met de caravan van Den haag naar Perpignan

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Sandra17
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 nov 2019 19:13

met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Sandra17 » zo 9 jul 2023 17:47

hallo wij gaan deze zomervakantie met de caravan van den haag naar Perpignan (frankrijk),we willen dit met 2 overnachtingen doen
wie heeft er tips, want de laatste x ging het mis en zat ik met auto en caravan bijna in parijs (dat was niet fijn)
weet iemand een fijne route voor auto met caravan mvg

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Gerardo » zo 9 jul 2023 18:27

De Route du Soleil in het blauw. Jaren en jaren deze route gereden. Alle bekende plaatsen langs de route staan voor ons synoniem met VAKANTIE!!!! blij.gif
Screenshot_20230709-182911_Maps.jpg
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Jeffr » zo 9 jul 2023 20:14

[re.gif] [re.gif]

Hoe was het mis gegaan in Parijs dan. Ik ben er zelf 1x rond gereden met de caravan en ben het dit jaar weer van plan.

De blauwe route ken ik ook bijna op mijn duimpje alleen dan via Maastricht luik Luxemburg. En inderdaad metz/Nancy dijon Lyon allemaal heerlijke namen die doen denken aan de vakantie rit thumbup.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door eurotrotter » zo 9 jul 2023 21:20

Sandra17 schreef:
zo 9 jul 2023 17:47
hallo wij gaan deze zomervakantie met de caravan van den haag naar Perpignan (frankrijk),we willen dit met 2 overnachtingen doen
wie heeft er tips, want de laatste x ging het mis en zat ik met auto en caravan bijna in parijs (dat was niet fijn)
weet iemand een fijne route voor auto met caravan mvg



Via Brussel-Charleroi-Reims recht naar het zuiden, zoals op het kaartje van Gerardo aangegeven met "geen tolwegen"
eventueel rond Chalons en Champagne en Clermont Ferrant een stukje de tolweg nemen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Marklimbo
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 jan 2020 20:57

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Marklimbo » zo 9 jul 2023 21:37

Mooi over de route national als je toch de tijd hebt. Reims Auxerre Nevers Clermont Ferrand evt dan stukje tol via het viaduct van Millau

fendtje-favorit
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mar 2019 21:40

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door fendtje-favorit » zo 9 jul 2023 21:43

ben wel benieuwd wat er mis ging in Parijs,vaak via Parijs(pheriferique) gereden, zowel met de caravan als ook met vrachtwaggel(40ton) en dit is gewoon goed te doen.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1426
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Bob Diesel » zo 9 jul 2023 21:57

Marklimbo schreef:
zo 9 jul 2023 21:37
Mooi over de route national als je toch de tijd hebt. Reims Auxerre Nevers Clermont Ferrand evt dan stukje tol via het viaduct van Millau
Overnachting in St-Florentin
2e in Lempdes s Alagnon
Beide vlak naast de weg , zonder geluids overlast
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door janoniem » zo 9 jul 2023 22:13

Een deel van de route die Gerardo aangeeft nemen wij ook steeds vanuit de Achterhoek naar de Franse Zuidkust.
Afhankelijk van de drukte bij Lyon (tunnel van Fourviere) pakken we af en toe echter de A39 vanaf Dijon om vervolgens via de Oostkant van Parijs weer op de A7 aan te sluiten. Kijk op de gratis routekaart van de ANWB voor de situatie rond Lyon.
Deze route loopt via de A39
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18391
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door deusjevo » zo 9 jul 2023 22:21

Wij pakken eigenlijk vanuit R’dam (behalve als we gaan skiën 🎿 in de Alpen) altijd de route over Parijs, wel eens wat vertraging maar het rijdt gewoon best snel.
Eng is het nog nooit geweest, zelfs wel eens hartje Parijs doorkruist met de Constructam, no problem.

Ik zou optie 2 (de tolvrije van het kaartje ook wel eens willen proberen, de Route du Soleil vind ik echt vreselijk in tegenstelling tot Gerardo en Jeffr… knipoog.gif
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Rapidewood
Berichten: 83
Lid geworden op: za 20 mar 2021 09:49

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Rapidewood » zo 9 jul 2023 23:14

Parijs is gewoon net als elke grote stad hier. Je kan het treffen dat je door kan rijden maar ga er maar niet vanuit. (‘s nachts de beste kans)
Het kan er best gezellig zijn, tijd voor een praatje met een bedelaar op de snelweg heb je er soms ook.

De laatste 3 keren heeft me doen besluiten om voortaan een omweg van één uur of meer te accepteren.

Just my five cents.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door janoniem » ma 10 jul 2023 01:02

janoniem schreef:
zo 9 jul 2023 22:13
…..af en toe echter de A39 vanaf Dijon om vervolgens via de Oostkant van Parijs weer op de……
Parijs moet zijn Lyon
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door eurotrotter » ma 10 jul 2023 09:06

fendtje-favorit schreef:
zo 9 jul 2023 21:43
ben wel benieuwd wat er mis ging in Parijs,vaak via Parijs(pheriferique) gereden, zowel met de caravan als ook met vrachtwaggel(40ton) en dit is gewoon goed te doen.
Mee eens; het is gewoon" go with the flow" snel gaat het allemaal niet, zeker niet als t druk is.
Zorgen dat je, zodra je de peripherique opgaat zo snel mogelijk op de tweede of derde rijbaan komt ( de meest rechterrijbaan moet voorrang geven aan het van rechts komende verkeer dat de periph op wilt
Verder zorgen dat je er bij de juiste afslag weer af gaat.
Waar je echt wel aan moet wennen is de horde scootertjes die zich tussen het verkeer doorwringen, maar ja; als die nu ook allemaal de auto gaan nemen word t helemaal een chaos.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8059
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Ron » ma 10 jul 2023 10:23

Vorig jaar binnen 3 dagen tijd 3 keer langs (A86) Parijs met de caravan gereden . (in 10 dagen 4 keer)
Toen was ik er ook wel ff klaar mee.
Maar bang hoef je er zeker niet voor te zijn.
Geduld hebben. 2e baan.
Goed naar de borden kijken.


Lyon kan ook verschrikkelijk druk zijn.
Luik is volgens sommigen ook moeilijk scratch.gif scratch.gif

Er zijn dus verschillende routes , die allemaal druk kunnen zijn.
En allemaal hebben ze wel iets.
Als niet ervaren rijder zou ik gewoon de navigatie volgen en de autoroute nemen.
Tolvrij is leuk als je ruim de tijd hebt, rotondes en verkeersdrempels leuk vind.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4344
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door WillyL » ma 10 jul 2023 11:07

Die weg binnendoor is prima te doen. Ik zou wel het stuk via Auxerre niet nemen wanneer je snel op bestemming wilt zijn.
Richting Toulouse (en zo naar Perpignan) vanuit Dijon via Vierzon/Bourges is ook een oplossing met deels tol en deels vrij (oa Vierzon-Brive) maar wel veel autosnelweg en minder verkeer dan op de assen via Lyon of Parijs.


In een ander draadje las ik dat er ergens op een stuk via Clermot-Ferant een "flux libre" is. Dat is wel met tol maar zonder tolpoortjes. Let dus op dat je er wel betaalt want anders wordt het een dure zaak.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door eurotrotter » wo 12 jul 2023 12:04

WillyL schreef:
ma 10 jul 2023 11:07
Die weg binnendoor is prima te doen. Ik zou wel het stuk via Auxerre niet nemen wanneer je snel op bestemming wilt zijn.
Richting Toulouse (en zo naar Perpignan) vanuit Dijon via Vierzon/Bourges is ook een oplossing met deels tol en deels vrij (oa Vierzon-Brive) maar wel veel autosnelweg en minder verkeer dan op de assen via Lyon of Parijs.


In een ander draadje las ik dat er ergens op een stuk via Clermot-Ferant een "flux libre" is. Dat is wel met tol maar zonder tolpoortjes. Let dus op dat je er wel betaalt want anders wordt het een dure zaak.
Kijk nog eens goed op je kaart WillyL, als T.S .vanuit Den Haag binnedoor wil rijden zal hij het beste in Troyes af kunnen buigen naar Dijon, en vandaar naar Bourges is vele kilometers om.
Dan zal hij,met langs Auxerre ter ijden veel sneller zijn.]
Auxerre is een niet al te grote stad waar gedeeltelijk een rondweg omheen ligt,slechts de laatste kilometers zul je over de stads boulevard moeten.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1426
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: met de caravan van Den haag naar Perpignan

Bericht door Bob Diesel » wo 12 jul 2023 22:50

Gewoon rechtdoor Auxerre de stad in tot over de rivier,links af en de weg volgen
Bourges ,Nevers, word dan aangegeven
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Plaats reactie

Terug naar “Routes”