Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Gefeliciteerd! Wat een prachtige caravan. Heel veel plezier ermee.
Kia Ceed (2019), Knaus Sport 400 QD (2017), Unico Verona
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Gefeliciteerd met de nieuwe hut D & DD!
Het lange wachten wordt dan toch eindelijk beloond en nu direct ermee op vakantie, Heerlijk!
Veel plezier ermee!
Ik ben zelf niet zo van de beige kussens. Maargoed, smaken verschillen. De houtnerf vind ik wel erg warm en sfeervol.
Het lange wachten wordt dan toch eindelijk beloond en nu direct ermee op vakantie, Heerlijk!
Veel plezier ermee!
Ik ben zelf niet zo van de beige kussens. Maargoed, smaken verschillen. De houtnerf vind ik wel erg warm en sfeervol.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Mooie hut.
Veel plezier en geluk ermee.
Veel plezier en geluk ermee.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Gefeliciteerd D & DD met jullie nieuwe caravan. De foto's even bekeken. Ziet er mooi uit. Dat wordt genieten van vakanties. Een een mooie combi.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
wauw, eindelijk jullie eigen foto's. Fijn dat de ruimte meevalt. Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren dat de tafel vaststaat. Hoop de caravan , en jullie, vlug zelf te bewonderen ;-)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Nog eens even goed je foto's bekeken..
En..
DD heeft dezelde deo als ik
p.s
Airco klaar??
En..
DD heeft dezelde deo als ik
p.s
Airco klaar??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Altijd welkom
@Chris,
Ja airco zit er in. We zijn helemaal happy, perfecte inbouw, 3 uitstroomopeningen bovenin de caravan. Foto’s deel ik nog wel een keer na de vakantie.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Daphne, ik zag de indeling en deze is inderdaad ideaal voor een bankairco, korte slangen , meteen de hoogte in centraal in de caravan en je kan ze 3 richtingen uit laten blazen
Helaas bij ons geen optie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helaas bij ons geen optie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Tjonge wat een prachtige caravan zeg, heel veel plezier ermee, lekker genieten !!!
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Heel mooi en compleet!! Daar gaan jullie vast heel veel plezier aan beleven!
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Heel mooi om zo jullie nieuwe caravan te zien. Wij moeten op onze Delight nog tot mei wachten...... Heel veel veilige kilometers met alle kampeer plezier!
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023
BMW 320e PHEV Touring - 2023
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Hele mooie caravan, Daphne!
Mooie indeling en fijne meubels.
Dat is Eriba wel toevertrouwd!
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Mooie indeling en fijne meubels.
Dat is Eriba wel toevertrouwd!
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Mooi ding! Gefeliciteerd ermee.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Een hele mooie caravan Daphne. Veel veilige en fijne kilometers ermee.
Fendt Diamant 510 TG met Volvo XC 60 D5 geartronic
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Prachtige en comfortabele caravan met mooie kussens.
Als men de luxueuze binnenkant ziet zou men denken dat deze meer weegt.
Ook nog een mooi handig formaat om mee te reizen.
Veel plezier ermee.
Als men de luxueuze binnenkant ziet zou men denken dat deze meer weegt.
Ook nog een mooi handig formaat om mee te reizen.
Veel plezier ermee.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Bedankt allen.
We zijn nu sinds zondag op vakantie met de Eriba en we zijn er heel tevreden mee. Niet gedacht dat minder ruimte toch meer dan voldoende is. Uiteraard zal een vakantie naar de sneeuw een grotere test zijn of de ruimte voldoet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
We zijn nu sinds zondag op vakantie met de Eriba en we zijn er heel tevreden mee. Niet gedacht dat minder ruimte toch meer dan voldoende is. Uiteraard zal een vakantie naar de sneeuw een grotere test zijn of de ruimte voldoet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Wel benieuwd wat je event. nieuwe Avatar gaat worden..
Of blijft deze ivm de viervoeter..???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
@ DaphneWie-niets schreef: ↑vr 17 sep 2021 11:55
In iedergeval nogmaals veel plezier met de nieuwe Caravan. En ben eigenlijk ook nog wel een beetje nieuwsgierig na gepakt in vakantie belading hoe het met de rijervaring van deze Eriba gaat. Was daar niet bij een mindere belading een onrustig ( rij) gevoel aanwezig?
Even hier op terug komend.
Er werd over dit model met 1500 kg as door diverse bezitters in eerste instantie opmerkingen gemaakt bij het rijden, Caravan schokt, trekt, hobbelt bij kuil of richels. Verder kwam ik opmerkingen tegen van; geeft wat belading en stabiliteits ( rij) problemen .
Hoe hebben jullie het op een nu groter traject met volledige vakantie belading ervaren ?
Zo min of meer op te maken hier en daar uit de teksten is dat geen enkel punt meer of aan de orde geweest of zijn er nog wat punten te vermelden die aandacht vragen?
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Wij hebben geen last gehad van genoemde “problemen”. Met verschillende kogeldrukken gereden en allemaal prima. Wel de bandenspanning verlaagd naar 3.9 bij een beladen caravan van 1400 kg. Toen wij de caravan nieuw en leeg (1200 kg) bij de dealer ophaalden was de bandenspanning 4.5 en op de rit naar huis was de caravan wel wat hobbelig.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Dat verschil in de bandenspanning kan inderdaad veel uitmaken en is ook beter voor je caravan meubilair. Overigens wielen balanceren ook, dat doen ze nooit af fabriek bij caravans maar is zeker wel aan te raden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Eens, wij zitten koud op 3,8 met net geen 1300kg, ik snap dan ook niet dat er hier mensen zijn die zeggen dat je altijd op de max bandenspanning moet gaan zitten
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Hoi Daphe.
Wij hebben bijna dezelfde combinatie. Eriba Nova Light 465 uit 2019 en een Volkswagen Tiquan 1.5 TSI DSG 7 2021.
Het beladen is bij ons nog steeds een probleem. De caravan is niet zo stabiel achter onze auto dan andere caravans die wij hiervoor hebben gehad.
Wij hebben vandaag onze caravan opnieuw beladen en mee gereden. Maar nu wipt hij. Gelukkig geeft hij geen lichte slinger bewegingen meer.
De kogeldruk is 80kg. In de Dissel ..natuurlijk de gasfles, reserve wiel, alko krik en wat schoonmaak spullen. Onder de voor banken verder wat handdoeken en badlakens. Op de wielen voor zover dat mogelijk is ,iets zwaardere spullen. Maar achter onder het bed zo weinig mogelijk gewicht. Lichte voetbankjes en parasols e.d. Dus achter niet zwaar beladen. Wij nemen ook geen fietsen mee...!!
Zware spullen in de auto zoals kleding en skottelbraai. Haringen plankjes en spullen voor de omnistor luifel.
Voor zover dat ik het begrijp, hebben jullie ook nog aardig wat spullen onder het bed.
Woensdag gaan wij vertrekken naar Spanje. Dus morgen maar weer eens proberen.
Hebben jullie nog tips..??
Groetjes John
Wij hebben bijna dezelfde combinatie. Eriba Nova Light 465 uit 2019 en een Volkswagen Tiquan 1.5 TSI DSG 7 2021.
Het beladen is bij ons nog steeds een probleem. De caravan is niet zo stabiel achter onze auto dan andere caravans die wij hiervoor hebben gehad.
Wij hebben vandaag onze caravan opnieuw beladen en mee gereden. Maar nu wipt hij. Gelukkig geeft hij geen lichte slinger bewegingen meer.
De kogeldruk is 80kg. In de Dissel ..natuurlijk de gasfles, reserve wiel, alko krik en wat schoonmaak spullen. Onder de voor banken verder wat handdoeken en badlakens. Op de wielen voor zover dat mogelijk is ,iets zwaardere spullen. Maar achter onder het bed zo weinig mogelijk gewicht. Lichte voetbankjes en parasols e.d. Dus achter niet zwaar beladen. Wij nemen ook geen fietsen mee...!!
Zware spullen in de auto zoals kleding en skottelbraai. Haringen plankjes en spullen voor de omnistor luifel.
Voor zover dat ik het begrijp, hebben jullie ook nog aardig wat spullen onder het bed.
Woensdag gaan wij vertrekken naar Spanje. Dus morgen maar weer eens proberen.
Hebben jullie nog tips..??
Groetjes John
Eriba Nova Light 465 van 2020.
Volkswagen Tiquan 1.5 TSI DSG 2020
Volkswagen Tiquan 1.5 TSI DSG 2020
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Lekker vooruitzicht
Wij zijn vorig jaar naar Spanje geweest met de combi en lekker kunnen doorrijden. Sommige stukken door Frankrijk legaal 120 km/u.
Onder het bed hebben wij veel spullen liggen. Sowieso een bankairco, verder de tafel, stoelen en voetenbankjes, windscherm, vloerkleed, Thule zijwand, onze schoenen, een paar gaslampen, wasrek. Ik weet niet of ik nog iets ben vergeten maar het ligt lekker vol. De hangkast hangt ook vol en er hangt ook nog een TV aan. Op het dak een Snipe 2 automatische schotel. Dus naast de vaste Thule luifel nog extra veel gewicht aan die kant. Aan de andere zijde compenseren door de koelkast lekker te vullen
Wippen hebben wij alleen gehad met weinig belading en een hoge bandenspanning van de caravan. Sinds het verlagen naar 3.8/3.9, meer gewicht in de caravan (er zit immers een 1500 kg as onder) achterbanden auto hogere spanning en het dynamisch onderstel op Sport, dus strak geveerd, rijdt het het prima.
Btw, wij hebben 2 ebikes op de dissel en zitten wel aan 100 kg kogeldruk. Maar zonder fietsen rijdt het ook prima.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Weliswaar geen Eriba Nova L 465, maar heb een Eriba Nova GL 485 van 2017 met een 1800kg as.
Mijn ervaring is dat als de caravan naar de winterstalling wordt gereden (dus nagenoeg 'leeg'), de caravan minder lekker op de weg ligt dan dat 'ie in vakantiemodus is (dus bepakt). Hebben een Fransbed bij de deurzijde. Daaronder is een immens groot gat om een hoop zooi te verplaatsen. Dat doen we dan ook.
Ook ik heb 2 e-MTB's op de dissel. (accu's liggen in de auto) En daarmee kom ik wel op een kogeldruk van 100 kg. Op het dak ligt een airco, vaste Thule luifel en een vaste schotel.
De Eriba ligt met volle bepakking gewoon beter achter onze Volvo XC60 dan in stallingmodus. Ook achter de Volvo rij ik met een snelheid van 100-105kmh. Dat zou ik zeker niet doen als ie niet stabiel op de weg zou liggen. De Volvo AWD mag overigens 2400kg hebben.
Houd me sinds vorig voorjaar zeker aan de max. 1800kg ivm mijn Alko-as perikelen.
Mijn ervaring is dat als de caravan naar de winterstalling wordt gereden (dus nagenoeg 'leeg'), de caravan minder lekker op de weg ligt dan dat 'ie in vakantiemodus is (dus bepakt). Hebben een Fransbed bij de deurzijde. Daaronder is een immens groot gat om een hoop zooi te verplaatsen. Dat doen we dan ook.
Ook ik heb 2 e-MTB's op de dissel. (accu's liggen in de auto) En daarmee kom ik wel op een kogeldruk van 100 kg. Op het dak ligt een airco, vaste Thule luifel en een vaste schotel.
De Eriba ligt met volle bepakking gewoon beter achter onze Volvo XC60 dan in stallingmodus. Ook achter de Volvo rij ik met een snelheid van 100-105kmh. Dat zou ik zeker niet doen als ie niet stabiel op de weg zou liggen. De Volvo AWD mag overigens 2400kg hebben.
Houd me sinds vorig voorjaar zeker aan de max. 1800kg ivm mijn Alko-as perikelen.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.
Re: Onze nieuwe caravan: Eriba Nova L 465
Wij maken het ons niet zo moeilijk hoor. Waarom zou je kleding in de auto vervoeren Alles dat in de caravan wordt gebruikt, heeft bij ons een vaste plek in de caravan. We hevelen niets over van caravan naar auto en andersom. Dat is ook helemaal niet handig tijdens het rondreizen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021