Sterckeman

Plaats reactie
Mojo

Sterckeman

Bericht door Mojo » zo 3 jun 2007 10:43

Sterckeman Fjord A3700 (360 opbouw) 1994

Kan men hier wat over vertelllen de voor en nadelen waar ik op moet letten .
ik hoop wat te horen....

Gr. mojo

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Bericht door FWalraven » zo 3 jun 2007 12:01

Gezien het bouwjaar zal dit een caravan zijn die je bevalt of niet bevalt.

Ben je er zelf tevreden mee koop zo,n ding.

Gezien de leeftijd kan er vanalles mis mee zijn. Maar even zogoed kan hij bij wijze van spreken nog als nieuw zijn.

Frans

Vroem

Bericht door Vroem » zo 3 jun 2007 13:34

Eigenlijk hetzelfde als de caravalair in bouwkwaliteit/afwerking.

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

RE: Sterckeman

Bericht door JanW » ma 4 jun 2007 10:00

Inderdaad wat Frans en Vroem reeds opmerkten: uit 1994 blijft uit 1994 dus een vochtinspectie moet je sowieso laten uitvoeren. Dat geldt overigens voor àlle caravans (wellicht Predom en Biod uitgezonderd, die zijn van kunststof....).

Bij Sterckeman/Carvelair/Gruau (allemaal producten van dezelfde Franse fabrikant) moet je wel goed uitkijken hoe het met de staat van de vloer is gesteld. Er zijn series bij die hoopjes problemen (blijven) geven: deze problemen manifesteren zich vaak in het bewegen ('golven') van de vloer. Aan de andere kant, zijn er ook mensen die jarenlang zonder enige vorm van technische malheur lekker in een Sterckeman kamperen.

Moraal van mijn verhaal: check sowieso op vocht, probeer de vloer uit en neem -als de prijs oké is- de gok.

Succes!
JanW

P.S.
Natuurlijk altijd de banden checken en zo nodig vervangen (<6 jaar), idem dito de gasslangen en de gasdrukregelaar. Ook waterpompje kan aan vervanging toe zijn evenals het dakluik. Maar dat zijn op zich de kosten niet en heb je altijd bij caravans die een zekere leeftijd bereiken.
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Plaats reactie

Terug naar “Overige merken”