Fietsendrager dissel

Plaats reactie
friskes
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 12 nov 2014 20:05

Fietsendrager dissel

Bericht door friskes » di 25 jul 2023 12:54

Hallo forumleden, wij hebben een Sprite caravan met, uiteraard, een korte dissel.
Nu willen wij onze fietsen, E-bikes, op een fietsendrager plaatsen die op de dissel is gemonteerd.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Thule Superb Short V16?
Deze zou geschikt zijn voor normale en korte dissels.
Ik kijk uit naar jullie reacties.

Groet Yvonne Friskes.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Fietsendrager dissel

Bericht door Trina » di 25 jul 2023 14:14

Deze firma heeft fietsendragers speciaal voor Engelse caravans.
https://groen-caravans.nl/technische-ac ... sendrager/

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8039
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Fietsendrager dissel

Bericht door VIP » di 25 jul 2023 20:21

Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe caravan met korte dissel.

De Enduro pastte er jammer genoeg niet meer op.

Nu de zwarte Thule SV er op gezet en werkt goed, dit is een klaprek, houdt er rekening mee dat je niet volledig kunt klappen als de auto aangekoppeld is, dan hangen de sturen in je achterklep/kofferbak. Door de korte dissel goed opletten met rangeren dat het rek niet in de autobumper drukt.

Wij hebben een test gedaan op een industrieterrein om te kijken hoe ver we kunnen indraaien, bij ons kun je vooruit alle bochten nemen, alleen bij achteruit rangeren goed opletten want dan kun je scherper draaien en raakt het rek de auto.

De Enduro was een schuifuitvoering en was geweldig qua comfort, maar past helaas niet op een korte dissel.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Witte yeti
Berichten: 521
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: Fietsendrager dissel

Bericht door Witte yeti » di 25 jul 2023 20:55

Ik heb je al geantwoord op Facebook (Sprite Caravan liefhebbers), 2 fietsen op de dissel gaat niet lukken. De al eerder genoemde Groen fietsdrager kan je via de onderkant op de dissel monteren en kan de witte afdekkap blijven zitten. Nadeel is dat je eerst de fiets moet verwijderen om in de disselkast te komen.
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743

friskes
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 12 nov 2014 20:05

Re: Fietsendrager dissel

Bericht door friskes » wo 26 jul 2023 00:04

Bedankt voor jullie reacties, de drager van Groen had ik al bekeken, maar vind hem te duur voor 1 fiets.
We zoeken naar een andere oplossing, voorlopig gaan de fietsen de caravan weer in.

homeonwheels
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 15 aug 2022 17:07
Locatie: West-Friesland

Re: Fietsendrager dissel

Bericht door homeonwheels » di 1 aug 2023 15:40

VIP schreef:
di 25 jul 2023 20:21
Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe caravan met korte dissel.

De Enduro pastte er jammer genoeg niet meer op.

Nu de zwarte Thule SV er op gezet en werkt goed, dit is een klaprek, houdt er rekening mee dat je niet volledig kunt klappen als de auto aangekoppeld is, dan hangen de sturen in je achterklep/kofferbak. Door de korte dissel goed opletten met rangeren dat het rek niet in de autobumper drukt.

Wij hebben een test gedaan op een industrieterrein om te kijken hoe ver we kunnen indraaien, bij ons kun je vooruit alle bochten nemen, alleen bij achteruit rangeren goed opletten want dan kun je scherper draaien en raakt het rek de auto.

De Enduro was een schuifuitvoering en was geweldig qua comfort, maar past helaas niet op een korte dissel.
Ik had hetzelfde probleem; korte dissel en niet passende Enduro. De Thule SV is een goed alternatief maar niet zo handig als de Enduro. Derhalve ook voor mij een compromis. Ik zet de tweede fiets pas op de drager als de caravan aangekoppeld is omdat ik anders in de knoei kom met de zwengel van het neuswiel. Geen ramp maar niet heel practisch.
Tabbert Rossini Booster 450TD 2022 achter BMW i4 edrive 40

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8039
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Fietsendrager dissel

Bericht door VIP » di 1 aug 2023 19:43

[re.gif]

Dat van die slinger/zwengel klopt.

Het neuswiel laat ik zoveel mogelijk zakken en daarnaast hebben wij een afneembare slinger/zwengel.

Dus haal ik die eraf mocht het niet uitkomen bij de fietsen.
Porsche + Tabbert

Gerrie
Berichten: 1411
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Fietsendrager dissel

Bericht door Gerrie » di 1 aug 2023 21:12

Friskes heeft deze vraag ook op het Sprite forum geplaatst.
Hij heeft daar het antwoord al gekregen dat twee e bikes op de dissel bij een Sprite niet zal gaan. Hoopt hier waarschijnlijk op een ander antwoord maar die is er niet. Wil hij ze op de caravan dan zal het een voor en een achterop worden. Betekend een investering in twee dragers, helaas het is niet anders. Is een van de voordelen van Sprite 😄.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”