Auto (ev) pech...week voor vakantie
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Verbruik doet mijn combi ook ongeveer.
Niks geks lijkt mij.
Niks geks lijkt mij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Jammer dat het niet gelukt is om met EV6 weg te kunnen. Ik heb geen ervaring met Mazda, maar het contrast had inderdaad niet groter kunnen zijn, EV 100% koppel bij 0 RPM tegen een ongeblazen benzinemotor waar je dus toeren moet maken om je maximale koppel te behalen, 213 NM bij 4000 RPM voor die Mazda. En als je dan ook gewend was om met diesel te rijden (koppel bij 1.700 RPM ongeveer?) dan lijkt die Mazda voor je gevoel een slak. Maar hij kan het allemaal wel natuurlijk. Maar de overgang is dan te groot om er gevoelsmatig lekker mee te rijden, en zeker met een caravan waar je met die EV6 zou gaan. Tja, wat je er van kunt leren is dat je enorm verwend bent met die EV.
Hopen nu maar dat het snel opgelost is, en nog belangrijker, dat je snel verlost bent van die gordelroos, die zenuwpijnen schijnen verschrikkelijk te zijn.
Hopen nu maar dat het snel opgelost is, en nog belangrijker, dat je snel verlost bent van die gordelroos, die zenuwpijnen schijnen verschrikkelijk te zijn.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech GT Line 180
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie)
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Ik ben nu op reis met de Mazda cx5 van regio Brugge richting zwarte woud over Namen Luxemburg Metz Straatsburg. De hele afstand gereden met 1 tussenstop om te tanken en 1 om te overnachten op een snelweg parking. Ik rij over heel de afstand 92km/u op gps 90. Over de hele rit van 610km was het gemiddelde verbruik 11,1l/100km.
Ik versta niet als je op CC 95 rijdt dat je gas moet bijgeven om een vrachtwagen voorbij te steken. Blijf gewoon op CC rijden.
Over heel de afstand ga je wel af en toe naar 5de wat niet te horen is (van 1800t/min naar 2200t/min) berg op naar 4de +-3000t/min en bij grote beklimming waar een strook is voorzien voor trage voertuigen heel soms naar 3de.
(Persoonlijk rij ik liever zo dan om de 200km te moeten stoppen om te laden) (PS ik ben ook uitgerust)
Ik versta niet als je op CC 95 rijdt dat je gas moet bijgeven om een vrachtwagen voorbij te steken. Blijf gewoon op CC rijden.
Over heel de afstand ga je wel af en toe naar 5de wat niet te horen is (van 1800t/min naar 2200t/min) berg op naar 4de +-3000t/min en bij grote beklimming waar een strook is voorzien voor trage voertuigen heel soms naar 3de.
(Persoonlijk rij ik liever zo dan om de 200km te moeten stoppen om te laden) (PS ik ben ook uitgerust)
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Als je met 95 op de teller (waarschijnlijk 90 echte km/u) een vrachtwagen inhaalt heb je erg weinig snelheidsverschil en duurt je inhaalactie best lang. Om achteropkomend verkeer zo min mogelijk last te laten hebben van je inhaalactie is even wat gas geven geen gek idee.
Als ik achter een vrachtwagen hang en er is veel verkeer, dan geef ik even stevig gas als ik ertussen kan komen om in te kunnen halen. Dan gaat de automaat wel in de kickdown en schakelt terug.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Bij de CX5 is 95 op de teller 94 op gps TS zal dit wel bevestiging
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Maakt niet uit wat teller zegt...
Boodschap is dat bij gasgeven om te versnellen de kick down nodig is (?) en dan schakelt hij van 5 naar 4 en soms 3...met alle lawaai (vinden wij...) als gevolg. Ondanks het geraas geven de 165 Japanse paarden nauwelijks thuis.
Overigens...
Na iedere tankbeurt gaf de CX5 een reikwijdte aan van 385km (55ltr tank), in praktijk tanken om de 300-330km. Ik ga dan veel liever ontspannen en in alle stilte met kracht en souplesse om de 200-220 km laden.
Boodschap is dat bij gasgeven om te versnellen de kick down nodig is (?) en dan schakelt hij van 5 naar 4 en soms 3...met alle lawaai (vinden wij...) als gevolg. Ondanks het geraas geven de 165 Japanse paarden nauwelijks thuis.
Overigens...
Na iedere tankbeurt gaf de CX5 een reikwijdte aan van 385km (55ltr tank), in praktijk tanken om de 300-330km. Ik ga dan veel liever ontspannen en in alle stilte met kracht en souplesse om de 200-220 km laden.
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Daar ging het mij niet om natuurlijk……
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Nou....het heeft ff langer geduurt, pfff.
Bleek heel gedoe met 2 accu cellen die niet in juiste marges werkten.
Afijn, Mazda ingeleverd en weer blij met de EV6.
Vrijdag mag hij weer de caravan trekken...
Bleek heel gedoe met 2 accu cellen die niet in juiste marges werkten.
Afijn, Mazda ingeleverd en weer blij met de EV6.
Vrijdag mag hij weer de caravan trekken...
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
YES
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: zo 31 mar 2019 21:40
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
wat ik niet begrijp dat als je zon hekel hebt aan het loeien vd motor, dat je dan je automaat niet even op manueel zet tijdens een inhaalaktie.
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Het gaat erom dat de Mazda zijn koppel en vermogen pas bij hogere toerentallen beschikbaar heeft.
EricS schrijft:
‘Boodschap is dat bij gasgeven om te versnellen de kick down nodig is (?) en dan schakelt hij van 5 naar 4 en soms 3...met alle lawaai (vinden wij...) als gevolg. Ondanks het geraas geven de 165 Japanse paarden nauwelijks thuis’
Of je nu manueel terugschakelt of de kickdown gebruikt maakt qua geluid niet veel uit. De motor zal zich sowieso flink laten horen.
Een turbodiesel of benzinemotor met turbo hebben meer koppel en vermogen beschikbaar bij lagere toerentallen en zullen met wat meer rust hun werk doen als je wilt inhalen.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Auto (ev) pech...week voor vakantie
Die auto is tijdelijk en het wordt/is opgelost. Jammer dat hij niet mee kon met de vakantie. Maar je hebt een vervanger gehad. Niet genoten van het rijden maar er zijn erger dingen.
Die gordelroos had inmiddels rustig kunnen zijn en is het niet. Dat vind ik, als ex-gordelroos klant, veel erger voor je.
Het is inderdaad heel pijnlijk als je niet de mildere vorm hebt.
Sterkte en ik hoop op een snellere genezing
Die gordelroos had inmiddels rustig kunnen zijn en is het niet. Dat vind ik, als ex-gordelroos klant, veel erger voor je.
Het is inderdaad heel pijnlijk als je niet de mildere vorm hebt.
Sterkte en ik hoop op een snellere genezing
Auto (ev) pech...week voor vakantie
Ik heb destijds in mijn zoektocht voor een auto ook even proefgereden in zo’n Mazda en ik kwam tot dezelfde conclusie; veel lawaai, veel toeren, weinig vermogen. Technisch een prima auto wellicht, maar niet voor mij.
Mooi dat je Kia er weer is!
Mooi dat je Kia er weer is!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF