Camera achter op caravan, welke?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door dehoekies » vr 22 dec 2023 17:20

Misschien een rare denkwijze maar op mijn Mazda zit een 360 gr camera systeem wat rond de auto kijkt .
Zou het met software mogelijk zijn dat je de achterste camera bij aankoppelen van de caravan die koppelt softwarematig aan een camera achterop de caravan ( of voor de raam achterin) zodat je op je autodisplay zicht hebt achter de camera zoals nu zonder caravan achter de auto kunt kijken.
Dus gebruik je het aanwezige beeldscherm ipv een extra beeldscherm.
Zoniet is een extra camera met beeldscherm wel practisch thumbup.gif
Het zicht rondom is prachtig en fijn als dat ook kan met de caravan erachter helemaal
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Ron » vr 22 dec 2023 18:28

er zit op jouw Mazda meerdere camera's die samen gesteld worden naar een 360 graden beeld .
technisch/theoretisch is het ook mogelijk om meerdere camera's op jouw caravan te plaatsen.
En misschien zelfs wel tot een beeld samen te stellen.
Zelf kan je dat niet.
Zelfs de dealer kan dat niet.
Dat zal echt door een expert gedaan moeten worden.
Dan wordt het ook direct onbetaalbaar.
Maar ik sluit niet uit dat dit ooit in de toekomst wel gedaan gaat worden door de caravan en auto fabrikanten.
Als er maar voldoende vraag naar is.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 617
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door dehoekies » vr 22 dec 2023 18:39

Ga dan voor een apart setje, zijn hier goede voorbeelden of mogelijkheden weergegeven thumbup.gif
Dank je
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent

Gebruikersavatar
Focus
Berichten: 75
Lid geworden op: di 31 dec 2019 22:43

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Focus » vr 22 dec 2023 19:17

Na aandachtig het hele topic doorgelezen te hebben heb ook ik de Auto-Vox W7 besteld die Chris in zijn bezit heeft.
vooral het verhaal van het plaatsen van de zender in de wisselbak klinkt goed.

Ik zal hen alleen buiten gaan plaatsen, wij hebben namelijk geen raam achter.
Chris thnx voor de tip
Ford Focus 2.0 Duratec 212pk uit 2015, Hobby 540 KMFe uit 2012

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Chris » vr 22 dec 2023 20:17

danku.gif

Ik heb gewoon een lange verlengkabel gekocht en onder de caravan een grijze slagvaste 16 mm pijp aan het chassis vast gemaakt met tie-rap's...
Kabel daardoor getrokken..
Voor kon ik precies door een van de ventilatie sleuven in de disselbak bodem...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Gemineye » vr 22 dec 2023 20:19

Focus schreef:
Ik zal hen alleen buiten gaan plaatsen, wij hebben namelijk geen raam achter.
Chris thnx voor de tip
Misschien kun je hem in/op de rail achter plaatsen? Dan is het altijd weer goed dicht te maken eventueel. En de hoogte is ook goed! Nummerplaat is inderdaad veel te laag, dan zie je niks.

Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar ik neem toch liever mijn vrouw mee denk ik ;-)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Chris » vr 22 dec 2023 20:28

[re.gif]
Weet je hoe makkelijk het is als je een vrachwaggel ingehaald hebt?
Je weet exact wanneer je weer in kan voegen.
Dat kan mijn vrouw me niet vertellen..
Hij staat bij mij idd constant aan als de motor draait.


De spanning voor de camera en de zender haal ik trouwens van mijn mover accu.
Dat is een heel stabiele spanning... ideaal.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Jan van Vijven » vr 22 dec 2023 20:51

Ik heb geen camera nodig om naar rechts te gaan, ook niet na een vrachtauto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Xecto » vr 22 dec 2023 21:00

Wij hebben ook een Autovox variant, dacht een ander merk maar volgens mij is de hardware exact hetzelfde.

De ontvangst valt wel eens weg, dat heeft waarschijnlijk met de stroomvoorziening te maken of omgevingsgeluid storing? Zit nu aan de contourverlichting, dat was de fix die op de camping gemakkelijk kon uitvoeren. Eerst zat ie aan de normale rijverlichting, maar bij remmen viel de camera weg.

Er zijn bij ons een meter of 13-14 tussen, maar ze kunnen elkaar dus wel vinden. Voor inhalen gebruik ik m niet, mijn vrouw wel. Er zit een seconde of meer vertraging tussen dus ik vind dat mateloos irritant. Voor een goedkoop ding had ik echter minder kwaliteit verwacht. Ik zou nog eens de stroomvoorziening kunnen fixen of dan in ieder geval het beeld blijft, sneller zal ie er niet van worden denk ik.

Voor manouvreren op krappe plekke vind ik het wel wat toevoegen vanwege het uitzwaaien van de achterkant. Kan vanwege de vertraging dus alleen als het niet te snel gaat. Ook gemakkelijk als je even achteruit moet bij een tankstation, parkeerplaats of campingreceptie, dan hoeft er niemand uit te stappen.

Inkopten wel voor een bedrade variant, voor de betrouwbaarheid en snelheid, maar de prijs van een goed systeem weerhoud me er nog van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Gemineye » vr 22 dec 2023 21:09

Voor het naar rechts gaan na inhalen heb ik hem niet nodig. Als ik dat verschil niet zou kunnen herkennen dan voeg ik veel te snel weer in.

Ik zou hem puur willen gebruiken voor achteruit rijden om afstand in te kunnen schatten. Bij achteruit rijden op een camping bv is dat niet te doen. De dode hoek is dan enorm. Altijd bang dat er een kindje vlak achter de caravan staat ofzo.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Xecto » vr 22 dec 2023 21:17

Ik heb het met een goedkope set via Amazon geprobeerd: het voegt inderdaad wel wat toe. Om de hoeken te zien heb je eigenlijk twee camera’s nodig, maar je ziet voor achteruit rijden echt voldoende. Als je uit ervaring weet waar de grenzen van de caravan op het beeld zijn dan kom je een heel eind: voor rangeren stapt er toch iemand uit…

Ik gebruik m ook om achteruit te (file) parkeren, onderweg of thuis. Ideaal om m met t fietsenrek tot op 10cm van een boom, auto of muur te zetten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Chris » vr 22 dec 2023 22:59

Xecto schreef:
vr 22 dec 2023 21:00
Wij hebben ook een Autovox variant, dacht een ander merk maar volgens mij is de hardware exact hetzelfde.

De ontvangst valt wel eens weg, dat heeft waarschijnlijk met de stroomvoorziening te maken of omgevingsgeluid storing? Zit nu aan de contourverlichting, dat was de fix die op de camping gemakkelijk kon uitvoeren. Eerst zat ie aan de normale rijverlichting, maar bij remmen viel de camera weg.

Er zijn bij ons een meter of 13-14 tussen, maar ze kunnen elkaar dus wel vinden. Voor inhalen gebruik ik m niet, mijn vrouw wel. Er zit een seconde of meer vertraging tussen dus ik vind dat mateloos irritant. Voor een goedkoop ding had ik echter minder kwaliteit verwacht. Ik zou nog eens de stroomvoorziening kunnen fixen of dan in ieder geval het beeld blijft, sneller zal ie er niet van worden denk ik.

Voor manouvreren op krappe plekke vind ik het wel wat toevoegen vanwege het uitzwaaien van de achterkant. Kan vanwege de vertraging dus alleen als het niet te snel gaat. Ook gemakkelijk als je even achteruit moet bij een tankstation, parkeerplaats of campingreceptie, dan hoeft er niemand uit te stappen.

Inkopten wel voor een bedrade variant, voor de betrouwbaarheid en snelheid, maar de prijs van een goed systeem weerhoud me er nog van.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die afstand is jou nekkebreker...
Bij mij van de dissel tot de dash... 99,9 % storingsvrij en real time.
Die storing was de reden dat ik mijn vorige set in het ronde archief heb gemikt... niet goed te krijgen.
Dat was wel een ouder systeem, is ook een aantal jaren geleden dat ik die inbouwde, nog in de vorige hut.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Xecto » za 23 dec 2023 09:07

Afbeelding
Bij ons zit ie gewoon geplakt aan de buitenkant: geen probleem, zit er al meer dan een jaar en altijd in weer en wind. Het snoertje loop door de rail naar links en gaat daar achter het kunststof naar beneden.

Ik zal in ieder geval eens zien of ik met kleinere afstand een snellere verbinding heb, die afstand wordt met de nieuwe auto alleen maar groter.

In de auto heb ik de monitor naast de binnenspiegel, de kabel is lang genoeg om boven de zonneklep, rechts achter de binnenbekleding, achter onder dashboardkastje uit te komen bij de 12v aansluiting in de middenconsole. De nieuwe V-Klasse heeft een monitor als binnenspiegel met een camera achter de achterruit, die zijn misschien gemakkelijker van een andere input te voorzien Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Arjen63
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 14 nov 2021 15:28
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Arjen63 » za 23 dec 2023 11:59

@Xecto: Heb jij de Auto-Vox W7? En gezien de lengte van de combinatie geen problemen met ontvangst van het signaal?
2804
Caravan Chateau Caratt van 2005-2020, Caravan Adria Adora 472up 2020-, Auto Volvo XC40 T4 2019.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Xecto » za 23 dec 2023 12:32

Wij hebben een Boscam K7, maar die ziet er exact hetzelfde uit dus ik vermoed dat ie van dezelfde productielijn in China komt

Zoals hierboven ook al gezegd hebben we vooral een traag signaal en soms valt het even weg. Volgens Chris komt dit door de afstand, dus daar wil ik wel eens naar kijken. Bij de volgende auto is de afstand nog een meter meer…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Arjen63
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 14 nov 2021 15:28
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Arjen63 » za 23 dec 2023 16:33

idd bij het nog eens nalezen van alle postings kwam ik je opmerking tegen. Naar mijn bescheiden mening zal een slecht Wifi (2,4GHz) geen traag beeld opleveren. Door te googelen kwam ik tegen dat met name Auto-vox camera systemen redelijk traag reageren op beeldveranderigen. Een slecht Wifi signaal geeft alleen maar onderbrekingen in signaalverwerking. Dus dan een hakkelig beeld.
2804
Caravan Chateau Caratt van 2005-2020, Caravan Adria Adora 472up 2020-, Auto Volvo XC40 T4 2019.

Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 dec 2023 16:15

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Zonneke » zo 24 dec 2023 08:55

Iemand een tip of linkje naar een werkend setje dat via Ali besteld kan worden?
Liefst draadloos, streamen naar mobiel is prima. Extra scherm is niet perse noodzakelijk al mag dat wel.
Denk eerder richting een camera achterop caravan.
De zender via een kabel naar de dissel en vandaar draadloos naar de auto.
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****


Afbeelding

Gebruikersavatar
redriver
Berichten: 512
Lid geworden op: ma 1 aug 2022 08:40
Locatie: Noord Brabant

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door redriver » zo 24 dec 2023 09:19

[re.gif]

Zoals gezegd heb ik deze. Opmerking dat te overbruggen afstand niet is wat vermeld wordt. Ik haal voeding ook van moveraccu. Beeld is verder wel goed via een oude smartphone die ik nog had liggen

https://a.aliexpress.com/_EGz9ceV

Zender zit trouwens in de camera dus volgens mij niet te scheiden. Ik wil de camera komend voorjaar trouwens op het achterraam (binnenzijde) monteren i.p.v. buitenzijde caravan.
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Chris » zo 24 dec 2023 09:26

Zonneke schreef:
zo 24 dec 2023 08:55
Iemand een tip of linkje naar een werkend setje dat via Ali besteld kan worden?
Liefst draadloos, streamen naar mobiel is prima. Extra scherm is niet perse noodzakelijk al mag dat wel.
Denk eerder richting een camera achterop caravan.
De zender via een kabel naar de dissel en vandaar draadloos naar de auto.
Exact wat ik heb gedaan.
Maar na eerdere mislukte pogingen met een Ali setje nu de Vox.
Ali setje is o dertussen wel wat jaartjes geleden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Xecto » zo 24 dec 2023 10:24

Gewoon even Google gebruiken of op Amazon kijken: https://www.amazon.nl/BOSCAM-achteruitr ... 578&sr=8-1

Zo vind je ook de set van Chris wel.

Hoe doe jullie dat trouwens met de moveraccu? Dan staat de camera toch feitelijk altijd aan, zal niet veel verbruiken, maar toch…

Ik zit te denken om de constante plus vanuit de trekhaak te pakken, ziet iemand daar problemen in? Nu nog even een verlengkabel scoren en dan onder de caravan door knopen: er zitten daar allerhande kabeltjes gewoon met krammetjes dus door een slagvaste pijp lijkt me een beetje overdreven?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Arjen63
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 14 nov 2021 15:28
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Arjen63 » zo 24 dec 2023 11:09

De aluminium behuizing van caravans zal beperkend werken op de maximale afstand. Chris heeft een verlengkabel naar de disselbak toegepast. @Chris wat heb je verlengd? Heb je de antenne losgeschroefd en met een coax kabel de antenne in de disselbak gemonteerd? Omdat onze caravan geheel van kunststof is, ga ik het eerst zonder verlengkabel proberen.
2804
Caravan Chateau Caratt van 2005-2020, Caravan Adria Adora 472up 2020-, Auto Volvo XC40 T4 2019.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Chris » zo 24 dec 2023 11:51

Aan mijn camera zit een 4 pin aansluiting.
Ik heb een 6 meter verlengkabel gekocht daarvoor.
https://nl.aliexpress.com/item/10050018 ... pt=glo2nld
Die kabel is best wel kwetsbaar, vandaar dat ik hem in een slagvaste pijp naar voren bracht.
Voor in de disselbak zit de zender, gekoppeld aan die verlengkabel....( haalde ik maar net.,.. vandaar dat de zender zo laag zit.)
Aan die zender zit de antenne ( 4 cm oid) en de 12 volt kabel waar ook nog een ontstoorspoel in verwerkt zit.

Ik heb in mijn disselbak 12 volt van de mover accu, de Domestic aansluiting daarvan, zitten...zit er al een paar jaar.
Die 12 volt gebruik ik ook voor de automatische disselbak verlichting met een PIR enzo.
Met banaan stekertjes gemaakt... ik wissel dus gewoon de banaanstekers van de camera en disselbak verlichting.
Die laatste moeten er toch uit, want de PIR ziet onderweg beweging in de disselbak en schakelt de disselbakverlichting dan aan..
Tijdens de rit dus de camera aan, op de camping de andere.
( ik kan trouwens ook de Domestic aansluiting van mijn accu met de app uitzetten... (accu is een Victron PPP30) dan heeft de camera ook geen spanning meer)

De zender heeft dus alleen de kunststof disselbak klep nog als verstoring voor het in mijn auto op de monitor opgevangen wordt.
Op deze manier heb ik geen storing en een real time beeld wat mooi vloeiend en zonder hakkels is.
Alleen onder of bij een zendmast is er soms een hakkel..

Eerder in onze vorige caravan had ik een Ali setje.
Daar had ik de zender bij de cam, omdat de bekabeling daar lastig van te verlengen was.
12 volt afgetapt van de nummerbord verlichting.
Met de monitor op het dashboard had ik soms beeld, met heel veel ruis.
De afstand was te groot, de zender haalde dat niet.
Heel veel mee geklooid, ook nog geprobeerd om de zender in de disselbak te krijgen, nog geen succes..
Toen een volledig bedrade versie daarvan gemaakt, en een video kabel van de cam naar het dashboard in de auto gebracht...
Dat was een domme fout...
Want...
Rook uit het spul.... dat had ik kunnen bedenken...

Wat gebeurde er n.l.
De monitor kreeg 12 volt uit de auto, de sigaren aansteker.... geen 12 volt maar een ruime 13.8 volt.
De videokabel was afgeschermd.... de afscherming hing aan de min van de 12 volt, zoals gebruikelijk.
Maar de camera 12 volt kwam van de nummerplaat verlichting, en de afstand + alle connectors tussen de harde 12 volt in de auto en die nummerplaat verlichting gaf een fiks spanningsverlies, nummerplaat kreeg nog maar 11.5 volt..
Dat spanningsverschil tussen de afscherming en de aangeboden min op de camera was funest... rookwolkje en het was over..

Omdat het hele systeem mij toen niet beviel heb ik alles in de vuilnisbak gekiept...
En jaren later het huidige systeem ingebouwd.
Dat hebben we samen met Moyzo toen gekocht, op meerdere adviezen van een goed bruikbaar en betaalbaar setje.
Moyzo heeft de zender wel vlak bij de cam zitten en heeft toch ook een redelijk goed resultaat maar wat meer storingsgevoelig.
De afstand is duidelijk heel belangrijk... dat is ook wel duidelijk met zulke kleine zendertjes.

OEf wat een lap tekst.
En dan ook nog 2 foto's..
.
IMG-20220710-WA0006.jpeg
IMG-20220710-WA0008.jpeg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Arjen63
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 14 nov 2021 15:28
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Arjen63 » zo 24 dec 2023 11:58

@Chris, een hele duidelijke uitleg! Dank!
2804
Caravan Chateau Caratt van 2005-2020, Caravan Adria Adora 472up 2020-, Auto Volvo XC40 T4 2019.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36279
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Chris » zo 24 dec 2023 12:01

thumbup.gif
Ik zie alleen dat mijn 6 meter 4 pin kabel net niet meer bij die Ali verkoper beschikbaar is..
Vast ook elders te vinden.
Liever had ik 7 of 8 meter gehad, maar helaas..
Nu zit mijn zender erg laag in de disselbak, wel goed beschermd maar liever had ik hem hoger gehad..
Lieve koekjes, lees langere kabel, kon ik toen niet vinden.
Misschien nog eens een wat betere bescherming om de zender maken.....en geen metalen natuurlijk.. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 dec 2023 16:15

Re: Camera achter op caravan, welke?

Bericht door Zonneke » zo 24 dec 2023 14:01

Bedankt voor de linkjes, zie bij Ali zelfs eentje met 4 camera's.
Krijg je een totaal beeld vanuit de lucht zeker.
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****


Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”