Onze nieuwe Burstner
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53
Re: Onze nieuwe Burstner
Gefeliciteerd, zeer mooie caravan (dat nepraam vind ik zo slecht nog niet). Veel veilige km's
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.
Re: Onze nieuwe Burstner
Hoe bevalt de Burstner Premio?
We zijn er ook voor gevallen, wel voor de 460 ts, en hopen binnenkort de koop rond te hebben.
Zijn er nog aandachtspunten waar we op moeten letten bij de aanschaf?
We zijn er ook voor gevallen, wel voor de 460 ts, en hopen binnenkort de koop rond te hebben.
Zijn er nog aandachtspunten waar we op moeten letten bij de aanschaf?
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015
Re: Onze nieuwe Burstner
RE.gif
Deze caravan is inmiddels naar een nieuwe eigenaar.
Tips: met het reservewiel voorin en een beetje water in de tank en uiteraard de nodige bagage onder het bed wordt de kogeldruk erg hoog. Ik vind 100 kg net even teveel, vandaar dat ik toen het reservewiel heb verhuisd naar de onderkant en wel achter het wiel. De mover kan bij deze caravan makkelijk voor de wielen geplaatst worden.
In de caravan zaten wat weinig stopcontacten. In de keuken, bij de wastafel, bij het bed en bij de ingang extra stopcontacten bij laten plaatsen.
Ook heb ik 2 koelfans (laag toerig max 1000 rpm) geplaatst achter het bovenste rooster van de koelkast. Dit is bij hoge temperaturen wel prettig voor de koelkast en uiteindelijk ook voor de bewoners erg prettig.
Verder was het een fijne caravan die ook nog eens prettig achter de auto ligt.
Nog een tip voor als je nieuw koopt, laat een zware as monteren. De nieuwe wagens zijn standaard tegenwoordig 1400 kg. Zelf heb ik toen gekozen voor een 1700 kg as. Wel prettig als je zo'n 500 kg laadvermogen hebt.
Succes.
Deze caravan is inmiddels naar een nieuwe eigenaar.
Tips: met het reservewiel voorin en een beetje water in de tank en uiteraard de nodige bagage onder het bed wordt de kogeldruk erg hoog. Ik vind 100 kg net even teveel, vandaar dat ik toen het reservewiel heb verhuisd naar de onderkant en wel achter het wiel. De mover kan bij deze caravan makkelijk voor de wielen geplaatst worden.
In de caravan zaten wat weinig stopcontacten. In de keuken, bij de wastafel, bij het bed en bij de ingang extra stopcontacten bij laten plaatsen.
Ook heb ik 2 koelfans (laag toerig max 1000 rpm) geplaatst achter het bovenste rooster van de koelkast. Dit is bij hoge temperaturen wel prettig voor de koelkast en uiteindelijk ook voor de bewoners erg prettig.
Verder was het een fijne caravan die ook nog eens prettig achter de auto ligt.
Nog een tip voor als je nieuw koopt, laat een zware as monteren. De nieuwe wagens zijn standaard tegenwoordig 1400 kg. Zelf heb ik toen gekozen voor een 1700 kg as. Wel prettig als je zo'n 500 kg laadvermogen hebt.
Succes.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Onze nieuwe Burstner
Wij hebben een Averso 490 TL.
Op de as staat 1500 kg. Maar op het kenteken staat standaart 1400 kg.
Het kenteken hebben laten veranderen naar 1500 kg. ook omdat de auto 1500 kg mag trekken.
Misschien komen er nog fietsen bij.
Het gewight op het kenteken verhogen gaat het gemakelijkste VOOR de te naam stelling bij de dealer.
We zijn maar met z'n tweeen en de hut had bij ons netjes 75 kg kogeldruk.
Het reservewiel zit nog steeds in de disselbak.
Maar we nemen maar 1 grote Easey Blue gasfles mee.
Als we na 3 maanden thuis komen zit die altijd nog meer dan half vol.
De schotel 70 cm. met statief zit ook in de disselbak.
En verder de oprij wiggen, schaarkrik en verder gewoon nokkie vol.
Stopcontacten hebben we ook bij gemaakt in het toilet, keuken,bed. en bij de tafel.
En zwaardere steunen en een Thule omnistor
Op de weegbrug weegt onze hut nu vakantie klaar 1400 kg.
Op de as staat 1500 kg. Maar op het kenteken staat standaart 1400 kg.
Het kenteken hebben laten veranderen naar 1500 kg. ook omdat de auto 1500 kg mag trekken.
Misschien komen er nog fietsen bij.
Het gewight op het kenteken verhogen gaat het gemakelijkste VOOR de te naam stelling bij de dealer.
We zijn maar met z'n tweeen en de hut had bij ons netjes 75 kg kogeldruk.
Het reservewiel zit nog steeds in de disselbak.
Maar we nemen maar 1 grote Easey Blue gasfles mee.
Als we na 3 maanden thuis komen zit die altijd nog meer dan half vol.
De schotel 70 cm. met statief zit ook in de disselbak.
En verder de oprij wiggen, schaarkrik en verder gewoon nokkie vol.
Stopcontacten hebben we ook bij gemaakt in het toilet, keuken,bed. en bij de tafel.
En zwaardere steunen en een Thule omnistor
Op de weegbrug weegt onze hut nu vakantie klaar 1400 kg.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.
Re: Onze nieuwe Burstner
Hebben jullie er ook airco in laten plaatsen voor de warme zomer maanden of blijft de caravan dan toch koel van binnen en is dit dan toch overbodige luxe?
En zo ja welke airco voldoet dan het beste om de caravan koel te krijgen. Wij reizen voornamelijk naar het zuiden waar de warmte is.
En zo ja welke airco voldoet dan het beste om de caravan koel te krijgen. Wij reizen voornamelijk naar het zuiden waar de warmte is.
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015