Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Lucas » vr 22 sep 2023 11:47

Graag gedaan en deel a.u.b. hier wat er is uitgekomen.

Zeker als jullie het gaan doen zijn er hier meerderen erg geïnteresseerd in jullie ervaringen.

Paulvr
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 5 jun 2022 10:02

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Paulvr » wo 11 okt 2023 21:23

Beste leden,

Na wat speurwerk en info gevonden via de Duitse tandemasser club (facebook) besloten om niet met de tandemasser te gaan.
De mensen die met de tandemasser zijn geweest hebben er toch het merendeel met de achterkant (overhang) van de caravan het wegdek geraakt, met schade aan de onderkant tot gevolg.
De meesten zeggen daarom niet meer met de tandemasser op de ferry te gaan.
Wij hebben besloten om het niet te gaan proberen en lekker op het vaste land te blijven.
Misschien een bruikbare tip voor wie ook op Facebook zit: zoek eens naar “club der tandemachser”, hier vind je toch wel wat informatie en tips van andere tandembezitters.

Groet, Paul

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Lucas » wo 11 okt 2023 22:34

[re.gif]
Thnx voor de terugkoppeling, hoeven we in ieder geval niet langer in spanning te wachten of het misschien tóch mogelijk is knipoog.gif Gelet op wat ik eerder schreef over mijn ervaringen zonder sleurhut niet geheel verbazingwekkend. Anderszins schreef ik ook dat de bemanning van zo'n schip heus wel weet wat ze doen, maar als meerdere mensen klagen over schade trek ik dat toch maar in. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Pakkie » do 12 okt 2023 07:27

[re.gif] [re.gif]
Daar verwees ik in mijn eerste reactie ook al naar knipoog.gif. Het is een actieve FB-groep met veel leden waar voor de tandemassersbezitters inderdaad veel goede informatie te vinden is. Ik lees er net zoals enkele anderen op dit forum ook al jaren mee.
Verstandig besluit in mijn ogen om het risico niet op te zoeken thumbup.gif
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Xecto » zo 17 dec 2023 23:18

Zoals ook in een ander topic geschreven hebben wij ook plannen voor Sardinië en dezelfde twijfels over de tandemasser.

In het filmpje wat [mention]PMT [/mention] poste lijkt de eerste ramp goed te doen, maar intern die helling omhoog gaat bij ons echt niet lukken. De tandemasser in het filmpje heeft geen 4m overhang

Ik ga me nog eens op de Duitse fora storten, maar vooralsnog lijkt de ferrie dus roet in het eten te gooien… qua camping hebben we niet veel nodig, behalve een niet te krappe plek, dat moet met wat zoekwerk en bellen wel te doen zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Lucas » ma 18 dec 2023 11:15

[re.gif]
Dat filmpje was een Griekse boot en die "ramp" ziet er idd goed te doen uit.

Maar ieder schip is anders en het getijdenverschil is ook al besproken. Het is lastig te zien op de foto die ik op de vorige pagina deelde, maar als je het niveauverschil ziet tussen de auto vóór de ramp en die erop en bedenkt dat er daar een hele korte forse knik was...dat is met een tandemasser niet te doen en kostte die ene auto met boot op de aanhanger al de nodige hoofdbrekens. Op de Ferry's waar wij op voeren was het dan weer niet nodig intern nog naar een ander dek te rijden (kon wel).

Al met al denk ik verstandig om dit idee te laten varen. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Xecto » ma 18 dec 2023 11:18

Nou, ik vind wisselende verhalen: ook van veel mensen die t allemaal mee vinden vallen als je je vooral niet laat beïnvloeden door t personeel, maar zelf t heft in handen houdt.

Daarnaast eens zitten zoeken wat t geintje zou kosten, dat is wel een serieuze aanslag op t vakantiebudget: 1000-1500€ voor de meivakantie… en ohja: onze combi valt buiten de maximaal te kiezen afmetingen, dus ik zal moeten bellen denk ik

Voor nu laten we t even varen, maar geht nicht gibt’s nicht: dus ik garandeer niet dat we t toch proberen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Lucas » ma 18 dec 2023 12:12

[re.gif]
Ja, het is überhaupt geen goedkoop geintje.

Door de crew van de boot moet je je zeker niet laten gek maken. Maar je zal maar apart gehouden worden met je tandemasser, bij poging 3 aan boord te komen weer aan de grond stranden met de caravankont, de crew rood aanlopend om je heen (je waarschijnlijk allemaal (tegenstrijdige) aanwijzingen in het Italiaans roepend), terwijl de helft van de passagiers al over de reling van het schip hangt om te kijken hoe jij dat schadevrij gaat fixen. Dan is het vakantiegevoel even weggezakt, ben ik bang knipoog.gif

Maar er zijn vast ook prettigere scenario's denkbaar.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Xecto » ma 18 dec 2023 12:22

Afgelopen zomer zaten we in Zweden aan de grond bij Karlshamn:
Afbeelding
Het ging daar binnen een meter of 6 toch wel een meter naar beneden: je hoorde een moment de beugels over de grond schrapen en dat was t.

Ik heb even wat filmpjes gezocht op youtube, zolang je niet naar een ander dek hoeft lijkt t te doen. Ik ga er eens rustig over nadenken. Waarschijnlijk zou ik sowieso wat extra planken in de auto gooien. Evt naar binnen moveren, ik laat me niet zo snel gek maken en mijn vrouw ook niet. Mochten we het er op wagen: als zij achter het stuur zit en ik buiten loop vertrouwt ze volledig op mij en echt niet op gillende Italianen Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Gemineye » ma 18 dec 2023 14:00

Xecto schreef:en ohja: onze combi valt buiten de maximaal te kiezen afmetingen, dus ik zal moeten bellen denk ik Afbeelding
Bij ons was de maximale te kiezen maat 12 meter. Langer kon ik niet kiezen. Theoretisch betekent dat, dat ik een paar cm te lang zou zijn. Ik heb de gok dus maar genomen. Werkte prima want niemand heeft gemeten. In jouw geval is de overschrijding wat evidenter, dus daar zou ik inderdaad een belletje aan wagen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Lucas » ma 18 dec 2023 14:05

Xecto schreef:
ma 18 dec 2023 12:22
Ik heb even wat filmpjes gezocht op youtube, zolang je niet naar een ander dek hoeft lijkt t te doen. Ik ga er eens rustig over nadenken. Waarschijnlijk zou ik sowieso wat extra planken in de auto gooien. Evt naar binnen moveren, ik laat me niet zo snel gek maken en mijn vrouw ook niet. Mochten we het er op wagen: als zij achter het stuur zit en ik buiten loop vertrouwt ze volledig op mij en echt niet op gillende Italianen


Een beetje geschraap is inderdaad onvermijdelijk, maar niet meteen problematisch. En met stalen zenuwen, wat hulpmaterieel en het nodige geduld zal het toch zeker moeten lukken. Ik ben in ieder geval erg benieuwd, mochten jullie het toch ooit doen: houd ons zeker op de hoogte of maak er ook zo'n youtubeverslag van! Zou ik mooi vinden.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Met ferry naar Sardinië met tandemasser

Bericht door Xecto » ma 18 dec 2023 16:16

Wij zitten zometeen een paar cm onder de 15,5m gok ik. De boot naar bijvoorbeeld Ameland en Verenigd Koninkrijk kan ik ook niet online boeken. Zal wellicht per rederij schelen, maar eens zoeken en evt bellen als we t aandurven.

Tzt een video maken laat ik maar achterwege, ik heb niet de illusie dat we met onze handen vrijs zorgeloos en fluitend aan boord komen, dus dan ligt de focus wel ergens anders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Plaats reactie

Terug naar “Italië”