Aero cabin one van Smitveld
Aero cabin one van Smitveld
Smitveld heeft een innovatieve caravan gebouwd. Op de kampeerbeurs hebben wij deze bekeken en bezeten. Echt een leuk ding van binnen met hefdak en uitschuifbare voorkant. Een beetje vergelijkbaar met een Kip Shelter maar dan iets ruimer en met een vast bed. Er is volgens mij geen ruimte voor een toilet.
Als je er in zit schat je de caravan op 16.000 euro, maar met de prijs van de Shelter in je achterhoofd misschien op wat meer.
Het is veel meer!
€ 39.000
Als je er in zit schat je de caravan op 16.000 euro, maar met de prijs van de Shelter in je achterhoofd misschien op wat meer.
Het is veel meer!
€ 39.000
Re: Aero cabin one van Smitveld
Ik had inderdaad ook wat dingetjes gezien op internet hierover.
Vind het een interessant concept en meer een concurrent voor een Kip Kompakt / Eriba Touring Triton dan een Shelter.
Dit is toch een een flinke maat groter. Leuk ook dat het een Nederlands bedrijf betreft, bekend uit de vouwwagen hoek.
Echter: ook ik zag op hun site geen woord over een toilet, wat bij deze afmetingen een enorme misser is. De lengte zit rondom een Touring 430in en die heeft wel een toilet. Voor velen ook een eis denk ik persoonlijk. En die prijs lijkt me lastig. Een Touring 542 of Kip Kompakt is niet echt goedkoper, maar als nieuwkomer, zonder toilet inzetten op bijna 40k lijkt mij rijkelijk enthousiast. Zeker als je ziet het het een en ander eruit ziet. Vind hem op de foto's en filmpjes geen luxe uitstralen. Wellicht dat dat in werkelijkheid anders is.
Hun site: https://www.aerocabin.nl/
(Neem aan dat dit mag, niet echt reclame voor hun lijkt me).
Vind het een interessant concept en meer een concurrent voor een Kip Kompakt / Eriba Touring Triton dan een Shelter.
Dit is toch een een flinke maat groter. Leuk ook dat het een Nederlands bedrijf betreft, bekend uit de vouwwagen hoek.
Echter: ook ik zag op hun site geen woord over een toilet, wat bij deze afmetingen een enorme misser is. De lengte zit rondom een Touring 430in en die heeft wel een toilet. Voor velen ook een eis denk ik persoonlijk. En die prijs lijkt me lastig. Een Touring 542 of Kip Kompakt is niet echt goedkoper, maar als nieuwkomer, zonder toilet inzetten op bijna 40k lijkt mij rijkelijk enthousiast. Zeker als je ziet het het een en ander eruit ziet. Vind hem op de foto's en filmpjes geen luxe uitstralen. Wellicht dat dat in werkelijkheid anders is.
Hun site: https://www.aerocabin.nl/
(Neem aan dat dit mag, niet echt reclame voor hun lijkt me).
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
-
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Aero cabin one van Smitveld
Weer een innovatie van de sleurhut.
Ik vraag mij of hoe de waterdichtheid is uitgevoerd bij de slide out.
Groeten Wim
Ik vraag mij of hoe de waterdichtheid is uitgevoerd bij de slide out.
Groeten Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Aero cabin one van Smitveld
En waarom moet een innovatief project zoveel kosten???
Ik denk dat er voor veel minder, wel veel meer te koop is... Ik zou het er in ieder geval niet aan uit geven.....
Ik denk dat er voor veel minder, wel veel meer te koop is... Ik zou het er in ieder geval niet aan uit geven.....
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022
Re: Aero cabin one van Smitveld
Ik ben aan het einde van de dag nog een keer teruggelopen om te kijken of ik het echt goed heb gelezen.... het stond er toch echt.cortrans schreef:En waarom moet een innovatief project zoveel kosten???
..
Ik heb er ook nog weer even in gezeten en ik vind het wel een bijzondere en leuke caravan. Dat dan weer wel
Re: Aero cabin one van Smitveld
Zo denk ik er ook over. Van te voren weet je al dat dit nooit iets gaat worden. Ik snap best dat men de ontwikkelingskosten met terug verdienen maar als je de prijzen zo hoog maakt worden er hooguit een handjevol van verkocht. Zou je een dergelijke caravan aanbieden voor 20 à 25k (met toilet), dan zou het voor veel EV rijders een aantrekkelijk ding worden en zou ik er best toekomst in zien. Nu niet.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Aero cabin one van Smitveld
Verbaas me ook dat een producent in dit geval Smitveld het aandurft zo'n concept op de markt te zetten.
Ik ga er vanuit dat er behoorlijk wat ontwikkel kosten zijn gemaakt om dit tot zover als prototype op de beurs te brengen, Ik zou denken hoe verdien je dit ooit terug.
We hebben de afgelopen jaren vele 'bijzonderheden' voorbij zien komen op dit soort beurzen, weinigen ervan zijn maar echt geslaagd heb ik het idee.
Grote aantallen verwacht ik er in ieder geval niet van op de weg te zien.
Ik ga er vanuit dat er behoorlijk wat ontwikkel kosten zijn gemaakt om dit tot zover als prototype op de beurs te brengen, Ik zou denken hoe verdien je dit ooit terug.
We hebben de afgelopen jaren vele 'bijzonderheden' voorbij zien komen op dit soort beurzen, weinigen ervan zijn maar echt geslaagd heb ik het idee.
Grote aantallen verwacht ik er in ieder geval niet van op de weg te zien.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51
Re: Aero cabin one van Smitveld
Het is ook wel veel meer dan wat je krijgt bij een Kip Shelter. Maar veel te duur denk ik om de concurrentie met anderen aan te gaan denk ik. Helaas, maar wie weet. Het is wel tamelijk uniek. Ben benieuwd hoeveel ze er weten te verkopen.RuthU schreef: ↑wo 4 okt 2023 13:13Smitveld heeft een innovatieve caravan gebouwd. Op de kampeerbeurs hebben wij deze bekeken en bezeten. Echt een leuk ding van binnen met hefdak en uitschuifbare voorkant. Een beetje vergelijkbaar met een Kip Shelter maar dan iets ruimer en met een vast bed. Er is volgens mij geen ruimte voor een toilet.
Als je er in zit schat je de caravan op 16.000 euro, maar met de prijs van de Shelter in je achterhoofd misschien op wat meer.
Het is veel meer!
€ 39.000
Trigano Itinea GL
Re: Aero cabin one van Smitveld
Voor de helft van dat geld koop ik een mooie gebruikte caravan en houd ik nog wat over voor andere leuke dingen .
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Aero cabin one van Smitveld
Op een of andere manier vind ik zo'n aalgladde, ronde eriba touring toch wel echt mooi, en aansprekender. En een lage Rapido is ook niet verkeerd. Wellicht kan een caravan niet slimmer of beter vormgegeven worden qua stroomlijning.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Aero cabin one van Smitveld
Maar wat zijn de nieuwigheden in deze “caravan”
Uitschuifsystemen bestaan al jaren en een hefdak ook
Dus innovatief . Gewoon een samengestelde oplossing
Uitschuifsystemen bestaan al jaren en een hefdak ook
Dus innovatief . Gewoon een samengestelde oplossing
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Aero cabin one van Smitveld
Ik vrees dat - als je een geschikte oplossing voor het bereik van een EV wil ontwikkelen - je uitkomt bij een vouwwagen. Zo'n lelijke Franse met klapwanden. Of de uitvoeringen met tentdoek.
Niks mis met zomervakanties.
Ben net met iemand via marktplaats in gesprek over een Bardani tunnel tent met een polyester/katoen tentdoek en Alu stokken. Kan zoonlief gebruiken, of wij als lichtvoetig verblijf.
Verkeerde forum (hoewel....als je ziet hoe sommige luifels enthousiast worden onthaald) maar terwijl je een caravan en een luifel installeert kan je ook een tent opzetten. Geen eindeloos gemiep over krakende koppelingen en andere detailn**kerij die zo kenmerkend is, betaalbaar en leuk bovendien.
Niks mis met zomervakanties.
Ben net met iemand via marktplaats in gesprek over een Bardani tunnel tent met een polyester/katoen tentdoek en Alu stokken. Kan zoonlief gebruiken, of wij als lichtvoetig verblijf.
Verkeerde forum (hoewel....als je ziet hoe sommige luifels enthousiast worden onthaald) maar terwijl je een caravan en een luifel installeert kan je ook een tent opzetten. Geen eindeloos gemiep over krakende koppelingen en andere detailn**kerij die zo kenmerkend is, betaalbaar en leuk bovendien.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51
Re: Aero cabin one van Smitveld
Dat is de afweging die ieder voor zich maakt. Heb een nieuwe vouwwagen gekocht van 16,5k. Had ook door kunnen gaan met de vorige die ook nog goed als nieuw was en zo 8,5k kunnen besparen voor andere leuke dingen zoals een nieuwe racefiets. En ipv die nieuwe racefiets had ik ook een tweedehands kunnen kopen en heel wat andere dingen enzovoort enzovoort.
Trigano Itinea GL
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51
Re: Aero cabin one van Smitveld
Waar worden die ‘lelijke Franse met klapwanden’ nog nieuw gemaakt? Zie ze helaas nooit meer nieuw.dieseltijger schreef: ↑vr 6 okt 2023 07:25Ik vrees dat - als je een geschikte oplossing voor het bereik van een EV wil ontwikkelen - je uitkomt bij een vouwwagen. Zo'n lelijke Franse met klapwanden. Of de uitvoeringen met tentdoek.
Niks mis met zomervakanties.
Ben net met iemand via marktplaats in gesprek over een Bardani tunnel tent met een polyester/katoen tentdoek en Alu stokken. Kan zoonlief gebruiken, of wij als lichtvoetig verblijf.
Verkeerde forum (hoewel....als je ziet hoe sommige luifels enthousiast worden onthaald) maar terwijl je een caravan en een luifel installeert kan je ook een tent opzetten. Geen eindeloos gemiep over krakende koppelingen en andere detailn**kerij die zo kenmerkend is, betaalbaar en leuk bovendien.
Trigano Itinea GL
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51
Re: Aero cabin one van Smitveld
Heb je dan misschien dan een vergelijkbaar model voor me? Ik vind het concept namelijk wel interessant. Een kleine caravan die je uit kan schuiven voor meer ruimte tijdens het staan met mooi hefdak. Alvast bedankt.Paul Vingerhoets schreef: ↑vr 6 okt 2023 06:53Maar wat zijn de nieuwigheden in deze “caravan”
Uitschuifsystemen bestaan al jaren en een hefdak ook
Dus innovatief . Gewoon een samengestelde oplossing
Trigano Itinea GL
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Aero cabin one van Smitveld
Helaas. Maar als je een wat breder denkraam hebt, een verfkwast, lichte verf en nieuwe kussens dan heb je geen enkele vorm van bereik stress meer met een relatief betaalbare EV. Er zijn Esterel fanclubs. In die caravans weten ze een keuken, toiletruimte en 3 bedden te realiseren. Haalbaar en betaalbaar, de keuze is reuze. Nu nog mentaal omschakelen - maar de voordelen zijn aanmerkelijk.Jeroen81 schreef: ↑vr 6 okt 2023 09:09Waar worden die ‘lelijke Franse met klapwanden’ nog nieuw gemaakt? Zie ze helaas nooit meer nieuw.dieseltijger schreef: ↑vr 6 okt 2023 07:25Ik vrees dat - als je een geschikte oplossing voor het bereik van een EV wil ontwikkelen - je uitkomt bij een vouwwagen. Zo'n lelijke Franse met klapwanden. Of de uitvoeringen met tentdoek.
Niks mis met zomervakanties.
Ben net met iemand via marktplaats in gesprek over een Bardani tunnel tent met een polyester/katoen tentdoek en Alu stokken. Kan zoonlief gebruiken, of wij als lichtvoetig verblijf.
Verkeerde forum (hoewel....als je ziet hoe sommige luifels enthousiast worden onthaald) maar terwijl je een caravan en een luifel installeert kan je ook een tent opzetten. Geen eindeloos gemiep over krakende koppelingen en andere detailn**kerij die zo kenmerkend is, betaalbaar en leuk bovendien.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51
Re: Aero cabin one van Smitveld
Voor later misschien. Geniet nu nog volop van een vouwwagen. Niet dat ik een EV heb, maar ook die zijn makkelijk te trekken door EV’s naar het schijnt.
Laatst gewijzigd door Ab op ma 9 okt 2023 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Aub niet quoten op voorgaand bericht.
Reden: Quote verwijderd. Aub niet quoten op voorgaand bericht.
Trigano Itinea GL
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Aero cabin one van Smitveld
Yep. Weinig massa, weinig luchtweerstand, dus groot bereik, evenveel opzetwerk als een caravan met luifel of voortent en je bent veroordeeld tot vakanties in het droge, zonnige seizoen. En zo betaalbaar als de pest.
Afzien.
Afzien.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Aero cabin one van Smitveld
Gisteren in Utrecht wel een soort "verjongde" Esterel gezien.
Nu had ik er geen interesse in en dus niet verder gekeken.
Maar duidelijk een klapkar...
Mooie gelikte stroomlijn ingeklapt.
Ik had effe verder moeten kijken om meer te kunnen zeggen ervan...sorry.
Een ander concpt is ook leuk om te zien.. : https://schippercaravans.nl/
Model TakeOff
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Aero cabin one van Smitveld
De take-off is conceptueel behoorlijk andes (en een andere prijsklasse), maar ook ontstaan uit een Nederlands vouwwagen merk, namelijk Holtkamper.
Dit is hun site: https://www.easycaravanning.com/
Wellicht wel weer terug naar de AeroCabin (en eventueel directe concurrenten) voordat we de prijs van nieuw versus 2de hands of de tent van Dieseltijger gaan bespreken?
Leuk dat we innovatieve merken in ons land hebben, hoop alleen dat ze na de beurs bij Aerocabin tot het inzicht komen dat een toilet (of minstens een goede ruimte daarvoor, zoals in een Beachy) soort van noodzakelijk is en de prijs niet heel haalbaar is.
Compact, lichtgewicht en toch binnenruimte zie ik concurreren met een Kip Kompakt (circa 34k Euro); Knaus Yaseo (circa 25k Euro) of een Eriba Touring (30 tot 40k Euro afhankelijk van formaat en opties). Met 39k 'kaal' zitten ze dan boven de marktprijs.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Aero cabin one van Smitveld
16,5 K ???Jeroen81 schreef:Dat is de afweging die ieder voor zich maakt. Heb een nieuwe vouwwagen gekocht van 16,5k. Had ook door kunnen gaan met de vorige die ook nog goed als nieuw was en zo 8,5k kunnen besparen voor andere leuke dingen zoals een nieuwe racefiets. En ipv die nieuwe racefiets had ik ook een tweedehands kunnen kopen en heel wat andere dingen enzovoort enzovoort.
Welke uitvoering is dit dan wel?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Aero cabin one van Smitveld
Ik juich dit soort nieuwe ontwikkelingen alleen maar toe. De hoekkeuken is erg mooi en het grote bed id.
Maar geen toilet, dat vind ik toch wel jammer. En 900 kg is niet echt een lichtgewicht. Onze Burstner 480 TL weegt maar 60 kg meer (leeg). Ik zie het voordeel er nog niet van in.
Maar geen toilet, dat vind ik toch wel jammer. En 900 kg is niet echt een lichtgewicht. Onze Burstner 480 TL weegt maar 60 kg meer (leeg). Ik zie het voordeel er nog niet van in.
Re: Aero cabin one van Smitveld
we dwalen af, maar ik heb zelf een Holtkamper Kyte Windforce vouwwagen gehad. Nieuw gekocht, toen 22k Euro. Inmiddels kost die ruim 28k zonder opties. Beetje leuk uitgerust 30k en die firma geeft amper korting. Zie: https://www.holtkamper.nl/nl/vouwwagens/kyte-wind-force
Ik heb hier wel vaker geroepen dat 'caravanners' zich nogal eens vergissen in de prijs van een vouwwagen en denke n dat mensen die kopen omdat het goedkoop zou zijn.
Met 16,5k gok ik een Combi Camp Country (zijn veel meer opties, maar die wordt vaak verkocht)
Laatst gewijzigd door RDDR op vr 6 okt 2023 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Aero cabin one van Smitveld
Ik heb ervaring met een Knaus Sport 460 EU en 2 hefdak carvans (Eriba Feeling / Touring). Wij kopen die niet vanwege het lagere verbruik, maar het is er wel degelijk. Kan vooral met een EV handig zijn. Ik zie wel voordelen van compact en ook hefdak. En lekker innovatief. Maar zoals gezegd (mijn mening) gebrek aan WC is een misser en prijs is veel te hoog.Sytske01 schreef: ↑vr 6 okt 2023 13:03Ik juich dit soort nieuwe ontwikkelingen alleen maar toe. De hoekkeuken is erg mooi en het grote bed id.
Maar geen toilet, dat vind ik toch wel jammer. En 900 kg is niet echt een lichtgewicht. Onze Burstner 480 TL weegt maar 60 kg meer (leeg). Ik zie het voordeel er nog niet van in.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
- dieseltijger
- Berichten: 11224
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Aero cabin one van Smitveld
Ik bespeur weerstandsgedrag bij mezelf. Innovatie is prima - zal tijd worden en je moet wat met het verbruik. En nog leuker als het een Nederlands bedrijf betreft.
"Maar" (je zal maar innovaties op de markt brengen - dat eeuwige ge-maar). Ik vind het ding er goed uitzien, niet in de laatste plaats door de bestickering - maar het concept is het nèt niet. Ik probeer het even:
- Je creeert extra lengte door het uitschuif systeem. Leuk - maar wat is de meerwaarde van een korte caravan, en: het uitschuif systeem introduceert extra gewicht. Bij een klassieke slide out bijvoorbeeld is de winst: De creatie van extra breedte - die niet mogelijk is / toegestaan is / lastig rijdt / luchtweerstand genereert.
- Het hoge, schuin staande opklapdak met doek. Je hebt maar in 1/3e of zo van de caravan dus een lekkere sta-hoogte, in tegenstelling tot de klassieke rechte hefdakkers zoals Rapido, Eriba
Dus ik mis de compromisloosheid in het ontwerp - het excelleert niet ten aanzien van een paar belangrijke eigenschappen zoals dat voorbeeld van Chris wel doet. Het is het nèt niet.
Wat dan wel? Nou dat geval van Chris bijvoorbeeld. Ik neem aan:
- In feite een vouwwagen (sorry)
- Lager qua hoogte tijdens het rijden dan dit concept
- Alle gemakken: (verwarming, keuken, toilet)
- Overal stahoogte
- Ik gok: lager gewicht.
En dan de Esterels: Zie hierboven plus:
- ietwat isolerende harde wanden
"Maar" (je zal maar innovaties op de markt brengen - dat eeuwige ge-maar). Ik vind het ding er goed uitzien, niet in de laatste plaats door de bestickering - maar het concept is het nèt niet. Ik probeer het even:
- Je creeert extra lengte door het uitschuif systeem. Leuk - maar wat is de meerwaarde van een korte caravan, en: het uitschuif systeem introduceert extra gewicht. Bij een klassieke slide out bijvoorbeeld is de winst: De creatie van extra breedte - die niet mogelijk is / toegestaan is / lastig rijdt / luchtweerstand genereert.
- Het hoge, schuin staande opklapdak met doek. Je hebt maar in 1/3e of zo van de caravan dus een lekkere sta-hoogte, in tegenstelling tot de klassieke rechte hefdakkers zoals Rapido, Eriba
Dus ik mis de compromisloosheid in het ontwerp - het excelleert niet ten aanzien van een paar belangrijke eigenschappen zoals dat voorbeeld van Chris wel doet. Het is het nèt niet.
Wat dan wel? Nou dat geval van Chris bijvoorbeeld. Ik neem aan:
- In feite een vouwwagen (sorry)
- Lager qua hoogte tijdens het rijden dan dit concept
- Alle gemakken: (verwarming, keuken, toilet)
- Overal stahoogte
- Ik gok: lager gewicht.
En dan de Esterels: Zie hierboven plus:
- ietwat isolerende harde wanden
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje