Water in disselbak (Hobby 2017)

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
MauriceV
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 13 mar 2024 16:42

Water in disselbak (Hobby 2017)

Bericht door MauriceV » zo 17 mar 2024 10:50

Hi all,

Ik heb al sinds de aanschaf van onze caravan in 2017 last van water in de disselbak. Destijds uiteraard aangegeven bij de dealer, maar die zegt dat de dichtheidsgarantie niet op de disselbak valt. We hebben een seizoensplek, dus best wel vervelend dat er vocht in de disselbak komt. Het is echt een plas water op de houten plaat. Aldus een andere dealer is dit een bekend euvel en zouden ze de hoek van de caravan (naast het raam) kunnen verwijderen en dan onderin afkitten, echter dan wordt het een bak en blijft het water dus staan als een soort aquarium (ook niet bevorderlijk lijkt mij). Bijkoment risico was dat de kans zeer groot is dat bij demontage van de kap deze scheurt en dus vervangen moet worden. Weer iemand anders zei dat het soms komt door de popnagels op het dak, welke net te diep zijn afgeknipt. Hier een druppel kit op zou het kunnen oplossen. Iemand ervaring met dit euvel en enige suggestie voor een oplossing?

Thanks!
Hobby 495 WFB Deluxe (2017)

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Water in disselbak (Hobby 2017)

Bericht door dehoekies » zo 17 mar 2024 11:14

Ik ben normaal gesproken iemand van bij de bron aanpakken maar misschien in dit geval om niet meer schade te maken een afvoer maken in je disselbak ( Gaatje boren).
Als je kunt aantonen dat je vanaf het bouwjaar hier last van hebt misschien contact op nemen met een andere dealer en Hobby Duitsland zelf.
Hobby Duitsland hebben misschien een betere denkwijze.
Kost je niet meer als de moeite
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”