Charmante camping aan een rivier

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Charmante camping aan een rivier

Bericht door dieseltijger » za 24 sep 2022 08:08

Wie heeft goede ervaringen met een charmante camping aan een rivier?

We gaan volgend jaar lekker in Nederland blijven. Weekje hier - weekje daar. 5 dagen vrij, en met de weekends erbij heb je dan negen dagen te pakken, ook omdat je weinig reistijd hebt.

Camping De Worp in Deventer gaan we zeker naar toe: gelegen aan een dode arm van de IJssel, uitzicht op diezelfde IJssel en het historische Deventer. De camping zelf is gezellig informeel van opzet, niet op ruitjespapier ingedeeld zeg maar. Sfeer vinden we belangrijker dan bling sanitair, grote plekken en Restaurant voorzieningen. We kunnen zelfs zonder stroom staan.

Nou ja.... Zoiets zoeken we weer.... We houden ons aanbevolen voor tips
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door sjaak109 » za 24 sep 2022 09:11

wij zouden (ging helaas niet door) hierheen afgelopen jaar.
zag er op papier goed uit. dus geen persoonlijke ervaring jammer genoeg.
https://europe.huttopia.com/nl/site/de-roos/
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door Niels83 » za 24 sep 2022 10:23

Ik vond de camping oosterdriessen onder Maastricht fijn. Leuke camping aan een dode arm van de Maas. Mooi uiterwaarden gebied en op steenworp afstand van Maastricht.

Veel recensie geven aan dat de eigenaar een hork is maar daar hebben wij niets van gemerkt. Maar heb ook weinig van doen gehad met hem. Behalve in en uitchecken.

Gebruikersavatar
Ton37
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 3 feb 2017 20:42

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door Ton37 » za 24 sep 2022 12:46

Bijv. Overijssel:
Cmp. de Koeksebelt in Ommen (sommige plekken aan de Vecht)
Resort De Arendshorst in Ommen (sommige plekken aan de Vecht)
En al genoemd: Huttopia, de Roos in Beerze-Ommen (sommige plekken aan de IJssel)
Allemaal in een prachtige omgeving met heerlijke fietsroutes en wandelingmogelijkheden door bijv. de Sahara ..

Gaat je niet tegenvallen, denk ik ;-)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door dieseltijger » za 24 sep 2022 12:57

Wat een leuke suggesties! Allemaal leuk. (weet je wat....ik ga ze allemaal uitproberen: de worp, oosterdriessen (want: vlak bij maastreech en belgie) en huttopia. De laatste gewoon een plekje zonder electriciteit - als het een knus plekje is. ?Horkerige beheerder?....ach...past wel bij mij...

Dankjulliewel!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Charmante camping aan een rivier

Bericht door Daphne » za 24 sep 2022 17:34

Camping Maashof in Lottum. Direct aan de Maas en een veerpont voor de deur. Zie foto van vorig jaar juni. Stukje verderop een voet/fietsveer die in centrum Arcen uitkomt. Beheerder van de camping is nors, dat moet je aanspreken AfbeeldingAfbeelding

Als het niet direct aan het water hoeft, Tuincamping Megen is een echte charmante camping. Je staat echt bij mensen in een tuin en de Maas is op loopafstand met veerpont. Mooie fiets- en wandelroutes zoals de kloosterroute en de waterlinie route. De camping ligt tegen de stadspoort dat vroeger de gevangenis van Oss was.

Mocht je toch overwegen naar het buitenland te gaan, kan ik de Romantische Straße aanraden. Dat lukt prima in 1 week. De hele route te rijden zonder snelweg is al vakantie. Het is prima met caravan te doen. We zijn vorige zaterdag vertrokken en voor het gevoel hebben we 2 weken vakantie gehad. Wij zijn nu op de terugweg en hebben ons ons net geïnstalleerd op een camping. Morgen nog 280 km naar huis.



Afbeelding
Camping Maashof -Lottum



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3726
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door Niels83 » za 24 sep 2022 17:52

[re.gif]
Je moet bij oosterdriessen even goed naar zijn sluiting kijken. Volgens mij sluit hij 1 september nl ivm dat de camping dan weer uiterwaarden wordt of zo en dus ruimte moet kunnen bieden aan de rivier

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door dieseltijger » za 24 sep 2022 18:18

Daphne schreef:
za 24 sep 2022 17:34
<Knip>
Beheerder van de camping is nors, dat moet je aanspreken AfbeeldingAfbeelding

<Knipperdeknip>

"You may very well think that, I couldn't possibly comment" ( Sir Francis Urquhart - House of cards)

Afbeelding
Camping Maashof -Lottum

Dank! Dit zijn oprechte pareltjes - vaak leuke (andere) gasten ook. Nou ja van mijn kant dan: Camping De Worp in Deventer, ook daar bepaalt de natuur (en de waterstand) het begin- en het einde van het seizoen. Gevarieerd publiek: Wat te denken van twee heren in een koepeltentje, keurig ingericht met een tafeltje met daarop een Jura volautomatische Espresso machine, een tot camper verbouwde Magirus Deutz commando wagen, een Predommetje, en natuurlijk het gewone witte caravans. En ze hadden twee of drie plekjes zijn vergeven aan mensen die voorheen dakloos waren.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door dieseltijger » za 24 sep 2022 18:55

Ook zo eentje van mijn kant: Camping Clementie bij Vianen. Sec beschouwd twee grote, tamelijk onbeschutte velden aan de rivier, (te) weinig douches en (te) weinig toiletten - en nog gedateerd ook. En met van die oude 4A porseleinen zekeringen. Dus....dikke onvoldoende zou je denken. Maar.... er zijn mensen die komen er al jaren, je staat lekker door elkaar heen en een praatje is zo gemaakt, in de avond is er leuke reuring op het zandstrandje bij de rivier, het Middeleeuwse Vianen is op fietsafstand - even vanuit de uiterwaarden de dijk op fietsen.

De sfeer was top.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11219
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Charmante camping aan een rivier

Bericht door dieseltijger » zo 15 jan 2023 10:05

Nou, dit is dus camping nummer drie voor dit jaar. Maximaal een uurtje rijden, en aan een rivier:Camping De Herberg
0416 692 906
https://maps.app.goo.gl/2x9X5YMvxPCkLRKa7.
Screenshot_20230115_100100-01.jpeg
Je hoeft niet ver weg te reizen voor een mooie lokatie.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”