Caravelair Artica 542
Re: Caravelair Artica 542
Gefeliciteerd Troapel knappe wagen!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravelair Artica 542
Gefeliciteerd troapel, mooie trekker en veel veilige kilometers (solo en als combi) ermee.
Jammer dat het niet ging, jammer van d Franse combi, maar zoiets heb ik ook meegemaakt (Clio 3 pitter estate, Clio 4 pitter estate) en nu eindelijk de Mégane als trekker. Verhalen staan mijn Caravelair draadje
Jammer dat het niet ging, jammer van d Franse combi, maar zoiets heb ik ook meegemaakt (Clio 3 pitter estate, Clio 4 pitter estate) en nu eindelijk de Mégane als trekker. Verhalen staan mijn Caravelair draadje
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC 140pk Bose (oktober 2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Re: Caravelair Artica 542
Dank je wel!
Niks is vervelender dan rijden met een ‘onstabiele’ combi. Geluk bij een ongeluk was dat we dus 3 weken hebben kunnen proefrijden in de Lynk met en zonder caravan. Wat een genot was dat. We keken er tegenop om hem weer om te ruilen op de terugweg. Dat is geen goed teken. Gelukkig zijn mijn vrouw en ik een goed team en waren we het er naar overleg snel over eens. Gelukkig hoefde we het alleen maar over de kleur te hebben (zwart of blauw). Meer keuze is er niet aan dit model. Trekhaak waren we het altijd over eens, indien mogelijk altijd een vaste trekhaak eronder. Dat gaat hopelijk over een week of twee gebeuren.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Met de Clio 0,9 en 1,3 TCE is het nooit onstabiel geweest, het hield niet over (0,9 was slechter dan de 1,2). De auto mocht het trekken, caravan woog net 1000kg (weegbrug van de vuilstort).
Nu is de Mégane echt de leider van de combi
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC 140pk Bose (oktober 2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16338
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Caravelair Artica 542
Stabiliteit heeft niets met motorinhoud te maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met deze aanschaf. Zo zie je maar weer dat elk nadeel ook weer een voordeel heeft
Ik vind alleen de brandstoftank een beetje klein (volgens autoweek maar 42 liter). Dat zal voor dagelijks gebruik niet erg zijn maar tijdens de vakantieritten zal je wat eerder moeten stoppen. Weet je wat het verbruik was met de caravan erachter tijdens jullie vakantie?
Ik vind alleen de brandstoftank een beetje klein (volgens autoweek maar 42 liter). Dat zal voor dagelijks gebruik niet erg zijn maar tijdens de vakantieritten zal je wat eerder moeten stoppen. Weet je wat het verbruik was met de caravan erachter tijdens jullie vakantie?
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Caravelair Artica 542
Fijn dat je combi nu wel fijn rijdt.
Dat klopt. De Talisman kon het met z’n 1.5L diesel best trekken, maar je schoot anderen niet voorbij.
Met de Lynk is dat een heel ander verhaal, maar dat is niet echt een eerlijke vergelijking aangezien er ook 81PK elektrische aandrijving bij zat. Maar alleen al 180PK uit een 1.5L 3-cilinder benzine vind ik wel heel veel.
Dank je!
Volgens mij konden we zo'n 300 km rijden tussen tankbeurten. En dan reden we veel 100 km/u. Vind ik netjes met een caravan erachter van 1600 KG en 7,35 meter.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Goedemorgen Troapel
Tijdje niet ingelogd op het forum. Dus las het nieuws vd nieuwe trekker wat later.
Wanneer je, zoals tijdens je laatste vakantie, met tegenzin de Talisman weer aankoppelt is dat geen goed gevoel. Te meer omdat je juist erg goede ervaringen had met de leen Lynk.
Heb zelf ook wel eens gereden met de Lynk vd schoonzus. Is idd een mooie ruime wagen. Heb geen ervaring met die auto als caravan trekker. Maar getuige je enthousiasme zal dat best in orde zijn. Ben zelf nog steeds meer dan tevreden met mijn Talisman als Caravelair trekker. Die is voorzien van hulpveren welke vast ook helpen om de boel stabiel(er) te houden.De Estate is ook wel wat handiger voor de beide herders achterin.
Afijn, hoe dan ook, veel plezier en veilige km’s met de nieuwe trekker. En geniet van de 542 met mooie douche . Ga je binnenkort nog naar Almere voor de vochtcontrole?
Mzl René
Tijdje niet ingelogd op het forum. Dus las het nieuws vd nieuwe trekker wat later.
Wanneer je, zoals tijdens je laatste vakantie, met tegenzin de Talisman weer aankoppelt is dat geen goed gevoel. Te meer omdat je juist erg goede ervaringen had met de leen Lynk.
Heb zelf ook wel eens gereden met de Lynk vd schoonzus. Is idd een mooie ruime wagen. Heb geen ervaring met die auto als caravan trekker. Maar getuige je enthousiasme zal dat best in orde zijn. Ben zelf nog steeds meer dan tevreden met mijn Talisman als Caravelair trekker. Die is voorzien van hulpveren welke vast ook helpen om de boel stabiel(er) te houden.De Estate is ook wel wat handiger voor de beide herders achterin.
Afijn, hoe dan ook, veel plezier en veilige km’s met de nieuwe trekker. En geniet van de 542 met mooie douche . Ga je binnenkort nog naar Almere voor de vochtcontrole?
Mzl René
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.
Re: Caravelair Artica 542
Hoi René,
Wij zijn super tevreden over onze Lynk. We hebben gisteren te horen gekregen dat de vaste trekhaak er volgende week zaterdag onder komt. Dan kan de caravan er ook daadwerkelijk achter, hoewel dat nog wel even duurt.
Wanneer precies is nog niet helemaal zeker. Als het goed is hebben we in juli een afspraak in Almere voor de vochtmeting en garantiepunten.
Ik heb dik drie jaar (en 100.000 km) genoten van de Talisman, maar ik moest nu naar m’n hoofd luisteren. De auto heeft geen schuld, die deed het na reparatie weer perfect. Alleen diesel is ook niet meer nodig. Zo ver wonen we nu ook niet meer van ons werk, dus dat is zonde geld. Dit was de beste beslissing, ondanks dat het wel een moeilijke was. Het was een fijne auto, alleen niet echt met deze caravan.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Wel het gewicht van de trekkende auto in combi met vermogen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC 140pk Bose (oktober 2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16338
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Caravelair Artica 542
Vermogen heeft dus ook niets met motor inhoud te maken. Drie pittertjes op benzine van 1500 cc haal je tegenwoordig ook zo maar 200 pk met 280 nm uit…
In jou eerder bericht had je beter het gewicht van de trekker vermeld, dat is het enige wat telt voor de stabiliteit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In jou eerder bericht had je beter het gewicht van de trekker vermeld, dat is het enige wat telt voor de stabiliteit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Even een vraagje aan de kenners hier, ik heb even een foto gemaakt van het plaatje op onze trekhaak. Wat is nu onze maximale kogeldruk? 75 KG of 90 KG?
Het lijkt mij ‘vertical load’, dus 90 KG
Het lijkt mij ‘vertical load’, dus 90 KG
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Yep 90 kg
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Caravelair Artica 542
Dank je! Fijn, de Renault had ‘maar’ 75 KG, dus het is wel fijn dat deze meer mag hebben.
Weet jij wat die CM load 75 KG op het plaatje inhoudt?
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
Iemand anders die deze vraag kan beantwoorden?
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Caravelair Artica 542
De afkorting staat voor Carrier Mass en dus het is het maximale gewicht van een fietsendrager.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Re: Caravelair Artica 542
Aah, dank je! Ik had wel gezocht maar kon dat niet vinden. Weer wat geleerd!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)