Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Averso Plus

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Averso Plus » do 3 sep 2009 23:48

Afgelopen zondag naar Dusseldorf geweest, inderdaad het mag zo onderhand wel de camper beurs genoemd worden scratch.gif Toch vonden we in hal 10 ons merk vertegenwoordigd met een primeur. We waren eigenlijk gelijk verkocht, wat een geweldig concept. Wij zijn maar met z'n 2-en en wilden graag iets kleiner gaan trekken. Nu hebben we een Burstner Trecento 460TS van 2007 maar die vinden we te zwaar en groot.

We werden het zondag snel eens met een dealer bij ons uit de buurt die onze Trecento voor een goede prijs wilde inruilen. We zijn toen gelijk over gegaan tot aanschaf van de nieuwe Burstner Averso plus. We kunnen niet wachten om er mee te gaan kamperen..... In maart 2010 komt ie thumbup.gif

En voor wat betreft die opmerkingen over een bedompt hok om in te slapen, wij hebben hem besteld met een Truma Saphir Compact om het slapen te veraangenamen!

Fam. van de Pol
Peugeot 607 V6 Hdi + Burstner Trecento 460TS (en straks een Averso Plus 410TS)

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ab » vr 4 sep 2009 09:32

Proficiat !
En trek je niet teveel aan van die opmerking van een benauwd hok, dat is onzin. Wij hebben jarenlang (10 jaar) geslapen in een alkoof boven de cabine van de auto.
Dat is nog veel lager.
Maar absoluut niet benauwd/bedompt of zo. Er bestaan raampjes en dakluikjes met van dat gaas, weet je.

Ik blijf bij mij eerdere posting, dit is een prachtige oplossing.

En 2.75 hoog ?
Is niks hoger dan mijn caravan met de omnistor luifel erop.
En maar 15 cm hoger dan zonder de luifel.
Da's ook de moeite niet. Daar zullen de takken langs de weg niet van schrikken, die zijn 4 meter hoge vrachtwagens gewend.. :lol: :lol: :lol:

Heel veel plezier ermee ! thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Amber » vr 4 sep 2009 13:53

Die buitenkant vind ik om te zoenen kus.gif !!! Mooi en heel anders dan dat je gewend bent. thumbup.gif
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Averso Plus

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Averso Plus » di 11 mei 2010 22:26

Morgen gaan we onze Averso Plus eindelijk ophalen, is dus wat later dan maart... Er is maar 1 vraag die onbeantwoord blijft en dat is het luifel/tent verhaal.

Toen we hem vorig jaar bestelden was er weinig over bekend, echter door zijn hoogte van 2,75 is er weinig tot niets leverbaar op tent of luifel gebied. Zo wilde ik wel een Isabella dakluifel bestellen met de inmiddels leverbare zijwand. Past niet want die is te kort.

Kortom, heeft er iemand een idee waar ik aan een passende luifel kan komen die niet vermaakt hoeft te worden?

Alle reacties zijn welkom!
Richard & Anneke van de Pol

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ab » di 11 mei 2010 23:00

Er zijn een aantal tenten/luifel fabrikanten in Ned. waar je gewoon maatwerk kan bestellen.
Kost weinig tot niets meer dan confectie tenten/luifels.

Google eens "tent op maat" en je vindt er een heel stel.
O.a. ook Karsten en Ten Hoope.
Er zijn er nog veel meer. In Ermelo heb je ook nog Hendriks.
Heel vaak is zo'n tent of luifel nog veel strakker en beter passend ook.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

hidde

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door hidde » zo 24 okt 2010 21:16

Wij zijn sinds deze zomer in het bezit van een averso plus 510 tk. Hij bevalt ons erg goed. Het is onze eerste caravan dus we kunnen hem niet vergelijken met andere caravans. Wij hebben voor deze gekozen vanwege het hefbed en de wens om een ruime rondzit te hebben vanwege ons grote gezin. Het hefbed ligt prima, wij hebben de niet elektrische maar handbediende versie en hebben niets gemerkt van 'schommelingen', je ligt prima stabiel. Wij vonden het ook zeker geen benauwd hok wb hoogte tussen bed en plafond. De kinderen lagen ook prima in stapelbed en er paste nog een campingbedje overdwars als je het tafeltje van de treinzit even weghaalde. Het rijden ging ook prima. We hebben wel een paar punten, zoals ophanging kastdeur en glasplaat van de kookplaat, maar de dealer heeft toegezegd dit allemaal te repareren. We hebben de nova life bekleding die makkelijk te reinigen is. Al met al een aanrader voor mensen die wel een grote rondzit willen maar ook een vast bed. We ovewegen als we wat meer ervaring hebben met het caravannen om er ook mee op wintersport te gaan.

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door nonblond » di 26 okt 2010 21:12

Ik zou er niet mee op wintersport gaan, want winterkamperen is zeer verslavend weet ik uit ervaring.

Rieneke

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Rieneke » za 13 nov 2010 21:54

Oh, wat een gaaf ding! Helemaal iets voor mij, ik ben nogal een ruimtefreak. Heb er lol in om efficiente hoekjes en gaatjes te benutten. Mag je raden wie bij ons altijd de auto inpakt!

Maar ja, de centjes he? Bovendien doet ons 14 jaar oude Knaussie t nog zo goed. En inruilen als t niet hoeft vind ik zo zonde, ben van t ouderwetse stempel "als t niet versleten is, hoeft t niet weg". Maar mooi is 'ie, da's zeker!

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1918
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ad » zo 14 nov 2010 11:53

nonblond schreef:Ik zou er niet mee op wintersport gaan, want winterkamperen is zeer verslavend weet ik uit ervaring.
Denk er wel om dat de isolatie minder is dan bij heel veel andere merken. Dit vonden wij bij onze Flipper goed merkbaar in het koude seizoen. Of hij daarom zo geschikt is al wintersportcaravan vraag ik mij af.
Dak/wanden/bodem:
Bürstner Flipper, Premio, Averso: 26/26/35 (de Belcanto heeft wel dikkere isolatie)
LMC/TEC/Eriba: 30/30/40/
Knaus: 31/31/38
Hobby: 31/31/40
Fendt: 39/31/47
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ab » zo 14 nov 2010 12:45

Da's gewoon een kwestie van harder stoken..
Je kunt zelfs een tent nog wel warm krijgen.
Het kost je hooguit een fles gas extra per week.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1918
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ad » zo 14 nov 2010 14:54

Zo kun je het ook bekijken, maar je merkt het toch aan het comfort.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

VolvoKip

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door VolvoKip » zo 14 nov 2010 15:14

on toppic;
Ik zou die Averso Plus niet achter mijn auto willen hebben.
Wat denken jullie van het gewicht van dat liftbed.
Hangt wel mooi achter bovenin je caravan.

hidde

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door hidde » zo 14 nov 2010 22:17

Die isolatie is wel iets om rekening mee te houden! We willen de caravan sowieso eerst beter leren kennen door er eerst nog in de meivakantie en zomervakantie weer mee weg te gaan, voordat we eventueel gaan winterkamperen. Heb er nu al zin in! We vonden het rijden trouwens prima gaan afgelopen zomer! Hebben allebei nooit eerder met een caravan gereden en hebben dus geen vergelijkingsmateriaal maar het viel ons reuze mee. We hebben de peripherique zelfs zonder problemen gereden (en huwelijk is nog prima). Wel hebben we de kogeldrukmeter steeds gebruikt en daarop de gewichtsverdeling aangepast. Weinig gemerkt van slingeren en zeker in Frankrijk konden we prima doorrijden rond de 100.

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ab » zo 14 nov 2010 22:42

VolvoKip schreef:on toppic;
Ik zou die Averso Plus niet achter mijn auto willen hebben.
Wat denken jullie van het gewicht van dat liftbed.
Hangt wel mooi achter bovenin je caravan.
Het kan ook zakken.. sintblij.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Zandkasteel

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Zandkasteel » ma 15 nov 2010 08:31

Is het niet lastig om met dit model een voortent te kopen en te bevestigen?
Je mag dan wel een trapje bij je hebben voor het doorschuiven, of valt dat mee?

hidde

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door hidde » ma 15 nov 2010 20:09

Valt mee hoor, we zijn allebei wel lang, dat scheelt en het opstapje gebruiken we als we de middelste stok bevestigen (quicklock). We hebben een gewone voortent met geloof ik een iets andere (grotere) omloopmaat erbij gekocht (aanbieding) en volgens de dealer heeft bijna iedereen die genomen. Hij past voor 90% volgens de dealer, wat betekent dat de zijkanten iets lager hangen dan bij andere caravans. Als daar een deur zou zitten zou je dan iets moeten bukken, maar wij hebben een multi nova type dus dan maakt het niet uit. Voortent staat verder strak als hij staat, niet te merken dat hij niet helemaal zou passen. Wel onhandig dat de dealer vergeten was de gebruiksaanwijzing bij te leveren..... Gelukkig hadden onze overburen op de camping hetzelfde type en hebben ons geweldig geholpen! Volgende dag gekleurde tapejes gekocht in de supermarkt en op de volgende camping stond hij zo!

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Montalbano » zo 27 mar 2011 20:45

Wij zijn ook geinteresseerd geraakt in de Averso Plus (440tk) maar hebben toch nog wel wat vraagtekens. De onderkant van het bed is het plafond van de zitgroep, inclusief spotjes. Het bed zal dus geen lattenbodem hebben vermoed ik? Ook vraag ik me af hoe het met de ventilatie van het bed gesteld is, het lijkt me dat slaapvocht (transpiratie) nergens anders heen kan, dus of in de matras blijft zitten, of via het onderliggende plafond naar buiten gaat? Het eerste lijkt me niet fris na langere tijd en het tweede zorgt voor vlekken in het plafond?
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ab » zo 27 mar 2011 22:43

1e bericht van dit draadje- Link naar de folder van Búrstner- Möbel- Festbetten mit lattenrost. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Stoekie » zo 27 mar 2011 22:53

RE.gif
Ab, Volgens mij worden daar alleen de échte vaste bedden mee bedoeld en niet het zgn "hubbed".... maar het is mij ook een beetje onduidelijk weenie.gif
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Ab
Moderator
Berichten: 26770
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Ab » zo 27 mar 2011 22:59

Er zit maar 1 bed in toch ? :wink: (410)
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Montalbano » ma 28 mar 2011 07:55

Volgens mij gaat dat ook alleen over de stapelbedden. Maar zelfs al is het hefbed wel voorzien van een lattenbodem, speelt nog steeds het probleem van ventilatie/vochthuishouding?
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

hidde

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door hidde » ma 28 mar 2011 21:53

10 april halen we hem op uit de stalling, dan kijk ik meteen na of er een lattenbodem onder ligt. Bed ligt iig prima.

Averso Plus

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Averso Plus » za 2 apr 2011 00:51

Alle Averso Plus uitvoeringen hebben een lattenbodem onder het matras zitten. Hierdoor is er ruimte voor ventilatie. Wij bezitten een 410 TS van mei 2010.

Caravan bevalt prima, punt van kritiek is het afwerkingsniveau. Schanieren die loslopen, lijm van het vinyl wat los laat.

Ligt super achter de auto, met gemak 110. Je verneemt niets van het bed wat hoger hangt. Na aanpassing van de veren blijft het trouwens nu ook hangen. In het begin was het bed na enkele kilometers meestal wat gezakken.

Zouden bij gezinsuitbreiding zeker de 440TK overwegen!


Peugeot 508 Allure THP Automaat + Averso Plus 410 TS

Danhan

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Danhan » zo 3 apr 2011 16:57

Het lijkt mij wel vreemd om lichaamstranspiratie direct te verbinden met al of geen lattenbodem.Natuurlijk geeft een lattenbodem ruimte aan het vervliegen van lichaamsvocht.Maar elk bed, ook thuis, neemt 1 liter vocht op per nacht in het matras.Daar zijn een beetje goede matrassen op gemaakt.Daarom moet je dat matras af en toe ook luchten ondanks de lattenbodem, lijkt me helemaal gemakkelijk bij een caravan.Desnoods bij aankomst thuis even goed laten drogen.Er van uitgaande dat het hier om een hefbed gaat met een matras, en geen matras van een zitbank of rugleuning.Gewoon een kwestie van uitproberen.Overigens heel veel plezier met je nieuwe caravan, je gevoel kan ik goed begrijpen, wij kochten ook een nieuwe ook al is het geen buerstner, maar een Engelse Caravan, en da's toch net even anders dan pitten in een bed waar al anderen hebben liggen te transpireren, al of niet met vlekken. :lol:

Gebruikersavatar
Montalbano
Berichten: 543
Lid geworden op: ma 7 mar 2011 10:30
Locatie: Noord-Brabant

Re: Buerstner Averso Plus 2010 met Revolutionaire indeling

Bericht door Montalbano » zo 3 apr 2011 20:29

Danhan,
Het ging mij er om of dat vocht zijn uitweg via het onderliggende stoffen plafond zou proberen te vinden. Het bed is namelijk direct onder de bodem (lattenbodem blijkbaar) afgesloten met het plafond van de zit.
Volvo V60 D6 | Momenteel geen caravan, voorheen Hobby 545 KMF Vita Veneto '10

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”