Lekkage raam

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Lekkage raam

Bericht door Niels83 » ma 24 jul 2023 10:33

Lekkage voorraam.
5 jaar geleden was mijn raam lek. Caravan gaf aan nieuw raam. Maar die is niet te vinden. Hij kwam met een heel andere aan voor 700 euro.
Toen hebben we het raam er uit gehaald en alles dik in de butyl kit gezet. Lek vrij. Nu is het weer gaan lekken bij een hevige bui. Kan ik er gewoon een rupsje butyl kit langs leggen? Of hecht butylkit niet op butylkit zoals ook met siliconen kit.

De caravan gaat met een paar jaar weg, maar tot die tijd wil ik wel een droge caravan houden. Zodat ik ook een goede caravan kan verkopen.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4050
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Lekkage raam

Bericht door Gemineye » ma 24 jul 2023 10:56

Wat is er lek aan je raam dan? De strip boven het raam langs denk ik dan? Normaal gezien is butylkit echt klote spul om een “rupsje mee te leggen” maar aan de buitenzijde strak afkitten zou wel moeten kunnen, dat is bij mijn Avento zo te zien ook gedaan bij nagenoeg alle luiken. Zo te zien met iets van daarvoor bedoelde lichtgekleurde (siliconen??)kit.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Lekkage raam

Bericht door Niels83 » ma 24 jul 2023 14:49

Het is lastig te achterhalen wat er precies lekt. Butyl kit is idd tot spul. Het is wat draderig of zo, en plakt vooral goed aanzichzelf.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3727
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Lekkage raam

Bericht door Niels83 » vr 28 jul 2023 12:25

Ducttape op de zijkant van het raam geplakt en na een fikse regenbui vannacht is het droog gebleven. Thuis dus de zijkanten in een dikkere rups butyl zetten. Paar filmpjes gevonden waarbij dat ook gebruikt is.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”