caravan spiegels

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Plaats reactie
knaus fu

caravan spiegels

Bericht door knaus fu » zo 26 apr 2009 22:20

Wij hebben sinds vorige maand een Citroen Grande Picasso. Nu blijkt echter dat onze caravanspiegels niet passen. Is er iemand die weet welk merk spiegels wel op onze auto passen? Ik heb es een keer gelezen dat er nieuwe spiegels op de markt zijn die met zuignappen op de autospiegels worden bevestigd heeft iemand daar al ervaring mee? (Ik weet helaas het merk niet meer)
Bij voorbaat dank voor jullie reaktie

mafdaf

Re: caravan spiegels

Bericht door mafdaf » zo 26 apr 2009 22:23

Hier zijn al meerdere topics aan geweid. Bijvoorbeeld:
viewtopic.php?f=1&t=8081&p=115451&hilit ... ls#p115451
Even de zoekfunctie gebruiken...

Gebruikersavatar
Jos01
Berichten: 142
Lid geworden op: zo 21 mei 2006 09:26

Re: caravan spiegels

Bericht door Jos01 » ma 27 apr 2009 22:18

Hoi Knaus fu, Wat is er niet goed aan de spiegels die je nu hebt. heeft dat met de vorm van de bovenkant van je spiegel te maken? Wij hebben de special mirror en die bleven in eerste instantie ook niet zitten. Ik heb toen het bandje zeg maar waar je jouw hulpspiegel mee vast zet omgedraaid. De onderkant van mijn spiegel is namelijk wel recht en nu blijft de boel al jaren zitten :D De armen van je spiegel wijzen dus omhoog en niet zoals bij de meeste spiegels naar beneden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr Jos
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD 2010 met Knaus 450 fu sport 2008

knaus fu

Re: caravan spiegels

Bericht door knaus fu » ma 27 apr 2009 22:31

Bedankt mafdaf en jos01 voor jullie reaktie. Ik zal zo gebruik maken van de link die je mij geadviseerd hebt.
En jos01, het probleem met onze picasso is dat de buitenspiegels niet recht zijn, ze lopen schuin weg aan de achterkant vandaar dat de bandjes van de caravan spiegels niet strak aangetrokken kunnen worden. Ik heb me laten vertellen dat de spiegels sinds vorig jaar qua vorm zijn veranderd.

mafdaf

Re: caravan spiegels

Bericht door mafdaf » ma 27 apr 2009 22:34

Ik heb zelf sinds vorige week die spiegels met een zuignap. Trillen een beetje, maar niet overdreven veel. Wel komt er door de rijwind best wat kracht op het spiegelmechanisme te staan. Voor elektrische spiegels misschien niet zo goed? Ik heb handmatig te verstellen spiegels, dus maakt mij niet veel uit.

knaus fu

Re: caravan spiegels

Bericht door knaus fu » wo 29 apr 2009 20:33

Van welk merk zijn die caravan spiegels met zuignap mafdaf? Lijkt me ideaal, die passen overal op. Wij hebben inderdaad atuomatische verstelbare spiegels maar als ze eenmaal goed staan hoef je er natuurlijk niet meer aan te komen. En het automatisch naar binnenklappen van de spiegels bij het op slot doen van de auto kan uitgeschakeld worden heb ik me laten vertellen.

mafdaf

Re: caravan spiegels

Bericht door mafdaf » wo 29 apr 2009 21:23

Ik heb ze van Ferdi overgenomen. Op de spiegel staat Tow-N-See. Even googlen geeft de website van de fabrikant:
http://www.tow-n-see.com/nl/index.htm
Vermoedelijk zijn dit dezelfde:
http://www.campshop.nl/shop/caravan/car ... e=1&view=5
In ieder geval kan je ze in Emmen ook voor die prijs krijgen bij de Megacamp.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18376
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: caravan spiegels

Bericht door deusjevo » wo 29 apr 2009 21:46

Nadeel van die spiegels vind ik wel dat je een deel van het spiegelbeeld van je autospiegel mist door die zuignap.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

mafdaf

Re: caravan spiegels

Bericht door mafdaf » wo 29 apr 2009 21:49

Klopt. En je kan ze ook niet anders instellen dan de caravanspiegels. Maar je monteert het in 10 seconden per kant en kan ze van binnenuit stellen. Da's weer wel handig.

Gerhard N

Re: caravan spiegels

Bericht door Gerhard N » wo 29 apr 2009 21:55

Toch ben ik benieuwd, of er al iemand ervaringen met deze spiegels heeft. :shock: :D

knaus fu

Re: caravan spiegels

Bericht door knaus fu » do 30 apr 2009 22:10

bedankt voor al jullie reakties op mijn oproep over caravan spiegels. Het blijft een moeilijke keuze maar ik zal de zuignapspiegels opzoeken op internet. Bedankt voor het adres mafdaf.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7840
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravan spiegels

Bericht door Nimma » vr 22 jan 2010 15:25

Op zoek naar nieuwe spiegels kom ik ook hier even kijken; en vraag vriend/carvanner wat hij gebruikt; bovengenoemde zuignap-spiegels hebben bij hem de dure Volvo autospiegels naar de mallemoer geholpen.
Ik heb die dus niet en wel de Aero Milenco Convex aangeschaft voor €59,00.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: caravan spiegels

Bericht door Lambert » vr 22 jan 2010 19:13

Knaus FU.
Ook wij hebben een probleem met de caravanspiegels en wel op een VW Passat van 2001.
Wat bleek nadat we de caravanspiegels op de auto wilden plaatsen. De auto heeft twee afwijkende
spiegels. Aan de bestuurderskant een spiegel van normale grote en aan de rechterkant een kleinere spiegel.
Ik had 3 stellen caravan spiegels en alleen door het een met het ander te combineren zijn de spiegels
passend gemaakt. Dan vraag je je af hoe kan een autofabriekant zoiets op de markt brengen.

Het idee van een forum lid om de bevestiging andersom te gebruiken is nog niet uitgeprobeerd maar
dat komt nog.

Verder vraag ik mij af als je spiegels met een zuignap op de auto spiegels plakt en je rijd via de routes nat.
of deze zuignappen vastgenoeg zitten om de winddruk aan te kunnen. Als er zoveel druk op komt te staan
lijkt het mij niet uitgesloten dat de autospiegel met de grote tegendruk uit de behuizing getrokken wordt als
de zuignap niet los laat.

VW passat 20i knaus 450TF

Renaat
Berichten: 651
Lid geworden op: ma 27 sep 2004 15:20
Locatie: in droog Haspengouw

Re: caravan spiegels

Bericht door Renaat » vr 22 jan 2010 19:53

Ook wij rijden met een Passat van 2000, met zo'n kleine re-spiegel :(
Special Mirror alias Repulsel geeft voldoening, maar trilt fel.
Spiegels met zuignap, heb ik geen ervaring;
Emuk is imho. de beste oplossing, maar duur, alleen voor dit type auto, en ...de rechterzijde van de caravan is niet te zien in deze spiegel...alweer de schuld van die kleine rechter rotspiegel. Volkswagen stop daar mee!!!!!!!! boos.gif

grt R. en ze zijn ermee gestopt, helaas te laat voor mij.
VW Passat Variant TDI met Chateau 450

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7840
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravan spiegels

Bericht door Nimma » vr 22 jan 2010 21:54

Lambert schreef: Als er zoveel druk op komt te staan lijkt het mij niet uitgesloten dat de autospiegel met de grote tegendruk uit de behuizing getrokken wordt als
de zuignap niet los laat.
Ik zei het net nog thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Bolleke

Re: caravan spiegels

Bericht door Bolleke » vr 22 jan 2010 21:57

Ik gebruik EMUK spiegels en ben daar tevreden mee. Ik heb een hekel aan trillende spiegels en geeft ook een onrustig beeld. ze zijn duur 89,99 maar zeer makkelijk en vriendelijk in gebruik. Ze passen altijd en zijn er licht!

Belangrijkste voor mij is dat ik mijn autospiegels gewoon kan blijven gebruiken itt de zuignapversie

succes met je keuze

grt Randy

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7840
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravan spiegels

Bericht door Nimma » vr 22 jan 2010 22:39

Ik denk dat Knaus FU ondertussen [bericht van april 2009 blij.gif ] z'n spiegels wel heeft gevonden; ik wilde slechts melding maken van de ervaring van een vriend die met de zuignappers zijn autospiegels verrapzakte o.i.d. aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

LekensMark
Berichten: 1037
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: caravan spiegels

Bericht door LekensMark » za 23 jan 2010 17:10

Renaat schreef:Ook wij rijden met een Passat van 2000, met zo'n kleine re-spiegel :(
Special Mirror alias Repulsel geeft voldoening, maar trilt fel.
Spiegels met zuignap, heb ik geen ervaring;
Emuk is imho. de beste oplossing, maar duur, alleen voor dit type auto, en ...de rechterzijde van de caravan is niet te zien in deze spiegel...alweer de schuld van die kleine rechter rotspiegel. Volkswagen stop daar mee!!!!!!!! boos.gif

grt R. en ze zijn ermee gestopt, helaas te laat voor mij.
Kun je simpel oplossen.
Bij de garage een spiegel laten bestellen voor de rechtste zijde bij VAG Engeland.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Renaat
Berichten: 651
Lid geworden op: ma 27 sep 2004 15:20
Locatie: in droog Haspengouw

Re: caravan spiegels

Bericht door Renaat » za 23 jan 2010 19:55

dat kost mij één elektrische re-spiegel
plus een nieuwe re-arm voor de re- Emukspiegel
kosten???? Zeg maar. :(

grt R.
VW Passat Variant TDI met Chateau 450

LekensMark
Berichten: 1037
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: caravan spiegels

Bericht door LekensMark » za 23 jan 2010 20:05

Tja scratch.gif
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: caravan spiegels

Bericht door Daphne » za 23 jan 2010 20:20

Renaat schreef:dat kost mij één elektrische re-spiegel
plus een nieuwe re-arm voor de re- Emukspiegel
kosten???? Zeg maar. :(

grt R.
Dan maak je toch een langere stang voor de rechterspiegel. Kun je gewoon de Emukspiegel gebruiken op de kleine Passat spiegel. Probleem opgelost. Lijkt me toch dat Emuk al rekening heeft gehouden met de kleine rechterspiegel en aan de rechterzijde een langere arm gebruikt, of is dat niet zo?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Renaat
Berichten: 651
Lid geworden op: ma 27 sep 2004 15:20
Locatie: in droog Haspengouw

Re: caravan spiegels

Bericht door Renaat » zo 24 jan 2010 17:14

"Dan maak je toch een langere stang voor de rechterspiegel. Kun je gewoon de Emukspiegel gebruiken op de kleine Passat spiegel. Probleem opgelost. Lijkt me toch dat Emuk al rekening heeft gehouden met de kleine rechterspiegel en aan de rechterzijde een langere arm gebruikt, of is dat niet zo?"
idd de re-Emuk is aangepast aan de kleine re-buitenspiegel van de VW, en toch zie je de re-zijkant van de caravan niet bij rechtuit rijden. De arm moest langer zijn maar is het niet, en om deze zelf te verlengen... schrik.gif
VW Passat Variant TDI met Chateau 450

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7840
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: caravan spiegels

Bericht door Nimma » zo 24 jan 2010 17:47

Ik weet niet hoe handig je bent met knippen en plakken: ik heb nog wel een armpje liggen van een Emuk haphop.gif
Laatst gewijzigd door Nimma op zo 24 jan 2010 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: caravan spiegels

Bericht door TouranDriver455ts » zo 24 jan 2010 19:01

Ook ik gebruik de Special Mirror. Links is geen probleem. I.v.m. de kleinere rechterspiegel van de Golf van 15 mm koper een langer armpje gebogen. Om trillen tegen te gaan een spanrubber met een S haak aan de rand van het portier. Wel even iets van rubber of i.d. ertussen tegen het beschadigen en klaar is opa.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”