Probleem met voortent en nieuwe TEC
Probleem met voortent en nieuwe TEC
Vandaag onze nieuwe TEC 520 GK uitgeprobeerd :razz: :) .
Maar tot onze stomme verbazing hebben ze even niet goed nagedacht bij TEC!
De voortent konden we alleen aan de achterzijde inschuiven, maar toen we bij de achterzijde aankwamen bleek er een plastic kap in de weg te zitten waardoor de pees niet verder doorgeschoven kon worden.
Met als gevolg dat de pees aan de achterzijde nog 35cm uitsteekt en veel te laag zit en aan de voorzijde veel te hoog .
Wie heeft daar ook ervaring mee ?
Maar tot onze stomme verbazing hebben ze even niet goed nagedacht bij TEC!
De voortent konden we alleen aan de achterzijde inschuiven, maar toen we bij de achterzijde aankwamen bleek er een plastic kap in de weg te zitten waardoor de pees niet verder doorgeschoven kon worden.
Met als gevolg dat de pees aan de achterzijde nog 35cm uitsteekt en veel te laag zit en aan de voorzijde veel te hoog .
Wie heeft daar ook ervaring mee ?
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Kan me er zo niets bij voorstellen.
Heb je een fotootje?
Welke kant bedoel je met de achterzijde? De disselkant of de andere kant?
en was die plastic kap niet te verschuiven?
Heb je een fotootje?
Welke kant bedoel je met de achterzijde? De disselkant of de andere kant?
en was die plastic kap niet te verschuiven?
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Bedoel je met plastic kap een hoekstuk op de caravan?
Misschien kan de dealer de tentrail daar openen zodat de pees daar er weer uit kan en de tent naar beneden gespannen kan worden?
Misschien kan de dealer de tentrail daar openen zodat de pees daar er weer uit kan en de tent naar beneden gespannen kan worden?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
de onderstaande link is de caravan
http://static.marktplaza.nl/images/1/49/7997349.jpg
plastic kap zit vast, omdat er ook verlichting aan zit
bel morgen de dealer. hij zorgt maar voor een passende oplossing.
Hij zal ongetwijfeld het advies geven om de pees rand een stukje in te knippen, zodat de pees in de gleuf blijft en de tent aan de andere kant van de plastic kap valt. Maar ja, als ik ooit de tent verkopen wil dan wordt dat een probleem en ook het water loopt dan de tent in
http://static.marktplaza.nl/images/1/49/7997349.jpg
plastic kap zit vast, omdat er ook verlichting aan zit
bel morgen de dealer. hij zorgt maar voor een passende oplossing.
Hij zal ongetwijfeld het advies geven om de pees rand een stukje in te knippen, zodat de pees in de gleuf blijft en de tent aan de andere kant van de plastic kap valt. Maar ja, als ik ooit de tent verkopen wil dan wordt dat een probleem en ook het water loopt dan de tent in
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Dat is bij onze Hobby ook zo, bij de achterzijde, maar ong. 10cm boven het kunststof kapje, is de gleuf iets verwijd, zodat je de pees via dat verwijde gedeelte verder kunt voeren!
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
De pees moet inderdaad UIT de rail getrokken worden om OVER de plastic kap verder te kunnen laten zakken.
Is bij veel caravans zo.
groet,
Is bij veel caravans zo.
groet,
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Ik heb dit ook bij onze nieuwe Knaus. Ik heb hier contact over gehad met de dealer en deze adviseerde om het restant pees weg te snijden. ik heb hier geen moeite mee en ga dat dan ook doen met de vakantie. ( Alleen bij de Knaus is het aan de voor en achterzijde van de caravan)
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD 2010 met Knaus 450 fu sport 2008
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Mijn nieuwe Fendt heeft dat ook al. De rail is (door de fabriek ?) ca 30 cm vanaf de onderzijde een stukje wijder gemaakt.
Hier moet de pees ingeschoven worden, de onderzijde van het profiel verdwijnt ook in de kunststof afwerking.
Ik kan niet zeggen dat het makkelijker is, bij mijn vorige Fendt vond ik het toch handiger. (beide kanten van onder open)
De pees was eigenlijk een paar cm te lang, ik heb aan beide kanten er ca 2 cm afgesneden.
Nu past het perfekt.
Alleen het invoeren van die pees is wel lastig..
Hier moet de pees ingeschoven worden, de onderzijde van het profiel verdwijnt ook in de kunststof afwerking.
Ik kan niet zeggen dat het makkelijker is, bij mijn vorige Fendt vond ik het toch handiger. (beide kanten van onder open)
De pees was eigenlijk een paar cm te lang, ik heb aan beide kanten er ca 2 cm afgesneden.
Nu past het perfekt.
Alleen het invoeren van die pees is wel lastig..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
ik zou nooit in de tent gaan zitten snijden als ik jou was hoor, gewoon de rails aan de onderkant een stukje uit elkaar buigen zodat de pees er uit kan... (als je dit niet zelf durft, lijkt het me dat de dealer dit ook wel wil doen.... )
gr, Bob.
gr, Bob.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Die rail is door de fabriek al uitgebogen. De opening zit bij Fendt nu bijna een meter vanaf de grond. De pees kan door dezelfde opening nu naar beneden er weer in gestopt worden (hoeft alleen aan de invoerkant)
Het past nu precies, en de pees zit nu over de volledige lengte in de rail.
Ik vindt dat toch beter.
Het past nu precies, en de pees zit nu over de volledige lengte in de rail.
Ik vindt dat toch beter.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Ook bij Wilk is de goot een ietwat verwijdt en dit zowel voor als achteraan ongeveer 1 meter boven de grond !!!!.
Zeer handig , moet je je niet meer tot helemaal beneden te bukken om de pees in de goot te steken.
Bij Wilk denken ze ook aan de oudere kampeerder.
Zeer handig , moet je je niet meer tot helemaal beneden te bukken om de pees in de goot te steken.
Bij Wilk denken ze ook aan de oudere kampeerder.
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019
Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.
Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.
- HenkR
- Berichten: 766
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Ik heb ook een afdekstuk links met mijn Beyerland. Even boven deze dop de handel iets opengebogen en vola 8) .
Nooit afknippen oid,want je hebt de gehele lengte nodig van je tent. Je staat meestal voor of achter hoger en dan heb je achter of voor nou net meer lengte nodig.
Nooit afknippen oid,want je hebt de gehele lengte nodig van je tent. Je staat meestal voor of achter hoger en dan heb je achter of voor nou net meer lengte nodig.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Je moet ook niet alles eraf knippen... :D :D
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- HenkR
- Berichten: 766
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Maar ook alleen een stuk(je) pees eraf vind ik ook niet zo netjes als hij juist op die plek gewoon in het frame past.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Zie je niks van hoor. :D
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Ook bij onze Eifelland is de goot (aan de achterzijde) ietsje open gebogen, zie je niets van, handig, tent en pees zijn heel en dus kan de ondergrond ook nog eens scheef zijn...
Wel grappig om te zien dat het kennelijk bij veel merken voorkomt en niemand er ooit van wakker heeft gelegen...
Waarom het dan nog niet af fabriek is opgelost..???
Wel grappig om te zien dat het kennelijk bij veel merken voorkomt en niemand er ooit van wakker heeft gelegen...
Waarom het dan nog niet af fabriek is opgelost..???
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Misschien juist wel omdat niemand er wakker van ligt ? :D :D
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb hetzelfde gehad met mijn Beyerland sprinter. Vanwege de schuine voorkant van de sprinter is het goed plaatsen van de tent wat lastiger en vergt wat meer nauwkeurigheid om de tent goed op te zetten. Door het kapje kon ik de tent niet ver genoeg aan de achterkant doorschuiven waardoor de tent scheef aan de caravan zat en kon ik de voortent niet goed opzetten, hij hing al scheef aan de caravan en het goed plaatsen van het frame was daardoor ook niet mogelijk. De oplossing voor mij was heel simpel. Het plastic kapje zat vast met een schroef en wat kit. Ik heb het kapje verwijderd (en uiteraard bewaard zodat ik het er weer op kan zetten als dat nodig of gewenst is) waarna ik de pees beide kanten op kan schuiven zodat ik de tent recht aan de caravan kan krijgen al naar gelang de situatie verlangt.
Overigens kan ik de pees van de tent aan beide kanten in de rail schuiven.
Overigens kan ik de pees van de tent aan beide kanten in de rail schuiven.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
en dan toch al die reacties en mensen die er "zelf" wat op bedenken?Ab schreef:Misschien juist wel omdat niemand er wakker van ligt ? :D :D
Zal vooral komen omdat de geboden oplossing(en)vrij simpel te realiseren zijn.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Dat bedoel ik.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Nog makkelijker als de leverancier meteen de rail aan de voor- en achterzijde netjes opent... lelle.gifAb schreef:Dat bedoel ik.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Zo is het dus bij ons. Hier valt er alleen een stuk af te snijden of de bumper te verwijderen :D :D
Gr Jos
Gr Jos
- Bijlagen
-
- zo is het bij ons
- Lange pees - kopie.jpg (27.87 KiB) 12911 keer bekeken
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD 2010 met Knaus 450 fu sport 2008
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Zo is dat bij mij ook, maar boven het spatbordje moet de pees uit de rail en dan verder naar beneden trekken, met de afspanrubbers zet je het dan weer strak tegen de caravan aan.
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
Maar bij mij zit de rail nog een stukje in de bumper, dus dat gaat niet lukken :D Het is wel zo dat een cm of 30 hoger( denk ik) de rail omwijd gaat waar je de voortent in en uit kan halen. Maar dan zit de flap van je voortent weer zo raar Ik zelf denk dat het het handigste in mijn geval is om de pees in te korten en de rest van de flap op de een of andere manier pas te maken :)
Gr Jos
Gr Jos
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD 2010 met Knaus 450 fu sport 2008
Re: Probleem met voortent en nieuwe TEC
En zo zit het aan de voorkant
Gr Jos
Gr Jos
- Bijlagen
-
- IMG_1058 - kopie.JPG (23.46 KiB) 12891 keer bekeken
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD 2010 met Knaus 450 fu sport 2008