bedieningspaneel Tendenza 465sfb

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carafendtje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 17 jan 2024 16:49

bedieningspaneel Tendenza 465sfb

Bericht door Carafendtje » wo 17 jan 2024 18:03

Goedenavond allen,
Als nieuw lid van dit forum zal ik me kort voorstellen en heb ik een vraagje voor de ervaren Fendt gebruikers.
Wij zijn Marco en Nanda en wij zijn sinds februari 2023 de trots eigenaren van een Fendt Tendenza 465 sfb uit 2019.
Wij zijn beide ervaren tentkampeerders en hebben dus de overstap gemaakt naar de caravan, alwaar we het afgelopen jaar al zo'n 4 maanden mee op pad geweest zijn.
En ik mag wel zeggen dat we helemaal om zijn, het is een feestje om in deze caravan te vertoeven en verrassend hoe comfortabel en luxe de Fendt is uitgevoerd.
Ook in de koude maanden gaat het prima, de Truma 4E doet het geweldig.
Dat brengt me op de volgende vraag; Op het bedieningspaneel van de verlichting staat een tiptoets met een voetje en een temperatuurmetertje. Nu zegt mijn logica dat dit de vloerverwarming schakelaar is. Als ik de knop bedien gaat deze ook netjes groen branden (aan) en hoor ik een klikje in de meterkast.
Echter heb ik verder niets kunnen waarnemen aan de vloer qua temperatuur en heb ik nergens in de caravan bedrading uit de vloer zijn komen voor een evt. vloerverwarmingsmat. Nu is de vraag, betreft de knop idd de bediening van de vloer verwarming? en zo ja, waar kan ik checken of deze voeding krijgt en/of aanwezig is?
Kan het zijn dat Fendt de knop standaard toepast?, ook als er geen optie vloerverwarming is gekozen?
Hopelijk kan een collega Fendt bezitter mij iets wijzer maken waarvoor bij voorbaat dank!
Groetjes Marco

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23463
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: bedieningspaneel Tendenza 465sfb

Bericht door PD » wo 17 jan 2024 18:53

[re.gif]
Deze knop zit inderdaad standaard in het paneeltje. Echter wanneer de optie Vloerverwarming niet door de vorige eigenaar is besteld, schakelen het paneel en de elektrische module wel (de hoorbare klik in de meterkast) maar er wordt dan geen vloerverwarming aangestuurd.

Ingeval je vloerverwarming hebt, moet je onder één van de banken of onder het bed een trafo vinden met een vermogen van ca. 300 Watt die de laagspanning vloerverwarming van vermogen voorziet (veelal omgevormd van 230 V naar 48 V).
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Carafendtje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 17 jan 2024 16:49

Re: bedieningspaneel Tendenza 465sfb

Bericht door Carafendtje » wo 17 jan 2024 19:22

Hartelijk dank voor deze snelle reactie!

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”