangsprijs is altijd zonder hut. Dus misschien rekent sander-knaus idd zonder hut. En dat klopt dus niet.

Edit, zojuist even voor over anderhalve week dinsdag afvaart gekeken voor voordeligste optie (2 personeen, auto en 2 persoons binnenhut. Ik kom op totaal 285 euro zonder ontbijt en diner.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op vr 18 jan 2019 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door sander_knaus » vr 18 jan 2019 12:30

MEA CULPA!!!

Inderdaad zonder hut. stom.gif stom.gif

Wij gaan van Gotenborg naar Frederikshaven en hebben dan geen hut nodig (3 uur varen)

sorry
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » vr 18 jan 2019 12:33

RE.gif
Kijk dat is wat anders. Daar zijn wij zelfs (in het hoogseizoen) nog goedkoper uitgeweest met caravan dan 285 euro.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Scout15 » ma 21 jan 2019 20:52

Het is even stil geweest, maar de boot is inmiddels geboekt. Uiteindelijk is het de overtocht Sassnitz - Trelleborg geworden daar ik te lang heb gewacht met het boeken van de overtocht Rostock - Trelleborg en de prijs inmiddels aanzienlijk gestegen was.

Totaal voor retour nu Eur 239,- kwijt en dit is inclusief buffet voor het hele gezin op de heenreis. Prima deal. thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Scout15 » do 24 jan 2019 12:40

Zijn er ook nog eventuele tips om te fietsen? We zijn uitgerust met mountainbikes, maar zoeken geen steile hellingen etc. Vlakkere ritten rond de 30km - 40 km met de kinderen zijn geen probleem.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » do 24 jan 2019 15:05

RE.gif
Zelf geen mountainbiker, echter in midden Zweden zijn genoeg bossen waar dit kan. En dat is wel heuvelachtig met vals plat.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Henny » do 24 jan 2019 19:49

Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Scout15 » ma 22 jul 2019 13:21

Het is even stil geweest, maar nog iets minder dan 2 weken en we zijn onderweg. haphop.gif

Inmiddels heeft de reis steeds meer vorm gekregen en zijn er ook wat keuzes gemaakt wat we moet laten en waar we zeker naartoe willen(Noorwegen is toegevoegd). Vanaf aankomst op de eerste camping is het idee om na elke reisdag 2 dagen camping aan te houden. We komen dan voorlopig op onderstaande route uit waarbij we bewust Stockholm en de Polar fabriek laten schieten. Daar we aardig wat kilometers gaan maken willen wij de tijd welke we hebben ook genieten met de kids(Suppen, fietsen, zwemmen, wandelen en lokaal wat zien).
Bijlagen
trip_zweden.JPG
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Volvodriver

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Volvodriver » ma 22 jul 2019 13:59

RE.gif
Ik zou Ristafallet skippen en dan voor Kallsedets Fjällcenter kiezen. www.kallsedet.com Dat ligt er betrekkelijk dichtbij en is gelegen aan een meer waar je kan zwemmen, kano's kan huren en goed kan wandelen.

BTW, welke campings neem je inTrelleborg en Göteborg?

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Zomervakantie Zweden

Bericht door Scout15 » ma 22 jul 2019 14:45

RE.gif Dank voor de tip, maar Ristafallet staat eigenlijk voor 100% vast daar deze heb uitgekozen voor het bezoek aan Äre.

Trelleborg en Göteburg staan qua campings nog open.

- Na aankomst vanaf de ferry in Trelleborg rijden we direct door naar Jägersbo camping. De ferry naar huis vertrekt 's ochtends om 07.00 uur waarbij, indien mogelijk, ik de overnachting eigenlijk bij de ferry wil maken.
- Göteburg beslis ik op het laatste moment. Dit kan dan ook nog 50 - 80 kilometer vanaf Göteburg zijn. Ik wil een bezoek brengen aan het Volvo museum, maar hiervoor hoef ik niet persé op een camping in Göteburg te staan.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Plaats reactie

Terug naar “Routes”