Vervolg problemen met Knaus
Re: Vervolg problemen met Knaus
Ik zie alleen kleine probleempjes die met een schroevedraaier en een paar minuten werk op te lossen zijn, of lees ik het verkeerd.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Vervolg problemen met Knaus
Als er veel lostrilt: laat de banden eens (opnieuw) balanceren. Vaak de oorzaak van veel langzaam loskomend spul. Door de onbalans treden er gekke krachten op in de hut.
Dit jaar nog meegemaakt met een Duitser met een lmc. Deze man moest na 800 km met een schroevendraaier alles weer aandraaien. Na een check bleek dat er geen gebalanceerde banden onder zaten. Hoefde niet volgens de fastfitter. Deze man had dus al 2 jaar ellende, wat voorkomen had kunnen worden.
Dit jaar nog meegemaakt met een Duitser met een lmc. Deze man moest na 800 km met een schroevendraaier alles weer aandraaien. Na een check bleek dat er geen gebalanceerde banden onder zaten. Hoefde niet volgens de fastfitter. Deze man had dus al 2 jaar ellende, wat voorkomen had kunnen worden.
Spending a fortune to live like a wanderer
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: za 6 mei 2023 22:50
- Locatie: Hoorn
Re: Vervolg problemen met Knaus
Mijn Knaus is van 2001. Inmiddels dus 22 jaar oud. De vorige eigenaars (zus en zwager) heb ik over dit soort zaken nooit gehoord.
Nu drie jaar in mijn bezit en heeft al een aantal keer Zuid Frankrijk overleefd zonder grappen en grollen !
Ik denk -en dat is hier al eerder aangegeven- dat dit soort grappen komt door trillingen die veroorzaakt kunnen worden door de banden en/of de velgen.
1) De banden kunnen beschadigd zijn. (gezien bij familie onder een hagelnieuwe caravan !) En dan niet in die zin dat de banden echt stuk zijn met happen eruit ofzo, maar meer dat het leek dat er strak verpakkingsmateriaal om de banden had gezeten. Er zaten 'kuilen' in de wangen en deels in het profiel van de band, om het zo maar even uit te drukken. Erg raar. Dit resulteerde in slecht weggedrag.
2) Het kan ook zo zijn dat een band (of beide banden) een zogeheten 'hoogteslag' heeft. Dan rij je op eieren, zeg maar ! Heb ik zelf ooit eens gehad met een auto. Niet mee te rijden !
Je wordt lekker door elkaar geschud.
3) De velg is niet of slecht uitgebalanceerd. Komt ook niet echt ten goede aan het weggedrag.
Dit zijn dus zomaar drie punten waardoor de caravan kan gaan hobbelen, schudden en/of trillen.
Mijns inziens lang verhaal kort:
Caravan trilt uit elkaar. (even kort door de bocht gezegd)
Wegdek geeft trillingen door via de wielen/banden aan de caravan.
Conclusie: boosdoeners zijn de wielen/banden.
Ik denk dat met een paar goede, nieuwe banden erom EN door de boel daarna goed uit te laten balanceren, dat je van de ellende af bent !
Nu drie jaar in mijn bezit en heeft al een aantal keer Zuid Frankrijk overleefd zonder grappen en grollen !
Ik denk -en dat is hier al eerder aangegeven- dat dit soort grappen komt door trillingen die veroorzaakt kunnen worden door de banden en/of de velgen.
1) De banden kunnen beschadigd zijn. (gezien bij familie onder een hagelnieuwe caravan !) En dan niet in die zin dat de banden echt stuk zijn met happen eruit ofzo, maar meer dat het leek dat er strak verpakkingsmateriaal om de banden had gezeten. Er zaten 'kuilen' in de wangen en deels in het profiel van de band, om het zo maar even uit te drukken. Erg raar. Dit resulteerde in slecht weggedrag.
2) Het kan ook zo zijn dat een band (of beide banden) een zogeheten 'hoogteslag' heeft. Dan rij je op eieren, zeg maar ! Heb ik zelf ooit eens gehad met een auto. Niet mee te rijden !
Je wordt lekker door elkaar geschud.
3) De velg is niet of slecht uitgebalanceerd. Komt ook niet echt ten goede aan het weggedrag.
Dit zijn dus zomaar drie punten waardoor de caravan kan gaan hobbelen, schudden en/of trillen.
Mijns inziens lang verhaal kort:
Caravan trilt uit elkaar. (even kort door de bocht gezegd)
Wegdek geeft trillingen door via de wielen/banden aan de caravan.
Conclusie: boosdoeners zijn de wielen/banden.
Ik denk dat met een paar goede, nieuwe banden erom EN door de boel daarna goed uit te laten balanceren, dat je van de ellende af bent !
Jumpy Südwind
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Vervolg problemen met Knaus
Ik zie twee andere problemen hier:
- Opblazen van zaken die in principe goed en met weinig inspanning zijn op te lossen
- "Jumping to conclusions"
Maar goed, de te wijde peesrail komt door trillingen van (vast) de banden. Advies: Vervang de banden. Geweldig advies, kost minimaal 250,- terwijl nog niet duidelijk is dat het *de* oorzaak niet is - laat staan dàt er een gemeenschappelijke oorzaak is. En (zoals wel vaker): de "O wat ergs" buitelen over elkaar heen. Ik jammer wel even mee hoor: "Ohw my Gààwd...en jouw vakantie dan? Hééélemaal verpest....never a Knaus again" en: "Mijn oprechte deelneming voor de aanschaf van een Knaus." "Stel de dealer in gebreke"
Man-man-man, het lijkt wel of mensen nergens meer tegen kunnen en een beetje tegenslag (als dat uberhaupt zo betiteld mag worden) wordt meteen als een drama gezien.
Laat de dealer de zaken gewoon herstellen in plaats van TS de put in te praten.
- Opblazen van zaken die in principe goed en met weinig inspanning zijn op te lossen
- "Jumping to conclusions"
Maar goed, de te wijde peesrail komt door trillingen van (vast) de banden. Advies: Vervang de banden. Geweldig advies, kost minimaal 250,- terwijl nog niet duidelijk is dat het *de* oorzaak niet is - laat staan dàt er een gemeenschappelijke oorzaak is. En (zoals wel vaker): de "O wat ergs" buitelen over elkaar heen. Ik jammer wel even mee hoor: "Ohw my Gààwd...en jouw vakantie dan? Hééélemaal verpest....never a Knaus again" en: "Mijn oprechte deelneming voor de aanschaf van een Knaus." "Stel de dealer in gebreke"
Man-man-man, het lijkt wel of mensen nergens meer tegen kunnen en een beetje tegenslag (als dat uberhaupt zo betiteld mag worden) wordt meteen als een drama gezien.
Laat de dealer de zaken gewoon herstellen in plaats van TS de put in te praten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Vervolg problemen met Knaus
Het is een topic uit 2008.
Waarop weer iemand reageerd met wat kleinigheden.
Die opgelost worden bij de dealer.
Niets aan de hand dus.
Waarop weer iemand reageerd met wat kleinigheden.
Die opgelost worden bij de dealer.
Niets aan de hand dus.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Vervolg problemen met Knaus
O jee....ik leef voor de zoveelste keer in het verleden, hihihi!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Vervolg problemen met Knaus
Inderdaad niets aan de hand.
Ik heb 15 jaar Fendt gereden. Tot volle tevredenheid.
Wel regelmatig de schroevendraaier gebruikt.
Een stel lampen vervangen. Bij de nieuwe Diamant de kraan losgehad. Daar zat prut in de perlator.
Oh, de microswitch in dezelfde kraan ook eens vervangen door eentje uit een stuurhuis van VW. Exact dezelfde.
.Na 3 jaar de remvoeringen en lagers vervangen door veel teveel bergpassen rijden zonder ITBS.
3 jaar jater nog een keer, alleen de remvoeringen.
Daarna nog een paar keer, en nog maar eens lagers.
De scharnieren van de deur vervangen, de coating liet los.
Ik kreeg gratis nieuwe opgestuurd, er was een serie niet goed gepoedercoat.
De douchebak hersteld, daar kwam een scheur in.
3 x nieuwe cups in de stabilisator gezet.
2 keer kapotte band.
Allemaal kleinigheidjes, en horend bij normaal onderhoud.
Problemen ?
Nee, geen enkel probleem gehad.
Gewoon veel plezier gehad met de fijne caravan.
Ook nooit terug naar de dealer geweest voor onderhoud of vochtcontrole's. Dat doe ik veel liever zelf.
Ik heb 15 jaar Fendt gereden. Tot volle tevredenheid.
Wel regelmatig de schroevendraaier gebruikt.
Een stel lampen vervangen. Bij de nieuwe Diamant de kraan losgehad. Daar zat prut in de perlator.
Oh, de microswitch in dezelfde kraan ook eens vervangen door eentje uit een stuurhuis van VW. Exact dezelfde.
.Na 3 jaar de remvoeringen en lagers vervangen door veel teveel bergpassen rijden zonder ITBS.
3 jaar jater nog een keer, alleen de remvoeringen.
Daarna nog een paar keer, en nog maar eens lagers.
De scharnieren van de deur vervangen, de coating liet los.
Ik kreeg gratis nieuwe opgestuurd, er was een serie niet goed gepoedercoat.
De douchebak hersteld, daar kwam een scheur in.
3 x nieuwe cups in de stabilisator gezet.
2 keer kapotte band.
Allemaal kleinigheidjes, en horend bij normaal onderhoud.
Problemen ?
Nee, geen enkel probleem gehad.
Gewoon veel plezier gehad met de fijne caravan.
Ook nooit terug naar de dealer geweest voor onderhoud of vochtcontrole's. Dat doe ik veel liever zelf.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Vervolg problemen met Knaus
Nope, draadje was nieuw leven ingeblazen op de 28e.
Spending a fortune to live like a wanderer
Re: Vervolg problemen met Knaus
Zo jammer weer he dat Jha niet reageerd op zijn eigen geweeklaag...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Vervolg problemen met Knaus
Klopt maar met hele andere en kleine probleempjes.
En er werd meer gereageerd op de problemen van de oorspronkelijke TS
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750