Een "achter" fietsenrek voorop de caravan plaatsen
Een "achter" fietsenrek voorop de caravan plaatsen
Heeft er ooit iemand een fietsenrek wat voor achterop een caravan bedoeld is, voorop gezet? Technisch zou dat kunnen. Het voordeel is dan dat de fietsen hoger staan en de auto eronderdoor draait. Bovendien kun je dan nog in je disselbak komen ook. Eigenlijk een ideale oplossing.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18994
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Een "achter" fietsenrek op de dissel plaatsen
Onderwerp gesplitst.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Een "achter" fietsenrek op de dissel plaatsen
“Vroeger” had je een Twinnyload adapter in een lage en hoge versie. De hoge versie voor korte dissels ivm draaicirkel auto.
Echt ideaal lijkt me jouw idee niet. Hoog tillen en veel kans op schade tijdens het op en afhalen van de fietsen. Een caravan loopt aan de voorzijde schuin. Moeten de fietsen dan ook schuin?
Wij hebben nu een caravan met korte dissel en 2 fietsen voorop. Draaicirkel is geen probleem als je maar bewust bent dat de fietsen daar zijn.
Echt ideaal lijkt me jouw idee niet. Hoog tillen en veel kans op schade tijdens het op en afhalen van de fietsen. Een caravan loopt aan de voorzijde schuin. Moeten de fietsen dan ook schuin?
Wij hebben nu een caravan met korte dissel en 2 fietsen voorop. Draaicirkel is geen probleem als je maar bewust bent dat de fietsen daar zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Een "achter" fietsenrek op de dissel plaatsen
Onderwerp is gesplitst maar heeft niet helemaal de juiste titel. Ik bedoelde meer een achter fietsenrek voorop de caravan. Dus juist NIET op de dissel
Ja, hoog tillen klopt. Maar dat is achterop ook. En dat schuine klopt ook maar dat is bij elke caravan anders. Een beetje langere stangen om het frame van de fiets vast te zetten lost dit probleem al op.
Je kunt onderweg altijd bij de disselbak en je hebt nooit problemen met je draaicirkel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Een "achter" fietsenrek op de dissel plaatsen
Niet op de dissel dus op de voorwand?
Dan kan hier de disselbak niet meer open en het oogt ook niet mooi.
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Dan kan hier de disselbak niet meer open en het oogt ook niet mooi.
Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Re: Een "achter" fietsenrek voorop de caravan plaatsen
Titel aangepast.
Re: Een
Thanks
Nee, het zal niet bij elke caravan kunnen. En of het mooi oogt is natuurlijk iets persoonlijks. Achterop oogt ook niet mooi.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Een "achter" fietsenrek voorop de caravan plaatsen
Achterop zitten meestal verstevigingen in de wand af fabriek voor een fietsenrek. Dat zal voorop vast niet het geval zijn
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Een "achter" fietsenrek voorop de caravan plaatsen
Ik weet niet of het een probleem is maar vangen je fietsen dan niet vreselijk veel wind. Achter de auto valt dat reuze mee getuigen ook het verhaal van ik meen Chris die zijn zak vuilnis thuis op de dissel vond.
Lijkt me niet dat de zijkant van een fiets is gebouwd om 100km per uur te gaan. De meeste fietsen vooruit ook niet.
Met een derraileur fiets zou ik het niet doen. Als het dan ook nog electronisch is heb je te maken met best fragile techniek.
Ik kan me voorstellen dat door de extra vanger er ook wat gebeurt met het weggedrag. Ik merk nu al dat mijn combi niet graag achter een vrachtwagen rijdt. Terwijl ik anders pas trilling voel bij 125km per uur.
Lijkt me niet dat de zijkant van een fiets is gebouwd om 100km per uur te gaan. De meeste fietsen vooruit ook niet.
Met een derraileur fiets zou ik het niet doen. Als het dan ook nog electronisch is heb je te maken met best fragile techniek.
Ik kan me voorstellen dat door de extra vanger er ook wat gebeurt met het weggedrag. Ik merk nu al dat mijn combi niet graag achter een vrachtwagen rijdt. Terwijl ik anders pas trilling voel bij 125km per uur.
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Een "achter" fietsenrek voorop de caravan plaatsen
De luchtgeleiding zal wat verstoord worden met de fietsen voorop de caravan. En de druk op het front zal meer op de montagepunten komen.
Achterop zitten de fietsen volledig in de luwte van de caravan
Maar op zich zou het moeten kunnen mits de montage sterk genoeg is en er geen groot raam op die plek zit en er geenndisselbak is met een busscharnier erop (disseldeksel die naar boven open gaat)
Achterop zitten de fietsen volledig in de luwte van de caravan
Maar op zich zou het moeten kunnen mits de montage sterk genoeg is en er geen groot raam op die plek zit en er geenndisselbak is met een busscharnier erop (disseldeksel die naar boven open gaat)
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby