Vandaag weer thuisgekomen uit Dalmatië. Gisterochtend vertrokken uit Drage, nabij Biograd. En na een overnachting in Duitsland vanochtend weer thuis. Over deze rit 20 uur gedaan qua rij-uren met 1,5 uur oponthoud bij grenzen, en wat korte stops. Totale afstand was voor ons 1585 km, en dat was over de eerder genoemde route Passau-Zagreb.
Gek genoeg zou ik gister volgens diverse routeplanners 1102 km moeten maken om bij de camping in Wertheim te geraken, echter heb ik er echt maar 1060 gereden..
Route vanuit Oostenrijk ,door Slovenie naar Kroatie
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Route vanuit Oostenrijk ,door Slovenie naar Kroatie
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Re: Route vanuit Oostenrijk ,door Slovenie naar Kroatie
RE.gif
Was je toch zeker wel blij dat je er was, 1.060km op ėėn dag, chapeau!
Was je toch zeker wel blij dat je er was, 1.060km op ėėn dag, chapeau!
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Route vanuit Oostenrijk ,door Slovenie naar Kroatie
RE.gif
Ach, je stelt je er op in... en ik rijd graag. Maar het is toch lekker als je de pootjes kunt uitdraaien na zo’n rit en lekker biertje kan pakken
Ach, je stelt je er op in... en ik rijd graag. Maar het is toch lekker als je de pootjes kunt uitdraaien na zo’n rit en lekker biertje kan pakken
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Re: Route vanuit Oostenrijk ,door Slovenie naar Kroatie
En je kunt er lekker eten.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Route vanuit Oostenrijk ,door Slovenie naar Kroatie
Wij zijn gisteren vanaf de camping in Heiligenblut aan de Grossglockner Hochalpenstrasse, via Hermagor in Karinthië en het Italiaanse Tarvisio de grens met Slovenië gepasseerd.
Vanaf de grens onder München hebben we geen snelweg meer gezien.
Via de SS54 in Italië en de 203 in Slovenië zijn we naar Bovec gereden.
Deze route gaat door werkelijk schitterende natuur, maar houdt rekening met het volgende:
Het is een geliefde route van motorrijders en cabrioletten, waarbij stevig wordt gereden en bochten scherp worden aangesneden.
Overstekende rotsen, smalle doorgangen, onoverzichtelijke bochten, scherpe hairpins (15%) en soms smalle rijbaan vergen nogal wat van je stuurmanskunst.
Regelmatig reden tegenliggers achteruit zodat we elkaar konden passeren en ik heb meerdere keren de (caravan)spiegels moeten inklappen om stapvoets tussen rotswand en tegenligger door te wurmen
Met een grote(re) caravancombinatie is deze route dus vrij pittig.
Vanaf de grens onder München hebben we geen snelweg meer gezien.
Via de SS54 in Italië en de 203 in Slovenië zijn we naar Bovec gereden.
Deze route gaat door werkelijk schitterende natuur, maar houdt rekening met het volgende:
Het is een geliefde route van motorrijders en cabrioletten, waarbij stevig wordt gereden en bochten scherp worden aangesneden.
Overstekende rotsen, smalle doorgangen, onoverzichtelijke bochten, scherpe hairpins (15%) en soms smalle rijbaan vergen nogal wat van je stuurmanskunst.
Regelmatig reden tegenliggers achteruit zodat we elkaar konden passeren en ik heb meerdere keren de (caravan)spiegels moeten inklappen om stapvoets tussen rotswand en tegenligger door te wurmen
Met een grote(re) caravancombinatie is deze route dus vrij pittig.