POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Systemen en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18375
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door deusjevo » vr 26 jun 2015 19:06

Ik heb de Archie app op mn Tab echter die werkt alleen online, kom er niet helemaal uit met die kaarten, heb een bestand gedownload van Archies maar die kan de Tab weer niet openen....
Zip bestand, Archies Europe by countries.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Daphne » vr 26 jun 2015 19:26

Ik ben er ook nog niet uit Deusjevo.

Ik zie alle campings offline op de iPad. Zie ook waar wij ons bevinden. Alleen geen onderliggende kaart. De kaart zie ik alleen als ik online ben. Ik heb geen idee welke kaart ik moet gebruiken. Met TomTom kaarten lukt het, maar ben niet van plan om die te kopen.


Verzonden via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18375
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door deusjevo » vr 26 jun 2015 20:33

Ik zie offline ook de onderliggende kaarten niet, je kunt wel ongeveer zien waar je bent door op een camping te drukken en dan als je geluk hebt zie je dan een wat grotere plaatsnaam, als je je een beetje kunt orienteren zonder kaart heb je er iets aan.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » za 27 jun 2015 03:59

Ik kwam ergens uit dat ik kleine deelkaarten kon downloaden.

Mapsforge offline, kaarten downloaden en dan de kaarten kiezen die je nodig denkt te hebben. Was een behoorlijk uitzoekwerk. De kaarten van frankrijk staan in 1 map en dat waren er een stuk of 20. En dan kon ik niet alles tegelijk tonen maar moest ik van kaart naar kaart switchen. Best omslachtig als je onderweg bent!

ACSI map werkt beter maar is minder compleet. Zou toch mooi zijn als je die (offline)kaart kan gebruiken
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Daphne » za 27 jun 2015 10:08

apejoekie schreef:
ACSI map werkt beter maar is minder compleet. Zou toch mooi zijn als je die (offline)kaart kan gebruiken
Dat zou de perfecte oplossing zijn. Maar ja, denk niet dat ACSI de kaarten openstelt voor anderen.




Verzonden via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » di 30 jun 2015 01:43

Ik moet ook zelf erkennen dat helaas het gebruik van offline kaartmateriaal een enorm probleem blijft. (Overigens heeft dit niets te maken met ACSI).
Tot nu toe is Mapsforge (met alle beperkingen) de enige "kaartleverancier" die zijn kaarten gratis beschikbaar stelt voor derden.
Natuurlijk zouden we ook zelf beter en makkelijker toegankelijke kaarten gebruiken, maar daar hangt jammer genoeg een behoorlijk prijskaartje aan en het zou betekenen dat de app een veelvoud zou gaan kosten van de huidige prijs.

Het positieve nieuws is echter dat de roaming-kosten in het buitenland de laatste jaren een steeds verder dalende lijn vertonen en in tegenstelling tot het verleden er dus niet direct een klein vermogen moet worden betaald voor het kortstondig online zijn in het buitenland.

Verder kunt u verzekerd van zijn dat we continu blijven zoeken naar goed en gratis "achtergrond kaartmateriaal"!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Daphne » di 30 jun 2015 08:14

RE.gif
Bedankt voor je reactie.. Dataroaming is ook een oplossing maar de meeste tablets en iPads hebben alleen via WiFi internetverbinding. Ik heb wel een prepaid datasim in de iPad maar die is alleen in Nederland te gebruiken.

Misschien is het een idee om op je site duidelijk te vermelden dat de app op smartphone of tablet alleen online is te gebruiken tenzij er navigatie kaartmateriaal aanwezig is.


Verzonden via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door willem » di 30 jun 2015 09:17

Archie schreef:Ik moet ook zelf erkennen dat helaas het gebruik van offline kaartmateriaal een enorm probleem blijft. (Overigens heeft dit niets te maken met ACSI).
Tot nu toe is Mapsforge (met alle beperkingen) de enige "kaartleverancier" die zijn kaarten gratis beschikbaar stelt voor derden.
Natuurlijk zouden we ook zelf beter en makkelijker toegankelijke kaarten gebruiken, maar daar hangt jammer genoeg een behoorlijk prijskaartje aan en het zou betekenen dat de app een veelvoud zou gaan kosten van de huidige prijs.

Het positieve nieuws is echter dat de roaming-kosten in het buitenland de laatste jaren een steeds verder dalende lijn vertonen en in tegenstelling tot het verleden er dus niet direct een klein vermogen moet worden betaald voor het kortstondig online zijn in het buitenland.

Verder kunt u verzekerd van zijn dat we continu blijven zoeken naar goed en gratis "achtergrond kaartmateriaal"!
Misschien dat je eens op internet naar OSM (OpenStreetMap)-kaarten kan kijken. Dit zijn kaarten die je zo van internet kan "plukken". Ook geschikt voor android applicaties lees ik op internet. Ik gebruik deze kaarten al jaren voor mijn Garmin GPS en ze worden steeds beter omdat er heel veel opensource medewerkers aan mee doen.
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » do 27 aug 2015 02:09

Hoi Willem,

Om te beginnen sorry voor mijn wel erg late reactie, maar behalve dat ik zelf ook graag op vakantie ga, is het voor mij onmogelijk alle forums waarin mijn website voorkomt (en dus ook reacties worden geplaatst) te volgen en te beantwoorden. Uiteraard zou ik dat wel willen, maar als ik als hobbyist-webmaster ook nog tijd wil overhouden om ons bestand up to date te houden, lukt dat echt niet.

Uiteraard ben ik (samen met Jahdroid, de app-ontwikkelaar/eigenaar) zoals al eerder gezegd continu op zoek naar mogelijkheden om goed en gratis kaartmateriaal te vinden. Helaas is met alle beperkingen van dien, Mapsforge (trouwens ook OSM!) de enige kaartaanbieder waar het mogelijk is het kaartmateriaal echt gratis als achtergrondkaart te gebruiken.

Iedere suggestie ter verbetering is echter enorm welkom, maar laat het dan even weten via het contactformulier op mijn website, je krijgt dan in principe binnen 24 uur antwoord.

Archie

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 30 okt 2015 16:32

Er is weer een nieuwe update van archiescampings.eu (zoals altijd gratis!) te downloaden.

Hoewel het kampeerseizoen voor de meesten van ons als weer even achter ons ligt, gaat het werk aan ons gezamenlijk campingbestand nog onverminderd met volle kracht verder.

Ondanks het feit dat er in de afgelopen twee maanden helaas weer erg veel campings moesten worden verwijderd is het toch gelukt het totaal aantal campings weer met enkele honderden te laten groeien.

Archie

Link verwijderd. Geen reclame voor eigen site. Waar het wel mag op dit forum zijn afspraken over gemaakt met Archie.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op vr 30 okt 2015 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar eigen site verwijderd.

BasSwift
Berichten: 108
Lid geworden op: do 6 mar 2014 14:27
Locatie: Schiedam

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door BasSwift » vr 30 okt 2015 18:28

Weer mooi werk Archie, ik ben er weer zeer bij mee. danku.gif

gr
Bas
Ford C-Max 1.6 Ecoboost 150 Pk 240Nm met Swift Toscane 490/2

Gebruikersavatar
Mister Q
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 8 aug 2014 21:50
Locatie: Schagen

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Mister Q » vr 30 okt 2015 20:43

Toppie!

Greetz, Q
Subaru Outback 2.5 CVT G3 2010 AWD(was Legacy Station 2.0R G3 2007)
Of VW EOS 1.4TSI 2010 (160pk)
Fendt 510TG Diamant 2002 (1500kg); Reich mover; Isabella Ambassador voortent; Omnistor 6200 4m50

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Mstuniek » vr 30 okt 2015 22:29

thx
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » di 12 jan 2016 19:46

Het heeft een paar weken langer geduurd dan aanvankelijk gepland maar de eerste update in 2016 van Archiescampings.eu staat nu online inclusief de gegevens voor dit jaar van Camping Cheque, Best Deal en CampingCard.
Uiteraard zijn er ook nog heel veel andere wijzigingen, dus alle reden om je navigatieapparatuur te voorzien van de nieuwste gegevens.

Als u iets tegenkomt dat niet klopt in de gegevens, noteer het en laat het me aub even weten!

Archie
www.archiescampings.eu

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door HanK » di 12 jan 2016 21:09

RE.gif
Bedankt thumbup.gif
Heb daar veel aan, maar , ik mis de campings in Marseillan-plage , zie ik nu, na update van de ipod app.
Wel op de Iphone.
Op de ipod was wel een update gedaan.
Toch de hele App verwijderd en daarna opnieuw ge-installeerd. Nu ziet alles er weer goed uit thumbup.gif
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Gebruikersavatar
XV_limburg
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 11:47

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door XV_limburg » wo 13 jan 2016 09:58

Iemand tips hoe ik POI's krijg op een MIO?
Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M 4WD Automaat
Eifelland Holiday 520 TM Advance BJ 2006
Camptek drive Mover
Truma Saphir Comfort RC

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » wo 27 jan 2016 01:31

@ xv-limburg

MIO blijkt helaas nogal eens te wisselen van haar navigatiesoftware. Voor de nieuwste MIO's kan nu de csv-file van o.a. bv. GARMIN van mijn website worden gebruikt.
Misschien verhelpt dit je probleem?

Archie

Gebruikersavatar
Olive
Berichten: 145
Lid geworden op: do 19 jul 2012 19:51
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Olive » wo 27 jan 2016 11:46

Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien dubbel.
Ik gebruik als onderliggende map de app maps.me.
POI's makkelijk te laden. Ik heb er ook alle Lidl's en Aldi's in staan bijvoorbeeld.
Kaart van Nederland één bestand.
Frankrijk kan je delen downloaden.
En zonder internetverbinding te gebruiken.
Tot op huisnummerniveau.

gr

Kees
Mitsubishi Outlander 2,4 2 WD + T.E.C. Weltbummler Energy 473 TE

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » do 28 jan 2016 02:00

@ Kees/Olive; "Ik gebruik als onderliggende map de app maps.me."

Zeker ook zeer nuttig de maps van HERE. Ook gratis te downloaden als navigatiekaarten.
HERE is onlangs overgenomen door NOKIA (Google) en compatibel met de Archiescampings-app (nb: niet als onderliggend kaartmateriaal, maar dit geldt ook voor Maps.me!)

gixxeraddict
Berichten: 58
Lid geworden op: do 19 sep 2013 15:23

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door gixxeraddict » do 28 jan 2016 19:10

heb de app gekocht!
nu lekker uitzoeken hoe ik hem het beste kan gebruiken.
ik vind het een nette prijs voor een goede app bij acsi ben je dit per jaar kwijt!
keep up the good work archie!!
Ford mondeo 2.0 ecoboost 203 pk hobby 440sf

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 4 mar 2016 16:40

Update 01-03-2016 van www.archiescampings.eu is nu online.

Door een communicatiefout is de informatie over de Camping Cheque campings zoals die is gepubliceerd in mijn vorige update, helaas onjuist. Ik moet u dus dringend adviseren deze gegevens opnieuw te downloaden.

Mocht u onjuistheden aantreffen of aanvullingen hebben, laat het me aub dan even weten via het contactformulier op mijn website.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 29 apr 2016 13:58

Update 01-05-2016 van www.archiescampings.eu staat nu online.

Naast de gebruikelijke aanpassingen en uitbreidingen is de belangrijkste wijziging dat het nu ook mogelijk is vanaf mijn website excel-bestanden te downloaden met campings langs de belangrijkste Europese hoofdwegen, zoals die voorheen te vinden waren op de website van mijn Belgische partner Parafoeter.
Zelf even printen en u hebt op een paar A4’tjes een overzicht van campings die onderweg beschikbaar zijn voor een overnachting.
U vindt de bestanden door te klikken op Parafoeter’s Corner.

Iets ontdekt dat niet (meer) klopt? Stuur dan aub even een mailtje via mijn website zodat we met zijn allen up to date blijven!

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door meeder » vr 29 apr 2016 14:00

Dank! Al een paar jaar de standaard POI's voor mijn navigatiesysteem als we op vakantie gaan.
Laatste ook de app gekocht om te kijken hoe die bevalt.

RvL
Berichten: 261
Lid geworden op: di 24 jun 2014 10:41

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door RvL » vr 29 apr 2016 14:33

En hoe bevalt die app?

Op m'n huidige navigatiesysteem kan ik zelf geen POI's meer toevoegen. Dat heeft Renault helemaal dichtgetimmerd.

Ik zat er daarom aan te denken om de app te kopen. Hoor graag wat je er van vind
Mazda CX-30 SkyActiv-X aut. (2020) met een Hobby Classic 420TM (1993)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door meeder » vr 29 apr 2016 18:42

De app ziet er goed uit, je hebt wel een internet verbinding nodig voor de kaartweergave. Een toevoeging om offline kaarten te gebruiken zou fijn zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”