Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Bericht door Niels83 » za 29 jul 2023 10:31

Hoi
Ik heb vorig jaar een mini heli S gemonteerd.
Fijn luik, maar het frame voor de schuif gordijntjes is wel wat action achtig. Dun plastic, wat met krammetjes vast moet blijven zitten aan het frame van het raam. Deze valt er onderweg steeds af, maar ook als we de gordijntjes dicht of open doen staan we er vaak mee in de hand. Ik heb wat toch band aan de binnen kant geplakt om te voorkomen dat het licht dichte gordijntje kleppert bij het open dicht doen van de deur, daardoor is er wat meer weerstand wat het nog erger heeft gemaakt.

Iemand een mooi oplossing?

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Bericht door Erwin1987 » za 29 jul 2023 10:48

Als je het binnenkader losmaakt van het dak en het gordijn gedeelte eraan klikt zit het dan beter vast? Dan zou het kunnen dat het bovenste gedeelte net iets te kort is afgezaagd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Bericht door Niels83 » za 29 jul 2023 16:04

Hoi ik snap je niet zo goed de gordijntjes en het frame zijn 1 geheel.
Er zijn drie delen, het raam met kader wat afgezaagd moet worden. Een binnen frame dat je vast schroeft daarop klik je het gordijn frame en worden de schroeven gelijk afgedekt. Dat laatste frame komt dus los

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Bericht door Erwin1987 » za 29 jul 2023 16:12

Als dat kader net iets te kort is gezaagd krijg je het frame met gordijn niet goed vast geklikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Bericht door Niels83 » za 29 jul 2023 22:20

Ik zal morgen eens kijken. Maar volgens mij klikt het gordijn frame niet op het raam frame maar op het ingezaagde kader dat op het plafond wordt geschroefd...

Maar goed, ik heb best lopen kl*te met dit raam.
Vooral omdat het bestaande gat een halve cm groter is dan wat de heli voorschrijft. En dan ook nog een vierkant zonder afgeronde hoeken. Maar goed het zit er waterdicht in met heul veul butyl kit. Dus kan maar zo dat ik het te krap het afgezaagd. Maar ja dan is de vraag en nu?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Bericht door Niels83 » zo 30 jul 2023 10:46

IMG20230730103550.jpg
Ik weet niet of het goed te zien is, maar het frame tegen het dak zit geschroefd aan het dakraam. Daarmee klemt hij het raam gelijk vast.
Op het frame moet dus de afdekking met gordijnentjes aan die metalen krammetjes. Maar echt vast zit dat dus niet. Naar mijn idee door het veel te spelen plastic.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Mini heki S schuif gordijntjes frame valt er steeds af

Bericht door Erwin1987 » zo 30 jul 2023 10:56

Klopt helemaal maar hij zit ook om het frame wat nu aan het dak zit geklemd. Ik heb ooit in een vorige caravan het net iets te strak en dan valt hij ook, maar dit ziet er volgens mij goed uit. Dan is het denk ik het beste de hoekjes van de stalen krammetjes iets verder om te buigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”