Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Heeft er iemand een 13 polige tester te leen in Zuidoost Brabant?
Of kan ik de pinnen voor constante en geschakelde stroom ook met een multimeter testen?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Of kan ik de pinnen voor constante en geschakelde stroom ook met een multimeter testen?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Hier een paar voorbeelden om het vermogen met ± 90% rendement (voor de koelkast in de caravan) van de auto naar de caravan via een 2,5 mm2 draadje op te krikken.
Inverter van 12 volt naar 24 volt ± 360 watt.(In de auto)
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 68f5rM4vxm
https://nl.aliexpress.com/item/High-Eff ... 4c4dcBsEO5
Inverter van 24 volt naar 12 volt ± 360 watt.(In de caravan)
https://nl.aliexpress.com/item/Car-Inve ... a55479a439
https://nl.aliexpress.com/item/Step-Dow ... 3d5ac6b830
Theo
Inverter van 12 volt naar 24 volt ± 360 watt.(In de auto)
https://nl.aliexpress.com/store/product ... 68f5rM4vxm
https://nl.aliexpress.com/item/High-Eff ... 4c4dcBsEO5
Inverter van 24 volt naar 12 volt ± 360 watt.(In de caravan)
https://nl.aliexpress.com/item/Car-Inve ... a55479a439
https://nl.aliexpress.com/item/Step-Dow ... 3d5ac6b830
Theo
Laatst gewijzigd door thmeyer op di 28 aug 2018 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en
Een tester zou het makkelijkste zijn, dat is de stekker er insteken en je meteen of deze spanningen aanwezig zijn. Ik woon in het midden des lands, dat zal dan wel moeilijk worden.
Maar met een multimeter op punt 13(massa) en 9 de constante stroomdraad voor de caravanverlichting en de waterpomp en punt 11(massa) en 10 voor de geschakelde stroomdraad voor de koelkast moet dat geen probleem zijn.
Een proeflampje zou ook kunnen, maar die geeft licht maar geen spanning aan!!!
Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en
Als het alleen om deze pennen gaat, dat is heel goed met een multimeter te doen.
Wil je alle pennen checken dan is het handig om met z'n tweeën te zijn, één voor de bediening in de "cockpit" en één om de meter uit te lezen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Als ik er geen stekker in heb zitten meet ik op geen enkele pool spanning! Blijkbaar voorziet de CAN-bus in de Volvo bij een weerstand van 0 ohm de stekkerdoos niet van stroom.
Dus zonder meer met een multimeter meten kan niet altijd!
Ik heb de caravan achter de auto gezet, de motor laten draaien en toen spanning gemeten op de 12V-kroonsteenverbinding achter de koelkast. De werkzaamheid van de constante stroom was gemakkelijk te controleren: motor uit en lampjes aanzetten of toilet doorspoelen.
En de lampjes spreken voor zich.
Dus zonder meer met een multimeter meten kan niet altijd!
Ik heb de caravan achter de auto gezet, de motor laten draaien en toen spanning gemeten op de 12V-kroonsteenverbinding achter de koelkast. De werkzaamheid van de constante stroom was gemakkelijk te controleren: motor uit en lampjes aanzetten of toilet doorspoelen.
En de lampjes spreken voor zich.
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Ik moet je een beetje corrigeren 0 ohm is een kortsluiting, je bedoeld waarschijnlijk (∞) oneindig. Na die opmerking van jouw, ga ik toch eens kijken met mijn "Jaeger" tester of die ook bij een auto met CAN-bus goed functioneert. Ik hou het forum wat dit betreft op de hoogte !!
Ieder geval, ik heb weer iets geleerd.
Misschien was dat testlampje toch geen domme opmerking van mij !!
Daarom heb ik voor het gemak een led achter de schakelaar 12 volt koelkast geschakeld en bij deze stand ook gemonteerd. Op deze wijze kan ik direct zien of ik 12 volt op de koelkast van de caravan heb staan. Bij de stand 230 volt hetzelfde, met een groene led en de stand gas een met een gele led.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en
met een multimeter krijg ik geen uitslag op de 12V, bij mijn vorige auto ook niet, die zijn uitgeschakeld als er geen stekker in zit (Jaeger), waarom heb ik nooit uitgezochtthmeyer schreef: ↑di 28 aug 2018 11:55Een tester zou het makkelijkste zijn, dat is de stekker er insteken en je meteen of deze spanningen aanwezig zijn. Ik woon in het midden des lands, dat zal dan wel moeilijk worden.
Maar met een multimeter op punt 13(massa) en 9 de constante stroomdraad voor de caravanverlichting en de waterpomp en punt 11(massa) en 10 voor de geschakelde stroomdraad voor de koelkast moet dat geen probleem zijn.
Een proeflampje zou ook kunnen, maar die geeft licht maar geen spanning aan!!!
Theo
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Hoe constant is eigenlijk de spanning op pen 9?
Een week geleden verbleef ik geruime tijd in mijn CX-5 met de radio aan.
Na 30 minuten viel die uit en moest ik weer op de start knop drukken om spanning te krijgen.
Betekent dit dat pen 9 in dat geval óók geen spanning meer heeft?
Een week geleden verbleef ik geruime tijd in mijn CX-5 met de radio aan.
Na 30 minuten viel die uit en moest ik weer op de start knop drukken om spanning te krijgen.
Betekent dit dat pen 9 in dat geval óók geen spanning meer heeft?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
RE.gif
Dat ligt eraan. Als er een draad rechtstreeks vanaf de pluspool van de accu naar pen 9 loopt, zal er geen uitschakeling plaatsvinden. Maar als hij via een soort van energiemanagement loopt, zou het wel kunnen. Meten is weten. Kijken of er nog spanning op 9 staat als je radio uitgaat.
Dat ligt eraan. Als er een draad rechtstreeks vanaf de pluspool van de accu naar pen 9 loopt, zal er geen uitschakeling plaatsvinden. Maar als hij via een soort van energiemanagement loopt, zou het wel kunnen. Meten is weten. Kijken of er nog spanning op 9 staat als je radio uitgaat.
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Dat kan..maar hoeft niet.
Het is maar net hoe je dat aansluit.
Een accu blijft immers gewoon stroom leveren.
Tot ie leeg is..
Het is maar net hoe je dat aansluit.
Een accu blijft immers gewoon stroom leveren.
Tot ie leeg is..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Ja, natuurlijk, dom! Ik zat al te denken dat ik iets verkeerd deed. Maar ik zat in Amperes te denken. Nou klopt dat ook deels: oneindige weerstand betekend stroom 0 A... maar goed dat is ook weer afhankelijk van in- en uitschakeling. Oneindige weerstand niet.thmeyer schreef: ↑di 28 aug 2018 16:54Ik moet je een beetje corrigeren 0 ohm is een kortsluiting, je bedoeld waarschijnlijk (∞) oneindig. Na die opmerking van jouw, ga ik toch eens kijken met mijn "Jaeger" tester of die ook bij een auto met CAN-bus goed functioneert. Ik hou het forum wat dit betreft op de hoogte !!
Ieder geval, ik heb weer iets geleerd.
Het zal wel via de CAN-bus gaan, want als er een lampje kapot gaat in de caravan, geeft hij het ook gelijk aan. Dus de CAN-bus detecteert iedere schakeling. En als ik de auto in de achteruit zet, krijg ik een melding dat er een lampje kapot is. Dat klopt bijna, want mijn caravan heeft geen achteruitrijverlichting.
Op vakantie kreeg ik overigens steeds een melding als ik remde. Mijn conclusie: remlicht caravan kaduuk. Maar nee, die brandden allebei. Toch een storingsmelding.
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
RE.gif
daarom vermoed ik dat die tester bij CANBUS niet werkt (volledig CANBUS bedoel ik, dus auto's waarbij je een foutmelding krijgt als het achterlicht van de caravan niet werkt bijv.) mijn gevoel zegt dat ik anders met een multimeter op de stekkerdoos ook zou moeten kunnen uitlezen.
daarom vermoed ik dat die tester bij CANBUS niet werkt (volledig CANBUS bedoel ik, dus auto's waarbij je een foutmelding krijgt als het achterlicht van de caravan niet werkt bijv.) mijn gevoel zegt dat ik anders met een multimeter op de stekkerdoos ook zou moeten kunnen uitlezen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Mijn auto moest bij de nieuwe trekhaak opnieuw geprogrammeerd worden, ivm de sensoren achter en verlichting van een eventuele aanhanger of caravan en het uitschakelen van de achter mistlamp van de auto. Met de Multicon adapter in een 13-polige “Jaeger” aansluiting op de auto totaal geen problemen gehad. Een paar maanden geleden een aanhanger gehuurd, eentje met een “Jaeger stekker” Mijn auto gaf meteen een fout melding, lampje linker achterlicht aanhanger defect. Om de aanhanger gelopen “alles branden” dus er was niets defect. Wat mijn wel op viel ik moest de “Jaeger stekker” gewoon er recht er ingestoken worden, net als bij de gewone 7- polige standaard stekker. Bajonet- Jaeger is voor verhuur toch blijkbaar te kwetsbaar. Mijn 13-polige “Jaeger tester” geeft bij mijn auto aan dat alles goed functioneert. Morgen ga ik de caravan ophalen en ook deze ga ik met die tester de 13-polige aansluiting testen.
Nog een opmerking over een voorgaand bericht:
Mijn contante stroomdraad blijft dag en nacht gewoon 12 volt + geven.
De geschakelde stroomdraad 12 volt + alleen bij contact aan.
Alles is volgens fabrieksvoorschriften aangesloten, de boven genoemde draden zijn achterop het zekeringenpaneel van de auto aangesloten en af gezekerd met 15 en 20 Amp.
Theo
Nog een opmerking over een voorgaand bericht:
Mijn contante stroomdraad blijft dag en nacht gewoon 12 volt + geven.
De geschakelde stroomdraad 12 volt + alleen bij contact aan.
Alles is volgens fabrieksvoorschriften aangesloten, de boven genoemde draden zijn achterop het zekeringenpaneel van de auto aangesloten en af gezekerd met 15 en 20 Amp.
Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en
Praktische test met de “Jaeger” tester DIN 11446
Auto verlichting test:
Tester in de 13-polige “Jaeger” aansluitdoos, contact aan, alle ledjes branden groen. Bij ingeschakelde richtingaanwijzer knippert desbetreffende led links of rechts. Voor deze test diverse lampen verwijdert en de overeenkomstige ledjes gaan dan “Rood” branden. Is het contact uit, dan brandt er geen ledje van de schakelde spanning 12 volt. Alle andere ledjes branden “groen”, ook die van de constante spanning (tbv verlichting en waterpomp).
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Caravan verlichting test:
Andere kant van de tester in de 13-polige “Jaeger-stekker” gestoken.
Bij druk op de test-knop op de zijkant van de tester, gaan alle ledjes “groen” branden, behalve die van de geschakelde - en constante spanning aansluiting. (blijkbaar kan het niet op deze manier getest worden). Bij mijn caravan gaf de tester een foutmelding (rood ledje) voor de achteruitrijlichten.(zie bijlage)
Reden was:
Op mijn caravan was maar 1 achteruitrijlicht vanaf fabriek aangesloten. De standaard bedrading van deze achteruitrijverlichting was vrij “dun” uitgevoerd. Aan de rechterkant van de caravan zat wel een achteruitrijverlichting, maar die was niet aangesloten. De dunne draad verlengt en aangesloten op de rechter achteruitrijverlichting. De originele 21 watt linker lamp vervangen door links en rechts 2 ledlampen van 5 watt. (zie bijlage)
Andere kant van de tester in de 13-polige “Jaeger-stekker” gestoken.
Bij druk op de test-knop op de zijkant van de tester, gaan alle ledjes “groen” branden, behalve die van de geschakelde - en constante spanning aansluiting. (blijkbaar kan het niet op deze manier getest worden). Bij mijn caravan gaf de tester een foutmelding (rood ledje) voor de achteruitrijlichten.(zie bijlage)
Reden was:
Op mijn caravan was maar 1 achteruitrijlicht vanaf fabriek aangesloten. De standaard bedrading van deze achteruitrijverlichting was vrij “dun” uitgevoerd. Aan de rechterkant van de caravan zat wel een achteruitrijverlichting, maar die was niet aangesloten. De dunne draad verlengt en aangesloten op de rechter achteruitrijverlichting. De originele 21 watt linker lamp vervangen door links en rechts 2 ledlampen van 5 watt. (zie bijlage)
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Wil je n goede tip??thmeyer schreef: ↑do 23 aug 2018 22:23
Nog 1 opmerking:
Ik moest ooit eens achteruit met de auto & caravan de boot op (Genua - Corsica) volgens het personeel kon het niet anders. Boven aangekomen met een stinkende auto-koppeling en rokende oplooprem. Heb ik toen gezegd: “Dat doe ik nooit meer, volgende keer moverend ik de caravan gewoon omhoog en de auto komt ook wel omhoog, maar op de manier die ik bepaal”. Vandaar dat ik die Hawker SBS60 Accu nog steeds mee sjouw.
Groeten Theo
A: niet te snel doen wat dat personeel wilt,die hebben geen verstand van auto rijden.
B ; Vooruit erop rijden, en bij de aankomst aan de andere kant achteruit er weer af,of,als er ruimte is,de caravan afkoppelen en met de mover ( of handmatig ) omdraaien en weer aankoppelen
.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en
dat klink interessant gelijk ook maar besteld, voor dit geldthmeyer schreef: ↑vr 21 sep 2018 15:16Praktische test met de “Jaeger” tester DIN 11446
Auto verlichting test:
Tester in de 13-polige “Jaeger” aansluitdoos, contact aan, alle ledjes branden groen. Bij ingeschakelde richtingaanwijzer knippert desbetreffende led links of rechts. Voor deze test diverse lampen verwijdert en de overeenkomstige ledjes gaan dan “Rood” branden. Is het contact uit, dan brandt er geen ledje van de schakelde spanning 12 volt. Alle andere ledjes branden “groen”, ook die van de constante spanning (tbv verlichting en waterpomp).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Zoals ik al verwachtte
hij is zojuist binnen gekomen en werkt dus niet op een auto van de laatste generatie (waar echt alles via CANBUS gaat), de auto herkent niet dat er wat aan de stekker zit en geeft dus de gewenste signalen niet door aan de tester.
druk ik de knop van de tester in, gaan er wat lampjes branden en knipperen in het rood en groen, kortom de test op die manier werkt ook niet, aangezien mijn trekhaak in orde is.
volgende week moet ik een aanhanger trekken, ik zal eens kijken hoe hij daarom werkt, maar daar verwacht ik geen problemen.
had hem wel super snel binnen trouwens.
hij is zojuist binnen gekomen en werkt dus niet op een auto van de laatste generatie (waar echt alles via CANBUS gaat), de auto herkent niet dat er wat aan de stekker zit en geeft dus de gewenste signalen niet door aan de tester.
druk ik de knop van de tester in, gaan er wat lampjes branden en knipperen in het rood en groen, kortom de test op die manier werkt ook niet, aangezien mijn trekhaak in orde is.
volgende week moet ik een aanhanger trekken, ik zal eens kijken hoe hij daarom werkt, maar daar verwacht ik geen problemen.
had hem wel super snel binnen trouwens.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Nog een lijst met aansluitingen van de Hobby waarbij de Blauw/wit (2,5mm2), Wit/blauw (2,5mm2) en de blauwe van 1,5 mm2 worden genoemd.
Hieronder de codering uit het Hobby 2007/2008 boek.
Zouden voor de 2004 hetzelfde moeten zijn, is volgens DIN (Deutsche Industrie Norm)
Pin nr. / Doorsnede draad / Kleur / Omschrijving
1 1.5 Geel Richting Links
2 1.5 Blauw Mistachterlicht
3 2.5 Wit Massa voor stroomkring 1-8
4 1.5 Groen Riching Rechts
5 1.5 Bruin Rechter Achter/Contour/Begrenzings/Kentkekenverl.
6 1.5 Rood Remlichten
7 1.5 Zwart Linker Achter/Contour/Begrenzings/kentekenverl.
8 1.5 Oranje Achteruitrijlicht
9 2.5 Blauw Stroomvoorziening (continu plus)
10 2.5 Blauw/Wit Stroomvoorziening contactschakelaar gestuurd
11 2.5 Wit/Rood Massa voor 10
12 1.5 Paars Aanhangerherkenning van 3
13 2.5 Wit/Blauw Massa voor 9
Hieronder de codering uit het Hobby 2007/2008 boek.
Zouden voor de 2004 hetzelfde moeten zijn, is volgens DIN (Deutsche Industrie Norm)
Pin nr. / Doorsnede draad / Kleur / Omschrijving
1 1.5 Geel Richting Links
2 1.5 Blauw Mistachterlicht
3 2.5 Wit Massa voor stroomkring 1-8
4 1.5 Groen Riching Rechts
5 1.5 Bruin Rechter Achter/Contour/Begrenzings/Kentkekenverl.
6 1.5 Rood Remlichten
7 1.5 Zwart Linker Achter/Contour/Begrenzings/kentekenverl.
8 1.5 Oranje Achteruitrijlicht
9 2.5 Blauw Stroomvoorziening (continu plus)
10 2.5 Blauw/Wit Stroomvoorziening contactschakelaar gestuurd
11 2.5 Wit/Rood Massa voor 10
12 1.5 Paars Aanhangerherkenning van 3
13 2.5 Wit/Blauw Massa voor 9
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Aanvullende info betreffende de dikte cq de oppervlakte van de Multicon WeST en Jaeger pen.
Multicon WeST pen is Ø 2,4 mm = 4,52 mm2 en bij de Jaeger pen is Ø 3,4 mm = 9,08 mm2
Het is maar dat je het weet.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu†, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Hoe handig is deze info! Ik snap het echt niet
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
RE.gif
Nee ik wel, het bevestigd wat ik al wist, met de Jaeger heb je meer contact voor het overbrengen van de stroom
Nee ik wel, het bevestigd wat ik al wist, met de Jaeger heb je meer contact voor het overbrengen van de stroom
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Hoi,
Een vraag vr de techneuten ivm constante stroom om 7 polige stekker.
Ik heb een oude eriba met 7 polige stekker. De auto eveneens.
Ik heb ondertussen wel begrepen dat het mogelijk is om constante stroopte hebben om de pin van het mistlicht (geen bedrading voorzien voor mistlicht blijkbaar) maar hoe komt deze stroom dan in de kabine en nr de koelkast?
Alvast bedankt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een vraag vr de techneuten ivm constante stroom om 7 polige stekker.
Ik heb een oude eriba met 7 polige stekker. De auto eveneens.
Ik heb ondertussen wel begrepen dat het mogelijk is om constante stroopte hebben om de pin van het mistlicht (geen bedrading voorzien voor mistlicht blijkbaar) maar hoe komt deze stroom dan in de kabine en nr de koelkast?
Alvast bedankt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Die draad zul je dan waarschijnlijk vanaf de stekker naar je koelkast of verlichting binnen door moeten trekken.
Met een beetje geluk ligt er al een niet gebruikte draad in de kabelboom van stekker naar verdeelkast ergens onder of in je caravan
Met een beetje geluk ligt er al een niet gebruikte draad in de kabelboom van stekker naar verdeelkast ergens onder of in je caravan
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: zo 20 mei 2018 14:02
Re: Alles over 7- , 13-polige Multicon WeST en "Jaeger" aansluitingen
Er zit wel een zekeringkastje onder de bank vooraan waar de 220v binnenkomt maar er is denk ik geen connectie tussen dit en de kabelboom van de verlichting van de caravan maar ik moet het ng eens goed bekijken denk ik
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 Toyota hilux - 1988 eriba triton bs