Met de caravan naar Engeland

Plaats reactie
Sander
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 jan 2024 23:32

Met de caravan naar Engeland

Bericht door Sander » wo 31 jan 2024 11:48

Hallo allemaal,

Onze dochters (12 en 14) willen graag een keer naar Engeland, en dan heel graag Londen ook zien.

Nu dacht ik eraan om in de zomervakantie met de caravan naar Engeland te gaan. Dan kunnen we Londen bezoeken maar ook nog wat meer van Engeland mee pakken.

Alleen zijn mijn vrouw en ik een beetje huiverig voor de Engelsen op de camping. Degenen die wij, met name in Frankrijk, tegen zijn gekomen, waren nu niet bepaald het voorbeeld van beschaving. Om me maar even mild uit te drukken. Er mag natuurlijk best wat leven in de brouwerij zijn, maar hier had je tot 's avonds laat last van.

Zijn er hier mensen die al eens naar Engeland zijn geweest?

We overwegen een overtocht naar Harwich.

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

En.... hoe was het weer? knipoog.gif
Volvo v70 d5, knaus sport 2007

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door dieseltijger » wo 31 jan 2024 12:10

In het algemeen niks mis met Engelsen en Engeland. Het heeft geen waarde om te generaliseren. Nergens voor nodig om terughoudend te zijn,

Qua reis: wij nemen altijd de nachtboot vanaf Hoek van Holland. Uiterst gerieflijk. Ik peins er niet over om helemaal naar Calais te rijden. Ga e naar het Noorden: overweeg IJmuiden Hull. Het is best een eind rijden vanuit Harwich.

Qua weer: Min of meer als in Nederland. Leuk detail: in het Noordwesten van Schotland tref je zelfs palmbomen aan. Dus mild.

Qua campings: Iets duurder dan hier, je kan als je lid wordt van de camping & caravanning club zelfs op hun site een rondreis plannen en 1 keer afrekenen met korting. Je hebt er juweeltjes bij die op glooiende velden staan met een weids uitzicht op oxford, met aardige beheerders en met sanitair met het meest verschrikkelijke tegel en leidingwerk met een golfplaten dak. Vertel maar: is dat een mooie camping of is dat een rot camping?

Overweeg ook tijdelijk lidmaatschap van de national Trust/National Heritage als je veel locaties wil bezoeken. De tarieven zijn hoog.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16330
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Met de caravan naar Engeland

Bericht door Jan van Vijven » wo 31 jan 2024 12:44

Zo dan… deze wereldreiziger komt op de camping een paar Engelsen tegen en is er direct klaar mee, waarom dan toch naar die barbaren gaan die ook nog aan de verkeerde kant van de weg rijden?
Niet doen en zeker niet je dochters meenemen, de jongens daar zijn allemaal beesten!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Sander
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 jan 2024 23:32

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Sander » wo 31 jan 2024 12:56

Dank voor de reacties tot zover.


Het was zeker niet de bedoeling om te generaliseren.
In dat geval zouden we bij voorbaat al niet naar Engeland gaan.
We horen ook juist veel goede verhalen van mensen in Engeland, alleen zijn wij er een paar tegengekomen die nogal luidruchtig waren. Vandaar de vraag naar ervaringen van anderen.

Een camping met een wat ouder sanitair is voor ons geen probleem overigens.
Volvo v70 d5, knaus sport 2007

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door yarrah » wo 31 jan 2024 13:37

Op de campings zijn de Engelsen socialer dan de nederlanders. Sorry, maar dat is mijn ervaring. We komen laatste 8 jaar vaak in GB alle vaarten al uit geprobeerd. De laaste keren hoek van holland-harwich. Londen is groot, errug groot. Pak de trein als je Londen in gaat en van daaruit de underground.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 25 nov 2022 16:50

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door QuickFix » wo 31 jan 2024 13:44

De Engelsen die naar Spanje en Frankrijk op vakantie gaan zijn niet dezelfden als die in eigen land blijven (een enkele uitzondering daargelaten).
Het ligt misschien ook een beetje naar wat voor soort camping je gaat: de campings zonder "Entertainment" (on-site pub, bingo, etc.) zijn doorgaans niet interessant voor bierzuipende 20-40 jarigen, dus daar gebeurt ook niet veel.

Ik kom mijn hele leven al in Engeland, heb er als kind ook gewoond en op een gegeven moment voel je vanzelf aan welk soort campings je wel of niet wil bezoeken.
Hou er rekening mee dat vooral campings rond grote steden (zoals Londen) doorgaans duurder kunnen zijn, zeker in het hoogseizoen.
Zelf ben ik liefhebber van de site Pitchup.com; ik heb geen beste ervaringen met de ACSI boeken en kortingskaart in Engeland.

Afhankelijk van waar je woont kun je via Hoek van Holland naar Hull (dat ligt op twee-en-een half uur rijden, rechts boven Londen) of Duinkerken/Calais naar Dover (dat ligt op twee uur rijden, rechts onder Londen): persoonlijk vind ik Duinkerken prettiger: de haven is rustiger en het is een half uur korter rijden (maar wel een half uur langer varen).

Overtochtprijzen en tijden kun je vergelijken met o.a. Direct Ferries en AFerry.

Tip: wanneer je eenmaal een keus gemaakt hebt, kan het interessant zijn om niet via voornoemde websites te boeken, maar direct via de veermaatschappij. :idea:
 
yarrah schreef:
wo 31 jan 2024 13:37
Pak de trein als je Londen in gaat en van daaruit de underground.
Goede tip inderdaad en nog een extra tip: je hebt geen Oyster-card meer nodig voor het OV (in Londen): je normale bankpas werk er ook (wel moet ieder zijn eigen pas gebruiken). blij.gif

Hou er rekening mee dat Londen LEZ- en ULEZ-zones kent; als je een moderne auto hebt, dan mag je daar gratis rijden (uitgezonderd het centrum), maar het is nogal een gedoe om je niet-UK auto daar te registeren (anders betaal je onnodig iets van €15 per dag).
Mocht je meer willen weten, laat het horen, dan schrijf ik wel "Een handleiding".
Predom N126-D / Volvo XC90 2.9T6 AWD

Paul Vingerhoets
Berichten: 2437
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Paul Vingerhoets » wo 31 jan 2024 15:14

Handleidingen zijn altijd welkom.
Hier wordt er ook over gesproken om een keer die kant van de sloot te bekijken. Maar met 2 honden wordt de overtocht wat lastiger plannen
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Ad » wo 31 jan 2024 15:22

Wij gaan dit jaar ook weer naar Engeland met onze camper en hebben de ferry voor juni al geboekt. Wij hebben alleen maar goede ervaringen op campings en met Engelsen. Enige nadeel is dat het erg druk is op de Engelse campings, met name op de Club Sites in de weekenden. Zorg dat je ruim voor een weekend ergens een plekje hebt, wij hebben diverse keren (buiten het hoogseizoen) onze neus gestoten. De campings zijn wel een stuk duurder dan op het vaste land, houd er rekening mee dat je ca 15% bij een Engels pond moet optellen naar de Euro. Naar Londen kun je het beste met de trein vanaf een camping buiten Londen gaan. Let goed op dat je met je auto niet in de milieu zone van Londen terechtkomt, dat kost een hoop ponden! Wij hebben een ANWB CKE kaart aangeschaft, dan krijg je kortingen op veel Club sites van de Caravan en Motorhome club.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door yarrah » wo 31 jan 2024 18:12

Met honden naar Engeland, is heel eenvoudig. Onze hond gaat altijd me. Je moet een EU paspoort voor je hond hebben met een rabiesenting. En een wormenkuur moet een paar dagen van te voren bij de dierenarts gehaald worden met stempel en handtekening. Het is een hondvriendelijk land in vele restaurants en pubs mag de hond mee naar binnen. Tijdens de wandelingen mag je hond niet los. Doe je het wel en de eigenaar van de schapen mag hem doodschieten als je hond er achterna gaat.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Knaus440
Berichten: 3729
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Knaus440 » wo 31 jan 2024 18:44

We gaan dit jaar ook weer naar UK. Stukje Engeland en dan door naar Schotland.
We zijn vaker in Engeland en Schotland geweest.
De vervelendste ervaringen met "vakantie vierende Engelsen" hadden we oo oa Tenerief.
In de UK op campings, huisjes, nooit problemen gehad. Op de campings juist hele positieve ervaringen, zowel met de camper als met de caravan.
Vroeger ook met de rugzak lange afstand paden gelopen. Lang geleden maar ook goede ervaringen.

We hebben familie en vrienden in Schotland en Engeland wonen. Die gaven wel als tip om de hele grote jongeren/stads camping wat te mijden.

We kiezen nooit voor grote vakantie dorpen campings, daar weet ik niets over. En we zijn lid van de Caravaning and Camping Club.
Een tijdelijk lidmaatschap van 1 jaar voor de mensen overseas.

Prima vakantie land.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Sander
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 jan 2024 23:32

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Sander » wo 31 jan 2024 19:33

Wat ik al een beetje hoopte, lijken jullie ook aan te geven. Doorgaans geen dronken feestende Engelsen.

We gaan ook niet naar een grote camping, dus dat moet goed komen.

Londen met de trein klinkt als een goed idee, mooi dat je tegenwoordig gewoon met pin kunt betalen.

We gaan maar eens kijken voor een abonnement voor de nationale trust/national Herritage en voor de camping and caravanning club, of een anwb cke kaart.

Hebben jullie verder nog tips over een gebied of camping die aan te raden is.
Het mag best iets van Londen af liggen, dan kunnen we bij een bezoekje aan Londen evt een airbnb pakken.

Of mooie bezienswaardigheden of stadjes
Volvo v70 d5, knaus sport 2007

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door dieseltijger » wo 31 jan 2024 19:38

Mja, wat is jouw manier van vakantie vieren, wat heeft jouw interesse?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16330
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Met de caravan naar Engeland

Bericht door Jan van Vijven » wo 31 jan 2024 19:50

Dat “dronken en feestende” blijft terugkomen, ik vind dat toch enigszins storend.
Ik weet niet waar jij woont of welke nationaliteit jij hebt maar heb je wel eens een groep jongelui uit Nederland, België, Duitsland of eender waar dan ook vandaan getroffen die een feestje vieren in den vreemde? Allemaal het zelfde, ook die uit jou geliefde Frankrijk of uit jou ‘beschaafde’ omgeving.
Iets minder wereldvreemd uit de hoek komen en wat toleranter naar andere nationaliteiten maakt het leven zoveel aangenamer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Sander
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 jan 2024 23:32

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Sander » wo 31 jan 2024 20:12

Fijn dat je nog even een verduidelijking bij je vorige bericht schrijft.

Ik wilde zeker niet zo over komen. Ik hou zelf ook wel van een feestje en vind mezelf zeker niet het toonbeeld van beschaving. Ik had bij mijn eerste bericht wellicht een smiley moeten plaatsen. Het was bedoeld met een knipoog.

We hebben in bretagne en vlakbij parijs slechte ervaringen met Engelsen gehad en hoorden van sommige mensen dat dit "vaak zo was bij Engelsen".
Vandaar dat ik het even wilde checken.

Je hebt uiteraard helemaal gelijk dat er uit alle hoeken van de wereld rumoerige mensen komen.
Volvo v70 d5, knaus sport 2007

Sander
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 jan 2024 23:32

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Sander » wo 31 jan 2024 20:16

Op de vraag hoe wij graag vakantie vieren.
We houden van een niet al te grote camping. Liefst met zwembad(je) zee of meer. Schoon sanitair, maar hoeft niet luxe te zijn.
We vinden het leuk om zo af en toe iets te gaan bekijken in de buurt
Volvo v70 d5, knaus sport 2007

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door dieseltijger » wo 31 jan 2024 20:51

Kijk eens op de site van de camping & caravanning club. Volgens mij kom je volledig aan jouw trekken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Sander
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 jan 2024 23:32

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Sander » wo 31 jan 2024 21:03

Ik zal eens kijken dieseltijger!
Volvo v70 d5, knaus sport 2007

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door dieseltijger » wo 31 jan 2024 21:19

Ja hoor, best wel leuk. Je hebt daar ook een optie om op de kaart sites te zoeken. Los van Londen en andere joekels van steden...kijk eens bij wat kleinere steden zoals oxford. Of zoiets als dit....die sfeer alleen al!
Schermafbeelding 2024-01-31 211757.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sicky
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 19:46

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door sicky » do 1 feb 2024 12:50

Soms kan de caravan gratis mee als je de dagboot neemt van hoek van holland . Lake district super mooie omgeving . Milton keynes als je dochters een keer willen winkelen (overdekt shopping mall) cambridge prachtige stad met canalboaten rit met gids op een open bootje die je de historie uitlegt .succes met het plannen van je vakantie !

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Morgoth » do 1 feb 2024 14:17

Knaus440 schreef:
wo 31 jan 2024 18:44
De vervelendste ervaringen met "vakantie vierende Engelsen" hadden we oo oa Tenerief.
Daar heb je nooit lang problemen mee. Na één dag zijn zo ze rood als een kreeft verbrand en liggen ze pijn te lijden op hun hotelkamer. awhoea.gif Maareh... Russen zijn nog veel vervelender. En niet te vergeten de Nederlandse jeugd.

Ik ken de doorsnee Britt juist als bijzonder aardig en netjes.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18987
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Hobby Linka » do 1 feb 2024 15:08

[re.gif]


Wat heeft dit met de caravan naar Engeland te maken?

Graag on topic blijven. Geldt voor iedereen. Onderwerp staat niet in de babbelbox.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Sander
Berichten: 7
Lid geworden op: di 30 jan 2024 23:32

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door Sander » do 1 feb 2024 21:09

Nu zat ik even op de site van camping and caravanningclub te kijken.
Je moet aangeven of je een luifel hebt, daar bedoelen ze vast ook een voortent mee neem ik aan?
Volvo v70 d5, knaus sport 2007

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11217
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door dieseltijger » do 1 feb 2024 21:32

Ik denk het wel. Een "Awning" kan zowel luifel of voortent betekenen. Voor als je het nog wil weten (en wat je ook vaak ziet): "A Gazebo" is een partytent. Nog een paar authentieke gerechten en producten:
pies: verrukkelijk die pasteitjes
Stout: lauwe, weeig smakende loerie
Cider: diverse varianten verkrijgbaar. Verfrissend
Carrot cake: doen
Thee: zo sterk dat het wangslijmvlies wordt aangetast, het wolkje melk erdoorheen is adequaat tegengif en nog lekker ook
Fish & Chips: Echt het beste wat de UK te bieden heeft: voortreffelijke kabeljauw, frieten die je geruime tijd onder een warmhoudlamp lekker zacht geworden zijn, lichtgevende erwtenpuree, en de chips zijn besprenkeld met zout en een moutazijn. Het lekkerste komt nog: als ze het nog in een krant opdienen (al jaren niet meer gezien) dan is de finishing touch het mengesl van frituurolie en drukinkt wat je naar binnen kan slurpen
Als je in Londen bent: ga eens langs in Brick Lane, voortreffelijke Pakistaanse eetgelegenheden

De oude fabrieken hebben ze grotendeels ontmanteld helaas, maar de spoorwegen en -bruggen over de dales zijn magnifiek
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 25 nov 2022 16:50

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door QuickFix » vr 2 feb 2024 13:18

QuickFix schreef:
wo 31 jan 2024 13:44
kun je via Hoek van Holland naar Hull
Dit moet natuurlijk Hoek van Holland naar Harwich zijn.
QuickFix schreef:
wo 31 jan 2024 13:44
Mocht je meer willen weten, laat het horen, dan schrijf ik wel "Een handleiding".
Bij dezen: ULEZ: milieuzone in Londen, hoe en wat in het kort (nou ja: "Kort"?)
Predom N126-D / Volvo XC90 2.9T6 AWD

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Met de caravan naar Engeland

Bericht door yarrah » vr 2 feb 2024 15:53

De keuken is niet meer zoals het was, Dieseltijger. In de Pub kun je nu doorgaans heerlijk eten. Ook het bier is heel goed vooral van de plaatselijke brouwerij.
Voor ons is “the sticky toffee pudding” het lekkerste dessert.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”