verschil MHEV en HEV als trekauto
verschil MHEV en HEV als trekauto
dag, onze auto is économisch total loss' en we moeten een andere auto als caravantrekker voor onze nieuwe burstner premio Life 480 TL kopen. de caravan weegt max 1380 kilo en we gaan de bergen in.
we denken een aan KIA sportage MHEV 2022. De kia is als PHEV goed getest maar wat betekent dat voor de MHEV? is die dan ook goed als trekker?
we lezen graag jullie deskundige reacties..
veel dank avast
we denken een aan KIA sportage MHEV 2022. De kia is als PHEV goed getest maar wat betekent dat voor de MHEV? is die dan ook goed als trekker?
we lezen graag jullie deskundige reacties..
veel dank avast
- Witte yeti
- Berichten: 521
- Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
- Locatie: Amsterdam
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
Lees het verhaal op onderstaande link maar eens.
https://www.gaspedaal.nl/blog/auto-kope ... ogle.nl%2F
https://www.gaspedaal.nl/blog/auto-kope ... ogle.nl%2F
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
Je kan ervan uitgaan dat de MHEV 160pk het prima doet met 1380 kilo erachter. Met de HEV heb je 55pk extra en die kost evenveel als de MHEV met automaat.
De PHEV mag minder trekken: 1350 kilo. Deze versie is maar 565 duurder en dan krijg je nog eens 37 pk extra en standaard vierwielaandrijving. Als je thuis kan laden is rij je met deze versie bovendien afstanden tot 70km geheel elektrisch.
Als je niet de goedkoopste MHEV ComfortLine met handbak op het oog hebt (die ruim 5700 euro goedkoper is dan de goedkoopste MHEV automaat), dan lijkt de PHEV wel de beste aanbieding.
Er zijn wel wat negatieve reviews te vinden over de Tucson en Sportage PHEV. Deze gaan voornamelijk over het sterk wisselende toerental en het gedrag van de automaat. Op zich bijzonder dat sommige eigenaren hierdoor totaal ontevreden zijn en andere eigenaren nergens last van hebben en wel erg tevreden zijn.
De PHEV mag minder trekken: 1350 kilo. Deze versie is maar 565 duurder en dan krijg je nog eens 37 pk extra en standaard vierwielaandrijving. Als je thuis kan laden is rij je met deze versie bovendien afstanden tot 70km geheel elektrisch.
Als je niet de goedkoopste MHEV ComfortLine met handbak op het oog hebt (die ruim 5700 euro goedkoper is dan de goedkoopste MHEV automaat), dan lijkt de PHEV wel de beste aanbieding.
Er zijn wel wat negatieve reviews te vinden over de Tucson en Sportage PHEV. Deze gaan voornamelijk over het sterk wisselende toerental en het gedrag van de automaat. Op zich bijzonder dat sommige eigenaren hierdoor totaal ontevreden zijn en andere eigenaren nergens last van hebben en wel erg tevreden zijn.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16338
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de "gewone man" er niets van merkt, zijn gewoon dezelfde goede trekkers als de conventionele trekkers, vaak wel pittiger.
Mijn huidige auto is zo'n stekker ding die 900 kg minder mag trekker als de eerdere die ik had, eigenlijk de grootste onzin omdat het in de basis dezelfde auto is die veel zwaarder weegt en dus eigenlijk ook veiliger als trekker. Laat je dus niet afschrikken als er minder getrokken mag worden, zolang dit genoeg is voor jou gewoon doen.
Voor de rest... best wel tof die extra power die loskomt als je gasgeeft.
Mijn huidige auto is zo'n stekker ding die 900 kg minder mag trekker als de eerdere die ik had, eigenlijk de grootste onzin omdat het in de basis dezelfde auto is die veel zwaarder weegt en dus eigenlijk ook veiliger als trekker. Laat je dus niet afschrikken als er minder getrokken mag worden, zolang dit genoeg is voor jou gewoon doen.
Voor de rest... best wel tof die extra power die loskomt als je gasgeeft.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
Misschien is een ander merk een oplossing .
De Mitsubishi PHEV mag 1500 kg trekken dacht ik en is zuinig voor het moment dat er niks achterhangt
De Mitsubishi PHEV mag 1500 kg trekken dacht ik en is zuinig voor het moment dat er niks achterhangt
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
De Hyundai Tucson en Sportage van Kia gebruiken precies dezelfde motoren. Voor bridenngeldt dat de MHEV 150 pk hebben, koppel heb jk zo even niet paraat. Zelf heb ik de Hyundai Tucson HEV en die heeft een totaal vermogen van 230 pk met een max. koppel van 350 NM. Dit laatste geldt dus ook voor de Kia.
De PHEV daarentegen heeft nog meer vermogen, heb ook dit niet even paraat. De HEV mag 1650 kg trekken en PHEV mag maar 1350 kg trekken. Daarbij is de PHEV altijd 4-wiel aangedreven.
Als caravantrekker voldoet onze Tucson naar tevredenheid. Sla er de recenties van beide auto's er maar eens op na. Succes met de keuze.
De PHEV daarentegen heeft nog meer vermogen, heb ook dit niet even paraat. De HEV mag 1650 kg trekken en PHEV mag maar 1350 kg trekken. Daarbij is de PHEV altijd 4-wiel aangedreven.
Als caravantrekker voldoet onze Tucson naar tevredenheid. Sla er de recenties van beide auto's er maar eens op na. Succes met de keuze.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
Waarvoor zou dat een oplossing zijn? Volgens mij is er geen probleem .
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
De TS heeft toch alleen naar een merk gekeken zoals ik het lees
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
Dat weet je niet. Ik lees het er in ieder geval niet uit :). Op dit moment is de Sportage in the picture.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: verschil MHEV en HEV als trekauto
Ik heb vorig jaar weekje met een leenauto Sportage 1.6T MHEV 150pk (250 Nm) handbak gereden. Mag 1650kg trekken.
Ook met caravan erachter.
Ondanks dat ik automaat veel prettiger vindt was het een zeer aangename combinatie om mee te rijden. Krachtig genoeg, rustig en heel stabiel.
Dezelfde zomer had ik een leen Mazda CX5 165pk automaat mee op vakantie. Vond ik tegenvallen en niet prettig, de Sportage reed fijner met de hut. Achteraf had ik daar weer om moeten vragen.
Afijn, denk dat persoonlijke voorkeur en uitgave bepalend zal zijn. Succes.
Verstuurd vanaf mijn S21 FE met Tapatalk
Ook met caravan erachter.
Ondanks dat ik automaat veel prettiger vindt was het een zeer aangename combinatie om mee te rijden. Krachtig genoeg, rustig en heel stabiel.
Dezelfde zomer had ik een leen Mazda CX5 165pk automaat mee op vakantie. Vond ik tegenvallen en niet prettig, de Sportage reed fijner met de hut. Achteraf had ik daar weer om moeten vragen.
Afijn, denk dat persoonlijke voorkeur en uitgave bepalend zal zijn. Succes.
Verstuurd vanaf mijn S21 FE met Tapatalk
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.