Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Plaats reactie
Jackverm
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 18 feb 2024 18:47

Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door Jackverm » zo 18 feb 2024 19:07

Wie heeft hier ervaring mee wat is beste en wat kost het?

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door Hans1954 » zo 18 feb 2024 21:05

Blijf alleen DVB-T over. Geen Nederlandse programma's in het buitenland en geen gegarandeerde ontvangst.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door dehoekies » zo 18 feb 2024 21:26

Als je een camping uitzoekt met glasvezel en je hebt een juiste tv en weet ik wat nog meer heb je niet veel meer nodig
Net zoals thuis inpluggen en kijken
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Jackverm
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 18 feb 2024 18:47

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door Jackverm » ma 19 feb 2024 15:13

Ik bedoel je ziet tegenwoordig van die"sticks"die wifi signaal uitzenden (kan je opwaarderen) en dan kan je via je chromecast streamen.Ff alles connecten en klaar.Ik had zoiets maar de provider us naar Engeland verplaatst dys heb je er op vaste land niks neer aan.ja you tube

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door dehoekies » ma 19 feb 2024 15:16

Moet je het onderwerp even aanpassen want daar staat zonder wifi .
Met wifi is er meer mogelijk
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 371
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door Frup » ma 19 feb 2024 15:58

Wij kijken via onze smartphones (4G) en een ruime bundel. Met een Chromecast naar de TV streamen.
Ook kijken we dan wel op iPad, waarbij de smartphone dan op tetheren staat.
Samen hebben we voldoende data.
Soms kijken we wel via wifi als de camping goede wifi heeft. Helaas is dat vaker iet dan wel het geval.
Ook hebben we soms campings die geen bereik via 4G hebben. Dan hebben we pech, ook geen ramp.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

kbroki
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 14 jan 2024 13:24

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door kbroki » ma 19 feb 2024 17:44

Ziggo go dmv je iphone, en dan streamen naar je tv met een lightning naar hdmi kabel dit werkt prima.
2024 Fendt Tendenza 560sg Bmw x5 3.0d Mercedes v250amg

Gebruikersavatar
Gps68
Berichten: 90
Lid geworden op: di 9 aug 2022 12:41
Locatie: 070
Contacteer:

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door Gps68 » wo 6 mar 2024 11:48

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Wifi van de camping is niet betrouwbaar genoeg en zeker niet als er veel mensen gebruik van maken. Dan heb je nog de optie van het GSM netwerk. Dat is in veel gevallen al beter, in ons geval in de winter ook nog niet ideaal. De derde optie is Starlink, weliswaar een schotel(tje) maar anders dan TS bedoelde denk ik. Starlink heeft inmiddels zijn prijzen flink verlaagd naar € 59,- per maand en is pauzeerbaar. Heeft dit al forumgenoten over de streep getrokken of kleven hier nog bezwaren aan. Zo is mij bijvoorbeeld niet helemaal duidelijk hoe er met de beschikbare bandbreedte (snelheid) wordt omgesprongen in het geval van het Mobile Regionaal abonnement. De site blinkt ook niet echt uit in het verschaffen van informatie vind ik.

Ben benieuwd
Novice op caravan gebied maar ik leer graag. Als het zachtjes gaat is de schade beperkt

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11216
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door dieseltijger » wo 6 mar 2024 12:20

Als ik het zo zie: Tenzij je een breedbandige GSM infrastructuur hebt dan is in veel gevallen DVB-T2 voor de lokale kanalen de optie, of beter: de satellietschotel als je meer aanbod wil hebben. In delen van Drenthe (Wateren) en Oost Duitsland is de GSM bandbreedte ietwat brak.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 697
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door Jeroent83 » wo 6 mar 2024 13:13

Gps68 schreef:
wo 6 mar 2024 11:48
Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Wifi van de camping is niet betrouwbaar genoeg en zeker niet als er veel mensen gebruik van maken. Dan heb je nog de optie van het GSM netwerk. Dat is in veel gevallen al beter, in ons geval in de winter ook nog niet ideaal. De derde optie is Starlink, weliswaar een schotel(tje) maar anders dan TS bedoelde denk ik. Starlink heeft inmiddels zijn prijzen flink verlaagd naar € 59,- per maand en is pauzeerbaar. Heeft dit al forumgenoten over de streep getrokken of kleven hier nog bezwaren aan. Zo is mij bijvoorbeeld niet helemaal duidelijk hoe er met de beschikbare bandbreedte (snelheid) wordt omgesprongen in het geval van het Mobile Regionaal abonnement. De site blinkt ook niet echt uit in het verschaffen van informatie vind ik.

Ben benieuwd
Ja starlink is betaalbaar aan het worden, wij doen het op dit moment met een 4G mifi router en dat werkt meestal wel ok, geen super snelheid maar ik kan TV / en alle streaming diensten gebruiken. Ik vind het nadeel van de starlink dat je weer zo'n losse schotel hebt, er is ook een dak versie maar die kost meer dan 2K. Zodra er een betaalbare dak schotel komt ga ik wel over. (dan moet je wel niet onder de bomen gaan staan natuurlijk ;) )
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

stronk
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:29

Re: Tv op camping kijken zonder schotel of wifi

Bericht door stronk » wo 6 mar 2024 14:46

Gps68 schreef:
wo 6 mar 2024 11:48
De derde optie is Starlink, weliswaar een schotel(tje) maar anders dan TS bedoelde denk ik. Starlink heeft inmiddels zijn prijzen flink verlaagd naar € 59,- per maand en is pauzeerbaar. Heeft dit al forumgenoten over de streep getrokken of kleven hier nog bezwaren aan. Zo is mij bijvoorbeeld niet helemaal duidelijk hoe er met de beschikbare bandbreedte (snelheid) wordt omgesprongen in het geval van het Mobile Regionaal abonnement.
Lees hier beginnende ervaringen van @r.obbink en scroll door de berichten naar beneden. Daar vind je je antwoorden.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”