Caravelair Artica 542
Re: Caravelair Artica 542
Ziet er weer heerlijk uit
Geniet maar lekker verder, dan genieten wij nog een beetje mee
Geniet maar lekker verder, dan genieten wij nog een beetje mee
Groetjes,
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
Re: Caravelair Artica 542
Komt helemaal goed!
Vandaag gaan we toeren en waarschijnlijk even naar Montenegro.
Vandaag gaan we toeren en waarschijnlijk even naar Montenegro.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
En terug van vakantie? En hoe is de nieuwe Caravelair bevallen ?
Nieuwsgierig hier
Nieuwsgierig hier
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC 140pk Bose (oktober 2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Re: Caravelair Artica 542
We zijn weer thuis inderdaad. Tweede werkweek na de vakantie zit er alweer bijna op.
De caravan is uitstekend bevallen. Er zijn wat aandachtspuntjes voor de dealer, maar dat mag de pret niet drukken.
We hebben op de terugweg onze eigen auto weer opgehaald. Die heeft zonder problemen de caravan en ons naar huis gebracht.
Onze overnachting op de terugweg. (Zelfde camping als op de heenweg net ten noorden van Graz.) We stonden helemaal alleen.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC 140pk Bose (oktober 2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Re: Caravelair Artica 542
Hallo allen,
Ik ben even een tijdje niet actief geweest, maar wil jullie graag via deze weg vertellen over een beslissing die we hebben gemaakt.
Sinds we terug waren van vakantie is het in mijn hoofd gaan spoken over wat we verder moesten met onze Talisman. De stabiliteit met de Arctica vonden we allebei ondermaats. Waarschijnlijk is het eigen gewicht van de auto het probleem. Trekkracht was voldoende, maar het reed niet stabiel.
Ik zag het niet zitten om komende vakantie weer met een (in onze ogen) instabiele combinatie op pad te gaan. Dus maar in conclaaf met vrouwlief.
Daarna hebben we in korte tijd besloten om de Talisman van de hand te gaan doen en een andere caravantrekker aan te gaan schaffen.
Tja, wat ga je dan aanschaffen? Eigenlijk was die keuze helemaal niet moeilijk. We hebben 3 weken lang in de Lynk & Co 01 kunnen rijden tijdens onze vakantie ivm ons pechgeval. En dat is (ook met onze caravan) ontzettend goed bevallen! Dus zijn wij ongeveer een maand geleden gaan zoeken. Deze hadden we snel gevonden.
Het is een Lynk & Co 01 geworden van december 2022. Hier hopen we een hele tijd mee vooruit te kunnen! Afgelopen vrijdag is hij afgeleverd zonder (vaste) trekhaak. Deze is pas ergens midden februari binnen. Dus dat is nog even afwachten! Ondertussen genieten we heerlijk van onze ‘nieuwe’ auto!
Dit is hem:
Groetjes!
Ik ben even een tijdje niet actief geweest, maar wil jullie graag via deze weg vertellen over een beslissing die we hebben gemaakt.
Sinds we terug waren van vakantie is het in mijn hoofd gaan spoken over wat we verder moesten met onze Talisman. De stabiliteit met de Arctica vonden we allebei ondermaats. Waarschijnlijk is het eigen gewicht van de auto het probleem. Trekkracht was voldoende, maar het reed niet stabiel.
Ik zag het niet zitten om komende vakantie weer met een (in onze ogen) instabiele combinatie op pad te gaan. Dus maar in conclaaf met vrouwlief.
Daarna hebben we in korte tijd besloten om de Talisman van de hand te gaan doen en een andere caravantrekker aan te gaan schaffen.
Tja, wat ga je dan aanschaffen? Eigenlijk was die keuze helemaal niet moeilijk. We hebben 3 weken lang in de Lynk & Co 01 kunnen rijden tijdens onze vakantie ivm ons pechgeval. En dat is (ook met onze caravan) ontzettend goed bevallen! Dus zijn wij ongeveer een maand geleden gaan zoeken. Deze hadden we snel gevonden.
Het is een Lynk & Co 01 geworden van december 2022. Hier hopen we een hele tijd mee vooruit te kunnen! Afgelopen vrijdag is hij afgeleverd zonder (vaste) trekhaak. Deze is pas ergens midden februari binnen. Dus dat is nog even afwachten! Ondertussen genieten we heerlijk van onze ‘nieuwe’ auto!
Dit is hem:
Groetjes!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Zo ! Dat zijn geen halve maatregelen...een mooie blauwe 01
Gefeliciteerd Troapel, hier gaan jullie veel plezier en fijne (combi-) kilometers mee maken
Mooi dat je al enige praktijkervaring hebt opgedaan, kan het ook niet tegenvallen...
Have fun !
Gefeliciteerd Troapel, hier gaan jullie veel plezier en fijne (combi-) kilometers mee maken
Mooi dat je al enige praktijkervaring hebt opgedaan, kan het ook niet tegenvallen...
Have fun !
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.
Re: Caravelair Artica 542
Ik dacht laatst nog, lang niets van Troapel gehoord Maar mooi dat je een auto hebt gekocht waarmee je al ruime ervaring hebt opgedaan met het trekken van een caravan. Lekker lange proefrit dus Gefeliciteerd en veel plezier met de komende reizen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16331
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Caravelair Artica 542
Goed bezig, mooie car. gefeliciteerd.
Maar vertel, ik weet er niets van, wat is het verder? Hybride, electric, of??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar vertel, ik weet er niets van, wat is het verder? Hybride, electric, of??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Ben toch niet enige die er geen goed gevoel met de combi had waar men mee reed.troapel schreef: ↑ma 22 jan 2024 15:37Hallo allen,
De stabiliteit met de Arctica vonden we allebei ondermaats. Waarschijnlijk is het eigen gewicht van de auto het probleem. Trekkracht was voldoende, maar het reed niet stabiel.
Ik zag het niet zitten om komende vakantie weer met een (in onze ogen) instabiele combinatie op pad te gaan. Dus maar in conclaaf met vrouwlief.
Daarna hebben we in korte tijd besloten om de Talisman van de hand te gaan doen en een andere caravantrekker aan te gaan schaffen.
Groetjes!
Wij hebben toen ook een een andere trekker gekocht .
Mooie auto /combinatie geniet ervan
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Re: Caravelair Artica 542
Gefeliciteerd met je nieuwe trekker
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Caravelair Artica 542
Mooie trekker hoor! Veel veilige kilometers gewenst!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Caravelair Artica 542
Verstandige beslissing ! Op weg met een combinatie die niet lekker aanvoelt is niet fijn. De reis moet ook plezierig zijn en er tegen opzien is geen goed teken.
Veel auto voor je geld zo’n Lynk & Co. Vind ‘m er ook goed uitzien. Veel plezier met de nieuwe bolide.
Veel auto voor je geld zo’n Lynk & Co. Vind ‘m er ook goed uitzien. Veel plezier met de nieuwe bolide.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Caravelair Artica 542
Jij ook al gefeliciteerd.
Ik zie alleen maar nieuwe auto's en een paar caravans voorbij komen.
Ik zie alleen maar nieuwe auto's en een paar caravans voorbij komen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Caravelair Artica 542
Da's een zeer doeltreffende proefrit geweest dus...super hoor.
Slim he van die importeurs om zo auto's in te zetten... het loont.
Mooie 01 Troapel...
Veel mooier dan die zwarte versie.
Ik verbaas me wel over dat een Talisman, om de donder geen klein auto'tje.... zoveel steken laat liggen.
Helaas zie je dat ook wel terug in de betrouwbaarheid cijfers..
Slim he van die importeurs om zo auto's in te zetten... het loont.
Mooie 01 Troapel...
Veel mooier dan die zwarte versie.
Ik verbaas me wel over dat een Talisman, om de donder geen klein auto'tje.... zoveel steken laat liggen.
Helaas zie je dat ook wel terug in de betrouwbaarheid cijfers..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravelair Artica 542
Chris, de Talisman is een auto zonder grote issues op het gebied van betrouwbaarheid. Dat gold niet voor de Laguna II, phase 1…maar dat was begin 2000 en we zijn ondertussen 20 jaar verder.
Daarnaast is de Talisman geen hele zware auto en de Caravelair is een flinke jongen.
Daarnaast is de Talisman geen hele zware auto en de Caravelair is een flinke jongen.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Caravelair Artica 542
Dank allen!
Ja, wij vonden de blauwe ook mooier dan de zwarte.
En het was een voordeel dat we praktijkervaring hadden met deze auto. Ik weet niet of we anders bij deze auto waren uitgekomen. Je krijgt veel auto voor je geld. En wij vinden het allebei een mooie auto. Mijn vrouw wilde graag een hoogzitter, dus dat is ook gelukt.
Hij heeft een 1.5L benzinemotor met 180 PK en een 81 PK sterke elektromotor. Samen goed voor 261 PK en 425 Nm.
Voor als je het nog niet wist, Lynk & Co is een zustermerk van Volvo. De 01 is in de basis ‘hetzelfde’ als een Volvo XC40. Ze staan op hetzelfde platform (maar de 01 is 12 cm langer) en hebben allebei dezelfde aandrijflijn. Alleen heeft de 01 een groter accupakket aan boord.
Voor de rest was de Talisman prima hoor. Heb er in 3 jaar probleemloos 100.000 km mee gereden. Tot het probleem met de sensor tijdens de vakantie. Daarna heeft hij het ook probleemloos gedaan. De schuld ligt niet zo zeer bij de auto.
Ja, wij vonden de blauwe ook mooier dan de zwarte.
En het was een voordeel dat we praktijkervaring hadden met deze auto. Ik weet niet of we anders bij deze auto waren uitgekomen. Je krijgt veel auto voor je geld. En wij vinden het allebei een mooie auto. Mijn vrouw wilde graag een hoogzitter, dus dat is ook gelukt.
Het is een plug-in hybride. Dus thuis braaf stekkeren en met een volle accu moet je met gunstige omstandigheden zo’n 75 km volledig elektrisch kunnen rijden. Accupakket is bruto 17,6 kWh en netto 14,1 kWh.Jan van Vijven schreef: ↑ma 22 jan 2024 16:42Goed bezig, mooie car. gefeliciteerd.
Maar vertel, ik weet er niets van, wat is het verder? Hybride, electric, of??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij heeft een 1.5L benzinemotor met 180 PK en een 81 PK sterke elektromotor. Samen goed voor 261 PK en 425 Nm.
Voor als je het nog niet wist, Lynk & Co is een zustermerk van Volvo. De 01 is in de basis ‘hetzelfde’ als een Volvo XC40. Ze staan op hetzelfde platform (maar de 01 is 12 cm langer) en hebben allebei dezelfde aandrijflijn. Alleen heeft de 01 een groter accupakket aan boord.
Rijklaar weegt deze auto 1954 KG ipv de 1555 KG van de Talisman. Dat maakt de combi een stuk stabieler. Ook is de vering een stuk stugger en daardoor rustiger.Chris schreef: ↑ma 22 jan 2024 19:26Da's een zeer doeltreffende proefrit geweest dus...super hoor.
Slim he van die importeurs om zo auto's in te zetten... het loont.
Mooie 01 Troapel...
Veel mooier dan die zwarte versie.
Ik verbaas me wel over dat een Talisman, om de donder geen klein auto'tje.... zoveel steken laat liggen.
Helaas zie je dat ook wel terug in de betrouwbaarheid cijfers..
Voor de rest was de Talisman prima hoor. Heb er in 3 jaar probleemloos 100.000 km mee gereden. Tot het probleem met de sensor tijdens de vakantie. Daarna heeft hij het ook probleemloos gedaan. De schuld ligt niet zo zeer bij de auto.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Excuses dat ik aan de techniek twijfelde...
Maar 1555 kg is ook niet niks zeg..
De soepele vering zal je tegen gevallen zijn begrijp ik nu.
Dan is een Lync wel een heel stuk zwaarder idd.
BTW..
Wat weegt jou caravelair eigenlijk???
Je zal het vast wel eens geschreven hebben maar......
Maar 1555 kg is ook niet niks zeg..
De soepele vering zal je tegen gevallen zijn begrijp ik nu.
Dan is een Lync wel een heel stuk zwaarder idd.
BTW..
Wat weegt jou caravelair eigenlijk???
Je zal het vast wel eens geschreven hebben maar......
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravelair Artica 542
Geeft niet. Renault heeft nu eenmaal de naam. Dat gaat er moeilijk uit.
De Caravelair weegt leeg 1302 KG (op papier) en mag max 1600 KG wegen.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Inderdaad, de Renault van de laatste jaren zijn qua betrouwbaarheid echt prima. Echt heel anders dan bv 20-30 jaar geleden. Toch bijzonder dat ze maar niet van die naam af lijken te komen. Echt onterecht.doubleyou schreef:Chris, de Talisman is een auto zonder grote issues op het gebied van betrouwbaarheid. Dat gold niet voor de Laguna II, phase 1…maar dat was begin 2000 en we zijn ondertussen 20 jaar verder.
Daarnaast is de Talisman geen hele zware auto en de Caravelair is een flinke jongen.
Bij mijn vorige werk reed iedereen Renault, allemaal verschillende types van personenauto’s tot bedrijfsbussen. Geen grootschalige problemen bekend daar, behalve toch wel wat bovenmatige slijtage in het interieur van mijn Clio destijds. Maar dat was in mijn laatste Mégane ook totaal niet aan de orde.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Caravelair Artica 542
Slechte auto’s worden er niet meer gemaakt. Ieder merk heeft wel een model of serie waar problemen mee zijn.
Ik heb 3 Renaults gehad (er staat trouwens nog steeds eentje probleemloos op de oprit) en nooit hele grote problemen gehad. Alleen de Talsiman met z’n sensor en mijn Laguna (2006) ook met een sensor bij de roetfilter. M’n Megane (2010) is altijd probleemloos geweest.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Mooie bak !
Gefeliciteerd en veel plezier ermee gewenst.
En je eerste regel klopt, er worden geen slechte auto's meer gemaakt, dat geldt ook voor caravans.
Dat van die stabiliteit is gewoon veel prettiger rijden.
Wie weet zien we jullie wel op het forum weekend, snel aanmelden en hup op de reservelijst.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee gewenst.
En je eerste regel klopt, er worden geen slechte auto's meer gemaakt, dat geldt ook voor caravans.
Dat van die stabiliteit is gewoon veel prettiger rijden.
Wie weet zien we jullie wel op het forum weekend, snel aanmelden en hup op de reservelijst.
Porsche + Tabbert
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16331
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Caravelair Artica 542
75 km op prik is niet verkeerd is sowieso een zuinige bak.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Dank je wel!
Als we niet het hele weekend kunnen, kunnen we/ik altijd even komen buurten. We wonen praktisch om de hoek.
Dat vinden wij ook. Super voor onder andere woon-werkverkeer. Nu is het nog erg koud geweest, dus ben benieuwd naar het bereik als het wat warmer is.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Gefeliciteerd Troapel met je nieuwe aanwinst. Mooie kleur. Persoonlijk ook mooier dan de zwarte. In het voorjaar lekker genieten vande combi.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL