Swift Charisma 220-400
Re: Swift Charisma 220-400
De Duvalays zijn inderdaad ook hoog op ons verlanglijstje gekomen, die gaan er wel komen voor het seizoen gaat beginnen.
Tijdens de zomervakantie is er behoorlijk gelobbyd om de Kip om te ruilen voor een Engelse.
Uiteindelijk ben ik wel erg blij dat Andre69 me de tip gaf en de marktplaatslink naar deze Swift doorstuurde.
Inmiddels ben ik al behoorlijk ingelezen, ik kijk uit naar de eerste uitstapjes met onze nieuwe sleurhut.
Tijdens de zomervakantie is er behoorlijk gelobbyd om de Kip om te ruilen voor een Engelse.
Uiteindelijk ben ik wel erg blij dat Andre69 me de tip gaf en de marktplaatslink naar deze Swift doorstuurde.
Inmiddels ben ik al behoorlijk ingelezen, ik kijk uit naar de eerste uitstapjes met onze nieuwe sleurhut.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
De wetlocker zullen wij gaan gebruiken om daar het droge hondenvoer voor onze twee honden in te bewaren, denk ik.
Onze honden hebben we nu inmiddels twee jaar en ze gaan altijd mee in de caravan.
In de kip lagen ze bij ons aan het voeteneinde op bed maar in de Swift wil ik ze straks op hun kleed hebben, tussen de twee banken op de grond.
Ik ben benieuwd hoe vaak ik ze van de banken moet bonjouren.
We gaan het zien.
Onze honden hebben we nu inmiddels twee jaar en ze gaan altijd mee in de caravan.
In de kip lagen ze bij ons aan het voeteneinde op bed maar in de Swift wil ik ze straks op hun kleed hebben, tussen de twee banken op de grond.
Ik ben benieuwd hoe vaak ik ze van de banken moet bonjouren.
We gaan het zien.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
Gefeliciteerd met je Sprite!! we gebruiken de hoekkussen, kun je lekker tegenaan hangen. Onze hond ligt ook tussen de banken. Ik weet niet hoe groot de badkamer is, maar wij leggen de rug/hoek kussens altijd in de douche als we gaan slapen. Wij hebben de sprite alpine 420 uit 2018. We gaan altijd naar drenthe of veluwe (weekendjes) maar de echte vakantie naar Engeland, waar de caravan echt tot zijn recht komt. Waar we vaak te horen krijgen “your door is at the wrong side” .
Heel veelplezier alvast!!
Heel veelplezier alvast!!
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Swift Charisma 220-400
Ik weet niet wat het is, maar deze caravan (en soortgenoten) die zijn gewoon vernuftig en gerieflijk. Uiterst sympathiek en aansprekend qua opzet.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Swift Charisma 220-400
Dank je wel, ik ga nog even kijken of we de hoekkussens er in laten liggen of niet.
In principe is het weinig werk om ze er weer neer te leggen, gewicht is niet zoveel....
In principe is het weinig werk om ze er weer neer te leggen, gewicht is niet zoveel....
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
Ik kan ook niet wachten tot ie opgehaald kan worden, nog drie weken en dan is het zover....dieseltijger schreef: ↑do 19 okt 2023 14:00Ik weet niet wat het is, maar deze caravan (en soortgenoten) die zijn gewoon vernuftig en gerieflijk. Uiterst sympathiek en aansprekend qua opzet.
Ik ben ook heel benieuwd naar de Dorema tent die er in ligt.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
Ik zit hier even te zoeken op Amazon, zag toen ik op "Truma" zocht deze voorbij komen:
Een Truma voortent warmeluchtset met warmeluchtuitlaat met klep, ventilator T-stuk, strengblokkering met schuifregelaar, 1 m warmlucht verdelingsbuis
Lijkt me heerlijk om ook in de voortent wat warmte te kunnen hebben zonder dat ik het elektrische zwaai kacheltje er bij hoef te pakken.
Heeft iemand hier daar ervaring mee ?
Groeten, Bart
Een Truma voortent warmeluchtset met warmeluchtuitlaat met klep, ventilator T-stuk, strengblokkering met schuifregelaar, 1 m warmlucht verdelingsbuis
Lijkt me heerlijk om ook in de voortent wat warmte te kunnen hebben zonder dat ik het elektrische zwaai kacheltje er bij hoef te pakken.
Heeft iemand hier daar ervaring mee ?
Groeten, Bart
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
Echt nog nooit gezien zelfs.
Maar...
Ik denk dat het rendement niet giga zal zijn...
Als dat wel zo was geweest was dit allang een grote hit geweest.
Maar...
Ik denk dat het rendement niet giga zal zijn...
Als dat wel zo was geweest was dit allang een grote hit geweest.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Swift Charisma 220-400
Pas in het algemeen een beetje op met het "hebbyisme virus". De accessoire markt voor onze doelgroep is gigantisch - en niet voor niets: velen kopen en schroeven zich hier suf aan gadgets. Zodra de woorden "heerlijk", "onmerkbaar", "ideaal" vallen dan moet je doorvragen - want dan hebben de realiteitszin en objectiviteit hoogstwaarschijnlijk ook vakantie genomen. Zo ook hier.Bart1967 schreef: ↑ma 23 okt 2023 09:45Ik zit hier even te zoeken op Amazon, zag toen ik op "Truma" zocht deze voorbij komen:
Een Truma voortent warmeluchtset met warmeluchtuitlaat met klep, ventilator T-stuk, strengblokkering met schuifregelaar, 1 m warmlucht verdelingsbuis
Lijkt me heerlijk om ook in de voortent wat warmte te kunnen hebben zonder dat ik het elektrische zwaai kacheltje er bij hoef te pakken.
Heeft iemand hier daar ervaring mee ?
Groeten, Bart
Ik zie geen "setje" allereerst, maar een simpel rot klepje dat plaats biedt aan een te maken aftakking van de ringverwarming. Ten tweede: weet dat jouw ringverwarmingsleidingen geperforeerd zijn. Dus: niet alleen de uitblaasopeningen laten lucht door, de ribbelbuis zelf ook. Nu kun je in de koudere seizoenen jouw voortent perfect warm krijgen met een vermogen vanaf zo'n 2 kW of hoger.
Dus dat "heerlijke setje" vereist dat jij de kachel op vol vermogen zet, alle uitstroomopeningen in de caravan en de disselbak afsluit, en de blower op een redelijk hoge stand zet. Eindresultaat is dat de kachel dus veel warmte uitstraalt, de leidingen in de ringverwarming idem, met als resultaat een smoorheet caravan interieur, en een voortent die nauwelijks warmer wordt. Dit voldoet maar aan één eis: de feelgood factor. Mijn inschatting is dat het troep, brol, en zooi is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Swift Charisma 220-400
Je bedoelt dit ?
Dan heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde.
Ik heb hier het zwaaikacheltje wel staan, dan neem ik die wel mee...........
Dan heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde.
Ik heb hier het zwaaikacheltje wel staan, dan neem ik die wel mee...........
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Swift Charisma 220-400
Nu ja, kijk eens of je er echt een nodig hebt. Wij kamperen wel eens in het voor- en naseizoen. Als de zon schijnt dan wordt het in een voortent al snel een paar graden warmer dan de buitentemperatuur. In de avond is het een ander verhaal: zeker als we bezoek hebben dan ga je gebruik maken van de voortent. Alles wat ongeveer 2...3kW aan vermogen heeft volstaat. Omdat je dan alleen voor de kachel al 10A trekt nemen velen een gas of petroleumkachel mee. Die hebben veelal een vermogen van 3KW.
En over hebbyisme: Je realiseert je dat het gerief, comfort en ontspanning niet zozeer zit in de spiegeltjes en kraaltjes die tegenwoordig zo'n opgang vinden (of wel: weet ik niet). Ik ben er gaandeweg achtergekomen dat spullen als fietsen, en hobby gerelateerde zaken, en een extra tent (voor als de kinderen blijven pitten) en twee extra stopcontacten veel meer toegevoegde waarde hebben.
En over hebbyisme: Je realiseert je dat het gerief, comfort en ontspanning niet zozeer zit in de spiegeltjes en kraaltjes die tegenwoordig zo'n opgang vinden (of wel: weet ik niet). Ik ben er gaandeweg achtergekomen dat spullen als fietsen, en hobby gerelateerde zaken, en een extra tent (voor als de kinderen blijven pitten) en twee extra stopcontacten veel meer toegevoegde waarde hebben.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Swift Charisma 220-400
Niet alleen En/Of hoor Diesel.
En/En mag ook.
Niks mag ook.
Bart mag zelf kiezen...
En/En mag ook.
Niks mag ook.
Bart mag zelf kiezen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Swift Charisma 220-400
Ik zit hier gewoon te brainstormen, kan de komende drie weken toch nog niks.
Het is gewoon een ideetje die ik hier thuis ook heb voorgelegd, mijn vrouw vond het niet echt nodig.
11 november kan ik de Swift gaan ophalen, dan kan ik uitgebreid alles testen.
Het is gewoon een ideetje die ik hier thuis ook heb voorgelegd, mijn vrouw vond het niet echt nodig.
11 november kan ik de Swift gaan ophalen, dan kan ik uitgebreid alles testen.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
In je Swift zit je gewoon heerlijk je hebt geen voortent nodig. Wij hebben wel vloerverwarming (zelf geïnstalleerd) lekker warm aan de voetjes en de hond vind het ook niet verkeerd. We kregen een voortent erbij, een keer opgezet. Vreselijk, wat een werk. Nu hebben we een unico torino luifel met zijwanden. Perfect,..staat in een kwartier en stormvast.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!
Re: Swift Charisma 220-400
Ik heb de Torino even bekeken, best een mooie luifel, ook gemakkelijk op te zetten.
Vooral mooi dat ie geen stok in het midden hoeft te hebben bij onze maat caravan.
Deze ga ik eens laten zien aan de penningmeesteres.
Vooral mooi dat ie geen stok in het midden hoeft te hebben bij onze maat caravan.
Deze ga ik eens laten zien aan de penningmeesteres.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
-
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Swift Charisma 220-400
Wij zijn er blij mee.
Ik heb er later een zijwand bij gekocht en een middenpaal.
Die paal gebruik ik bij een flinke storm om samen met de lange band de boel nog stormvaster te krijgen.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- Bob Diesel
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
- Locatie: Maasgouw
- Contacteer:
Re: Swift Charisma 220-400
Er komt een punt dat je beter opruimt
Voor komt veel schade
Liever niks opzetten
Voorkomt veel werk en geen kans op schade
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB
Re: Swift Charisma 220-400
Als er echt een heftige storm aankomt kan dat inderdaad soms beter zijn, hoewel wij het in de afgelopen jaren nooit hoefden te doen gelukkig.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
Afgelopen zomer een heel korte maar heel heftige zomerstorm in Kroatie meegemaakt.
Wij stonden direct aan zee...zeezicht.. met de Torino.
De boog flexte ruim 20 cm op en neer in het midden.
Rondom ons vlogen de etui en cassetteluifels die niet binnengehaald waren in het rond, hele partytenten door de lucht en daarvan schade bij anderen..
Ik stond op het punt de Torino ook eraf te trekken toen de wind wat minderde..
Voor mij bewezen hoe enorm stevig de Torino is.... en hij stond alleen met zijn eigen spanbanden.
Iets anders om een stormband oid aan vast te maken is er ook niet.
Het had ook niet veel langer moeten duren, de zware haringen waren wel aan het loswrikken... die heb ik daarna opnieuw vastgezet.
Vlak achter ons een duits echpaar die de hele storm aan hun cassetteluifel hebben gehangen.... ze waren doodop, maar hebben niet losgelaten.
Kopje koffie wilden zij wel heel graag hebben daarna....
Het "spookte" echt even....de Torino blijft bij mij.
Wij stonden direct aan zee...zeezicht.. met de Torino.
De boog flexte ruim 20 cm op en neer in het midden.
Rondom ons vlogen de etui en cassetteluifels die niet binnengehaald waren in het rond, hele partytenten door de lucht en daarvan schade bij anderen..
Ik stond op het punt de Torino ook eraf te trekken toen de wind wat minderde..
Voor mij bewezen hoe enorm stevig de Torino is.... en hij stond alleen met zijn eigen spanbanden.
Iets anders om een stormband oid aan vast te maken is er ook niet.
Het had ook niet veel langer moeten duren, de zware haringen waren wel aan het loswrikken... die heb ik daarna opnieuw vastgezet.
Vlak achter ons een duits echpaar die de hele storm aan hun cassetteluifel hebben gehangen.... ze waren doodop, maar hebben niet losgelaten.
Kopje koffie wilden zij wel heel graag hebben daarna....
Het "spookte" echt even....de Torino blijft bij mij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Swift Charisma 220-400
Een van de wensen bij ons is om de fietsen mee te kunnen nemen.
Ik heb gezien dat hier meerderen de fietsen in de caravan vervoeren, dus in het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht ga ik ook een set dakdragers op een of twee planken monteren om ze goed gefixeerd te kunnen vervoeren.
De dragers zijn binnen, zodra de caravan er is kan ik de maten gaan opnemen en het in elkaar bouten.
Ik heb gezien dat hier meerderen de fietsen in de caravan vervoeren, dus in het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht ga ik ook een set dakdragers op een of twee planken monteren om ze goed gefixeerd te kunnen vervoeren.
De dragers zijn binnen, zodra de caravan er is kan ik de maten gaan opnemen en het in elkaar bouten.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Swift Charisma 220-400
Wat ik mij afvroeg: Is het (zeker met de gewichtige e-bikes) te doen om deze tweewielers door een deur te persen en de draai te maken zonder het meubilair te butsen?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Swift Charisma 220-400
Mijn e-bike is gelukkig niet zo zwaar, weegt bijna hetzelfde als een gewone fiets.
Niet zoals de loodzware Stella en Amslod fietsen die ik wel eens heb moeten optillen.
Dat scheelt wel.
In het verleden hebben wij een Astral gehad, in dat kleine caravannetje gingen de fietsen ook mee, plat op het bed.
Gewoon een kwestie van voorzichtig er in, liefst met z'n twee zodat er niks beschadigd kan raken.
Niet zoals de loodzware Stella en Amslod fietsen die ik wel eens heb moeten optillen.
Dat scheelt wel.
In het verleden hebben wij een Astral gehad, in dat kleine caravannetje gingen de fietsen ook mee, plat op het bed.
Gewoon een kwestie van voorzichtig er in, liefst met z'n twee zodat er niks beschadigd kan raken.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
Een van de zaken die ik waarschijnlijk wel ga upgraden is de aansluiting van het water aan de buitenkant.
Er zit nu een Truma Crystal Compact aansluiting, de Truma Ultraflow komt er dan voor in de plaats.
Deze lijkt me prettiger in gebruik.
Er zit nu een Truma Crystal Compact aansluiting, de Truma Ultraflow komt er dan voor in de plaats.
Deze lijkt me prettiger in gebruik.
Swift Charisma 220-400 uit 2005 getrokken door een Benz......
Re: Swift Charisma 220-400
Dat is geen enkel probleem .dieseltijger schreef: ↑wo 25 okt 2023 10:22Wat ik mij afvroeg: Is het (zeker met de gewichtige e-bikes) te doen om deze tweewielers door een deur te persen en de draai te maken zonder het meubilair te butsen?
Ik heb er inklapbare trappers opgezet.
De fietsen heb ik binnen 10minuten reisgereed in de caravan staan.
We hebben een redelijk ruime doorgang, dus zonder beschadigingen naar binnen te rijden
Aangezien ik geen drager op de caravan wil, omdat ik het een spuuglelijk ding vind.
Swift Challenger 480SR
Exit:Citroen C4 Picasso 1.6thp.
New: Volvo XC40 T4 Inscription Awd
Exit:Citroen C4 Picasso 1.6thp.
New: Volvo XC40 T4 Inscription Awd
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Swift Charisma 220-400
Ok, dank. Mochten bij ons ooit e-bikes hun opwachting maken (wat ik niet snel zie gebeuren), dan zou dat dus een optie vormen. En dan leg ik ze plat op het bed.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje