CRV de deur uit, CRV er weer in.
CRV de deur uit, CRV er weer in.
Onze CRV kreeg na 320000 km levenservaring toch meer en meer onderhouds kosten.
We zijn eens rond gaan kijken naar een auto waar ik met mijn lengte, 2 m, en stramme rug goed in en uit kan stappen, goed in zit. En waar mijn bijna 2 koppen kleinere vrouw ook goed in kan rijden.
En wanneer de knaus te oud is geworden komt er mischien een wat grotere caravan, dus max trekgewicht een 15-1600 kg.
En tja, het werd weer een CRV 2.0 iVTEC, nu een executive uitvoering. Enkele jaren geleden ingevoerd uit Belgie.
Dus nu panorama dak, xenon, zo'n radar die voorgangers ziet, voor en achter parkeer sensoren, en zo wat meer zaken. Maar net even anders dan de Nederlandse uitvoering.
Geen leren stoelen, ook niet elektrisch. En bovenal gelukkig geen infotainment systeem.
Ik hou niet van android radio's, en schermpjes met vanalles in de auto. Gewoon een goede radio, en een garmin, is voldoende.
En nu een afneembare trekhaak en 13 polige stekkerdoos, kan de koelkast weer aan tijdens het rijden.
Met een 130000 km levenservaring, kunnen we weer een tijd vooruit.
Gekocht met de complete onderhouds historie, ook in België, en 12 maanden garantie.
De kleur is in Nederland ook niet leverbaar begreep ik, is diep donkerbruin metallic. Tegen zwart aan. Verrassend mooie kleur eigenlijk.
Zal een foto plaatsen wanneer de garage de auto afgeleverd heeft.
Hoop er net zoveel plezier mee te hebben als met onze nog huidige CRV.
Oja, bijna vergeten, er zit ook stoelverwarming in.
Lijkt me nu zo'n hopeloze niet noodzakelijke accessoire. Maar we zullen het zien.
We zijn eens rond gaan kijken naar een auto waar ik met mijn lengte, 2 m, en stramme rug goed in en uit kan stappen, goed in zit. En waar mijn bijna 2 koppen kleinere vrouw ook goed in kan rijden.
En wanneer de knaus te oud is geworden komt er mischien een wat grotere caravan, dus max trekgewicht een 15-1600 kg.
En tja, het werd weer een CRV 2.0 iVTEC, nu een executive uitvoering. Enkele jaren geleden ingevoerd uit Belgie.
Dus nu panorama dak, xenon, zo'n radar die voorgangers ziet, voor en achter parkeer sensoren, en zo wat meer zaken. Maar net even anders dan de Nederlandse uitvoering.
Geen leren stoelen, ook niet elektrisch. En bovenal gelukkig geen infotainment systeem.
Ik hou niet van android radio's, en schermpjes met vanalles in de auto. Gewoon een goede radio, en een garmin, is voldoende.
En nu een afneembare trekhaak en 13 polige stekkerdoos, kan de koelkast weer aan tijdens het rijden.
Met een 130000 km levenservaring, kunnen we weer een tijd vooruit.
Gekocht met de complete onderhouds historie, ook in België, en 12 maanden garantie.
De kleur is in Nederland ook niet leverbaar begreep ik, is diep donkerbruin metallic. Tegen zwart aan. Verrassend mooie kleur eigenlijk.
Zal een foto plaatsen wanneer de garage de auto afgeleverd heeft.
Hoop er net zoveel plezier mee te hebben als met onze nog huidige CRV.
Oja, bijna vergeten, er zit ook stoelverwarming in.
Lijkt me nu zo'n hopeloze niet noodzakelijke accessoire. Maar we zullen het zien.
Laatst gewijzigd door Knaus440 op wo 31 jan 2024 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Het klinkt in elk geval al als een erg lekker snoepje...
Gefeliciteerd...
Nu nog foto's.... en in de juiste kleur graag.... dat kan wel eens een uitdaging worden met een mobieltje..
Gefeliciteerd...
Nu nog foto's.... en in de juiste kleur graag.... dat kan wel eens een uitdaging worden met een mobieltje..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Ben benieuwd naar de kleur
Maar in ieder geval gefeliciteerd met de aankoop
Maar in ieder geval gefeliciteerd met de aankoop
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Dit lijkt de kleur, van een verf fabrikant geleend, ionized Bronze metallic
Ben niet helemaal zeker, leek donkerder van kleur op een bewolkte dag.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Of deze??? Canyon bronze metallic.
Toch maar even weekje wachten op de auto
Toch maar even weekje wachten op de auto
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Gefeliciteerd hoor! Veel fijne en veilige kilometers gewenst!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Gefeli’t, veel mooie km’s toegewenst
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Proficiat, en we zien de foto's wel komen om de kleur in het eggie (nou ja, foto dan) te bekijken
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Teerd met de aanschaf. En een stoelverwarming in een momenteel minder warm Nederland is best wel fijn. Veel plezier ermee.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
De auto, nu nog bij de garage!
Lastige kleur om goed te zien. Het is geen zwart!
Is model 2008-2012.
We keken ook nog naar een CRV uit 2016, maar die was met veel te veel toeters en bellen!
Infotainment, 2 schermen, in slaap vallen sensor, etc.
Dus dan maar wat ouder model, kan ik zelf ook nog wat aan klussen en onderhoud doen.
Lastige kleur om goed te zien. Het is geen zwart!
Is model 2008-2012.
We keken ook nog naar een CRV uit 2016, maar die was met veel te veel toeters en bellen!
Infotainment, 2 schermen, in slaap vallen sensor, etc.
Dus dan maar wat ouder model, kan ik zelf ook nog wat aan klussen en onderhoud doen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16331
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Mooie auto man, gefeliciteerd.
En die kleur is ook super, dat zie je pas goed met de juiste lichtinval is bij mij ook zo, soms is die zwart en soms blauw.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En die kleur is ook super, dat zie je pas goed met de juiste lichtinval is bij mij ook zo, soms is die zwart en soms blauw.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Je wilt toch niet zeggen dat deze 12 jaar jong is ?
Ziet er uit als een nieuwe.
Een plaatje hoor.
Heel veel plezier ermee.
Ziet er uit als een nieuwe.
Een plaatje hoor.
Heel veel plezier ermee.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Nee, de auto is uit 2009, bijna 15 jaar oud. En in 2016 ingevoerd in NL. En het klopt dat hij er nog erg goed uitziet! Geen steenslag oid.
Hij ziet er ook binnen zeer goed onderhouden en verzorgd uit.
Onze huidige CRV, 2008, ziet er met 315000 km ook nog goed uit.
Deze jappen zitten goed in de lak en materialen.
De "nieuwe" is maar 17 maanden jonger, maar met veel minder kilometers.
We hebben vaker wat oudere auto's (erbij) gehad. Onder andere 4 keer Citroën, BX, Xantia en 2 keer C5. Twee keer Opel, en nog wat meer merken. Deze honda's vind ik er met deze leeftijd toch beter uitzien.
Hij ziet er ook binnen zeer goed onderhouden en verzorgd uit.
Onze huidige CRV, 2008, ziet er met 315000 km ook nog goed uit.
Deze jappen zitten goed in de lak en materialen.
De "nieuwe" is maar 17 maanden jonger, maar met veel minder kilometers.
We hebben vaker wat oudere auto's (erbij) gehad. Onder andere 4 keer Citroën, BX, Xantia en 2 keer C5. Twee keer Opel, en nog wat meer merken. Deze honda's vind ik er met deze leeftijd toch beter uitzien.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Ik weet de kleurcode en naam:
deep bronze metallic, of pearl.
Nu nog een weekje wachten en dan wachten op de zon voor een life foto.
deep bronze metallic, of pearl.
Nu nog een weekje wachten en dan wachten op de zon voor een life foto.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Gefeliciteerd met de aankoop, ziet er nog heel netjes uit voor zijn (of is het haar) leeftijd.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Het is een zijn, auto's hebben bij ons een naam.
Ga zo de auto's omwisselen. Foto's komen, maar wacht even op mooi weer. Het schijnt dat je dan beter ziet dat het geen zwart is maar een diep parelmoer achtig bruin.
Kleur gebruikte auto maakt ons niet zoveel uit, al kiezen we wel. Sommige kleuren willen we echt niet. De staat en onderhoud, welke garage, dat vinden we belangrijker.
En zoals nu dus 12 maanden bovag garantie.
Van deze auto is veel bekend, ook uit de België tijd.
Vorige eigenaar was erg nauwkeurig op zijn auto.
En al 7 jaar in onderhoud bij deze garage.
Kortom, spannend.
Ga zo de auto's omwisselen. Foto's komen, maar wacht even op mooi weer. Het schijnt dat je dan beter ziet dat het geen zwart is maar een diep parelmoer achtig bruin.
Kleur gebruikte auto maakt ons niet zoveel uit, al kiezen we wel. Sommige kleuren willen we echt niet. De staat en onderhoud, welke garage, dat vinden we belangrijker.
En zoals nu dus 12 maanden bovag garantie.
Van deze auto is veel bekend, ook uit de België tijd.
Vorige eigenaar was erg nauwkeurig op zijn auto.
En al 7 jaar in onderhoud bij deze garage.
Kortom, spannend.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
En hij staat voor de deur. De vorige eigenaar heeft iets moois ingebouwd: een keurig paneeltje op een plek waar ook standaard knoppen kunnen zitten, heeft hij 2 knoppen ingebouwd. Relais gestuurd kun je de constant stroom op de stekkerdoos in/uitschakelen in de auto.
En de 2e knop de binnen verlichting van de caravan.
Dat noem ik nu een handige extra.
En de 2e knop de binnen verlichting van de caravan.
Dat noem ik nu een handige extra.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Dat is beide pen 9 toch??
Of ??
Of ??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Ja, pin 9. En ik vroeg me ook al af waar die 2e knop dan voor was, binnenverlichting/kraan/wc?
Welke pen zou dat zijn.
Ik heb op de knaus nu op de moveraccu, met een extra stekkerdoos aan de dissel, de mogelijkheid om stroom onderweg, of zonder pasl, te hebben voor binnenverlichting, kranen en wc.
Maar dat is bij camperen zonder stroom aansluiting.
De constructie zou het zijn voor constante stroom tijdens rijden voor de koelkast, en die in de auto uitschakelen. En niet na het stoppen voor pauze of tanken, eerst koelkast uit doen en dan motor af.
Bij de garage wisten ze het niet zeker, wel van de constante stroom. Zomaar een gedachte: het zou een mist achterlicht bediening kunnen zijn?
Ik ga het testen met zo'n uitlees stekker.
Welke pen zou dat zijn.
Ik heb op de knaus nu op de moveraccu, met een extra stekkerdoos aan de dissel, de mogelijkheid om stroom onderweg, of zonder pasl, te hebben voor binnenverlichting, kranen en wc.
Maar dat is bij camperen zonder stroom aansluiting.
De constructie zou het zijn voor constante stroom tijdens rijden voor de koelkast, en die in de auto uitschakelen. En niet na het stoppen voor pauze of tanken, eerst koelkast uit doen en dan motor af.
Bij de garage wisten ze het niet zeker, wel van de constante stroom. Zomaar een gedachte: het zou een mist achterlicht bediening kunnen zijn?
Ik ga het testen met zo'n uitlees stekker.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Prachtige kleur, een parel in het brons dus? Bij ondergaande zon denk ik dat er inderdaad een prachtige diepe gloed naar boven komt. Heerlijk!
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Tja... 2 knoppen, dan zou je kunnen denken aan de constante Plus EN aan de geschakelde Plus.
De reden....wie zal het weten.
Maar mistachterlicht zit gewoon in de 13 polige Jaeger, waarom zou je die apart uit kunnen schakelen, lijkt mij niet echt logisch.
Je schrijft al... testen...dan wordt het misschien duidelijk..
De reden....wie zal het weten.
Maar mistachterlicht zit gewoon in de 13 polige Jaeger, waarom zou je die apart uit kunnen schakelen, lijkt mij niet echt logisch.
Je schrijft al... testen...dan wordt het misschien duidelijk..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
De CRV staat in de garage!
Voorste schokdemper is niet helemaal jofel.
Garage erkende dat en de slechte demper onder garantie vervangt. En omdat eigenlijk op 1 as beide dempers gelijktijdig vervangen moeten worden, de andere schokdemper tegen alleen kostprijs demper, ook vervangen wordt. Heerlijk, een garage die een 14 jaar oude auto met 12 maanden bovag garantie verkoopt. En bij vragen/klachten niet moeilijk doet, gewoon meekijkt en duidelijk is.
Voorste schokdemper is niet helemaal jofel.
Garage erkende dat en de slechte demper onder garantie vervangt. En omdat eigenlijk op 1 as beide dempers gelijktijdig vervangen moeten worden, de andere schokdemper tegen alleen kostprijs demper, ook vervangen wordt. Heerlijk, een garage die een 14 jaar oude auto met 12 maanden bovag garantie verkoopt. En bij vragen/klachten niet moeilijk doet, gewoon meekijkt en duidelijk is.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Dat is idd heel mooi. Misschien de achterdempers ook laten doen. Rijdt dan weer als nieuw.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: CRV de deur uit, CRV er weer in.
Achterdempers zijn nog optimaal! Getest met 5 man in de auto en bagage!
En wanneer ze na de garantie vervangen moeten worden, doe ik dat zelf. Kosten van de OEM dempers zijn 40-50 euro. Uurtje werk bij de doe het zelf garage.
Ik kwam toevallig de vorige eigenaar tegen bij de garage. Hij kocht er recent zijn nieuwe auto. Nog even wat uit kunnen wisselen.
Begrijp ook waarom sommige aanpassingen er zo goed en veilig uit zien. Hij is 10 jaar automonteur geweest. De al genoemde beide knoppen uitschakeling constant stroom trekhaak, zit bv met mooi relais goed vast, dik stroomdraad, en gezekerd!
Voelt steeds meer als goede keus deze CRV.
En wanneer ze na de garantie vervangen moeten worden, doe ik dat zelf. Kosten van de OEM dempers zijn 40-50 euro. Uurtje werk bij de doe het zelf garage.
Ik kwam toevallig de vorige eigenaar tegen bij de garage. Hij kocht er recent zijn nieuwe auto. Nog even wat uit kunnen wisselen.
Begrijp ook waarom sommige aanpassingen er zo goed en veilig uit zien. Hij is 10 jaar automonteur geweest. De al genoemde beide knoppen uitschakeling constant stroom trekhaak, zit bv met mooi relais goed vast, dik stroomdraad, en gezekerd!
Voelt steeds meer als goede keus deze CRV.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.